Edie Skrevet 13. september 2012 #8401 Del Skrevet 13. september 2012 Hvertfall Vikinglotto! Neste ukes pott på 180 millioner er nemlig min! I går var lillegutt uhellsfri med truse fra han kom hjem fra barnehagen til han la seg. De snaue fire timene er jeg stolt over ;-) Men gå på do i barnehagen vil han ikke fordi bestevennen bruker bleie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. september 2012 #8402 Del Skrevet 13. september 2012 Så fint, Aricept. Og gratulerer til Soon. Min siste fødsel tok under to timer fra start til stopp, og N var ute 15 minutter etter ankomst sykehuset, så der var det noen jordmødre som fikk det travelt. Men jeg følte meg mye mer oppegående etter den heftige fødselen enn jeg gjorde etter første fødsel, som var mer normal. Ellers har jeg en frøken som endelig har sluttet å gråte ved levering i barnehagen. Vi hadde møte med dem etter noen uker fra oppstart, og de kunne opplyse om at hun utnyttet vår usikkerhet og dårlige samvittighet på det grøvste. Da vi så i samråd la om rutinene rundt levering, gikk det bedre fra første stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. september 2012 #8403 Del Skrevet 13. september 2012 Hvertfall Vikinglotto! Neste ukes pott på 180 millioner er nemlig min! I går var lillegutt uhellsfri med truse fra han kom hjem fra barnehagen til han la seg. De snaue fire timene er jeg stolt over ;-) Men gå på do i barnehagen vil han ikke fordi bestevennen bruker bleie.. Så flink gutt, Aricept - plutselig løsner det for fullt skal du se --- Noe helt annet: Noen som har sett noe til Saeria her i det siste?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. september 2012 #8404 Del Skrevet 13. september 2012 Takk! Hadde ett uhell i dag, men det går fremover. Positiv til bleieslutt før skolestart nå Hmm, lenge siden jeg har lest noe fra Saeria ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. september 2012 #8405 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg har så vondt av jenta mi nå. Stakkars liten! Tirsdag skulle jeg lage kjapp og lettvint middag, stekte sånne potetkuler med hvitløk. Type potetmos i kuleform som sikkert er fritert. De blir jo rimelig varme inni, og er nok ganske fett også. Snuppa får sånne på tallerkenen sin, og sånt er jo sjelden kost her i huset så hun hiver innpå. Hun som pleier å være så nøye med å blåse og vente glemte det helt. Og en sånn potetkule, glovarm og nystekt klistret seg fast i ganen hennes. Hun fikk panikk og fikk ikke spyttet den ut igjen heller. Mannen satt ved siden av henne og han fikk tatt ut maten med fingeren sin etter et par forsøk. Jenta hyyyylte. Vi prøvde å få i henne kaldt vann så fort som mulig, men å helle vann i munnen til en som hylgriner funker jo dårlig så hun fikk ikke egentlig skylt munnen før etter en liten stund. Så roet hun seg, og spiste faktisk masse middagsmat og vi tenkte at det mest var det at maten satt fast som gjorde at hun gråt sånn. Så kom en urolig natt, men vi tolket det som vonde drømmer. Hun halvvåknet og gråt så sårt, men sa ikke noe i det hele tatt. Så vi trøstet, sang og koste og hun sovnet igjen alle gangene. Frokosten gikk ned på høykant og jenta var blid som ei sol på morgenen. Jeg sa i fra i barnehagen om den dårlige natta og at hun hadde brent seg litt og vi avtalte kort dag. Da jeg hentet i barnehagen i går sa de at hun hadde spist godt, men vært litt mer "sår" og ikke like sprudlende som vanlig. Hun var litt sår i går ettermiddag og kveld også, litt kort lunte og hun sa hun hadde vondt i munnen. Jeg tittet i ganen hennes før leggetid og så ingenting annet enn at en ny jeksel er på vei fram. Forsiktig tannpuss og kos på mammas fang gjorde ting mye bedre. Så kom nok en natt med gråteanfall uten noen forklaring. Ikke like mange denne natta, men fem ganger etter vi voksne hadde lagt oss, og noen før det også gir jo rimelig avbrutt søvn for alle sammen da. Så på morgenen i dag så jeg i ganen hennes igjen. Og da så jeg tydelig blemme. På mitt øyemål vil jeg si ca en cm bred, og over halvannen cm i lengden. Langsmed tennene på venstre side, og på høyre side kommer jekselen fram. Ikke rart hun har hatt vondt. Og i kveld skulle mannen pusse tennene, han er forsiktig så godt han kan men plutselig hyler hun til og spytter blod i vasken. Så vi prøver å roe henne ned, få henne til å spytte ut skikkelig og jeg tørker faktisk tunga med våte kluter for å få vekk blod, spytt og sikkel. Ut kommer også det som må ha vært "lokket" på blemma. Herregud det må jo være dritvondt stakkars. Hormonelle meg sliter jo ekstra med å se at gulljenta mi har så vondt også da. Og så lurer jeg på om det er noe vi burde ha gjort annerledes. Sett i etterkant burde vi jo ha gitt henne isbiter rett etterpå, men det virket jo ikke så alvorlig der og da. Jeg prøvde å knuse litt paracet i litt vanlijekesam, hun er supeglad i vaniljekesam og mannen tilbød henne det da hun våknet og gråt i sta, men tror ikke han fikk i henne noe. Sånn måtte bare lette mammahjertet litt her. Mannen ber meg bare slappe av, vi har jo gjort det vi trodde var best, selv om vi misforsto alvorligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. september 2012 #8406 Del Skrevet 13. september 2012 Huff, Kvist - det hørtes ikke godt ut for lillejenta. Syns dere håndterte det bra jeg, lett å få panikk i sånne situasjoner - så syns ikke dere kunne gjort noe annerledes. Vil bare gi deg en god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. september 2012 #8407 Del Skrevet 13. september 2012 Huff Kvist er vondt når sånt skjer. Paracet stikkpille? Ring legevakten og få tips om hvordan dere bør behandle best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. september 2012 #8408 Del Skrevet 13. september 2012 Hvertfall Vikinglotto! Neste ukes pott på 180 millioner er nemlig min! I går var lillegutt uhellsfri med truse fra han kom hjem fra barnehagen til han la seg. De snaue fire timene er jeg stolt over ;-) Men gå på do i barnehagen vil han ikke fordi bestevennen bruker bleie.. Takk for tips, nå skal jeg få mannen til å kjøpe vikinglotto og så skal vi stikke av med premien, han har usannsynlig vinnerlykke Vi har ikke prøvd mye mer med dotrening. Nå skal vi hive oss igang også, på med trusa rett etter bhg Jeg er litt lei av å skifte basjbleier på ham, han er lang, kan ha lange samtaler, og det kommer ut mannebasj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. september 2012 #8409 Del Skrevet 18. september 2012 Her kommer trusa på rett etter barnehagen og i helgene. Sist uke gikk det veldig bra. Kun to uhell i løpet av hele uka. Men vet liksom ikke når jeg tør hoppe i det og levere bleieløs i barnehagen. Han er sjenert og jeg vet ikke helt om han tør si i fra. Får ta en prat med barnehagen i dag tenker jeg og høre litt hva de mener. Hjemme sier han jo nå i fra selv med bleie på, men tror ikke han har vært en eneste gang på do der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. september 2012 #8410 Del Skrevet 18. september 2012 Kanskje de kan ta han på do av og til selv med bleie sånn som en overgang? I vår barnehage er det veldig mange treåringer, og de har rutiner på dogåing før de skal ut, etter mat, etter hvilestund osv. Så bra at han er flink å si i fra hjemme da, da er ikke totalslutt langt unna vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 18. september 2012 #8411 Del Skrevet 18. september 2012 Jeg tok snuppa i barnehagen uten at hun hadde gått på do i morges. Jeg husker i hvertfall ikke at hun gjorde det. Selv om hun er veldig flink til å gå selv når hun kjenner behovet, forventer jeg nesten å få en pose våte klær i hånden når jeg henter henne i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 18. september 2012 #8412 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Hei hei, long time noo see!!! Gratulerer med snuppa, Soon. Koselig med to små i hus. Her hos oss går alt sin vante gang. Det store nye for oss er at tvillingene er bleiefrie og har vært det nå i spetember. Hurra! Det gar bra også, ikke så mange uhell. Vi har byttet bhg og storegutt har begynt på SKOLEN. Det er stor overgang, det, og veldig emosjonellt, men det går superbra med ham og han har fått masse nye venner. Litt rart å måtte gjøre lekser 3 kvelder i uka, samt å finne tid og motivasjon hos storegutt til å få dem gjort. Han er flink og pliktoppfyllende, men blir litt lang i maska når han blir kaldt fra lek og rett til leksene. Ikke vandt til det, nei. Så langt har jo livet "vært en lek" for ham. 5,5 år også, ikke store skolegutten. Mange er jo nesten året eldre. Heldigvis er han både flink, rolig og sosial på skolen, så dette går flott. Tvillingene har begynt i ny bhg, vegg i vegg med skolen til storebror. Med dem slipper vi å være de nye, ukjente, mens omtrent alle de andre foreldrene kjenner hverandre. Vi sørget litt over å forlate den gamle bhg, men det var vist værst for oss voksne, ungene trives kjmpegodt i den nye. Denne bhg er alt jeg har vært skeptisk til, stoooor basebarnehage, men når man er 3 år er det vist kult og gøy. hadde nok ikke sendt ett-åringer dit, men det er anderledes nå. De elsker å leke rundt på de forskjellige rommene, det er musikkrom, dukkerom, byggerom, formingsrom osv osv osv. Ellers går det greit med jobb og hus og sånt. Vi hadde en deilig sommerferie i Thailand og koselige dager på hytta. Alle tre ungene ble badegale og som fisk i vannet etter to uker i sol og varme. Nå må jeg innom her litt oftere igjen, har vært ute fra KG leeeeeenge..... Endret 18. september 2012 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. september 2012 #8413 Del Skrevet 18. september 2012 Velkommen "tilbake" Caramba Høres ut som om dere har det fint, tross alle forandringene. Kan ikke tenke meg hvordan det er med skolebarn og lekser! Glad der er noen få år til! Her tok vi et langt steg tilbake når det kommer til do-gåingen forrige uke. Bæsj i trusa hver dag! Og tilslutt fant vi ut av grunnen, venninnen i bhg bruker fortsatt bleie og kan bæsje seg ut når ho vil. Etter en "alvorssamtale" på fredag, håper jeg det går bedre denne uken. I går gikk det i alle fall bra. Har blitt litt manko i truseutvalget, for jeg orker nemmelig ikke å gjøre noe annet enn å kaste trusene i søppla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. september 2012 #8414 Del Skrevet 19. september 2012 Caramba Koselig at vi fortsatt holder koken her inne syns jeg Så kjedelig med bæsj i trusa, Unknown - får tro det retter seg igjen fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. september 2012 #8415 Del Skrevet 19. september 2012 Så koselig å høre fra deg Caramba! Gratulerer med bleiefrie gutter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. september 2012 #8416 Del Skrevet 19. september 2012 Vi har ikke fått bæsj i trusen enda, men har tenkt for meg selv det er en aldri så liten sjanse for at den da går i søpla... Jeg må ta meg på tak. Den helga vi kjørte truse hele tiden, gikk det med så mye klær det bikket over for meg. Er såvidt jeg rekker over klesvasken fra før med spedbarn i hus, det produseres voldsomme mengder skitne håndklær! Skulle gjerne brukt mer tid på å øve på storgutt-ting også, kle på seg selv både inneklær og uteklær, gå på do, legge på plass, ta fatet til kjøkkenbenken etter måltid.. I det siste har han blitt så ulydig. Virker som en blanding mellom sliten etter storbarnsavd og ser sitt snitt når mamma er opptatt med baby. Har rekruttert pappaen til å jobbe med disse tingene også. Ofte er pappaen litt konfliktsky og vil leke seg frem til løsning. Da blir jo konflikten overlatt til