Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om en drøy uke reiser vi til Toscana på ferie. Må innrømme at jeg gruer meg litt til flyturen, så aktiv som J er om dagen. Å sitte i ro 2-3 timer på flyet blir en stor utfordring for ham. I tillegg har flyselskapet endret flytidene så vi flyr ikke før sent på kvelden og er fremme 23.55. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Han kommer jo til å være stuptrøtt. Det kan være positivt hvis han klarer å sove, men hvis han ikke gjør det kommer det til å være maasse sutring...

God ferie!!!! Vi skal til Toscana med tre viltre små om ca en måned. Lurer av og til på hvordan det skal gå. Alle ferier vi reiste på med bare ett barn gikk som en drøm, så dette går sikkert helt fint. Gleder meg til å høre hvordan det var å reise til Toscana MED barn, har vært mange ganger uten, men det blir nok ikke helt det samme....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bli spennende med flytur ja, masse lykke til ;)

Selv skal vi på 2 forholdsvis lange bilturer i juni og juli og jeg er veldig spent på hvordan det går.

Den første turen om ett par uker blir en liten generalprøve av den neste, så får vi se hvorvidt vi tar den andre turen.

E er ikke så veldig vant til bil da vi ikke har bil selv, men vi har sete i foreldrene mine sin bil, så han er jo jevnlig i bilen, men stort sett på ganske korte turer.

Blir nok litt planlegging på forhånd for å få det til å klaffe med lurene hans etc.

---

Nå har E sovnet av seg selv i senga si 2 kvelder på rad :hoppe:

Tok 30 minutter i går, 20 minutter idag - hvor jeg stod ved sengen og strøk litt og sang, og så sovnet han til slutt uten noe som helst sutring eller grining :Nikke:

(håper jeg ikke jinxer nå da.... :sjenert: )

Skrevet

Lykke til i kveld, Soon. Krysser for null jinxing. ;)

Skrevet

Takk for kryssing, Saeria :klem:

Nå gikk det jo bra i dag da (var andre dagen i dag at han sovnet av seg selv), så vi får se utover i uken hvordan det utvikler seg ;)

Skrevet

Vi har også BeSafe Izietellerannet X3. Lillegutt er kjempefornøyd. Han begynte å bli litt sutrete i det IziSleep setet på slutten. Han ble for tjukk med ytterklær/ vinterklær, så vi byttet vel i mars kanskje? My bedre oversikt og han sitter bedre i det X3 setet. *bank-i-bordet*: han har enda ikke grini i det nye bilsetet. Vi skal på ferie til Danmark og Tyskland i sommer og regner med det blir en del bilkjøring. Jeg elsker å kjøre bil, gjerne på E45 i Danmark og Autobahn i Tyskland. Radioen på fullt og gaule med av full hals :ler: Lillegutt liker seg også godt i bilen. Han pleier gjerne sovne litt og så våkner han og sitter og prater med alle ting vi kjører forbi ;)

Skrevet

Nå har jeg akkurat bakt Daimcookies og Crackerjacks. Skal ha med på jobb i morgen, for å gjøre en liten koselig ting for de som må jobbe litt ekstra nå som jeg har fortsatt permisjonen min. Jeg bare tviler på at alle kommer helskinnende frem til i morgen... :ler:

Skrevet

Mmm. Det hørtes godt ut. G og jeg får storbesøk i morgen. 14-16 mødre og en del småtroll skal komme hit på bleietreff. Vi snakker om annet enn bleier også da. det er bæring, bleier, småtrollprat, ja...det meste.

En grei arena for kjøp, salg, lån og bytte er det også.

Skrevet

Eg har slutta å amme om natta! :hoppe: Og det har gått knirkefritt hittil. Holdt på i to nettar no. Han har berre fått vatn og sovna igjen. Håper det varar!

Skrevet

14-16 mødre med barn!!! Det kan jo bli voldsomt ;) Kos dere med bleie- og babysnakk.

Så flott Imli, får tro det varer nå, vi hadde heldigvis ingen tilbakefall ;)

Skrevet

E utvikler seg i rasende fart om dagen, skravler og hermer etter oss, går masse med støtte osv. Gikk ett par meter og holdt seg i en sånn "my first rider" bil idag, mens bestefaren gikk 2cm bak ;) Han er nærmest mer på beina enn på alle fire om dagen, vil bare opp å reise seg hele tiden.

Løfter vi armene i været, så gjør han det samme, han vinker (med litt starthjelp) og sier: goggeligoggeligoggeli og nammenammenamm :ler:

Han har blitt kjempeflink til å sitte alene, kan sitte leeenge, men han klarer ikke å sette seg opp selv enda, eller å komme seg ut av sittestilling (utenom hvis han faller da).

Skrevet

Så moro at han går med støtte då! Gler meg til mini startar med det. Han krabbar og setjer seg opp og sitter lenge, og står på knærna då :)

Skrevet

Så bra, imli.

G har ikke begynt å krabbe enda. Han vil, men tør ikke. han står fint med støtte, men han setter seg ikke opp, eller reiser seg selv enda. Nå var jo både jeg og pappaen litt sene, så vi stersser ikke med det. ;)

Ellers har jeg fått vasket hus i dag. Besøk er god grunn til å vaske. :ler: Nå, derimot er det,ehhh...middag. Vi griller, men når grillen må gjøres ren først, og så finner vi ut at vi er tomme for gass... :fnise:

Skrevet (endret)

I klatrer og reiser seg halvveis opp overalt, og i dag reiste hun seg visst helt opp på egenhånd. Typisk fikk ikke jeg sett det. :sur: Ellers må vi sikre alt og være overalt samtidig, for hun er lynrask, og i dag tok jeg henne i å sitte og slikke på søppelbøtta på kjøkkenet. :spy:

Hun liker også å gå med støtte, men jeg liker ikke at noen gjør det, for jeg tenker at hun vil gå når hun er klar for det, og når muskler og skjelett er sterke nok, noe som foreløpig ikke er tilfelle.

Endret av Honesty
Skrevet

G er veldig på opp og stå i fanget for tida. Elsker å stå å gynge seg opp og ned. Sitte på fanget er ikke like morsomt, men opp til mamma, det skal han med jevne mellomrom. Snakker vi separasjonsangst, eller? ;) Han roper og kravler etter meg når jeg lager mat til han på kjøkkenet. Han hoier hele veien fra stua, og til jeg er i synsfeltet hans....såfremt ikke pusen kommer i veien og distraherer da. :ler:

Skrevet

Apropos mammadalt. I morges lå I mellom oss i senga, og market og sutret. Jeg bad pappaen om å ta henne, og snudde ryggen til. Det første hun gjorde da han slapp taket i henne, var å krabbe bort til meg og begynne å streve for å få tilgang til puppen. :ler: Heldigvis tok pappaen henne med seg opp, så fikk jeg dra meg litt til.

Skrevet

:ler:

Her tar pappaen med seg G om morgenen, slik at jeg får slumre 45-60 minutter til. Det er kun jeg som er på nattevakt. Dvs. dytte smokk, trøste ved tanngråt, og ta han opp de gangene han har begynt å presse grytidlig om morgenen. Det har vært en trend nå i disse tanntider.

I dag fant han ut at det var god morgen klokka halv fem. Jeg var IKKE enig! :jolie: Heldigvis sovnet han igjen, men jeg merker at han våkner stadig litt tidligere nå som det fortsatt blir lysere og lysere. Dumme mannen hang opp første rullegardin på innsiden av karmen, slik at det er lysgliper på alle sidene. MYE vits i! :regler:;)

Skrevet

Hun liker også å gå med støtte, men jeg liker ikke at noen gjør det, for jeg tenker at hun vil gå når hun er klar for det, og når muskler og skjelett er sterke nok, noe som foreløpig ikke er tilfelle.

Når jeg sier at E går med støtte, så er det fordi han reiser seg selv og går langs bordet og støtter seg til det...ikke at vi går og holder han.

---

E var klinvåken fra 3 til 4 inatt - sovnet 4 til halv 6, da var det bare å stå opp.

Men jeg skjønte jo grunnen da jeg stelte på han i dag tidlig, da hadde nemlig første fortann opp begynt å presse seg igjennom tannkjøttet, og sidemannen er vist også straks på vei - på tide ;)

Han grein ikke noe i natt, så virket ikke som det var vondt, var bare lys våken.

Nå skal jeg på jobb.

Ha en super dag alle sammen.

Skrevet

En tann kommer sjelden alene. Grattis med fortann. :)

Skrevet

Moro at de er så aktive disse små nå :) J går masse rundt hvis han har noe å holde seg i, trenger ikke mye støtte heller. Hvis han bare holder fingertuppene i bordet, så er det nok til å komme seg videre. Går fra bordet til sofaen, fra sofaen til puffen, osv. Her om dagen reiste han seg helt uten støtte, men klarer jo ikke holde balansen, så han datt på rumpa med en gang. I det lille sekundet han sto, så han helt forskrekket ut, som om han tenkte "shiit, jeg glemte å holde meg fast i noe". :ler:

I går sendte jeg mail til barnehagen for å høre når han får oppstart. Vi skal ha besøk av kusina mi som skal hjelpe oss og passe ham rundt flytting i juli/august, og da er det kjekt å vite om han har startet eller ikke. Trenger jo ikke barnevakt om han kan være i barnehagen. Fikk svar i dag om at han skal begynne 04. august kl 10. Det blir moro! Fikk også vite hvilken avdeling han skal høre til, og hvem som skal være hans kontaktperson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...