Honesty Skrevet 16. september 2010 #5261 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg burde vel ikke jinxe, men I har blitt så lett å legge de siste dagene. Jeg ammer henne litt og legger henne i senga, og hun finner bare en god stilling, og legger seg til rette. Jeg får sjokk, tror jeg. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2010 #5262 Del Skrevet 16. september 2010 Det høres jo fortreffelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. september 2010 #5263 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg nyter det så lenge det varer, for er det noe jeg har lært det siste året, så er det at ting går i faser. Hun våknet noen ganger i natt, men var lett å roe hver gang, og da gjør det ikke noe å måtte stå opp. Jeg har nemlig funnet ut at vi begge sover best når hun ligger i sin egen seng det meste av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. september 2010 #5264 Del Skrevet 16. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. september 2010 #5265 Del Skrevet 16. september 2010 Vi legger lillegutt ca. 18.30. Og da sover han til 06.30 - 07.00. Hvertfall vanligvis, men de siste ukene har det vært baluba hele natta. I natt sov jeg fra 03.30 - 07.00. Ikke så greit å fungere i en jobb som krever stor konsentrasjon da. Han sover en gang i barnehagen, mellom en halv time til to timer, som oftest en drøy time. Noen som har prøvd Landlord bleier? Kjøpte en pakke i stad bare fordi det var så billig at vi måtte prøve - 4,90 for femti bleier. Under fem kroner, hvordan er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. september 2010 #5266 Del Skrevet 16. september 2010 Oi, det var billeg, ja. Har ikkje prøvd dei, har berre Kiwi her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2010 #5267 Del Skrevet 16. september 2010 Under fem kroner gitt. Det er nok mulig om man regner med å tape mye på de. Det var vel en av disse billigmerkene som kom best ut på bleietest også, var det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. september 2010 #5268 Del Skrevet 16. september 2010 Synes sånn priskrig er litt småkvalmt jeg, det sier noe om hvor mye penger de satser på å få inn på andre ting. Liker forsåvidt ikke priskrig på denne måten på andre ting heller jeg, enten det er grillpølser eller engangsbleier har jeg svært lite lyst til at prisene på de produktene jeg kjøper skal være med å sponse disse sinnsvake lokketilbudene. Her har jeg Rema, to Kiwier rett i nærheten og forsåvidt en Mega, en Bunnpris og en Rimi innen grei gangavstand. Såvidt jeg vet er det vel bare Bunnpris som ikke har hevet seg på priskrigen på bleier, synd den butikken er så elendig, hvis ikke hadde jeg handlet der bare i trass :gjeiper: Ellers så synes jeg barna deres sover mye, eller kanskje det er snuppa som sover lite? Hun er stuptrøtt på kvelden, og legger seg sånn ca halv syv, noen ganger seks også. Da sover hun til ca seks om morgenen, mange netter må vi inn og finne smokken, uten at hun våkner helt da. I barnehagen har hun en dupp, på pluss-minus en time. Hjemme sover hun aldri så lenge, enten jeg triller, eller hun sover inne i senga. Men hjemme hender det at jeg får lurt henne til å sove to ganger da, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Jaja, hun har jo aldri vært noe sovebarn. På avdelingen hennes i barnehagen er de 9 barn født i 09, snuppa er yngst med tre måneder, hun er også den eneste som er ny nå i august. Men selv om hun er minst sovner hun sist og våkner først... og sove to ganger i barnehagen skal hun i hvertfall IKKE nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. september 2010 #5269 Del Skrevet 17. september 2010 @Kvist: E og snuppa di høres temmelig like ut Han sover som sagt fra 18.30 til ca 06.00 - 06.30 (men han har faktisk sovet til drøyt 07.00 de siste dagene), og så sover han ca 1 time på dagen - gjerne fordelt på 2 dupper...hehe, ikke akkurat noe sovebarn nei. Nå skal de prøve å la han sove inne i vogna i barnehagen, for han blir veldig forstyrret av alle de andre ungene når han skal sove. @Honesty: så artig at I nærmer seg å gå, gledegruer meg til det blir vår tur...kan han bli mere høyt og lavt enn han allerede er liksom Spiser deres barn middagsglass nå, eller får de stort sett det dere voksne spiser? E spiser en god del glass fortsatt, men har vi fisk, rent kjøtt etc.m/grønnsaker og poteter så får han det vi spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #5270 Del Skrevet 17. september 2010 Mini har aldri vore glad i middagsglass, det er naudløysing her... Han har stort sett fått vanleg middag sidan han starta og ete middag. Han er ganske altetande - bortsett frå desse glassa Slik var storebror og. Trur dei likar mat med meir smak i. Ferdigglassa smakar jo likt alle saman... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. september 2010 #5271 Del Skrevet 17. september 2010 I hadde slitt ut ryggene til flere ansatte i dag, for hun nektet å sette seg ned, og ville bare gå, og gå, og gå. Hun er ganske ustødig, men vil så gjerne, så da er det nok rett rundt hjørnet. Det hadde vært gøy om hun knakk koden ordentlig før pappaen kommer hjem om knappe to uker. I dag hadde hun sovet veldig lite i barnehagen, kanskje 45 minutter? Hun legges kl 19 og våkner stort sett rundt 6, men hun har jo flere oppvåkninger hver natt fremdeles. Ang. mat spiser hun litt av hvert. Hjemmelaget middag med fisk er stas, men det er mye annet hun bare fnyser av. Glass/ferdigmat bruker vi ikke så ofte lenger, men jeg har noen dager hvor hun hentes kl 16, og da kan jeg gjerne gi litt ferdigmat for å slippe stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. september 2010 #5272 Del Skrevet 17. september 2010 Snuppa spiser vanlig mat. Hun brakk seg bare av de glassene vi forsøkte da hun var 6-7 mmd, så da droppa vi hele babymatprosjektet. Jeg lager nesten all mat fra grunnen av og lager med minimalt med salt. Så salter jeg og mannen ved bordet om vi synes vi trenger det. Posemat/ferdigmat liker ikke jeg heller, så det gjør meg ingenting. Trodde de glassene var ganske myk og most mat jeg? Uten at jeg har sjekka altså. Men snuppa spiser normal mat nå, vi skjærer opp ting som kjøtt og slikt, men ellers spiser hun selv med bestikk og delvis fingrene. Det ble litt klin i begynnelsen men nå søler hun nesten ikke. I hvertfall ikke før hun blir mett, lei og begynner å leke med maten Favorittmaten hennes er, tro det eller ei, bønner, linser, kikerter og grønne erter. Hehe, mens søtere grønnsaker som gulrot og paprika kommer rett ut igjen etter en smaksprøve og så blir det liggende igjen på tallerkenen. Virker som om hun er glad i krydder, spiser gjerne chili, ingefær, hvitløk og spiskummen. Hvordan er deres barn ang mat? Trenger de forsatt most mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. september 2010 #5273 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Hvis hun skal "spise" selv med skje, moser jeg maten delvis så den skal kunne klistre seg til skjeen. Ellers får hun fingermat, og har gjort det hele tiden. Det finnes noe barnemat på glass som ikke er finmost, men dette gjelder stort sett glassene fra 12 måneder og opp, samt f.eks. lasagnen til HIPP. Småfolk har også pasta med kjøttboller som er ganske populært. Favorittmaten er fiskegrateng, samt laks. Nå har jeg tydeligvis fått en forkjølet frøken i hus, for andre gang siden barnehagestarten. Det er jo typisk at hun blir syk til helgen og er fin i ukedagene. Endret 17. september 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 17. september 2010 #5274 Del Skrevet 17. september 2010 Nå moser ikke jeg maten lenger, nei. Jeg deler den opp i biter. Det liker de best. De har blitt veldig gode på å tygge nå og jeg tør å gi de mer og mer tyggbar mat. I starten satt de masse i halsen så da var jeg litt forsiktig, men nå går det greit. Tennene hagler på her også, så de får jo mer å tygge med. Her er det også mye gå-øving for tiden, de reiser seg opp og går en 7-8 skritt før de setter seg ned igjen. Krabbing er fortsatt fremkomstmiddel nr 1. Lurer på når de går over til ren gåing, jeg kan nesten ikke huske overgangen med førstemann. Det skjedde ganske fort, tror jeg? (Guri, så fort man glemmer ting) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #5275 Del Skrevet 17. september 2010 Eg grovmosar eller delar opp i bitar (middag). Brødmat eter han sjølv - får ei halvskive i handa. Han må matas når det er skje-mat, elles puttar han 99% av maten på utsida av munnen, og det gidder eg rett og slett ikkje. Det er veldig forskjell på ungar når dei brukar skje sjølv - eldstemann åt heilt fint med skje, både middag og graut, frå han var 10 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2010 #5276 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Vi gir middagsglass. Av den enkle grunn at vi spiser middag etter han har lagt seg. Jeg kommer hjem fra jobb rett før hans sengetid. Synd, for jeg lager mesteparten av maten selv fra bunn, og salt bruker vi ikke. Og mannen lager dessverre ikke middag (men klager ikke, for han gjør mer husarbeid enn meg). Får mest 8 mnd glass for de fra 12 mnd er det tilsatt salt. Og de er jo moset mat. Varierer hvor mye biter det er, forskjell fra merke til merke. Vi har prøvd å gi han vår middag på søndager da jeg ikke jobber, men han bruker laang tid på å tygge kjøtt. Pasta, ris, poteter og grønnsaker går bra. Brødskive spiser han selv. Grøt og middagsglass mater vi. Har faktisk ikke prøvd at han får skjea selv... Det kommer ikke til å funke her enda. Må holde tallerken langt unna, den blir slengt veggimellom om han får tak og grøten blir klint utover hans spisebord (som sitter fast på stolen), på vårt spisebord, på stolen, gulvet, taket, inni øyne, ører osv... Har visst ikke så flink gutt vi. Endret 17. september 2010 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2010 #5277 Del Skrevet 17. september 2010 Vi grovmoser/deler i biter. Brødskiver spiser hn selv, bit for bit, ellers hadde han blitt så opptatt av den maten som var på utsiden av munnen. Vi må hjelpe til med skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. september 2010 #5278 Del Skrevet 17. september 2010 Du kan fylle skjeen til ham, og gi ham i hånden? Det gjør vi foreløpig, og det funker bra. De store, runde skjeene til Babybjörn funker bra til dette formålet. Og øvelse gjør mester. I barnehagen sa de at de så godt forskjell på de ungene som fikk prøve å spise selv, og de som ble matet. Jeg grøsser over alt klinet, men har kjøkkenspray og klut klar, og hun får pent sitte i stolen til hun og gulvet er rent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2010 #5279 Del Skrevet 17. september 2010 Vi gir middagsglass. Av den enkle grunn at vi spiser middag etter han har lagt seg. Jeg kommer hjem fra jobb rett før hans sengetid. Synd, for jeg lager mesteparten av maten selv fra bunn, og salt bruker vi ikke. Og mannen lager dessverre ikke middag (men klager ikke, for han gjør mer husarbeid enn meg). Får mest 8 mnd glass for de fra 12 mnd er det tilsatt salt. Og de er jo moset mat. Varierer hvor mye biter det er, forskjell fra merke til merke. Vi har prøvd å gi han vår middag på søndager da jeg ikke jobber, men han bruker laang tid på å tygge kjøtt. Pasta, ris, poteter og grønnsaker går bra. Brødskive spiser han selv. Grøt og middagsglass mater vi. Har faktisk ikke prøvd at han får skjea selv... Det kommer ikke til å funke her enda. Må holde tallerken langt unna, den blir slengt veggimellom om han får tak og grøten blir klint utover hans spisebord (som sitter fast på stolen), på vårt spisebord, på stolen, gulvet, taket, inni øyne, ører osv... Har visst ikke så flink gutt vi. No blei eg lei meg, når eg las det. Klart guten din er flink! Du må slutte å skrive sånt! Som eg skreiv, brukar heller ikkje min unge skje. Han kastar både tallerkenar og koppar veggimellom, han og. Heilt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2010 #5280 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg spiser litt med skje selv, men bare med mat som sitter litt fast, som grøt. Han får ikke helt til å putte den ordentlig inn i munnen enda, men vi ar han prøve av og til. Å gjøre noe så avansert som å putte den i skåla og fylle på selv, nei, det har han ikke tid til. Da blir det fort til at han grafser til seg skåla for å tulle med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå