Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Gratulerer til alle som har fått 3-åringer :)

Inviterer dere til barnebursdag med barna fra barnehagen nå? Eller er det fortsatt nok med familie?

Her har ferien gått veldig raskt. Vi har hatt god tid til hverandre og det har gått mye bedre enn forventet at M skulle være hjemme i 4 uker. Var litt redd ho ikke ville være fornøyd med aktivitetsnivået vårt :fnise:

Neste uke begynner mannen på jobb igjen, og jeg, M og T skal være hjemme. Da tror jeg M vil gå på veggene! Så jeg misunner deg ikke Honesty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har byrja med barnebursdag når ungane er 3, gjorde det med eldstemann i alle fall. Nokon byrjar jo med det når unganer er 2, andre ventar til 4. Eg kjem til å be nokre ungar frå barnehagen til bursdagen til mini i år :)

Ungane byrja i barnehagen i dag, fyrste dag etter ferien. Dei har vore heime i 4 veker, pluss at dei berre fekk ei vekes tid i barnehagen før ferien; det hadde jo nett vore streik i eit par veker. Så det har vorte lite barnehage dei siste par månadane, så dei var veldig klare for barnehage no! Var berre nokre få ungar der no da, men kjem fleire til veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang barnebursdag så kommer vi ikek til å ha noen fra bhg med i år, rett og slett fordi han skal over på ny avdeling nå på mandag, og fordi de han har pleid å leke mest med havner på en annen avdeling.

Kommer til å be 5 barn av våre venner, så de blir 6 stk hvis alle kan komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokkeslutt gikk over all forventning. Hun har ikke spurt etter dem før i dag, og da lurte hun bare på om jeg hadde postet dem og brevet hun "skrev". Så i kveld har jeg (i samarbeid med julenissen selvfølgelig :nisseblunk: ) laget diplom til henne. Med forklarende tekst og bilde av både smokker og julenissen. Skal printe den ut og legge den i postkassa i kveld tenker jeg. Haha. jeg storkoser meg med å leke julenissen jeg. Selv i juli. Synes det er gøy at hun faktisk valgte at julenissen skulle få smokkene hennes jeg. Og joda, det er jo ikke heeeelt sant akkurat, men sånne tøysegreier synes jeg er bare moro å bygge litt oppunder. Spør hun om hvordan andre ting fungerer derimot svarer jeg både ærlig og oppriktig. Sånn som når hun lurer på hvordan babyen i magen skal komme ut og sånt.

Tøyser dere andre med eventyr, nisser og tannfeer og sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bursdag så inviterte vi familien i år, samt min beste venninne med hennes sønn. Da ble det mange voksne og tre barn på samme alder. Vi vurderte barneselskap, men siden det ble midt i ferien og midt i barnehageavdelingsbytte droppa vi det. Ikke har jeg hørt om at noen av de andre i barnehagen har hatt 3årsfest heller, og Snuppa var den siste av 09-barna til å ha bursdag. Så da drøyer vi til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke noe barnebursdag. Ingen av de andre 09-barna har hatt det, så da orket ikke jeg heller. (ja, jeg gruer meg til huset fullt av unger...)

Eventyr leser vi nesten hver kveld, nissen var han redd i fjor og tannfe har vi aldri pratet om. Men vi prater om kaptein Sabeltann og Karius & Baktus og Folk og røvere i Kardemomme by som de alle var ekte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart me trur på nissen! Faren min vil framleis ikkje innrømme at han var nissen då me var små ;) Nissen finnest ;) Synest berre det er dumt og overpedagogisk med sånne som meiner at det er å lyge for ungane :roll: Me treng litt magi i kvardagen alle saman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke planlagt barnebursdag i år. I skal bytte barnehage, og da blir det bare pussig. Hun skulle forresten hatt sin siste dag i den gamle barnehagen i dag, og begynner i den nye den 8. august.

Vi skal feire dagen i dag (det er på søndag). I går laget jeg og hun kake med rosa glasur, glitter, perler og sukkerbilde av Hello Kitty. Hun så ut som om hun hadde kommet til himmelen da hun så fargen på glasuren. Det er egentlig gulrotkake med vanlig ostekrem som så er farget med Wilton-farge. :)

Vi har kjøpt haugevis med presanger til henne, og nå skal hun og pappaen på lekeland, mens jeg venter på at lillebror skal våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører på med fullt barneselskap for første gang i år. Holder på å svinge meg med bakingen nå, for imorgen ryr det inn med små pirater. Har handlet masse stæsj fra temashop.no, så her blir det sjørøvere for alle penga pluss en ekte sjørøverskipkake som jeg har bestilt hos en kakebloggerdame. Gleder og gruer meg til å ha huset fullt med et tosifret antall barn i alderen 0-5 år ;)

Julenissen tro vi på ja; han er veldig spennende! Ellers er det mye rollespill for tiden; vi er alt fra Kaptein Sabeltann (lillegutt), Langemann (jeg), Pinky (mannen), Karius (jeg), Baktus (lillegutt), Borremaskina (mannen) og Gamlefar (lillegutt), Grynet (jeg) og Gråtass (mannen) :fnise:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dotrening gått over all forventning de siste 3 dagene.

