Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Vår lille går for det meste barbeint han. I alle fall hjemme. I barnehagen bruker han sokker med antiskli, men han er fæl til å dra de av seg. Har sånne myke skinntøfler også, men tror ikke de blir brukt så mye.

Nå har vi for andre gang en forkjølet og febersyk gutt. Fikk telefon fra barnehagen på jobb i går. Mannen hentet. Han er litt tufs, men satser på det blir fort bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere utstyrsfriker, skjønner jeg? :ler: Jeg er også (altfor) opptatt av å finne ut av det beste.

Barbeint er nok det aller beste. Her går det i skinntøfler inne, og stort sett Stonz ute, med sko en sjelden gang. Jeg har kjøpt filttøfler til henne til å ha her hjemme, for det er gulvkaldt, men jeg ser at det ikke er like godt å bevege seg i. Ellers har vi foreløpig landet på sko fra Kavat, men de er foreløpig mest til pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G har stort sett på seg strømpebukse inne, og når det begynner å bli litt kaldere på gulvet, har vi et par skinntøfler til han. I barnehagen har han strømpebukse og et par myke bambustøfler med antiskli. Ute har han på seg polstrede fotposer eller stonz.

Forkjøla som fy er vi alle, men er vel/antar vel å være på bedringen nå. G hadde forøvrig feber i natt og var dertil urolig, så det endte opp med en paracet. Vi er litt usikre på om det er hjørnetennene eller de øvre jekslene som plager han. De har nemlig ikke kommet 100% gjennom enda.

Ellers har han sagt "bæ" i dag. Gjentok etter pappaen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt nye vintersko til tvillingene i str 22. Gutta har begge 12 cm lange føtter og da skal skoene vistnok være max 2 cm lenger, målt i sålen. Mine små arver også sko etter storebror, særlig de første skoene. Vinterskoene etter storebror er av merket Superfit og gutten kunne ikke engang gå når han brukte dem, regner med at arv er greit. Ellers føler jeg at dette med at det er feil å arve sko er en liten "myte", kanskje plantet av skobutikkene, he he...

Utslitte joggiser etter storebror skal de slippe å arve, men pent brukte sko skal de arve.

Edit: fant hele tre par høst og vintersko etter førstemann i str 22 i kjelleren, så de nye skoene byttes til 23. Prøvde 22 på den største med strømpebukser og ullsokker og da var det trangt.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at pengene sitter løst når det skal handles inn barneutstyr ja.... :sjenert:

Kjøpte vintersko til O i forrige uke. Str 21 passer egentlig bra nå, men endte opp med str 22 + en ekstra såle slik at jeg slipper å kjøpe nye sko før jul.

Inne bruker han stort sett skinntøfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går barbeint/ i sokker inne, og i Stonz ute.

Har ett par vintersko, men ikke brukt de noe særlig enda.

Han har virkelig begynt å tasse og gå nå, veldig gøy - med armene rett frem og et stooort smil om munnen :)

E har fått en ny tann i helga, så nå har han 7 - sikkert derfor han har hatt litt feber og vært litt sutrete og klengete i det siste.

---

Kom tilbake fra spaweekend i kveld, herlig opplevelse.

Men veeeldig deilig å se gutta mine igjen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegull har 8 tenner, 4 fortenner opp og 4 nede, og slik har det vært i et par måneder nå. Han har begynt å stikke hendene mer i munnen, og tygge på koppetutten, så jeg lurer på om det er noen flere tannebisser som har begynt å røre på seg?

Han har en leke med lyd hengende på badet (for tiden). Han drar i en blå dings, så kommer det lyder, bytter på hvilken lyd. Hest og ku og gris og fugl og old mcdonald. Når han drar, så sier jeg navnet til dyret, og hermer gjerne etter lyden. Dette har vi gjort flere ganger i det siste, og har hatt mange runder før også. Så igår dro han, så kom nøffnøffnøff, og han sa "Gis" - gjett om mammaen ble imponert over gutten sin! Jeg tenkte med en gang "han er åpenbart veldig smart" og så måtte jeg le av meg selv etterpå :) :rødme:

Når dere skriver forbokstaven til barnet deres, så "må" jeg fylle inn med helt navn (gestalt?). Så da blir det Georg og Ingrid og Eivind osv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViljaH: :ler: Ingen Eivind her nei ;) men skjønner prinsippet ditt.

Vi er hjemme fra jobb og barnehagen idag, igjen - pga feber.

Skal til legen litt senere, for E har vært syk siden barnehagestart egentlig, så jeg syns det er greit å få sjekket ut om det kan være noe betennelse eller noe.

