Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det jammen stille!

Hjemme med syk liten E idag, feber og forferdelig snørrete, så vi måtte droppe den forsinkede 11/12mnd kontrollen på helsestasjonen idag også.

Og så sutrete som han har vært, helt utslitt jeg, han skulle bare opp i armene og så måtte jeg gå rundt med han, og hvis jeg satte meg ned så sutret han bare igjen.

Attpåtil ville han sove knappe 15 minutter idag, så det ble tidlig kveld - 17.30.

Nå skal jeg på foreldremøte i barnehagen, mens kjære skal på møte på jobben sin, men jeg håper besteforeldrene får en rolig kveld som barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I er også forkjølet, men siden hun ikke er varm, har hun vært i barnehagen, og der er det visst full fart. I dag har hun skaffet seg alle kulers mor i pannen. Visstnok skjedde det da hun skulle forsøke å gå, og så snudde hun seg fordi noen gikk i døra. Jaja, sånn kan det gå.

Hun er også blitt veldig lett å legge, bank i bordet-og de siste nettene har hun sovet borti 12 timer. Ikke uten å våkne i det hele tatt, men et par oppvåkninger er ekstrem forbedring i forhold til hvordan det var her for noen uker siden. Nå bærer jeg henne tilbake til sengen sin i 99% av tilfellene, og det er bare hvis hun er veldig trøtt at hun blir liggende hos meg etter å ha fått en liten puppeskvett. Det er nok sikkert litt av grunnen til at hun sover så greit. :) Det er deilig å kunne dusje og fikse seg før hun våkner om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til E, Soon.

G er også forkjølet, men det er full fres i barnehagen. To nye tenner har han også fått, og ikke helt uten nattesirkus. Så nå har de to jekslene oppe brutt gjennom, og det har vært noen salige bleier. :ler: 12 tenner har han nå, gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også hjørnet av en jeksel i dag. Nede på høyre side. Uten nattesirkus. :)

(Men jeg tør ikke annet enn å glede meg over hver rolige kveld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke talt tennene nå jeg.. Hmm, det er vel tre jeksler som er igjennom så da er det nok 11 tenner totalt.

Med fare for å jinxe så har vi hatt noen fine netter nå etter to ukers helvete. Han har "bare" vært våken en halv til en time om natta med mindre gråt. På mandag måtte jeg vekke gutten halv ni for å rekke å stelle oss før barnehage og jobb. Det har jeg aldri opplevd før. Våknet tidligere i går og i dag, men det er heelt greit så lenge han sover om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini har berre 8 tennar han - er kjempelenge sida han har fått tennar. Han var jo så tidleg ute, og fekk 8 tennar på rappen, men no er det 4-5 mnd sida sist han fekk ei tann! Ja, ja, dei kjem vel.

Han har begynt å sove mykje betre om natta, og har derfor kutta den eine dagsovinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjempefrisk jente vi, som er helt uten vannkopper for det var falsk alarm :) Har fortsatt endel utslett, både store og små prikker, men det var visst ingenting..

M har bare 7 tenner, men de dei andre kommer vell etterhvert tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i bhg, som også går på min barselgruppe, har bare to tenner hun. G er bare 1 dag eldre enn henne, så det er forskjell på hvor fort de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har bare 6 tenner, lenge siden det kom noen.

Men jeg mistenker at feberen og sutringen kan ha med en tann å gjøre, for det kjennes ut som det er en på vei.

Barnepassen gikk veldig fint, han har sovet som en stein siden jeg dro, hadde vel litt å ta igjen etter så lite soving som det var idag.

Han er veldig tett; jeg sitter i stua nå - ca 6meter unna rommet hans, døra hans er lukket helt men jeg hører godt at han puster tungt.

Håper han er bedre i morra.

Hvordan gjør dere det egentlig?

Er det like greit å ha han hjemme en dag til når formen er såpass kjip som idag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig det her med hvor lenge man skal være hjemme med syke barn. De sier en feberfri dag hjemme, men hvor går grensa? Jeg tror jeg ville sett på almenntilstanden og tatt opp status nå på morgenen.

Det er jo ikke alltid bare lett å være borte fra jobb heller. Endelig tilbake etter et år borte og så plutselig mange enkeltdager... Men det er jo bare sånn det er med barnehagestart og de fleste arbeidsgivere skjønner jo det og har det nok i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke feber idag, så jeg tror det blir barnehage igjen.

Han er jo i vigør selv om han er småskral...

Han er borte en dag i uka normalt også, så jeg syns det blir litt stusselig for han å være hjemme her når han ikke er skikkelig syk.

Merker det på gutten også, at han kjeder seg litt mer.

Bestefar skal hente han idag, pga litt møter etc, så han trenger jo ikke være full dag heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har pappa'n opplevd nok en milepæl :)

Lillegutt gikk sine første skritt i går, 14,5 mnd gammel. Han gikk to ganger fra ene siden av kjøkkenet til den andre. Gleder meg til jeg får sett det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BD er tilbake som Flickan igjen :)

Så moro Aricept, blir nok ikke lenge til du får sett det ta, J var hvertfall ivrig på å vise seg frem da han lærte å gå :)

Hvordan er mensen hos dere nå, jenter? Jeg sluttet på Cerazette i mai pga at jeg hadde så mye rare blødninger,og håpet det ville gi seg med det. Men fortsatt er mensen veldig i ulage. Har masse småblødninger nå også, som ikke likner på mensen slik jeg hadde det før. Det er mye mye mindre. Men nok til at det er irriterende og plagsomt, og varer i ganske mange dager/uker.

Nå har jeg hatt bødninger i 4-5 dager igjen, og nå begynner det å likne litt mer på mens, men fortsatt mye mindre enn før. Forrige mnd hadde jeg en dag med kraftig mens/blødning, så var det over. Er det vanlig at mensen forandrer seg så mye etter svangerskap, fødsel og amming eller er deres som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på Cerazette, men har også småblødninger innimellom, noe jeg aldri hadde da jeg gikk på dem tidligere. I tillegg mistenker jeg dem for å være skyld i hormonelt utløst migrene, siden jeg slet betraktelig mindre med hodepine både i den tiden jeg ikke brukte dem, og under svangerskapet. Så de fyker snart ut av huset her, enten etter dette brettet eller etter neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, aricept! Så moro!

Her er mensen uregelmessig, som vanlig...Skal til gynekolog i neste uke for å sjekke litt opp i hormonverdier blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Fikk jeg svar på hvem BD var :ler: Ikke fått med meg det navneskiftet tydeligvis...

Jeg begynte på cerazette, hadde masse småblødninger, men etter ammeslutt begynte jeg på Loette - p-pillen jeg har brukt endel år før svangerskapet.

Begynner å få ganske så vanlige blødninger igjen nå.

Gratulerer Aricept :klem:

E har også tatt sine første skritt, ett par ganger i går og det samme idag.

Han beveger seg gjerne sidelengs når han går da :ler:

Kjempesøt og veldig stolt - både han og vi foreldrene.

Kjære var med E på 11-12 mnd kontroll idag (endelig - først har HS utsatt den, og forrige onsdag da vi skulle dit, hadde han feber, så da var det ingen vits).

Han protesterte VELDIG når han skulle få vaksine, og 3 personer måtte holde han, mens helsesøster satte sprøytene :( Så det var absolutt ikke noe stas.

De mente han protesterte voldsomt i forhold til mange andre...

Dessuten har han gått opp lite i det siste, faktisk gått ned 10g siden 7/9 da vi var å dobbelmålte han fordi han hadde vokst så lite gangen før der igjen.

Og ikke blitt lenger siden sist heller, og han har samme hodeomkrets som på kontrollen i mai - så de ville ha en ekstra kontroll tidlig i november, samt at han skal på 15-16mnd kontroll i slutten av november.

Kan jo slenge på at de vitale målene er:

9700g, 74,5cm lang og HO:46,7.

Skjønner egentlig ikke at han ikke legger på seg mer.

Han spiser:

1 1/2-2 brødskiver til frokost + 150ml melk.

1 1/2-2 brødskiver til lunsj.

Frukt i barnehagen.

Middagsglass.

Grøt + 150ml melk til kvelds.

+ at han ofte får smake litt på frukt, brød, middag av oss mellom måltidene.

Han er jo suuuperaktiv, men allikevel syns jeg det er rart med den vekta.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dei fyrste skritta, Aricept!

I dag har eg vore på litt forsinka 1-årskontroll med mini. Han fekk sprøyter utan noko grin, veier 11 kg, 80 cm høg og 48 cm rundt hovudet :)

Ang mensen, så er den stabil her. Har alltid hatt regelmessig mens, men syklusane er litt lengre enn før (gjer meg ingenting ;) ). Brukte å ha 26-27 dagar, alle syklusane etter eg fekk mini har vore på ca 33 dagar. Men eg brukar ikkje hormonprevensjon då, har kobberspiral. Blør litt meir pga den, men veldig greit elles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...