Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her godtar ungen faktisk alle slags tutekoppar og flasker, og drikker villeg vatn. Då han fyrst godtok å drikke noko anna enn pupp, var visst alt greit. Ja, ja, flott det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld har jeg gått i skytteltrafikk mellom stua og soverommet, og har ammet tre ganger, samt bysset til den store gullmedaljen. Hun har sovet en halvtime, men slet så med å finne roen igjen. Nå tror jeg også at hun har sovnet, men tar ingenting for gitt i disse dager. :sukk:

Hun drikker av alle slags kopper og flasker, forresten. Først var det bare Imsdalflaske og kanskje Nuk-kopp, men nå takler hun også Avent-koppen, og det er bra, for de er jo billige og lette å få tak i overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spice?? Som har byttet navn?

Jepp :jepp: På tide med noe nytt. Et dårlig valgt navn pga plutselig amnesi for flere år siden. Sliter fremdeles med hvordan legge inn bilde, men....

"Bli kjent" møte i barnehagen i dag. Heldigvis gikk storebror på samme småbarnsavdeling så jeg kjenner de fleste som jobber der. Kjempekoselige folk som vil ta godt vare på mini, men det føles trist likevel... Føles værre denne gangen enn med førstemann. Sikkert fordi dette er siste barnet og jeg aldri mer vil oppleve å bli kjent med et nytt, lite menneske samt kunne kose meg hjemme med den lille. Mini er et "fangbarn". Elsker å kose, spesielt etter å ha fått mat. Vil da bare ligge/sitte i armene mine, kose og se på meg. :rødme: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt navn da ;)

---

Fangbarn hørtes herlig ut *drømme* - E har aldri vært det - kan ha han i fanget mens han får flaske, men rett etterpå er det åling og styring for å finne på noe...ned på gulvet og leke, eller klå på fjernkontrollene etc.

Skulle virkelig ønske han ble litt mer rolig, iallefall av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant tilslutt en fra Mam som han likte. Annerledes tut enn de andre, han må tygge på tuten for at det skal komme ut noe.

Den bruker lillegutt også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt'n har feber nå. Håper kanskje at det er tenner på vei :smilorange:

Han er jo snart 11 mnd og har fremdeles bare 1 tann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en sånn Mamflaske han liker på nærbutikken i går. Og blå! Tydeligvis fylt opp. Men de hadde 1 blå, og 7 rosa....

Kjedelig med feber effy. Håper det kommer noe produktivt ut av det.

Hvor mange tenner her deres nå?

Lillegutt var jo seint ute med å få tenner i forhold til de fleste andre her (9 mnd), men det er vel egentlig helt normalt? Nå har han 6 tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har åtte tenner. Fire oppe og fire nede. Og hun vet å bruke dem. :eeeh: Hun biter alt hun kommer over, men puppen får heldigvis fred. Nå mistenker jeg litt at det er hjørnetenner på gang, for hun har hatt to netter med ekstrem uro og gnikking i ansiktet. Heldigvis var natten til i dag relativt grei.

Men hun våkner i 2-3-tida og er lys våken, og ikke interessert i å sove. Pappaen bar og bar og bar, men hun ville bare tulle og hoie. Til slutt fikk jeg lirket henne i søvn med puppen, men ikke uten flere runder med klatring og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har 2 tenner nede.

Var bombesikker på at de to fortenna oppe kom forrige uke - så jo at det skinte hvitt igjennom, men nå syns jeg ikke det ser sånn ut lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi har fortsatt bare 2..Tror (som mange ganger tidligere) at det nå er noen på gang, for ho klør mye inni der :Nikke:

Men får bare vente å sjå, er snart 4 mnd siden sist tann kom!

Stakkars M har hatt så forferdelig hard mage siste uka+, men nå tror jeg det holder på å løsne litt. Pøser på med biola og all mulig mat det kan finnes spor av litt fiber i :)

Hele grusomt når ho hyler og har det sååå vondt når ho må bommelomme! Men ho har bæsja på do nesten hver gang, og det håper vi på å fortsette med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom og oppdaterer meg etter ferien, her kom det 3 nye tenner mens vi var på tur så nå har lillegutt 6 tenner. Han har blitt skikkelig aktiv også, har så smått begynt å krabbe og å reise seg opp. Artig, men hektisk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare inn og skryte litt her også. Er her hver dag og følger med dere andre, men blir sjelden til at jeg skriver selv.

Men i dag må jeg jo bare si at Connie har turt å gå uten å holde seg i noe. De siste ukene har hun blitt stødigere og stødigere, men ikke turt å slippe. Før i ettermiddag da, og når hun først turte var det jo så moro å gå. Så hun gikk fram og tilbake, fram og tilbake, mens hun hylte av fryd og latter.

Helt herlig tid nå, full fart både med gåing og så smått litt snakking også. Hun sier Mamma og Pappa, Oi, hadet, hei, hællæ, ja, og nei. Og så kaller hun grisen vår for Ba, Alfred er litt vanskelig å si enda ;) Og så er det massevis av babling innimellom da, koselig koselig koselig!

Hvordan går det med dere andre og snakking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei flink jente, Kvist!

G babler mye, sier mamma og pappa, nam og der(eller han sier dæh, men mener der ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink hun er, Kvist!

Lillegutt sier Mamma, pappa, (h)ei, ja og nei.

Han fikk jo feber på fredag, så da trodde jeg kanskje det var tenner på vei. Men nei da... Han har bare blitt forkjølet :fnise:

I helga kjøpte vi bilstol. Vi gikk for Besafe IZI Combi X3 Isofix. Er spent på om han trives bedre i bil nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...