Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper gutten din er i bedre form i dag Saeria, ikke noe greit når disse små er syke.

Skjønner godt at du ønsker å innføre sutten Viljah, da hadde han kanskje ikke måttet ha "buppen" som kos. Men jeg tror jeg ville ha prøvd enda hardere med annen form for kos, f.eks et skikkelig koseteppe.

Her har vi både teppe og sutt, begge deler får han kun lov å ha i senga og i bilen, kaster den fra seg når vi skal ut eller når vi sier fra. På kveldene får han ofte ha de til barnetv eller liknende. Ellers så går stor seng veldig fint her, ser ut til at flere er overrasket over hvor fint det har gått her inne, inkl. meg selv :)

Vi har vært på østlandet i helgen så han har sovet i reiseseng, i går sov han i tillegg til 15.30 i bilen og det ble litt lenge. Det resulterte i at det tok litt tid med legging og han fikk lov å være på rommet å leke litt. Etter en times tid fant vi han sovende på gulvet på et rasert rom, hehe :fnise: Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde for det var virkelig et herlig syn altså.

Nå skal jeg snart inn å vekke poden, gleder meg til å få han i barnehage igjen. Nå er det 1 1/2 uke siden han har vært der pga halsbetennelse så han maser om personalet og barna hele tiden. Blir nok et koselig gjensyn vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bruker smokk. Mye. Begynte avvenning i fjor sommer, men alt gikk i vasken da han begynte i barnehagen. De andre barna bruker jo smokk og han fikk jo av personalet. Han får smokk når han skal sove, i bilen, i vogna og når han sutrer..

I sommer skal vi venne av all bruk unntatt ved soving og i bilen (ellers er det trafikkfarlig å prøve å konsentrere seg med han hylende bak). Sommeren han blir 3 år er planen å levere smokkene til Kaptein Sabeltann.

Ellers dumme nyheter; fikk vite at det er tredobbelt så mange søkere som plasser på masterstudiet jeg har søkt på til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingrene for deg, aricept.

Ellers er G blitt bedre i dag. Han har sovet mye på dagtid, men er ganske så pigg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg krøpet under pleddet i sofaen, med ett hinsides tordenvær rallende utenfor...

E har tydeligvis godt sovehjerte - huset rister og det braker og drønner i ett, men jeg har ikke hørt ett pip fra rommet hans.

Skal bli deilig med barnehage igjen i morra, han har fri annenhver fredag og mandag, og så var det jo kristi himmelfart på torsdag, så det er jo nesten en uke siden han var der...

Merker at han blir litt rastløs hjemme etter så mange dager, syns det er vanskelig å underholde han hele tiden.

Det er ikke lange stunder han kan sitte og leke alene, skal helst finne på noe/være med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tordner og braker her også. Og lillegutt som har sovet dårlig den siste uka, sover tydeligvis godt nå. Og flott er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På søndag kom vi hjem etter en strålende helg på tur i Danmark. Det var så moro å være på tur med storegutt og jeg er så imponert over den store, flinke, morsomme, snille og fornuftige gutten vår. Man ser det liksom ikke så godt i hverdagen, når man har et par 2-åringer i tillegg...

Været var strålende, parken var fin, reisefølget vårt var toppen (vennepar) og Kiel-turen var avslappende og koselig.

Det var også koselig å komme hjem til to lykkelige og nyslåtte 2-åringer som hadde bursdag på lørdag. :bursdag: Vi var jo borte på selve dagen, men bestemor og bestefar hadde bakt kake og koste seg med tvillingene. Vi skal ha bursdagsfest for dem neste lørdag, med venner. Storegutt var meget opptatt av at vi MÅTTE ha fest for tvillingene senere, selv om vi var borte på dagen. Satser alikevel på at tvillingene ikke bryr seg så mye om at vi var borte. De ble feiret i bhg i går også og fikk fine gaver da vi kom hjem.

Jeg er glad vi valgte å ikke ha dem med til Legoland. Det hadde vært forferdelig slitsomt for både oss og dem. Jeg vil si at barn bør være 4-5 år for å ha noen særlig glede av parken. Det var en del babyer og småbarn der, men det så strevsomt ut for mor og far. Det var VARMT for det første, 26-28 grader, utrolig mye folk, køer for det meste og litt kaotisk. Det var artig når ungene var så store at de klarte å gå selv, være med på alle atraksjonene og tålte å vente litt for mat/moro.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forsinket, men...

