Saeria Skrevet 16. juni 2011 #6821 Skrevet 16. juni 2011 Jeg bør jamme være glad for at G ikke våkner før rudt seks, halv sju, ja... Ellers har det vært en veldig fin dag her...fikk en bukett roser på jobben fordi vi har vært flinke og holdt ut i en hektisk tid (ikke det at vi nyansatte har merket så mye til det nå som vi er i opplæring), vi har fått innvilget lån til å pusse opp (bytte vinduer, kledning, etterisolere) og jeg fikk B på bacheloren, noe jeg ikke hadde trodd siden jeg skrev om et smalt og relativt lite kjent tema. Så yay for me! G har fått dilla på å kjøre bil, så vi har måttet ut to ganger i ettermiddag. 1
effy Skrevet 16. juni 2011 #6822 Skrevet 16. juni 2011 Flink du er, Saeria! Føler med deg, Caramba. Min lille er også A-menneske........
Honesty Skrevet 16. juni 2011 #6824 Skrevet 16. juni 2011 I er B-menneske, og sover gjerne til 8 om morgenen dersom hun får lov, men er sur og tungstartet. Til gjengjeld er hun aktiv og smørblid på ettermiddag og kveld, helt fram til hun slokner rundt kl 21. Det at sola skinner hele døgnet spiller nok også inn på leggetiden, og det hjelper knapt å forskanse seg inne bak lukkede persienner mens de store barna spiller fotball og leker på lekeplassen vi er nærmeste nabo til.
flickan Skrevet 17. juni 2011 #6825 Skrevet 17. juni 2011 J har og våknet tidlig de siste dagene, mellom 05 og 06. Det er for tidlig for meg, men har blitt flinkere til å legge meg (enda) tidligere, sånn at jeg ikke er helt i koma når han kommer tuslende inn. Han har perioder hvor han sover til 08, så jeg håper dette bare er en kort fase nå..
Minnimusepus Skrevet 17. juni 2011 #6826 Skrevet 17. juni 2011 Så gøy Saeria, og gratulerer med B på oppgaven Kan tenke meg det var deilig å avslutte året med en B Her har leggingen gått litt i alle retninger de siste 2 dagene. Noen dager sovner han fint og andre dager sovner han ikke før kl. 21. Men det høres ikke ut som min er den eneste som er sent i seng? Dvs, han legger seg rundt klokka 19, men vil ikke sove. I går var vel klokken 21.30 før han sovnet, da la jeg han til slutt i min seng hvor han hadde dratt frem alle pocketene til mannen og lå å "leste" donald og mikke mus På morgenen er han også litt tullete noen ganger. Nå har han riktignok måttet stå opp 06 denne uka pga at mannen jobber tidlig, men ellers så kan han våkne 05.30 og ikke ville sove mer i sin egen seng. Tar vi han derimot inn til oss så kan han godt sove en time til. Men så er spørsmålet da: skal vi la han sutre seg til det eller bare kjøre hardt mot hardt? Tenker det bare er en periode han er inne i nå og om vi skal la han gråte i senga så våkner han jo så må vi jo stå opp :gjeiper: Og som regel så går det jo helt fint med begge deler, det er bare at det virker så ofte når mamsen og papsen er gørr slitne Merker det skal bli godt nå når mannen er ferdig å jobbe om en uke, da har han ferie frem til skolen begynner i midten av august. Nå er det som regel jeg som må opp om nettene og jeg som tar L på morgenen, det begynner å bli tungt og vondt nå med bekkenet. Har bestemt meg for at gubben skal få ta i et tak når han har ferie så jeg kan få slappe av litt og ha "nesten" sammenhengende søvn jeg også.
Gjest imli Skrevet 17. juni 2011 #6827 Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med B, Saeria Mini er så absolutt A-menneske, då hjelp det lite at eldstemann er utprega B-menneske og kan sova til 9.30 ( )... Minsten er som regel oppe 6. Er eg uheldig er han oppe 5, er eg heldig, kan han sova til 7. Han har sovi til 8 nokre få gonger, men det har vore etter urolege nettar med mykje opp og ned, så det teller ikkje, meiner eg Elles er nettane stort sett greie *bank i bordet* no. Går greit å leggje, og han søv stort sett heile natta. Så då klagar eg ikkje om han vaknar kl 6
Saeria Skrevet 17. juni 2011 #6828 Skrevet 17. juni 2011 Takk, Imli. G kunne sove lenger før, men de dagene klokka går mot halv-sju og sju, kan jeg ikke klage...
Caramba Skrevet 17. juni 2011 #6829 Skrevet 17. juni 2011 (endret) Gratulerer med B, Saeria I dag har jeg vært på salg på Polarn og Pyret og kjøpt somerklær til tvillingene!!! Fikk fire kortermede bodyer og fire kule T-skjorter til 30-50% reduksjon. Digger P&P, kvaliteten er god og de har så mange kule print og farger. Sommersalgene er i gang mange steder, og jeg kjøper sommerklær til ungene nå. Sesongen er så kort at det er nesten tull å kjøpe det for tidlig til full pris, når det knapt har vært varmt enda... I fjor brukte jeg vel knapt sommerklær på twinsene, ser på bildene fra ferie i Italia at de har på seg et nytt antrekk nesten hver dag, som nesten ikke ble brukt igjen. Eldstemann har fått litt sommerklær tidligere,og småttisene har hatt noe fra i fjor på de få varme dagene så litt har vi jo brukt den uka det var varmt her. Håper sommeren blir litt varmere i år... Endret 17. juni 2011 av Caramba
Saeria Skrevet 17. juni 2011 #6830 Skrevet 17. juni 2011 Takk. P&P har mye fint. Burde vel tatt turen dit jeg også...
