Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flott at dere fik leiligheta da B.D! Gratulerer. Da blir vi nesten naboer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at dere fik leiligheta da B.D! Gratulerer. Da blir vi nesten naboer :)

Det er ikke helt avgjort enda.. :sjener: Får ikke vite før mandag kl 12.. Men vi har begynt å ta seieren på forskudd, da det ikke har vært noen interessenter enda..

Skrevet

*Krysser fingrene for at det går i orden*

Skrevet

Så flinke unger dere har!

Lillegutt er ikke interessert i å gå i det hele tatt. Men han reiser seg opp, setter seg opp og står lenge alene. Og han er flink til å sette seg ned igjen også. Vi har enda ikke opplevd noe hyling i forbindelse med at han vil ha hjelp for å komme ned eller liknende. Men det å gå, å faktisk flytte ett ben foran det andre - det virker ikke som han kommer til å skjønne på en stund :ler:

Fredag - og fotball-VM har begynt! :hoppe: Så fornøyd med at jeg er hjemme igjen nå, så får jeg kanskje med meg noen av kampene som begynner tidlig på ettermiddagen! :)

Skrevet

Forresten;

de to siste nettene har lillegutt våknet flere ganger. Eller våknet er feil. Han gråter i søvne. Sår gråt. Vi strever med å vekke han, og han virker redd når han våkner. Dumme drømmer?

Vi har tatt han litt inn på vårt soverom hvor han har blitt distrahert av vifta som går der, den er visstnok veldig morsom. Så kan vi legge han inn på rommet hans igjen hvor han sover fort og smertefritt.

Har dere opplevd noe slikt? Lillegutt har hatt en sånn periode tidligere også, men husker ikke om det var i forbindelse med tannfrembrudd eller utviklingssprang eller bare helt tilfeldig.

Er det bare drøm, eller noe annet? Det er uansett ikke noe gøy å høre på den såre gråten og se det forskremte ansiktet hans når han først våkner....

Skrevet

Mini har begynt å reise seg opp og stå! :tommelopp: Så no er det nok ikkje lenge før han går med støtte heller. Moro :)

Skrevet

Slik gråt har vi ved utviklingssprang, aricept.

Skrevet

I går var lillegutt 11 måneder. Hjelpes meg, plutselig har vi en ettåring i hus :)

Skrevet

I har sovet bortimot hele natten uten å våkne en eneste gang. Hun sloknet like før 19.30, våknet et par-tre timer senere og fikk litt pupp, og sovnet greit igjen etterpå. Neste gang jeg så på klokka var den 03.30, og jeg var helt forvirret, så jeg tok en titt på henne. Hun lå og sov tungt i krabbeposisjon. :ler: Da klokka passerte 06.15, tok jeg henne (sovende i samme posisjon) inn til oss, og så sov vi alle videre. :)

Ellers reiser hun seg opp overalt, og det å støvsuge er plutselig blitt en risikosport der man må følge nøye med. Vi har også lært at vi må være raske til å lukke døra på oppvaskmaskinen, for hun er rask som et lyn, og henter kniver, gafler osv.

Skrevet

Mamma og pappa fikk virkelig lære hvor rask han kan være i helga. Vi sa flere ganger at dere må fjerne vannskålene til hunden FØR dere setter lillegutt ned på gulvet. Neida, sa de.... Setter fra oss gutten først, og så fjerne vannskålene... Hehe.. :ler: Ha'kke sjangs til å rekke å fjerne to vannskåler før han har pilt fra stua til kjøkkenet eller gangen..

Skrevet

Gratulerer med store gutten, aricept. Det er rart å tenke at vi snart skal feire ettåringer på rekke og rad her!

Skrevet

Gratulerer med 11 mnd dagen, Aricept - ja, tenk at de snart er 1 år...!!

På torsdag blir E 10mnd...syns det var som igår at han lå i magen jeg...

Skrevet

I går var lillegutt 11 måneder. Hjelpes meg, plutselig har vi en ettåring i hus :)

Tiden går så sykt fort! Begynner å grue meg til han skal sendes i barnehagen- store gutten min....:(

Skrevet

Huff ja. Tenker hver dag nå at dagene med lilleklumpen må NYTES. Snart er denne herlige hjemmetiden over og virkeligheten inntar meg :grine:

Skrevet (endret)

Mine har alt fylt ett år. 4 juni var dagen. Utrolig å tenke på at på denne tiden i fjor hadde jeg to bitte små tvillinger hjemme. Da var en anelse premature, siden de kom nesten 4 uker før, men hentet seg fort inn.

Begge reiser seg opp og den letteste av dem vandrer rundt bord og langs sofaer. Han har såvidt begynt å teste gå-vogna, men den fyker litt for fort avgårde for ham. Den andre står godt plantet på sine kraftige ben og er en plugg på 11,2 kg. Han går ikke mye langs møbler, men har begynt å teste det litt ut.

Begge sier noen ord. De sier "mamma", "hade", "takk takk" og "neineinei" (når jeg fjerner dem fra morsomme ting som gress, jord, blomsterpotter, bokhyller, oppvaskmaskin osv) Begge har et skikkelig temperament og de krangler om enkelte leker så filla fyker. Jeg megler og avleder den ene med en annen leke, foreløpig går det greit, men snart lar de seg sikkert ikke lure :kjefte:

Søte, er de, men det er hektiske dager med tvillinger som er høyt og lavt. Barnehage og jobb i midten av august. Klarer ikke bestemme meg for om jeg gruer meg eller gleder meg. Sist var det fryktelig trist og en stor overgang å sende lillegutt i bhg, men det gikk forbausende bra, det også. Føltes som jeg la igjen en arm eller en fot i bhg, så vant var jeg til å ha ham sammen med meg hele tiden. Spent på hvordan det går denne gangen. De har jo hverandre i hverdagen, samt storebror som de kommer til å treffe på ute.

Endret av Caramba
Gjest Unknown
Skrevet

Vi var i "møte" i barnehagen der M skal gå i går. Veldig rart, skummelt, spennende og trist at om bare 2 mnd så skal vi forlate lille jenta mi der! Men det virket som kjempegreie mennesker som jobbet der, og det såg ut som en kjekk barnehage :)

Kjenner jeg blir veldig emosjonell av å tenke på hva jeg gjorde for 1 år siden, jammen bra det er noen år til neste graviditet!

Skrevet

Hadde jeg vært yngre, hatt bedre økonomi og større hus :tristbla: hadde jeg startet med nr 3 nå. Synd at det koster så med barn i Norge. 3 barn i barnehage, etterhvert SFO osv er dyrt. Koste meg med å være gravid og fødselen var fort glemt. Men får være glad for å ha 2 friske, herlige gutter :jepp:

Skrevet

For meg tror jeg ikke overgangen til barnehagen blir så ille - nå jobber jeg jo igjen, og bestefaren har E på dagtid frem til ferien vår. Etter ferien skal pappa`n ha 6 uker permisjon, og så er det barnehagestart i september engang. Så nå er jeg jo ganske vant med å være borte fra E på dagtid allerede - syns det går veldig fint :)

Han skal ha 80% plass i barnehagen, dvs 1 dag i uka hjemme med en av oss, så det blir veldig koselig.

E har blitt så flink til å vinke de siste dagene - vinker til hvem som helst som vinker til han ;)

Og så sier han mamma og pappa, hei-hei eller heia, ja og nei.

Dere som har barn fra før, hvordan var overgangen fra mm/mme til vanlig melk?

Likte de smaken på vanlig melk, eller ble det mye styr?

Prøvde å gi E noen ml lettmelk idag, og det så ut til å ikke være noe problem - selv om den jo er mindre søt enn mme og kald. (jada, vet de ikke skal ha kumelk før 1 år, men vil være litt forberedt - i tilfelle han absolutt ikke likte det).

Vi får fortsatt ikke i han vann, men vi presser appelsin eller annen frukt, og blander det med vann, og da drikekr han som bare det.

Planen er å gradvis øke mengde vann, men foreløpig gjennomskuer han oss og vil ikke drikke noe særlig hvis det er mer vann i....

Ps. Nye bilder av E i bloggen min for de som vil se ;) Hadde fotoshoot i badebaljen i kveld :ler:

Skrevet

For en godklump, soon! :) har null erfaring med overgangen til kumelk, men tenker vi prøver oss gradvis fra ettårsalderen. Han eter jo i grunnen det meste, drikker vann og utblandet juice (og MME selvsagt), så da tror jeg ikke vanlig melk blir den største utfordringen. Men man vet jo aldri da.

Skrevet

Me starta med biola o.l mjølk ved ca 10 mnd alder med eldstemann. Det elska han, og elskar framleis :) Han er ikkje noko særleg glad i vanleg mjølk, så det drikker han skjelden. Men han drikker vatn, juice og biola, og spiser både ost og youghurt, så eg trur ikkje det er noko problem.

Har prøvd å gi mini biola eit par gonger, og han blei heilt vill ;) Ellers drikk han for det meste vatn, pluss at eg ammar ca tre gonger om dagen. Kor ofte ammar de andre no?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...