Gjest imli Skrevet 2. juni 2011 #6761 Del Skrevet 2. juni 2011 Mini har heller aldri brukt smokk. Kjipt då han brukte meg som smokk, men veldig greit no Ingen av ungane mine har villet ha smokk, ligg vel i genene, då verkeneg eller syskna mine brukte smokk helller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. juni 2011 #6762 Del Skrevet 2. juni 2011 Takk for det alle sammen! Tok en ny test i dag, fortsatt bare en svak strek, men den er der! Vi skulle igrunn begynne å prøve sensommer/høst, men pga mye plager med p-plasteret tok jeg det av. Og så var vi ikke så forsiktige som vi planla vi skulle. Så skjedde det med en gang. Her bruker vi smokk og kos ved soving, både natt og dag, og i vogn og bilstol. Tenker vi får et voldsomt styr når vi skal kutte den ut... I går tok vi over huset, og nå har vi akkurat blitt ferdig med alt som skulle rives Jeg er helt utslitt og tror jeg finner senga samtidig som M i kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 2. juni 2011 #6763 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Strek er strek, unknown E bruker smokk når han sover, dag som natt. Første han sier når han kommer fra barnehagen er "mokkemokken og baby", som er smokken og kosen Vi har nok vært litt vel ettergivende med smokken når han ber om den, men vi prøver virkelig nå å bare gi den når han skal sove. Ser for meg et evig styr når den skal sluttes med ja... Endret 2. juni 2011 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. juni 2011 #6764 Del Skrevet 2. juni 2011 J bruker smokk når han sover og kun da. Smokken ligger i sengen og han kaster den frivillig fra seg om morgenen og kaster seg lykkelig over den om kvelden Kommer til å la ham ha den til soving en stund enda, så lenge han fortsatt vil. Jeg tror den redder oss fra mye nattevåk siden han finner roen så god med den. Den ramler stort sett ut av munnen når han har sovnet, så den er jo ikke i munnen hele tiden. Regner med at den forsvinner løpet av kommende året, uten at vi har lagt noen plan for det akkurat. Nevøen min på brukte smokk fortsatt da han var 3,5 og da fikk han beskjed fra tannlegen om at han burde slutte, så vi tenker ikke la J bruke det så lenge. Synes dessuten det ser rart ut med smokk på så store unger. Så kanskje før jul en gang bør det være nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. juni 2011 #6765 Del Skrevet 2. juni 2011 Iflg tannlegen her, bør ungar over tre år kun bruke smokk til innsovning, og ved fire år bør dei ha slutta heilt. Eg veit om fleire 3-4-åringar som brukar smokk innimellom på dagtid, ser grusomt ut... Eldstemann brukar jo tommel, men det er jo ikkje like lett å få han til å slutte med det. Han tottar stort sett berre når han skal sova, og når han er lei seg. Hender totten forsvinn i munnen når me les bok eller han ser på TV, men då prøver eg å gjere han oppmerksam på det ved å dra den ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 2. juni 2011 #6766 Del Skrevet 2. juni 2011 Her er det heldigvis bare smokk ved soving. Og ser ingen grunn til at det skal endre seg ennå. Har sett at de noen ganger har gitt henne den hvis hun er litt sutrete i barnehagen, men har sagt ifra at jeg ønsker at de unngår det så langt det er mulig. Tanken har ikke slått meg en gang på å få henne til og slutte ennå, men ser for meg seinest tre år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juni 2011 #6767 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg håper vi kan få han smokkefri ikke så veldig lenge etter fylte to år. Kosen skal han få beholde da. Men det ser ut til at smokken er viktigere enn kosen nå da, så det blir vel en liten fight over den smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. juni 2011 #6768 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg synes også 3 år er en liten grense. Ser flere barn i bhg som bruker smokk i en alder av 3+, verste er ene som får smokken med en gang foreldrene kommer og henter han. Også har vi et barn på snart 6 som fortsatt suttet på tommelen, både titt og ofte. Fortsatt positiv test, litt mer positiv enn i går. Men jeg har begynt å blø. Flott å ha noen her inne å dele med! Har ikke fortalt det til noen enda, og kommer ikke til å gjøre det heller før om en hel del uker. Vet veldig godt at det kan gå galt, og jeg orker ikke at alle vet om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 4. juni 2011 #6769 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Lillebror bruker smokk fremdeles. Er desverre en skikkelig smokkegutt. Storebror brukte meg som smokk, med den fordelen at jeg raste ned i vekt. Vil gjerne at han kun bruker smokk på natta, og håper at dette er i boks innen utgangen av sommeren. Vi har akkurat kommer hjem etter gårds"ferie" hos mine foreldre. Da går det i traktorer, kyr, kaniner og masse boltreplass. Rett etter vi kom hjem, hentet barnas farmor barna og skal ha de til i morgen. Mens jeg skal en tur på byen pappahelgene har ikke startet helt enda siden pappan fikk overta sin nye leilighet først denne uka (han har bott litt rundt om kring til nå) og skal pusse opp kjøkken, samt handle møbler før vi får til rett samværsordning. Skal bli godt når alt er helt på stell. Kan ikke få utvidet barnetrygd eller tilskudd til barnehage så lenge han ikke har fast bosted.. Men i morgen tidlig er første søndagen på leeeenge jeg våkner alene i eget hus! Endret 4. juni 2011 av Elizia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2011 #6770 Del Skrevet 4. juni 2011 Kose deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 4. juni 2011 #6771 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Ser for meg at vi kanskje gir bort smokken til nissen i år? Da er han ca 2 1/2. Jeg synes heller ikke at det er noe særlig med 3 åringer med smokk. Men nå vet jeg jo ikke hvor vanskelig det kommer til å bli å slutte helt.... Så herlig å våkne opp alene i morgen, Elizia! Nyt det!! Må være gøy for barna dine å ha gårdsferie, det hadde vært midt i blinken her og tror jeg:) Ellers sa O: "Æ bæsja" i dag. Da jeg sjekket at det faktisk stemte så ble jeg så stolt Ellers sier han ikke så mange setninger ennå. Det går mest i "ha på den"/"ha på jakka" eller "sitte der". Neste helg skal vi fly til Oslo. Noen som har tips om hvordan man underholder en på 23 mnd i 50 min? - Tegnesaker - Ny bok Andre tips? God helg til dere Endret 4. juni 2011 av effy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2011 #6772 Del Skrevet 4. juni 2011 Ny bok kan være noe, ja. Her springer G rundt i treningstruse. Vi øver oss litt i helgene, og han har også sittet lenge på doringen og tisset der også. Det hjalp å låne ny bok på biblioteketfor å fjerne litt av det skumle med å sitte så høyt oppe uten noe støtte. han sov med truse også, og det gikk helt fint. Greit å kunne øve litt i helgene før vi fjerner bleia for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. juni 2011 #6773 Del Skrevet 4. juni 2011 Gammel kjent bok kunne vi nok brukt 50 min på. Ellers er min glad i å observere når han er i ny situasjon, så han kunne nok ha vært fornøyd ganske lenge med å bare speide Lillegull ville ikke ha smokk da han var baby, brukte bare puppen. Nå om dagen hender det han ber om smokk, helt sikker inspirert fra andre unger i barnehagen. Og jeg har faktisk kjøpt en pakke med to smokker, som jeg lurer på å binde fast i sengen hans når han *snart* skal over dit. Slik at det er noe koselig for ham der mens han roer seg. Binde fast med max 10 cm snorer, kanskje med mammas t-skjorte eller hårlokk (dette er tips jeg leste i en Nylander-bok). Da blir det iallefall ikke smokk utenfor sove-situasjon. Vi var i svømmehallen på fredag bare vi to, og koste oss så veldig sammen - jeg ble helt nyforelsket i ham Han hadde baderingen på, som er blitt litt for liten så jeg måtte holde ham oppe litt også, og så svømte jeg baklengs mens jeg dro ham etter meg, og han hvinte og skrattlo av fryd Vi var i bølgebassenget og hoppet i bølgene, og tøffet rundt i en isoporbåt. Han var veldig mammagutt resten av dagen, og fortsatt henger det i. (Pappaen er stor stjerne så vanligvis ligger vi å vipper på hvem som er best). Jeg lurer på å gå ned i stilling nå for å ha flere dager sammen med ham, slik jeg hadde før. Dette var godt for både mor og barn. Egentlig skal lillegull ha fri en dag i uka fra barnehage og være med mamma og pappa annenhver uke, men pappaen får det ikke til for tiden pga jobbsituasjon. Og "mine" dager har forsvunnet litt i forskjellige reiser og annet. Så jeg merket jeg har savnet det, uten å ha tenkt over det. Vi vil tape penger på det såklart, men vi har det ikke så trangt, og vil fortsatt leve godt. Lønnstapet blir mindre enn den nylige lønnsjusteringen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. juni 2011 #6774 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg ville ikke innført smokk når barnet er så stort, men en kos hadde jeg tenkt var greit. En dag fri i uka høres deilig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. juni 2011 #6775 Del Skrevet 5. juni 2011 Høres deilig ut å jobbe litt mindre, ViljaH. Tror det kan være godt for hele familien at man får litt mer tid sammen. I natt har J sovet hele natten i stor seng, og det var ikke noe problem å legge ham. Dvs jeg måtte følge ham inn tilbake 3 ganger, men så skjønte han at han ikke MÅ gå ut av sengen selv om han klarer Da lå han og bablet for seg selv i et kvarters tid før han sovnet. Og i dag våknet vi kl 07.30 av en blid gutt sto ved sengekanten og sa klart og tydelig "Hallo" : Er blitt så stor gutten vår, blir nesten litt rørt. Vi får besøk hele denne uken, så da skal J sove i sprinkelsengen på rommet vårt, men etter det tenkte jeg å bare la sprinkelsengen bli stående hos oss, også kan han sove i den store sengen fast. Han har sovet i den på dagtid en liten stund nå, så tror ikke det blir noe problem. I kveld skal J sove hos søsteren min og så skal jeg lese til eksamen. Foreslo til mannen at vi skulle gå ut å spise i kveld, og det ville han, så da får vi litt kjærestetid sammen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 5. juni 2011 #6776 Del Skrevet 5. juni 2011 Tror heller ikke jeg ville begynt med smokk til en på nærmer 2 år, bare for "kosens skyld" - da er det bedre som Saeria sier å ha en kosebamse etc. Ang. 1 dag fri i uka - veldig allright, jeg har det, har 80% stilling og vi klarer oss helt fint med de lønningene. Skal sies at jeg er mye mer sliten de dagene i uken jeg er hjemme med E, enn når jeg er på jobb - med det er verdt det - å få litt mere tid med han når han enda er så liten. Kos dere med kjærestetid, flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. juni 2011 #6777 Del Skrevet 5. juni 2011 Skulle gjerne jobbet 80% jeg også, men jobben(e) jeg ble tilbudt var fulltid, og da får man bare da det for det det er. Det er litt muligheter for fleksitid da, så jeg kommer nok til å undersøke det litt nærmere. Ellers har vi en gutt med nesten 40 i feber. Han har vært sutrete og hatt null matlyst i hele ettermiddag, sittet med fingrene i munnen, og ikke vært seg selv, så vi mistenker tenner. Pappaen sa han var veldig øm oppe på venstre side. Pappaen har han på fanget inne på rommet til gutten. jeg har sittet med han i omtrent en time før det. Han er helt fjern og susete, stakkar. Ikke vil han ha drikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. juni 2011 #6778 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg har en jobb hvor jeg for det meste bestemmer arbeidstiden min selv, men jobben har lidd under at jeg har vært mye alene med snuppa tidligere, så det blir nok endel sommerjobbing på meg. Her har vi fortsatt søvnkaos. Hun er superblid, men viser ingen søvnsignaler, og da vi forsøkte å legge henne til dagsoving kl 12, satt hun med klinkekuleøyne hele trilleturen. For så å sovne i bilen en og en halv time senere. Hun sovnet omsider kl 21, og da hadde vi tatt i bruk alle triks i boka. Det er slitsomt, men jeg håper vi i det minste får en trygg unge ut av all innsatsen. I går klarte pappaen det mesterstykket å slokne selv inne hos henne ca. kl 21.30, og han sov til godt over kl 23, og var sur over fotballkampen han gikk glipp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 5. juni 2011 #6779 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg jobbet 80% frem til mars var det vel, da jeg gikk opp til 90%. Og det var deilig å jobbe 80%. Ang. å innføre "kos" - jeg har prøvd å innføre kos siden den dagen han ble født. Ingenting har funket. Ikke teppe, ikke bamsen eller elefanten eller.. en lang stund prøvde jeg å få ham til å feste seg ved gulpekluten, for dem hadde jeg flere av mtp vask/miste.. og han gulpet jo ikke så de var "ledige" hehe. Men nei, puppen er hans beste venn, både for kos og trøst. Han får ikke amme når han legger seg, men han vil "holde buppen" som han sier. En lanke oppi BHn til mamma, da er verden god. Samme når han slår seg, da er det aller best når mamma tar omkring ham og han sniker lanken oppi BHen. Så jeg tenkte kanskje smokken kunne være et midlertidig objekt mens vi tar fokuset litt vekk fra "buppen".. Fortsatt dårlig idé? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. juni 2011 #6780 Del Skrevet 5. juni 2011 Skal ikke uttale meg om det er en god eller ikke så god idé. Men "holde buppen" da, haha, så søtt sagt Her i huset er det både kos og smokk, men vi sier at hun kun får det når hun skal sove eller hvis hun skal slappe av/kose på fanget fordi hun er sliten. Haha, så det hender hun "holder ut" litt fang-kos bare for å få ha smokken litt. Eller mutt som hun kaller den. Ja, også får hun smokk i bilen, hva som helst for å forsøke å holde bilsyken unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå