Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så bra å høre det går fint med dere. :)

Ble sittende og se på bilder fra to år siden. Hadde besøk i helga som mimret litt... Og jeg husker derfor godt at sommervarme og 30 kilo vann i kroppen ikke var en svært behagelig kombinasjon....

Unner ingen akkurat min opplevelse av svangerskap og fødsel! (kanskje derfor jeg begynner å ønske meg et barn til - for å få en annen opplevelse av det hele. En bedre opplevelse, for verre kan det umulig bli. Men det er jo verre mannen er redd for, og derfor ikke vil ha flere barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig Soon. Var det du som skulle gifte deg i sommer?

Ja, vi gifter oss i august ;)

Så her blir det ingen ferie-tur. Bare forberedelser i ferien.

Men nå var vi jo på før-bryllupsreise i mai, så det gjør ikke så mye - blir vel uansett noen dagsturer etc tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 2-åringer, Caramba!

Her kommer det mer og mer ord for hver dag som går. Han sier bare jentenavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er også blitt flink på navn, han prøver seg på alle navn vi sier til han, og han kan stort sett navnene på alle på avdelinga si i barnehagen :)

Merker også at de andre ungene er flinke på navn, så tydeligvis noe de øver litt på.

Her på østlandet er det skikkelig klamt og varmt (og bløtt) om dagen, trodde det skulle bli en utfordring ved leggetider - men egentlig har det gått utrolig greit.

Vi har på han pysj med kort arm og korte bein, og lufter godt før han legger seg.

Vi har ikke noe myggnetting på vinduet hans enda, så har valgt å ha det lukket - er mest "redd" for humler og veps etc.

Han sparker av seg dyna hvis han ikke vil ha den på, så han regulerer det litt selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til bryllupet da Soon. Alt under kontroll?

Ja, alt som kan fikses i forveien er stort sett under kontroll.

Nå mangler vi bar eå handle inn vin (må ta ett par turer til Sverige snart) og så er det jo sånt som blomster etc som må ordnes de siste par dagene.

Kjenner det plutselig ikke er så lenge igjen nå... ;) Kribler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro da. Vi har selv straks 6-års bryllupsdag og kjenner jeg er glad jeg er ferdig med bryllup. Kjempeflott den dagen, men for meg holder det med en dag i livet hvor fokuset er på meg... :sjenert:

Skal E være brudesvenn?

Ellers har jeg min første frilørdag på tre måneder. Og så er det tre måneder til neste gang. Men reiser hjem til Oslo i morgen en tur. Lillegutt skal være hos mormor og morfar to netter når vi er i Kiel. (først en natt sammen med han i leiligheten så han skal bli trygg, lenge siden han har sovet der og første gang uten oss). Herregud som jeg gleder meg til to dager alene med mannen min! (allikevel vet jeg at jeg kommer til å savne lillegutt før vi er ved Færder fyr :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, E skal være brudesvenn - men nå blir det ikke mye opplegg, vi skal jo vies i hagen ved en kort seremoni, så blir nok ikke til at han gjør stort ;)

Han skal ha med seg to brudepiker også, søstra til kjære har to døtre som gjerne ville være det, så da fikk de selvfølgelig lov til det ;)

Er nok enig med deg i at en dag i livet med så mye fokus på en selv er mer enn nok :D

De4t blir nok godt å få alenetid, Aricept, selv om man savner den lille veldig fort.

Kos dere masse iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i Oslo. Krysser fingrene for at legginga går fint. Erfaringen tilsier noe annet, men de første tre minuttene har gått bra :)

Og i morgen reiser vi alene. Gleder meg fantastisk mye til alenetid med mannen min :hjerte:

Vi traff på min mormor og bestefar i dag, og lillegutt var livredd for de. Hylgråt hvis de kom for nærme og satt ellers med ryggen til og så inn i veggen... Ordentlig koselig for oldeforeldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Aricept. :)

I har sovet sammen med meg i natt fra 02.30 og utover. Hun likte ikke noe særlig at pappaen var borte (hadde nattevakt), og pekte på puta hans og insisterte "pappa!". Jeg mistenker virkelig at jekslene er på vei, for hun lå halve natten og gnagd på den ene fingeren sin, og våknet gjentatte ganger og ynket seg, før hun sovnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom den ene toårs jekselen på lørdag, og enda en er på vei. Gutten har vært ganske så knurrete i dag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner venstre jeksel oppe å bryte frem, skal bli godt å bli ferdig i denne omgangen :)

Det er vel 4-års jekslene som er neste er det ikke? Godt det er lenge til. Jaja, vi får vel en runde om ikke lenge med lillebabis tenker jeg :fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var noe før 6-års jeksler jeg... :klo:

Jeg har ikke sett i munnen til E, for det er så vankselig å få tatt en kikk, men det er garantert tenner på vei, da halve hånda konstant er inni der og klør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke merket noe til tenner her, og det er vanskelig å få tatt en titt da tannpuss er bortimot noe av det verste J vet. Men han går mye med hånden i munnen, så det er mulig det klør.

Her sover J i voksenseng på 6. dagen og det går som en drøm. Han er like enkel å legge som vanlig, selv om jeg noen ganger må følge ham i seng 2-3 ganger før han blir der. Men det hele er over på max 5 min. Er så imponert over han, og det er utrolig deilig å slippe å gå inn til ham om morgenen, nå kommer han tuslende selv når han våkner ;) Dog var det litt i tidligste laget i dag (05.00) men vi fikk sneket oss til å sove en drøy time til i sengen vår sammen med ham.

I pinsen har vi kost oss masse sammen som familie. Er lenge siden vi har hatt en hel helg fri både jeg og mannen, ettersom det har vært eksamensinnspurt for meg, og sluttrapporter som måtte inn på jobben til mannen. Vi var en tur i Pirbadet (stort badeanlegg her i byen) og gikk på turer i byen. Vi har fått gjort litt praktiske ting også: vasket bilen godt innvendig og utvendig, og har begynt på rundvask i leiligheten. I går begynte jeg på kjøkkenet, og det føler jeg er det verste rommet, så nå er det "bare" resten igjen. Er utrolig kjekt å få ryddet litt i skap og skuffer, man får litt mer oversikt da. Også føles det godt å få tatt en ordentlig shinings før babyen kommer.

I morgen tenkte jeg å ta soverommet vårt, gruer meg litt for da må det ryddes i klesskapet, og det tar alltid så sykt lang tid.... :sjenert: Kanskje jeg skal begynne litt i kveld allerede, så blir det ikke så mye på en dag. TIl helgen skal jeg ta soverommet til J, og da skal jeg finne frem babytøyet og legge i klesskapet der. Det GLEDER jeg meg til. :rodmer:

Babytøyet etter J har ligget nedpakket i vakuumposer (helt tett) i boden, bør jeg vaske det på nytt tror dere? Var jo helt nyvasket da jeg pakket det ned.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle to-årsjekslane er ute, har dei fått alle 20 melketennane. Neste som kjem, er 6-årsjekslar, men dei er permanente "vaksentennar". Tannstyret er altså snart over for oss alle - i alle fall med ein unge ;)

Her manglar mini 2-årsjekslane nede, dei er rett ved å bryte gjennom. Har ikkje vore så mykje styr med dei to han har fått oppe, faktisk, var mykje meir grining då han fekk 1-årsjekslane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ikke før 6 år? Så deilig :nigo:

Tenkte ikke på å sjekke tennene før Honesty sa hun hadde hendene i munnen, han satt nemmelig med de i munnen konstant i stad. Og jammen var det ikke noe på gang.

Angående tøyet så tror jeg at jeg ville ha vasket de minste størrelsene. Vet ikke, men jeg føler det er viktigere når de er babyer enn når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det fortsatt full rulle om natten, og fra kl 5.00 om morgenen. Sukk, når skal de gi seg? Vi er litt "harde" for tiden og lar bråkmakeren skrike. Det er stort sett den ene som holder på nå.... Det gir litt resultater. I natt var det bare en time med bråk, samt at de ikke våknet før 5.30 første gang....

Vi går inn til dem etterhvert, men vi lar dem skrike en stund før vi kommer nå. Håper de snart kan sove natta gjennom, det MÅ da gi seg snart nå¨.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere gjør rett i å vente litt ja, Caramba.

De begynner å bli så store nå at litt surving og skriking må de tåle - det er jo natta enda kl 05.00- 05.30 :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Nå er M syk for første gang!

Begynte med feber i går og oppkast i dag. Når jeg endelig trodde ho skulle sovne så jeg kunne ta kveld, spydde ho, og var plutselig i 120. Hjalp tydligvis å få opp litt. Håper det ikke varer mange dagene, har ikke tid til sykdom akkurat nå, kunnei det minste ha ventet til over helgen, da er det mindre stress på jobb i alle fall. Men kan vel ikke velge sånt :)

Må fortsatt skryte litt da, har hittil ikke hatt noe problem med å ligge i storseng. Så nå når vi skal flytte inn i huset skal jeg kjøpe en ny skikkelig en :) Store jenta mi!

Og jeg synes synd på dere som må opp før 6! Gud hjelpe meg, da hadde jeg måttet begynne å drikke kaffe tror jeg..(typisk at i morgen er vel M våken 5 presis :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker hvertfal bøttevis med kaffe hver dag, det er det som holder meg oppe for tiden :gjeiper:

Vi nekter å stå opp før seks, ungene får pent skrike til klokken runder 6, men det er ikke mye kvalitets-søvn etter første hyl. Det går litt opp og ned, nå hadde de vært flinke en stund, men i forrige uke brakte det løs igjen med hyl og spetakkel fra kl 5.00. Han gir seg ikke uten kamp heller, vi lar han hyle til han sovner igjen, men i morges tror jeg han hylte en hel time i strekk. Jeg sovnet av innimellom, det er mannen min som legger dem ned om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...