Så mye mer klengete og kosete enn normalt - han som ikke vil sitte i ro i fanget ett sekund til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sier et navn i hodet mitt på de jeg ikke vet navnet på når jeg leser en bokstav, som f.eks. Geir og Ole :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er et sant mareritt på stellebordet om dagen. Han har vært vanskelig i mange måneder, bare vrir og snur seg. Men nå er det ekstremt. Så fort bleia er av tar han henda ned og gnir bæsj over alt... Han har snudd seg før jeg har lagt han ned. Og han begynner jo å bli så sterk. Jeg må holde skikkelig hardt igjen at jeg snart ikke tør holde hardere. Vi prøver å gi han alle mulig ting å leke med, men ingen suksess med noe enda (unntatt brillene mine, men det er litt voldsomt å ødelegge et brillepar ved hvert bleieskift).

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bestikkelser som gjelder ved bleieskift. Nå har det vært litt greiere i det siste, men hun er visst tilbake til å være umulig propell igjen. Da er det fint dersom vaskemaskinen er i gang, og vi kan skifte stående, så lenge det er snakk om tissebleier, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eg syns og det er lettare å skifte tissebleier ståande. Bæsjebleier ståande er ikkje fullt så enkelt mtp å få vaska skikkeleg, men må ein så må ein. Mini ligg ikkje alltid i ro, han heller, for å seie det mildt. Men han har blitt mykje betre - var heilt forferdeleg rundt 9-10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi steller på gulvet vi. Det har vi gjort i mange mnd pga at han er så urolig, så jeg ble redd for at han skulle ramle ned. Når han er på det verste sitter jeg med en fot på hver skulder og holder ham nede :fnise: huff, høres sikkert brutalt ut, men det er eneste måten jeg får til å skifte på ham da, og han får jo ikke vondt. Han blir bare veldig sinna, men da klarer jeg å få det unna ganske kjapt hvertfall.

Om noen av dere trøndere trenger et besafe IZI combi isofix sete, kun brukt 2 ganger, har jeg et til salgs. Vi har nettop kjøpt bil, men den hadde ikke isofix-fester, så stolen vi har passer ikke i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil, Flickan!

Vi skifter bleier på stellebenken, og foreløpig lar han seg distrahere av tannkremen eller andre spennende tuber som finns på badet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en ettermiddag på barneklinikken, har vi fått vite at G har halsbetennelse. Ikke rart at han har hatt 40 i feber i hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Goggen har halsbetennelse :( Ikke noe morro når de små er syke.

Lillegull var helt umulig å skifte på da han var 9-10 måneder, vred seg helt propell, og vi måtte begynne med bleiebukser, sånne dra-opp (har glemt hva de heter!) for å overkomme problemet littegranne. Men når han bæsjer, da MÅ han ligge stille så jeg får gjort ham ren. Han prøver i blant å ta på tissen, men det får han ikke før den er ren igjen. Jeg holder beina hans med ene hånda, opp og litt mot ansiktet hans, og bruker iblandt armen jeg holder med under der igjen for å "blokkere" hans nysgjerrige hender. Da klarer jeg også å blokkere at han vrir seg rundt. Jeg slipper å holde ham hardt, bare blokkerer vridning. Og så pøser vi på med distraksjoner, sparer gjerne noen fine til slike stunder - en artig kremtube (tannkremen med dyrefigur på er artig), en sko med borrelås, solkremen med spraytut.. man tar det man har ;) Nå har han heldigvis akseptert mer at man må ligge litt stille i slike stunder.

Kan jeg få litt innspill og hjelp på utstyrsfronten av felles utstyrsfascister ;) Jeg har ikke funnet ut hvilken bilstol som er noe å ha i neste størrelse. Jeg vil ha en hvor han sitter bakovervendt, og som har høy score på sikkerhetstester. Anyone?

Har tenkt på maxicosi Mobi, men også den izi combi skal være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her er det også helt forferdelig å skifte bleier, går ikke å distrahere med div. tuber og andre badartikler heller lenger.Men snart så klare ho nok å stå stødig nok til å skifte stående :)

M gikk faktisk 8 skritt i går, står hele tiden, og får til å sette seg ned på huk og reise seg oppigjen :) Å det har gått kjempefort, sikker på det bare er 2 uker siden ho begynte å stå.

Ang. bilsete så kommer vi til å kjøpe britax (tror det er multi-tec?) rundt jul. Den er veldig stor og kommer til å vare lenge bakover :) Er ikke sikker på hvordan den har gjort det i tester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...