Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Huff, jobbet i snart fire fulle dager. Og jobb imorgen også. Det er tungt å gå i fra lillegutt hver morgen...

Men, mannen stortrives hjemme sammen med sønnen da! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose: aricept. Skjønner det er en overgang det der.

Vi har fått plass i barnehage. Andreønsket vårt! Førsteønsket var jo utopisk, så der står vi på vent. Er kjempefornøyd! Brevet kom i går da. Adressert til mannen, selv om jeg var hovedsøker, dermed så jeg ikke barnehagestempelet før vi gikk gjennom posten i dag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass! Det er superdeilig å få slikt på plass!

Det er stor overgang. Jeg gruet meg mest til jobben og det faglige, men det var ikke store problemet. Problemet var å gå i fra lillegutt den første morgenen. Jeg følte jeg la igjen hjertet mitt hjemme.... :hjerte::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No var det litt å lese seg opp på her :)

Me har det bra. Mini er blitt 7 mnd, har fått 6 tennar, sit sjølv i høgstol og har som smått starta å krype litt framover. Han er framleis dårleg til å ete - blir heilt :overrasket: når eg høyrer kva ungane til andre her et, og litegrann misunneleg :fnise:

Er vel eg og Honesty som har fått dei mest mat-vrange ungane.... Her er det berre puppen som gjeld. Eg lagar ein halv posjon graut (frå 50 ml vatn) og litt fruktmos av ymse slag kvar kveld, kanskje han et halvparten.... I løpet av dagen får han berre pupp, gnager litt på brødskalkar innimellom berre. Han nektar å drikke av flasker/koppar, og vaknar fortsatt som regel 2-3 gonger for mat kvar natt. Pupp annakvar time på dagtid. Så jepp, fortsatt "stucked" med ungen som om han skulle ha vore 2 veker gamal :sukk:

Må innrømme at eg gladeleg skulle ha bytta med deg Aricept :sjenert: Ein heil dag utan ungar fortonar seg som himmelen innimellom - har to ungar "oppå meg" døgnet rundt... Sovi lenge har eg ikkje gjort sidan før eldstemann blei født, og 5 timar er det meste eg har sovi i strekk på 7 mnd. Får vere glad eg er ung og sprek, for jammen tek det på å ha ungar :dåne:

Eldstemann er 2 år i dag :hjerte: Følas som om det var i går, samtidig som eg syns eg har hatt han bestandig...

No skal eg gå å legge meg, hadde vore greit med litt søvn i natt og ;)

Blei litt klage-innlegg det her, blir berre litt :sukk: når eg les om kor fint de andre har det med ungar som søv og et ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vil bare herje når det er tid for mat. Tripp trapp-stol eller vippestol, det er akkurat likedan. Hun hopper, vrir seg unna, skyver stolen bakover, slår hånden i bordet, eller vipper helt vilt. Og ler høyt. :sukk:

Hun liker alt av mat, men nekter fortsatt å bli matet med skje, så jeg føler at jeg tvinger henne litt. Alt hun får spise selv går ned, men nå har hun begynt å leke med maten, også, så da er den utveien borte.

Jeg blir veldig oppgitt innimellom, og veldig glad når noe funker, som vann fra drikkeflaske med tut, ala Imsdal. Men det som funker til ett måltid, funker ikke til neste, for da vil hun bare leke.

Så ja, imli, jeg vet i hvertfall hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 2 åringen, imli, og en lillebror med masse tenner og snart på full fres for egen maskin! :smilbla:

Jeg skjønner godt at du er oppgitt og litt misunnelig på oss som har unger som spiser godt. Tror ikke helt vi vet hvor heldige vi er sånt sett, og jeg skjønner også at det ikke er greit for deg heller alltid, Honesty. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillemann funnet ut hvordan han kan åpne alle skaper og skuffer i huset. Han har lenge åpnet en eller to skapdører, men nå åpner han alt. Nå skulle jeg ønske vi kunne hoppe litt tilbake til der han bare lå å kavet på gulvet :fnise: Ble plutselig veldig mye å gjøre her nå. Da må vi iallefall innom senteret å kjøpe skapsikringer idag. Tar ikke sjansen på å ikke ha sikring i søppelskapet. Ohoi :dåne: :dåne:

I stad fant jeg han med huet ned i boksen vi oppbevarer valpeforet i :tongue:

Bikkjene må få sin mat når han har lagt seg, ellers er det ikke bare de som kommer når jeg rister i skåla, det er en annen liten krabat som kommer som et lyn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Gratulerer med 2års dagen til eldstemann i går, imli :biggrin:

Her har det vært opptil 7 bæsjebleier om dagen de siste dagene så nå tror jeg nok at det er tenner underveis. Vi har prøvd å snakke med henne om at alle barna har tenner og mamma og pappa har tenner men hun har virket veldig uinteressert før :fnise:

Men hun har gnidd seg veldig i det ene øret i går kveld og i dag, kan det være tegn på tenner? Hun virker ikke som hun har vondt i øret, og det er ikke rødt, men hun gnir seg til stadighet i øret.

Og en ting jeg lurte på; Når dere begynte å pusse tennene når de kom, brukte dere tannkrem med en gang da? Vi har prøvd å leke litt med tannbørsten i munnen men da har vi bare skylt den i vann, så vet ikke hvordan hun reagerer på tannkrem enda, blir spennende å se :)

Endret av NiChia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Og en ting jeg lurte på; Når dere begynte å pusse tennene når de kom, brukte dere tannkrem med en gang da? Vi har prøvd å leke litt med tannbørsten i munnen men da har vi bare skylt den i vann, så vet ikke hvordan hun reagerer på tannkrem enda, blir spennende å se :)

Vi brukte tannkrem med en gang tanna kom igjennom. Begynte med Zendium (?), den som var i en gratispakke, men den var ikke populær! Så vi kjøpte en colgate, og da var det greit :) Vet ikke om det var p.g.a smaken, for jeg har ikke prøvd noen av de, eller om det bare var greit med tannkrem plutselig..

Men det var veldig små mengder tannkrem, nesten sånn vi ikke såg at det var noe på!

Gratulerer med 2 åring i hus Imli! :duskedame: Håper det går bedre med maten for både deg og Honesty snart :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillemann funnet ut hvordan han kan åpne alle skaper og skuffer i huset. Han har lenge åpnet en eller to skapdører, men nå åpner han alt. Nå skulle jeg ønske vi kunne hoppe litt tilbake til der han bare lå å kavet på gulvet :fnise: Ble plutselig veldig mye å gjøre her nå. Da må vi iallefall innom senteret å kjøpe skapsikringer idag. Tar ikke sjansen på å ikke ha sikring i søppelskapet. Ohoi :dåne: :dåne:

I stad fant jeg han med huet ned i boksen vi oppbevarer valpeforet i :tongue:

Bikkjene må få sin mat når han har lagt seg, ellers er det ikke bare de som kommer når jeg rister i skåla, det er en annen liten krabat som kommer som et lyn :ler:

:ler:

Skjønner godt dere må sikre huset. Vi har kjøpt inn litt på forhånd.

Gratulerer med 2års dagen til eldstemann i går, imli :biggrin:

Her har det vært opptil 7 bæsjebleier om dagen de siste dagene så nå tror jeg nok at det er tenner underveis. Vi har prøvd å snakke med henne om at alle barna har tenner og mamma og pappa har tenner men hun har virket veldig uinteressert før :fnise:

Men hun har gnidd seg veldig i det ene øret i går kveld og i dag, kan det være tegn på tenner? Hun virker ikke som hun har vondt i øret, og det er ikke rødt, men hun gnir seg til stadighet i øret.

G gnir seg også til ører og kinn, og det er nok tennene, ja. De vokser så TREGT! Har holdt på i flere måneder. Akkurat slik Soon sin sønn gjorde. Men han sutrer ikke kjempemye. Enkelte dager er ille, mens andre dager er han som ei sol!

Vi begynte med tannkrem til tannpussen med en gang. Mannen kjøpte en sånn for barn som det er små mengder fluor i, og han gaper høyt når han ser vi tar frem tannkremen. Gaper og peser og spreller! Han synes det er SÅ stas med tannpussen.

Så synger vi "Puss, puss, så får du en suss to ganger, så er tannpussen over". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har pjokken blitt syk. Han var pottetett og veldig surklete i natt, så det er ikke blitt noe særlig søvn på noen av oss. Han gråt og var så fortvilet, så det gjorde oppriktig vondt i mammahjertet å ikke vite helt hvordan vi skulle lindre det for ham. Han hadde også litt feber. Til slutt var vi så fortvilet at vi hentet vogna inn, og lot ham sove mer eller mindre sitende i den. I dag er formen heldigvis mye bedre når han kan sitte oppreist, men han er fortsatt veldig tett og surklete. Skal på apoteket og kjøpe mer saltvann hvertfall, og forbereder meg på en til slik natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart med det, hvor interessante de tingene er som vi helst vil at de skal holde seg unna. I jakter på sko og ledninger, som en annen valp. På badet før i dag var hun på vei til å bite på moppen, og i går begynte hun å gnage på det nederste trappetrinnet i gangen. :fnise:

God bedring til gutten, Blowers Daughter. :klemmer:

Hvor lenge holder barna deres ut nå før de blir trøtte og må sove? Her er det stadig vekk 2-2,5 timer, og det synes jeg er i korteste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, jeg har faktisk latt han dra litt i ledningene i håp om at han ikke vil finne det så interessant, og det har faktisk blitt betydelig bedre. Men en kan jo ikke gjøre det med alt, da hadde ikke huset sett ut. Katt og bikkjemat overalt, lokk, håndklær, søppel. You name it, ikke snakk om :fnise:

Mye som må ommøbeleres i skuffer og skap nå som de er så nysjerrige. Han får lov å rote i lokkskuffen da, men han bokstavelig talt klatrer på håndtakene så han får igrunnen tak i det han vil ha tak i :sjenert:

Nichia: Vi pusset med tannkrem med en gang ja. Bare så det såvidt kunne skimtes på børsten, de små svelger det og skal ikke ha så mye fluor. Men før tennen kom brukte vi bare litt vann for å venne han til å ha den i munnen :)

Honesty: Som regel går det 3-4 timer mellom hver økt, med noen unntak. I dag stod han f.eks opp klokka 05.00 og da orker han ikke være så lenge våken. Men når han står opp 06.00 - 06.30 pleier han å holde ut i 3 timer. Den lengste våkenperioden har vi før han skal legge seg, den er på ca 4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til din lille, BD. :kose:

Honesty: G holder ut rundt 2,5 time etter han har stått opp, og så rundt tre timer ellers. Kanskje opp mot fire om det er noe veldig spennende som skjer som han bare ikke KAN gå glipp av.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me starta og med tannkrem med ein gong, sånn barnetannkrem med lite fluor.

Her er mini vaken ca 2 timar om morgonen, og så ca 3 timar utover dagen. Han søv som regel 3 gonger på dagtid. Fyrste luren er på kanskje ein time, neste på tre kvarter, siste på ein halvtime.

I kveld har han lagt seg i sprinkelsenga for aller fyrste gong. Verkeleg på tide :sjenert: Han har liggi i vogga heilt til no :sjenert: Har vore så greit å vogge han i søvn, men no er det slutt, han står jo og gyngar i krabbestilling og har vore halvvegs ute av vogga eit par gonger, så det er ikkje trygt meir. Men kjipt, betrakteleg vanskelegare å få han til å sove då ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har I lært å sette seg opp nå. Hun begynte for noen dager siden, og trynte så hun fikk et svakt blåmerke på kinnet. Nå setter hun seg opp, og deiser framover, og hylskriker. Men det er vel sånn de lærer.

Nå fikk jeg i henne nesten en brødskive, pluss et lite glass fruktmos, så det er jeg fornøyd med. :)

Men det at hun våkner med en gang jeg kommer for å legge meg, er jeg IKKE fornøyd med, så nå vurderer jeg snart eget rom til henne, enda vi hadde tenkt å ha henne inne hos oss til hun fyller ett år. Det tiltenkte rommet hennes er vegg i vegg med vårt, så det er ikke noe problem å tusle inn for å amme henne om natten, heller.