meg, mens jeg har baby også. Det skjønner han. I tillegg har jeg litt kort lunte når jeg er sliten, og gutten min responderer mye bedre på vennlige forespørsler enn glefsing, da blir han sint og vanskelig også. Prøver virkelig å være i forkant her, sette han igang med noe tegning el.l. før vi valser ut i dårlig humør. Gutten min er egentlig en blid sjarmør, vil ikke være en glefse-mamma som ødelegger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 20. september 2012 #8417 Del Skrevet 20. september 2012 Vi har ikke fått bæsj i trusen enda, men har tenkt for meg selv det er en aldri så liten sjanse for at den da går i søpla... Jeg må ta meg på tak. Den helga vi kjørte truse hele tiden, gikk det med så mye klær det bikket over for meg. Er såvidt jeg rekker over klesvasken fra før med spedbarn i hus, det produseres voldsomme mengder skitne håndklær! Skulle gjerne brukt mer tid på å øve på storgutt-ting også, kle på seg selv både inneklær og uteklær, gå på do, legge på plass, ta fatet til kjøkkenbenken etter måltid.. I det siste har han blitt så ulydig. Virker som en blanding mellom sliten etter storbarnsavd og ser sitt snitt når mamma er opptatt med baby. Har rekruttert pappaen til å jobbe med disse tingene også. Ofte er pappaen litt konfliktsky og vil leke seg frem til løsning. Da blir jo konflikten overlatt til meg, mens jeg har baby også. Det skjønner han. I tillegg har jeg litt kort lunte når jeg er sliten, og gutten min responderer mye bedre på vennlige forespørsler enn glefsing, da blir han sint og vanskelig også. Prøver virkelig å være i forkant her, sette han igang med noe tegning el.l. før vi valser ut i dårlig humør. Gutten min er egentlig en blid sjarmør, vil ikke være en glefse-mamma som ødelegger det. Høres kjent ut når det kommer søsken i hus. Sånn hadde vi det også da tvillingene kom. Det går nok over, men det er hardt når det står på. Det var alltid når jeg var alene med alle tre at reaksjonene kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. september 2012 #8418 Del Skrevet 23. september 2012 Lillemann har vært flink hjemme lenge nå. Men i dag tissa han på seg, uten å si i fra. Resultatet var tiss over halve stuegulvet, hele ungen og ca. femti togskinner som måtte vaskes.. Noen ganger er det herlig med unger. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. september 2012 #8419 Del Skrevet 23. september 2012 Haha, Aricept. Jeg har også måttet vaske tissevåte togskinner en gang. For ikke å snakke om den gangen jeg ville ha henne på do siden det var lenge siden sist. Hun nektet og måtte absolutt ikke på do. Så løp hun opp trappa, kommer akkurat opp og så kommer hylet: Mamma, jeg tisser! Og det gjorde hun gitt, så det rant nedover trappa... Med 110 år gammel trapp og kleskott under skal du si jeg var kjapp til å røske med meg det jeg fant av håndklær og hive utover i trappa. Litt enklere å ta vanlig trappevask og en ekstra 90graders enn å måtte tømme kottet under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. september 2012 #8420 Del Skrevet 26. september 2012 Jaja, man blir vant med tiss når man har unger. Og bikkje forsåvidt. Endelig har hunden blitt husren. Hun ble nesten 8 måneder før hun skjønte det. Og samtidig kan jeg si at lillemann er bleiefri hjemme (på dagtid). Han går uten bleie hjemme og har gjort det i mange uker, men siste to ukene har det kun vært to uhell totalt (ett på togskinnene ). Men altså kun hjemme. Skal vi i butikken eller på biltur blir det på med bleie. Må vel bare ta sjansen en dag og regne med å vaske bilstol og ha med mye skift.. Verre med barnehagen. Ikke sikker på hvordan vi skal gå frem videre der nå. Vi har en samtale med barnehagen om dette, men han vil ikke gå på do der. De spør om han må på do og prøver å sette han der i hytt og gevær, men ungen vil ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå