Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg ammer nok 2-3 ganger på dagtid (ingen faste tidspunkter, avhengig av dagsform og matinntak), og før sengetid, rundt min sengetid (når enn det er), samt et par ganger om natten/tidlig morgen. Ellers får hun Biola naturellyoghurt med fruktmos (hjemmelaget, enten sviske eller aprikos), og litt små havregryn. Dette liker hun bedre enn grøt, og det er sunt og mettende, så det er gjerne frokost. Søtmelk er jeg litt skeptisk til å innføre for tidlig siden jeg selv sliter med laktoseintoleranse. Men hva slags melk gir man i så fall? Helmelk? Lettmelk? Ekstra lett? Små kropper som vokser trenger jo fett.

Ellers drikker hun vann, og er veldig glad i det. Innimellom får hun en skvett juice, eller får smake hos meg, men vann er faktisk favoritten. :)

Jeg har også lagt inn noen nye bilder, for den som er interessert.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer nok til å forsøke meg med Biola, men jeg tviler på at naturell blir en hit. :fnise: Jeg bruker selv Biola på müsli, og selv om den inneholder endel sukker, er det bedre enn å ikke få i seg noe som helst melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår liker jo ikke vann, så er spent på hvordan det går med kumelk. Gleder meg til å slippe mme, styr med pulver og koke vann og steriliser flasker.

Vi blander juice og vann, og da drikker han maks. 20 ml om dagen. Og ikke snakk om å blande for mye vann i, nei....

Var på besøk i barnehagen i dag vi. Fikk hilst på personale og sett på lokalene. Var virkelig kjempefint og de ansatte skrøyt så fælt av lillegutt. De synes han var såå nydelig, skjønn, blid og tillitsfull. De vet virkelig hvordan de skal bestikke en mor til å synes barnehagen er grei ;)

Dere bæreentusiaster: ler dere like godt av den nye VG-reklamen som meg (som ikke har noe form for bæretøy lenger)? :ler: Jeg lo meg skakk første gang jeg så den, og fant ut at jeg nok har et gammelt sinn i en (forholdsvis) ung kropp... (reklamen viser et ungt par som prøver å knyte en mei tai ved hjelp av YouTube og en bamse, mens bestefaren setter seg ned med barnebarnet og leser VG....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er nå herlig den reklamen! De fleste bærere jeg kjenner synes den er søt. :ler:

Og, nei...det er faktisk ikke så vanskelig å knyte sjal. Selv pappaen (i videoen fra youtube) klarer det jo. :tunge1: I går hadde jeg faktisk guttungen på rygg i sjal, men mitt sjal er ikke et sommersjal, så det blir nok mest meitai og beco fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begynt med kumelk (lettemelk) i tutekopp. Jeg gir melken en liten lonk i mikro-ovnen, da drikker de den. De synes den er litt rar kald. Jeg gjorde det samme med storebror og han drikker fortsatt lunken melk på morgenen, men ellers tar han den kald.

Mine får kumelk til brødmåltidet sitt i 11-tiden og før de skal sove på kvelden, etter grøten. Ellers får de pupp på morgenen og kanskje en gang til hver i løpet av dagen. Mine drikker mye vann både til måltider og når de skal sove blund og er veldig glade i det. Særlig B hiver innpå fra vannflaska.

Nå er jeg lei av å amme og skal prøve å slutte helt, men de koser seg jo veldig med morgenslurken sin.... Ikke lett å gi seg helt, sist ammet jeg til sønnen var 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk snuppa smake kokt egg for første gang, og det var en ubetinget suksess. Jeg hardkokte det og delte i skiver. Jeg matet henne med plommen, mens hun fikk plukke i seg hviten selv, og hun storkoste seg. Til dessert fikk hun et stort jordbær. :) Brødskivene jeg hadde forberedt ble ikke ofret et blikk. :ler:

Jeg mistenker ellers ny tannrunde, for vi har hatt to kaotiske netter med karakteristisk oppførsel. Hun sovner og våkner i ett kjør, gnikker seg i ansiktet og kaster på hodet. Jeg lurer fælt på hvilke tenner som evt. kommer, for hun fikk tre nye tenner for kun noen uker siden, og da merket vi ingenting. :vetikke: Svigermor antydet at det kanskje kunne være en jeksel som er på vei, men tiden får vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, og vil ikke stikke fingeren inn i munnen på henne. Hun er nemlig fæl til å bite, og biter hardt. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gitt kumelk ennå. Tenkte å begynne med litt lettmelk rundt 1 år, rett før han begynner i barnehagen.

Jeg ammer fremdeles morgen og kveld. Kommer til å kutte ut kveldspuppen snart. Når han blir 1 år slutter jeg å amme. Begynner å bli lei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tutekopp bruker dere?

Vi sleit litt med å finne en han likte (selvfølgelig sammenheng med at han forbinder alle med vann som han ikke liker) Vi fant tilslutt en fra Mam som han likte. Annerledes tut enn de andre, han må tygge på tuten for at det skal komme ut noe. Men selvfølgelig; det virker som den skal gå ut. Vi har vært i alle dagligvareforretninger på Østlandet og Sørlandet virker det som.. Vi fant flere butikker som hadde rosa igjen, så vi kapitulerte og kjøpte tilslutt en sånn fordi den han hadde var ødelagt. Og den er skikkelig sjokkrosa... :ler:

Vi burde kanskje la han drikke fra vanlig kopp, men han klarer jo ikke holde den selv uten at alt ender på gulvet... Det blir mye søl selv om vi holder koppen. Sitter jo ikke akkurat rolig, og de er sterke disse små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra NUK som er en slik man må tygge på for å få ut noe. Den elsker han. MAM med ventil, var ingen suksess. Vi kjøpte NUKen på Rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært vært et par slitsomme netter her oxå med lite søvn. Han var våken fra kl 1.30- ca 4 i natt og våkna igjen så før kl 7. I går hadde han diare og har siklet mye mer enn vanlig de siste dagene, så jeg tror det er flere tenner på gang. Men han klør seg ikke i munnen :klø: Får håpe på en bedre natt til natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har aldri klødd seg i munnen i noen stor grad, men hun har en tendens til å gnikke veldig mye i ansiktet og rundt ørene når det er tenner på gang.

Jeg er litt gåen selv etter to netter med av og på, av og på, og i tillegg har jeg tette bihuler (muligens pga. allergi?). Pappaen er bortreist, så da er det liten sjanse for avlastning, også. Og for å si det sånn: Dette er ikke dagene jeg orker å styre med å ta bort den siste dagluren. Så lenge den er avsluttet til ca. kl 15, er jeg fornøyd.

Nå trillet vi en liten svipptur innom barnehagen hvor hun skal starte. Det er fullt kaos der pga. ombygging, men det virket koselig. Damen jeg snakket med, sa at vi kunne komme tilbake en annen dag for å se hvordan det ser ut inne. :)

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vært et par slitsomme netter her oxå med lite søvn. Han var våken fra kl 1.30- ca 4 i natt og våkna igjen så før kl 7. I går hadde han diare og har siklet mye mer enn vanlig de siste dagene, så jeg tror det er flere tenner på gang. Men han klør seg ikke i munnen :klø: Får håpe på en bedre natt til natten.

Spice?? Som har byttet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...