Gjest imli Skrevet 17. juni 2011 #6831 Skrevet 17. juni 2011 Mi erfaring er også at ungane ikkje får bruk for særleg mykje typiske sumarklær. Kan telle på ei hand dei gongene ungane har kunnet gå i t-skjorte i år. Det held lenge med 3-4 skift sumarklær...
Kvist Skrevet 17. juni 2011 #6832 Skrevet 17. juni 2011 Og jeg tenkte det samme som Imli, tre-fire skift er nok. Men måtte ut og kjøpe mer gitt, enten det eller vaske altfor ofte. Men så går jenta vår i barnehage og blir fort bilsyk da, så det ligger fast skift i barnehagen og i bilen Ble for lite kortermet da gitt. Varm av seg er hun også. Særlig varm i kveld... Titte fanget! Titte fanget mamman min! Var omtrent det eneste hun sa etter middag i dag, og der satt hun! Vi leste Portman Pat og så Fantorangen og koste. Så snudde hun seg, satt knærne i sofaen, rumpa opp og hodet på magen min, og der sovnet hun Feberbarn er så gode å kose på... Så mannen bar henne i seng og hun våknet ikke da han tok på pysj engang. Stakkars liten. Er nok tenner tror jeg, ser hjørnetennene har endelig brutt igjennom, og bleiene har vært "syrlige" i det siste. Ikke så godt å være treg med tennene, men nå er det bare å vente på at hjørnetennene er helt utvokst så er det 2årsjekslene neste. Følger hun samme tempo er det vel mer 3årsjeksler her.
Honesty Skrevet 17. juni 2011 #6833 Skrevet 17. juni 2011 Vi har jo vært på ferie allerede, og da ble endel sommerklær tatt i bruk. Men jeg kjøpte billige saker på H&M, Kappahl osv, for tenker som så at det ikke akkurat er de klærne som får mest slitasje. Nå går det stort sett minst ett antrekk pr. dag fordi hun ruller seg i sand, men det er jo lett å vaske, også. Her går det for tida mest i t-skjorter og tights, og hele ungen bør ristes eller støvsuges før vi tar henne inn.
Minnimusepus Skrevet 17. juni 2011 #6834 Skrevet 17. juni 2011 Jeg har kjøpt masse t-skjorter på hennes til 30,-. Holder lenge til han sitt bruk og har noen pique-skjorter til penbruk. Tror vel vi har 10-12 t-skjorter nå og 6-7 shorts men alt blir brukt. Nå skal det sies at han elsker å grise og skitne seg til, noe som fører til mange skift. Ikke orker jeg å vaske sånn hele tiden heller så da har vi kjøpt en del Nå er det bare 1/2 måned til 2-års-dagen, kan ikke tro hvor fort tiden går. Husker fødsel og barsel som om det var i går og snart kommer jammen enda en babis. Om tiden går enda fortere da så skulle jeg likt å satt tiden på vent noenganger, er så masse jeg gjerne skulle ha nytt enda mer
Saeria Skrevet 18. juni 2011 #6835 Skrevet 18. juni 2011 Her har vi bare et par shortser og et par t-skjorter. Han går like gjerne med ullbody under shortsen. For her på vestlandet blåser det stort sett når det er sol og pent. Men vi har kjøpt inn en singlet og en kortermet body også, og i tillegg har jeg strikket en singlet i merino/bambus og har nå begynt på en i merino/silke/sølv. Strikker på en litt tykk pinne, så blir plagget luftig og lett!
Gjest Unknown Skrevet 18. juni 2011 #6836 Skrevet 18. juni 2011 Ser ikke ut til at vi får brukt så mye sommerklær her heller..Har kjøpt inn litt tightser og tunikaer, også kortermet bodyer (jeg synes de er greiest under genser). Men shorts har vi lite av.. Nå har vi fått rett i fra omgangsyke til vannkopper, hurra..Får i det minste en hjemmeuke til å vaske/rygge leilighet og pakke litt.
Saeria Skrevet 18. juni 2011 #6837 Skrevet 18. juni 2011 (endret) Huff da! God bedring til M! Her har vi forresten droppet å kjøpe mere p-piller. Vi prøver ikke aktivt, men kommer det en bolle, så gjør det det. G har forresten blitt forkjølet. Slimete og fæl. Men formen er topp da. Full fres og stormende jubel (og hysteriske anfall når ting går han i mot )hele dagen. Endret 18. juni 2011 av Saeria
Gjest Unknown Skrevet 18. juni 2011 #6838 Skrevet 18. juni 2011 Og nå blir jeg plutselig litt usikker på om det er vannkopper, for det kommer aldri noen blemmer! Skal ikke det gå ganske kort tid?
Tussi! Skrevet 18. juni 2011 #6839 Skrevet 18. juni 2011 Kan være 4. barnesykdom. HEr hadde lillemor det forrige helg, og lillebror fått prikkene nå i helga. Men heldigvis hatt bra form. Ellers er det tid for dåp nå i helga, tror alt er på stell så nå er det bare avslapping til den store dagen
Saeria Skrevet 18. juni 2011 #6840 Skrevet 18. juni 2011 Sier det å, så jeg ikke glemmer det... Lykke til med dåpen! Godt dere kan slappe av før dagen da. Jeg er i grunnen glad til for at vi ikke er troende, for da ble det rett og slett ingen dåp og ingenting å planlegge når G var liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå