Saeria Skrevet 31. mai 2011 #6741 Del Skrevet 31. mai 2011 Stakkar liten, Minnie! Håper han blir fort bra igjen. Her har vi en gutt med temperament, han kaster seg i gulvet (ligger med rumpa i været) og hyler, men det er ikke en daglig hendelse da. Da er det mer hyyling og stiv som en pinne, eller slapp som en pudding. Alt etter som. Jaja, sånn er det når det bruser over. De klarer jo enda ikke å regulere følelsene helt, så han må jo få rom til å få ut frustrasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 31. mai 2011 #6742 Del Skrevet 31. mai 2011 Det er så slitsomt når den blide ungen plutselig blir til en geleblekksprut med jevne mellomrom. Hos oss skjer dette typisk ved overganger, som hun ikke takler så godt til tross for at vi forsøker å forberede henne. Typiske situasjoner: Kle av/på, skifte bleie, gå inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 31. mai 2011 #6743 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Her og har J sine utbrudd, men det er stort sett når han er sliten eller sulten, dvs sjelden helt "uten grunn". Så da prøver jeg å være litt mer overbærende, og evt få i ham mat/søvn raskt. Jeg merker også at det er svært ugunstig med stress og dårlig tid. Hvis jeg er litt sent ute og helst burde vært i bilen for å kjøre er det garantert at J ikke vil gå i vanlig tempo, og gjerne gå den lengste veien til parkeringsplassen. Da ender det jo opp med at jeg må ta ham under armen og bære ham opp til bilen. Har jeg bedre tid derimot, så kan vi bruke de tre minuttene ekstra, og mer skal det liksom ikke til. Heldigvis har vi stort sett ganske god tid, så vi har ikke for mange av de store konfliktene. Er sjelesglad for at jeg er student og har såpass fleksibel dag. Jeg er spent på hvordan det vil gå når vi har to, og ikke minst etterhvert som jeg kommer i jobb. Men da er jo barna heldigvis litt større da Men det er to ting J stort sett alltid protesterer på, og det er tannpuss og skifting av bæsjebleie. Der må vi bare bruke makt å få det overstått så raskt som mulig. Har kjøpt en elektrisk tannbørste som vi holder på å introdusere nå, og det går faktisk litt lettere (nå som han ikke er redd den lenger ) Bæsjebleier er et styr uansett. Han hater å bli vasket med klut og kniper sammen alt som er sånn at vi ikke skal komme til. Heldigvis er han i godt humør igjen så raskt tannkosten/vaskekluten er ute av syne. Endret 31. mai 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 31. mai 2011 #6744 Del Skrevet 31. mai 2011 Vi har nok noen utbrudd vi også, smokken flyger rundt om og ho kaster seg ned på bakken for å vise hvor fornærmet ho faktisk er! Heldigvis er det ikke så vanskelig å avlede litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. mai 2011 #6745 Del Skrevet 31. mai 2011 E kan også få skikkelige utbrudd, høres ut som det ligger til alderen Bæsjebleie-skifting er også endel styr her, det hyyyles ofte da ja, selv om vi alltid prøver å forklare at han ikke kan gå med bæsj i rumpa i lang tid. Merker at på enkelte området, begynner det å gå an å forklare hva/hvordan/hvorfor, men ikke med alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mai 2011 #6746 Del Skrevet 31. mai 2011 I går hadde G bæsj i bleia, men nektet på det. Pappaen tok han på badet og spurte han hva han kom til å finne når han tok av bleia. da hadde han sett på pappaen så troskyldig og med et blikk som røpet at han var avslørt..."bææææsjjj" svarte han så forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 31. mai 2011 #6747 Del Skrevet 31. mai 2011 Tannpussen er et mareritt her også. Han nekter plent å åpne munnen. Pusser villig tennene sine selv, men jeg får ikke lov. Bæsjebleier er enklere. Når han har gjort ut seg kommer han til meg og sier "bæsja-fysj" Og så er det bare å følge han opp trappa til badet. Tenner har han aldri reagert særlig på. Kanskje noe mere sutring og litt vanskeligere å legge på kvelden, men ikke noe feber heldigvis. For tiden har han en støvle/cherrox fetisjperiode. Skifter fra sine egne støvler, til cherroxer til sin brors støvler om og om igjen. Nekter å ha på seg joggesko. Det beste han vet er visst å gå med støvler på seg inne. Må stadig frem med støvsugeren. Løsningen ble å sette støvler og cherroxer oppe i skapet i gangen. Men nå står han og hyler og peker på de istedet. Dypt fornærmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mai 2011 #6748 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg hadde en sånn støvelperiode når jeg var litt eldre (3 år ca.). Mamma har et bilde av meg i finkjole og knall røde støvler. jeg hadde NEKTA å ta på sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. mai 2011 #6749 Del Skrevet 31. mai 2011 Mini blei nærmast ein draum å pusse tennar på etter at eg byrja å gje han fluortablett... Dei lærde stridast jo om det er skal anbefalast eller ikkje, men sida det gjer at det faktisk er mogleg å pusse tennane på ungen (fordi han får fluor etterpå), tykkjer eg det er grunn for å gjere det Elles kan skifting av bleie og på- og avkledning vere veldig vanskeleg. Han blir ikkje akkurat sinna, berre vrang og vrir seg, gjer seg vekselvis stiv og slapp, rullar seg rundt osv. Her er faktisk ungane veldig lite sinna. Raserianfall trur eg nesten aldri eg har opplevd. Dei er sjølvsagt ikkje i godt humør konstant, men det er mest knuffing og litt skriking, og så går det fort over. Dei er meir rampete, i grunnen. Saman kan dei finne på det utrulegaste, ingen stad er trygg... Mini manglar berre to 2-årsjekslar no, så har han alle melketennane. Har ikkje vore noko særleg sutring, heldigvis. Høyrast illle ut med så mykje sjukdom Minnimusepus. Her har ungane vore veldig lite sjuke, eg uffar meg liksom enno over omgangssjuken før jul i fjor... Har vore heldig på det området, ja, får sjå korleis det blir når dei startar i barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. mai 2011 #6750 Del Skrevet 31. mai 2011 E har også en støvleperiode, kommer støtt og stadig inn fra gangen og har på seg enten sine egne eller MINE støvler Bank i bordet - vi har også vært heldig hva gjelder sykdom på småtten - hatt ett par tilfeller med feber og forkjølelse (sånn sett bort fra periodene med snørr og hoste) og ett par tilfeller med oppkast, men den ene gangen tror vi det bare var at han hadde spist litt mye vafler Så vi skal ikke klage. --- Må bare legge til at jeg etter litt trening i kjelleren idag, fylte opp badekaret og bare koste meg og slappet av, skrubbet hud og det hele - desverre noe jeg gjør sjelden, men det var sinnsykt digg å skjemme bort seg selv litt Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 31. mai 2011 #6751 Del Skrevet 31. mai 2011 Uff, angående sykdom.. Her flyr vi snart på vegga og søker om skilsmisse.. Har vært utrolig heldige vi også, helt til siste uka. Begynte på feber på onsdag, og har fortsatt med soppinfeksjon i munnen, fullstendig matnekt, hylgrining på natta og dagen, ligger på gulvet og hyler i frustrasjon og det eneste som er bra nok er og sitte på armen mens vi går rundt. Sette seg ned er helt uaktuelt. Kan virkelig ikke påstå siste uka har gjort at jeg kan anbefale to barn, når man i tillegg har en liten gutt som samtidig bare skal sitte på armen. Feberen har heldigvis gitt seg nå, men munnen er ikke noe bedre ennå. Og i dag så vi noen småprikker på både henne og lillebror, så er nok 4. barnesykdom som også har vært på tur. Gir henne ut dagen i morgen også må vi ta en tur til legen igjen. Kan ikke fortsette sånn her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. juni 2011 #6752 Del Skrevet 1. juni 2011 Høres ikke noe morsomt ut Kvist! Er glad vi ikke har hatt noe sykdom, bortsett fra ett par dager med feber og noen runder med forkjølelse. Akkurat nå sitter M med rennende neste og jeg har nesten ikke stemme, men det er jo bare barnemat. Støvler er det mest populære på beina her også, og de fæle blinkeskoene som jeg prøver å gjemme når vi skal ut døra M har alltid hatt en kjærlighet for sko, og fortsatt kunne vi sikkert plassert ho på en skobutikk mens vi går en runde på kjøpesenteret! I dag kom det frem en liten svak gravidstrek på testen! Håper ikke det var jeg som såg syner..Tenker jeg skal på apoteket senere i dag å kjøpe en det står klart og tydelig gravid på Er litt skummelt, ble litt før vi hadde tenkt, og jeg har ikke fast jobb. Og skal pusse opp og flytte hele sommeren..Men jeg er selvfølgelig glad også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 1. juni 2011 #6753 Del Skrevet 1. juni 2011 Oi, gratulerer Unknown. Hadde ikke helt fått med meg at dere aktivt hadde begynt å prøve på nr 2 enda, men husker du nevnte at dere kanskje skulle Er mange her som har fått eller venter en til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juni 2011 #6754 Del Skrevet 1. juni 2011 Så spennende, Unknown! Sniker inn en grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. juni 2011 #6755 Del Skrevet 1. juni 2011 Spennende, Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. juni 2011 #6756 Del Skrevet 1. juni 2011 Huff, håper det snart er over med syke barn for dere også nå Kan bare tenke meg hvordan det er å ha to stykker, jeg synes det var mer enn nok med den ene vi hadde nå. L har hatt sin første feberfrie dag idag, veldig deilig siden vi reiser østover i morgen Ellers så må jeg jo skryte litt av at det går kjempefint med stor seng for lillegutt. Har våre kamper innimellom, men det hadde det vært uansett Kan vel viske et forsiktig gratulerer til dere unknown, så gøy at det klaffet så kjapt. Kryser fingrene for at alt går på skinner, det blir jo en fin tid å få baby på når den verste vinteren er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. juni 2011 #6757 Del Skrevet 1. juni 2011 Gratulerer, Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. juni 2011 #6758 Del Skrevet 2. juni 2011 Grattis,Unknown! Det gikk da ganske fort? Har tenkt litt på det der med prøving selv. Har bestemt meg for at sensommer/høsten 2012 er perfekt. Jeg begynner i ny jobb 1. august og har gjerne lyst å jobbe litt før jeg blir gravid igjen. Bruker deres smokk lenger? Her bruker vi den kun til nattsoving, han vil ikke ha den når han dupper på dagtid. Greit for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juni 2011 #6759 Del Skrevet 2. juni 2011 Vi har smokk når han sover. Nåde om natta og til duppen. Han blir panisk hvis ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. juni 2011 #6760 Del Skrevet 2. juni 2011 Smokk? Hva er det? I har aldri noensinne tatt smokk, dessverre. Det er sikkert greit når det gjelder mtp. avvenning, men det hadde vært fint om natten noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå