Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her er det også full fart, og nå er stuebordet rensket for ting, og skjøvet inn til sofaen. Det er litt komisk å se på henne når hun går langs møblene, for ansiktet vitner om en stor kraftanstrengelse som krever dyp konsentrasjon. :fnise: Det varer nok ikke så altfor lenge.

Leggingen går greit, men det varierer hvor godt nettene går. I går sovnet hun ca 18.40, og sov fram til midnatt uten avbrudd. Men resten av natten vil jeg ikke snakke om, for den var preget av veldig tette oppvåkninger og masse uro. Vi forsøker å kutte den siste luren, men jeg føler at det er litt tidlig når hun er trøtt før kl 18 og må holdes våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutten skal også stå over alt og går langs bord og tvbenk. Har vært litt knall og fall, men nå begynner han å ha ganske god kontroll.

Nattsovingen går mye bedre nå. Han sover 19-06 hver natt. Må fremdeles ha 2 dupper på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har fremdeles bare 2 tenner han. Har hatt mange bleieskift de siste dagene og han har "tannekinn" dvs veldig røde kinn, men ingen flere tenner i sikte. Han sitter fremdeles godt plantet på rumpa og jeg kjenner at jeg begynner bli utålmodig vedr det. Alle andre barn jeg kjenner på hans alder både krabber og reiser seg ved bord nå. Og noen går. Legger jeg han på magen snur han seg fort over på rygg der han blir liggende og sutre. Hadde håpet at han skulle krabbe før jeg begynner på jobb om 2 uker.

Nettene er også slitsomme i det siste. Våkna kl 2.30 igjen i natt og holdt meg våken frem til ca 5. Sovna da til og våknet igjen kl 6.30. Har bare hatt en dupp i dag og den på 40 minutter. Er verdens gladeste baby, men han sliter ut mamman sin nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha en litt bedagelig anlagt herremann, Elizia. G kravler, det gjør han, men reise seg opp, sette seg opp og denslags? Nei, det er for raringer! :fnise: Håper mini finner ut at han vil kravle litt snart da. Er jo ikke moro å være sutregutt halve dagen.

Ikke gøy for hu mor heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mini krabba opp trappa og :)

Nettane er ganske slitsomme enno. Har slutta med nattpupp, og han sovnar som regel veldig fint om nettane, men han vaknar som regel i 4.30 - 5 tida og nektar å sove meir, og det er litt vel tidleg... Men eg er sta eg og, nektar å gi han pupp når han vaknar om morgonen sjølv om det nok ville gjort at han hadde sovna igjen. Er så innmari ferdig med nattamming no, så eg ventar alltid med puppen til me har stått opp, skifta på og kledd på, slik at han skjønner at han ikkje får pupp før det er morgon. Forhåpentleg greier han å sove i alle fall ein time lengre om nokre veker.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har både krabbet og ramlet ned trappa. :tristbla: Jeg var dum nok til å tro hun var trygg i gangen nede mens jeg la sammen klær, men neida. Heldigvis var det "bare" 2-3 trinn, men skummelt nok for oss begge. Nå blir det nok trappegrind nede, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E krabber i turbofart - bortover, opp trapper, delvis ned trapper (iallefall ett trinn), han reiser seg over alt med støtte, går med støtte - men å sette seg er han ikke i nærheten av å prøve på en gang. Han sitter lenge og stødig hvis vi setter han, men han komemr seg ikke ut av sittestilling.

Hans tremening på knappe 6mnd setter seg av seg selv allerede, merkelig hvor forskjellige de er...

Ang skravling så sier E: hei, heia, hade (og vinker), dej (der), jaja, nei og han hermer veldig etter oss ved å lage samme lyder som oss.

Han rister på hodet når han eller vi sier nei, nikker når vi eller han sier ja, danser tvert han hører musikk eller vi synger :rødme:

Peker på nye ting og lager ååå-lyd for at vi skal se hva han peker på, lager koselyd når han ser en av oss eller besteforeldrene, nusser tilbake og lager nusselyd, blunker og flørter med blikket :ler:

Jepp, det skjer masse om dagene, og han er blid som dagen er lang.

Den tanna vi trodde hadde kommet ut for en uke siden (vi så den jo helt tydelig) er borte igjen!! Men nå har den andre fortanna oppe kommet ut...tror vi :ler: :ler: Så da har han 3 tenner.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår prater ingenting han. Han babler masse og lager masse lyder og uforståelige ord, men ingen ord med menning uten at jeg legger godviljen til ;)

Krabber en meter, setter seg ned, reiser seg opp, setter seg ned, krabber en meter og så begynner det på nytt igjen. :ler: Han gikk sine første skritt med støtte (lekebil) i går. Men ikke gått noe i dag, tror det var litt tilfeldig og han la ikke merke til de fem-seks skrittene selv for han var så opptatt av å trykke på bilen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie, Aricept!

Teller ned dagene til ferie selv... 3 1/2 uke til vi drar til syden;)

Hvor "flinke" er deres til å spise selv forresten? Han spiser/ søler brødskive og frukt selv, men når han skal ha grøt og middag mater jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår spiser fint av ting han får i hendene, frukt, grønt, brød, ellas kitchen smoothier, og drikke.

Grøt og middag, gir vi han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke orket å la henne styre med skje selv. For det meste slenges den veggimellom, eller holdes oppned, eller alt annet enn å stappe den i munnen, i hvertfall. Ellers spiser hun fint selv, eller så fint som man kan forvente for alderen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini her eter forresten som regel brødskive, frukt o.l sjølv, sjølv om det hender eg matar viss eg ikkje er i humør til å rundvaske kjøkkenet etterpå ;) Skjemat har eg foreløpig ikkje latt han prøve seg på, sjølv om eg hugsar at eldstemann faktisk åt sjølv med skje frå 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har ikke fått sjansen til å spise så mye selv enda han... Blir mest kjekse i såfall. Jeg orker ikke alt sølet. Overlater det til pappan når han skal ha perm :jepp:

Så herlig med ferieturer da!! Vi blir hjemme i år. Skal begynne på jobb om under 2 uker :tristbla: Har 3 uker ferie i august, men blir mest småturer på oss. Motsatt av alle andre avbestilte vi nettopp en planlagt tur til Mallorca, 2 uker på Palma Nova, bestilt for 1 år siden. Men det var før vi forsto hvor slitsomt det er med 2 viltre smårollinger. Orker ikke 38 grader varme i år. Har nettopp vært en langhelg på Fjellværøya sammen med svigermor med flere. Deilig å komme seg ut i havgapet og fiske. Var dårlig vær, men godt alikevel. Masse god mat, god vin og koselig selskap. Norge er herlig ferieland det også.

Så blir det nok noen kortere MC turer på oss i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

M spiser heller ikke så mye selv enda, kjeks eneste. Ho får prøve seg brødskivene, men de blir bare most. Grøt og middag er vel eneste ho ikke får prøve å spise helt selv.

Er det noen av deres som sover bare en gang på dagen?

Vi har skikkelig problemer med å få til 2 dupper..Og det er slitsomt når ho bare vil sove en, for ho klarer ikke å være våken alle timene som blir igjen!

Vi prøver så godt vi kan å la ho få finne sin egen rytme, men vi kan jo ikke ta natt før 6 heller. Og visst vi skal ta en liten lur i 5-6 tida, så blir det ikke natt før etter 8, så det går jo heller ikke. Vanskelig det her!

I går vekte jeg ho etter en time soving på morgonen (10.30 - 11.30) og da sov ho en dupp til fra 14.30 til 15, og var sutrete resten av dagen fordi ho hadde fått for lite søvn.I dag sovna ho 10, og jeg skal prøve å la ho sove til ho våkner og ta det der i fra..

Hva ville dere ha gjort?

(ble litt langt dette, men vet ikke hva jeg skal gjøre....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G våkner rundt halv sju (han er i seng rundt 19.15-19.30), og da legger han seg igjen rundt 9.15-9.30 Sover da en halvannen time. Da er neste lur ca. 4 timer etterpå, og han sover ca. 1,5 timer.

Han viser ikke så godt tegn på trøtthet før første luren, men han sovner som en stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...