Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Manuellterapeut er i hvertfall gratis for barn, mener jeg å ha hørt. :)

Høres flott ut, fo jeg googlet litt ang kirpraktorer, og der ser det ut til at det koster ca 500 første gang, og deretter rundt 300 pr gang... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så slitsomt Soon...

Jeg hadde nok ville tatt en tur til manuellterapaut. Og det skal visst være gratis ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, vil låsninger si det samme som KISS/KIDD liksom?

For jeg finner ingen likhetstrekk overhodet når jeg leser om symptomene...

Og takk for link, Saeria ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. En må ikke ha kiss/kidd, selv om en har låsninger i nakke eller andre steder i ryggsøylen. Men både kiro og manuellterapeut kan finne låsninger som kan føre til at f.eks. nerver kommer i klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye å oppdatere seg å her ja.

Grattis med dagen som har vært Effy :bursdag:

Gratulerer med ny graviditet Tussi :blomst: (skulle ønske det var meg men får vel gi meg med 2 velskapte gutter..)

Håper vi får til å møtes igjen på fredag BD og vi får krysse fingran og håpe på finvær så vi kan møtes på marinen.

Vedr manuell terapeut så har minsten vært til en 3 ganger nå pga godsiden han hadde etter han ble født. Var gratis og hun låste opp noen låsninger i nakken. Vil faktisk hevde at det har gjort nattesøvnen hans bedre også.

Husmorferien i Oslo var helt super! Var litt rart å ikke ha et barn festet til seg til enhver tid, men den følelsen gikk raskt over og jeg nøt friheten en liten stund. Bare det å kunne vandre opp og ned Bogstadveien, gå på kafe, shoppe på Eger, slappe av med en god bok i studenterlunden og sove til kl 11.00 var rene Spaet for meg. Savnet kom smygende innimellom og det var herlig å se gutta mine i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som ein deilig ferie! Eg skal på husmorferie til Tromsø til hausten (systra mi bur der) og eg gler meg vilt... Deilig å sakne ungane litt innimellom og ;)

Soon: Eg ville tatt han med til manuellterapeut, det er gratis. Viss alt er bra, ville eg prøvd ein mild skrikekur. Kva med å la han sove på sida eller på magen? Magesoving er jo generelt ikkje anbefalt, men no som ungane er så store som våre, er det jo minimal fare. Mange snur seg jo over på magen sjølv og. Då er det lettare for mange å sove. Ungar er jo som vaksne, ulike ungar likar ulike liggestillingar. Det er og lettare å stryke og kose på ungen medan han ligger i senga, viss han ligger på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt kaotiske kvelder og ørevondt. Hun sovnet ca 20.30 i går, men hylskrek mellom midnatt og ca. 02.00, og mannen bar og trøstet, la henne ned da hun ble døsig, ny runde med hyling så hun nesten mistet pusten, og til slutt sovnet hun på brystet hans, liggende på gjestemadrassen vi har lagt inne på rommet hennes. :tristbla: Men hun våknet selvsagt da han forsøkte å legge henne i senga, og da var det ingenting som hjalp, så det ble paracet, nesedråper, pupp og så sov hun greit nok mellom oss resten av natten. Pga. formen hennes blir det ingen babysvømming i dag.

Når hun er frisk igjen, må vi nok forsøke å komme tilbake i de gode rutinene vi etterhvert hadde fått før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :klemmer: Ja, det håper jeg også. I dag har hun i det minste sovet til de vanlige tidene, selv om hun har sovet lite, men frisk er hun nok ikke, for det er mye sutring, og hun trives best i fanget. Normalt fyker hun rundt og er høyt og lavt, så det er litt uvant. Men nå har både jeg og pappaen begynt å grue for kveldene, som gikk så bra etter at hun begynte å sove på eget rom. Selve leggingen har ikke vært vanskelig på en god stund, men nå spretter hun opp som et troll i eske, og hyler til hun bortimot mister pusten. :sukk: Men hun blir nok raskt frisk igjen, og det er ikke særlig feber å spore, og hun spiser også greit nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: vi lar han ligge på siden, han vil ikke ligge på rygg eller magen.

Fikk faktisk strøket han i søvn i går kveld, så det er da noe ;)

Ellers jobber vi videre på å gjøre han trygg igjen, følte skrikekuren krøllet til alt vi hadde fått til av trygghetsfølelse - det var jo egentlig flotte netter før det - var bare det å måtte bysse han i søvn som ikke var så bra.

Mens etter skrikekuren ble alt bare tull, og nå ønsker vi oss tilbake til å bare kunne bysse og legge han ned igjen :ler:

Jaja, vi får ta tiden til hjelp, tror ikke det er snakk om låsninger altså...vi får se hvordan ting utvikler seg før vi eventuellt tar han med til manuellterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig det var her da ;)

Jeg er tilbake på jobb nå, for godt - så må benytte kveldene til å være litt påkvinneguiden :ler:

Lurer på en ting, hvordan er deres rutiner på kvelden?

Stell først og så mat, eller motsatt?

Tenker på dette med at E styrer når han blir lagt ned, om han kan være for mett f.eks, vi steller først og gir mat, før tannpuss og så senga.

Vi hadde noen episoder tidliger hvor han sovnet under matinga nemlig, og da er det jo greit at pysjen er på, men kan jo være andre måter å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gir graut og vatn, deretter stell, og til slutt pupp på sengekanten - han kjem betre i "sovemodus" då.... Kor mykje mat får babyen til kvelds Soon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det stort sett mat, stell, amming og seng. Nå for tida er det det, pluss bæring, hylskriking, amming, bæring, og så kapitulerer vi etter en time, og akkurat nå sitter hun og hoier i pappaens fang. Jeg skjønner ingen verdens ting, og holder seriøst på å bli smårar her. I går la hun seg kl 23 sammen med oss og sov da fint og rolig stort sett hele natten, men det kan da ikke fortsette slik? Hun tar seg riktignok til ørene fortsatt og er litt tett i nesen, men får nesedråper og har ingen feber. Leggetid er som før, men på ferie sovnet hun endel tidligere enn hjemme, sikkert som kompensasjon for manglende dagsoving (vi fikk henne ikke til å sove mer enn halvtimer i slengen).

Detgåroverdetgåroverdetgåroverdetgåroverdetgåroverdetgåroverdetgårover.... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle gitt mat før stell da.

Han får 135ml mme, så steller vi og så får han en porsjon grøt - rett og slett fordi det ofte blir litt lang tid mellom middagen og kveldsmaten.

Av og til får han både melk og grøt etter stellet.

Alltid gjordt det i denne rekkefølgen :sjenert:

Huff, Honesty - jeg vet hvordan du har det :klem: Får håpe det ordner seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupp-grøt-stell-tannpuss-legging.

Bruker tiden på stellebordet til å roe ned før kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...