Men det blir nok ikke på noen uker enda, for mannen er borte, og et slikt prosjekt gidder jeg ikke å starte på når jeg er alene med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G gnir seg også til ører og kinn, og det er nok tennene, ja. De vokser så TREGT! Har holdt på i flere måneder. Akkurat slik Soon sin sønn gjorde. Men han sutrer ikke kjempemye. Enkelte dager er ille, mens andre dager er han som ei sol!

Vi begynte med tannkrem til tannpussen med en gang. Mannen kjøpte en sånn for barn som det er små mengder fluor i, og han gaper høyt når han ser vi tar frem tannkremen. Gaper og peser og spreller! Han synes det er SÅ stas med tannpussen.

Så synger vi "Puss, puss, så får du en suss to ganger, så er tannpussen over". ;)

E gnir seg også i øret og vi venter like spent på tenner - går saaakte igjen her også.

E er like begeistret som G når det gjelder tannbørsten - gaper og lar oss pusse, og så får han "pusse" litt selv etterpå ;)

Vi synger samme sang som dere - to ganger :ler:

Her i huset har pjokken blitt syk. Han var pottetett og veldig surklete i natt, så det er ikke blitt noe særlig søvn på noen av oss. Han gråt og var så fortvilet, så det gjorde oppriktig vondt i mammahjertet å ikke vite helt hvordan vi skulle lindre det for ham. Han hadde også litt feber. Til slutt var vi så fortvilet at vi hentet vogna inn, og lot ham sove mer eller mindre sitende i den. I dag er formen heldigvis mye bedre når han kan sitte oppreist, men han er fortsatt veldig tett og surklete. Skal på apoteket og kjøpe mer saltvann hvertfall, og forbereder meg på en til slik natt.

God bedring til lillegutten!

Det er rart med det, hvor interessante de tingene er som vi helst vil at de skal holde seg unna. I jakter på sko og ledninger, som en annen valp. På badet før i dag var hun på vei til å bite på moppen, og i går begynte hun å gnage på det nederste trappetrinnet i gangen. :fnise:

God bedring til gutten, Blowers Daughter. :klemmer:

Hvor lenge holder barna deres ut nå før de blir trøtte og må sove? Her er det stadig vekk 2-2,5 timer, og det synes jeg er i korteste laget.

E er også veeeldig interresert i ledninger...

Her er han våken ca 2-3 timer før første luren, deretter 2-3 til andre, og så er han våken ganske lenge før han legger seg på kvelden.

Hvis han har to lurer kan det gå opptil 5,5 timer!

Ved tre lurer blir det ca 3,5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Takk for masse svar ang tannpuss, da blir det tannkremkjøp i morgen eller på mandag, for nå tror jeg det kommer for alvor :hoppe:

Saeria: Her også har det vært gnikking og gnukking og sikling siden hun var 2,5 måneder så vi har jo trodd at hun har begynt å få tenner siden da, men det har jo ikke blitt noe enda så vi antar at hun bare er sånn :fnise: Men nå er det helt utrolig mye, hvis hun kan gnikke/sikle seg ihjel så kommer hun til å gjøre det nå.

Honesty: Her er vi våkne omtrent 2-3 timer fortsatt. Hvis det blir så mye som 3 timer så blir hun overtrøtt/blir vanskelig å legge. Har vært sånn omtrent siden det ble litt ordning på dagsovingen.

Blowers: God bedring til gutten deres da :)

Jeg har faktisk vært på jobbintervju i dag og det ser veldig ut som jeg får jobben!

I går sendte jeg ut søknad i 13 tiden og ble ringt og spurt om jeg ville komme på intervju i dag kl 15. Så nå skal jeg jobbe fra 18-23 på torsdag den 22. også får vi se om det blir noe mer. Synes det er litt vanskelig iforhold til amming, men har funnet ut at jeg pumper dagen før på kvelden sånn at hun får kveldmelken sin på senga, også ammer jeg før jeg går og pumper igjen når jeg kommer hjem (som vi kan spare til neste gang jeg skal jobbe).

Hvordan gjør dere andre det iforhold til amming når man jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...