Caramba: gratulerer med 2-åringene! :bursdag:

Høres ut som en flott tur dere hadde! Tenker både dere og eldstemann satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Caramba :)

Hadde glemt at gruppa vår var spredd over så stort spenn ;)

--

Akkurat nå har jeg sett min søster gifte seg på webcamera fra en gresk øy :hjerte:

Utrolig romantisk!

Skulle ønske vi hadde vært der, men med dagens teknologi går det meste an.

Det er hotellet som har satt opp et kamera og med link kan man gå inn og se vielsen, dog litt hakkete, men utrolig koselig!!

Grattis storesøss :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Caramba :)

Hadde glemt at gruppa vår var spredd over så stort spenn ;)

Ja, mine kom jo nesten 4 uker for tidlig, så de er desidert eldst i denne gruppa. Gratulerer med din søster, det hørtes romantisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med 2-åringene, tenk så fort det har gått :)

Høres ut som dere hadde en super ferie, man trenger å lade batteriene litt innimellom :)

I går la vi L 18.45, klokka 21.45 sovnet han :sjenert:

Men, han sitter bare i senga og får ikke lov å gå ned på gulvet så han vet det nå. Tror det var varmen som gjorde det for det var helt sykt varmt her inne i går. Selvom vinduet stod på vidt gap så hjalp det jo nesten ingenting før sola hadde gått ned.

Her klager vi over kulda, og når det blir varmt klager vi da også :sjenert:

Tror det har mye med graviditeten å gjøre nå, kjenner det begynner å bli tungt å puste og varmere for hver dag som går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gale som er villig til å gjennomgå nok en sommer som høygravid... :ler:

Går det bra med dere flickan og Minnimusepus? Når har dere termin, litt senere enn med førstemann var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja du sier noe :fnise:

Skulle jo ikke gjøre det etter planen, men nå holdt vi jo på å prøve i 1/2 år før det klaffet. Hadde igrunnen passet fint å fått den litt før jeg fikk L. Min termin, 2 tidlige ul'er, eggløsning og tidlig graviditetstest tilsier rundt 13. august mens ordinær ul sa 24, så augustbaby blir det uansett. Nekter å gå noe særlig over 24. august.

Ellers går det bare fint, er i gravidform som jeg liker å kalle det :fnise: Ellers er jeg usannsynlig trøtt om dagene og bekkenet er kranglete, men hva gjør man vel ikke for enda et lite sjarmtroll :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende uansett. Koselig tenker jeg, snart familie på fire. Pluss firbeinte :)

Og samme klisjeen: nyt den siste tiden som tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer med 2-åringer, Caramba :)

Herlighet hvor fort tiden har gått!

(jeg kunne forresten gjerne vært høygravid når det er sommer, syntes det var helt fantastisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2-åringene Caramba. :bursdag: :bursdag:

Våre er vel neste ut, Minnimusepus om jeg ikke husker helt feil. :)

Her går det bare bra. Har siste eksamen på fredag, så akkurat nå er det litt travelt om dagen. Gleder meg til å være ferdig. Her i trøndelag er det ikke spådd noen supersommer akkurat, så jeg tror det skal gå greit å være høygravid denne sommeren. Foreløpig er formen veldig fin, men jeg går vel inn i den tyngste perioden nå, så vi får se om noen uker hvordan jeg føler meg :tongue:

Sukk, har så langt (28 uker) nesten gått opp like mye som jeg hadde HELE svangerskapet forrige gang, så føler og er definitivt tyngre. Skal prøve å være flink til å trene/gå mer turer når jeg er ferdig med eksamen, og forhåpentligvis ikke gå opp alt for mange kilo til. Håper å holde meg under 15 kg totalt, men gjerne 12-13.. Har gått opp 9 kg så langt. Forrige gang gikk jeg opp 10 (hadde ikke ødem).

Nå føler jeg endelig at det begynner å løsne litt med språket til J, og han hermer mer og mer etter ord vi sier. Nå er det nye ord nesten hver dag, og det er jo så moro å klare å kommunisere litt mer med ham. Han forstår også mye mer merker jeg. Er kjekt om den utviklingen fortsetter fremover sånn at han har litt mer språk når babyen kommer. Forhåpentligvis vil han skjønne litt mer av det som foregår da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...