3 tisse-uhell første dag (fredag), 1 tisse-uhell andre dag (lørdag) og 0 tisse-uhell tredje dag :hoppe:

Og ingen bæsje-uhuell.

Og han har sagt fra hele tredje dag at han må på do!

Kjenner jeg blir litt stolt altså :sjenert:

Vi bråbestemte oss på torsdag kveld om at i helga nå skal vi prøve intenst, jeg har vært hjemme med han i disse 3 dagene, så da passet det bra.

Av med bleia og på med truse, og det har jo gått som en drøm.

Sover selvfølgelig med bleie.

MEN - hva kan jeg forlange av barnehagen fra i morgen av???

Har dere bare levert ungen uten bleie og sagt fra at han driver å slutter, eller bør man ta en god samtale på forhånd??

Han begynner på ny avdeling i morra også, dog med mange av de samme barna han har vært på avdeling med til nå, og han kjenner de voksne da de har hatt endel dager på avdelingen de siste ukene for å vende dem til den nye avdelingen etc.

Er så usikker, men nå er vi i så godt driv at jeg nødig vil tilbake til scratch igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Aricept! :biggrin:

Så flink han er Soon! Du har god grunn til å være stolt!! Vi kom bare uten bleie med potta under armen en morgen vi, bhg tok det på strak arm. De har mye erfaring med bleieslutt så det var bare støtte å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok sjangsen og møtte opp i barnehagen uten bleie på E, og de tok det heldigvis på strak arm ja.

De er jo vant med slikt på storbarns-avdeling, så det gikk kjempefint.

Første dagen i går og da haddfe han sagt fra når han måtte på do, og bare en gang kom det bittelitt tiss i trusa, for det tar jo ofte litt tid fra de kjenner noe til det begynner å haste ;)

Lykken over alt er jo at han nå i to netter på rad har hatt tørr bleie på morgenene også :hoppe: (selv om vi kommer til å beholde den på på nettene en stund til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært vanskelig å levere lillegutt i barnehagen disse to dagene. Tydeligvis har de fleste fortsatt ferie, så det er ikke mange barn der. (skjønner ikke at alle kan ha så mye ferie, lillegutt har vært borte i fire uker, en uke hos besteforeldre, en uke med pappa, en uke sammen og en uke med mamma (meg). Er alle lærere? ;) ) Ikke noen av de han leker med til vanlig og alle avdelingene samlet. Skummelt for min lille, sjenerte gutt. Han stortrives i går, og regner med det går bra i dag også, men det er ikke moro å gå når han hikster og hyler etter mamma. Gjør litt vondt i hjertet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff ja, overlevering med hyl og skrekk er ikke noe stas :(

Forhåpentligvis går det fort over, og fra neste uke av begynner vel de aller fleste å være tilbake igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har vi barnefri og jeg føler meg en smule snytt som ikke får utnyttet det ved å sove lenge i morgen pga jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene med to barn på dagtid i sju dager nå, og det har ikke vært helt lett, bortsett fra de to siste dagene, hvor hun har snudd smørsiden til. Men bleieslutten driver meg litt til vanvidd. Hun må tvinges på do, og påstår at "Nei, jeg har akkurat tisset", for så å stille seg opp på gulvet og tømme alt blæreinnholdet utover gulvet. Deretter kler hun av seg alt inkludert på overkroppen, og fortsetter som før. Men på do, nei, det skal hun IKKE. :eeeh:

Hun starter i den nye barnehagen på onsdag, og vi er veldig spente på hvordan hun vil ta det. Hun er ganske sjenert i begynnelsen, og nok veldig glad i rutiner og faste holdepunkter. Dette skal være en stjernebarnehage på alle måter, så jeg stoler på at de klarer utfordringene på strak arm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørte utrolig irriterende ut, Honesty.

Jeg er helt i sjokk over bleieslutten her - nå har han gått uten bleie i 8 dager, hadde 3 uhell første dag, 1 neste dag og ingen siden - og nattbleiene er tørre og han kommer inn på morgenen til oss og sier at han må tisse!

Så her har det gått som en drøm, han var tydeligvis veldig klar.

Sier fra selv at han må på do, så trenger ikke mase og spørre han hele tiden.

Når det er tomt for bleier prøver vi oss uten på natten også, da han har vært tørr hver morgen i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...