Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg får bare prise meg lykkelig jeg da, siden han stort sett er et matvrak som villig vekk gaper når han er sulten. Han sutrer når det ikke går fort nok også. Dog lar han seg lett distrahere, for han må jo få med seg alt av hva som foregår rundt seg. Men de første skjeene med mat går stort sett unna veldig fort.

Brødskive og skalk koser han seg med på egenhånd. Fruktbiter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått barnehageplass :hoppe: :hoppe: Vi fikk 2.valget, og det er jeg veldig fornøyd med. Var litt tilfeldig hva vi satte som nr 1 og nr 2, da de er ca like nærme begge to. Den vi fikk er bare 50-60 m borti gata, så vi er superhappy for at vi slipper å busse da vi ikke har bil. Det er kommunal barnehage, så de skal godta at vi bruker tøybleier også (er visst ikke alle private som gjør det).

Vi har hatt barnevakt til J mange ganger, men aldri over natten. Vi tenkte å prøve over påske, da er det min lillesøster som skal passe ham. Er egentlig veldig avslappet til at andre skal ha ham, er bare bekvemmelighetshensyn som har gjort at ingen har hatt ham over natten enda (orker ikke pumpe meg, og han har ikke villet spise mme før ). Men jeg tenker at han må jo spise mme om han blir sulten nok? Nå er han uansett så stor at han ikke tar skade av å ikke få melk til et måltid. Han drikker jo masse vann, så det er ikke noe problem med dehydrering Tenkte å pumpe ut til kveldsmåltidet, og så får det bli mme/vann resten. Da vil han jo være 9 mnd.

Ellers er det ikke noe krabbing, og ikke noen tenner her enda, og nå er han snart 8,5 mnd. Jeg nyter egentlig siste tiden hvor han fortsatt er relativt i ro, så bekymrer meg ingeneting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått barnehageplass :hoppe: :hoppe: Vi fikk 2.valget, og det er jeg veldig fornøyd med. Var litt tilfeldig hva vi satte som nr 1 og nr 2, da de er ca like nærme begge to. Den vi fikk er bare 50-60 m borti gata, så vi er superhappy for at vi slipper å busse da vi ikke har bil. Det er kommunal barnehage, så de skal godta at vi bruker tøybleier også (er visst ikke alle private som gjør det).

Vi har hatt barnevakt til J mange ganger, men aldri over natten. Vi tenkte å prøve over påske, da er det min lillesøster som skal passe ham. Er egentlig veldig avslappet til at andre skal ha ham, er bare bekvemmelighetshensyn som har gjort at ingen har hatt ham over natten enda (orker ikke pumpe meg, og han har ikke villet spise mme før ). Men jeg tenker at han må jo spise mme om han blir sulten nok? Nå er han uansett så stor at han ikke tar skade av å ikke få melk til et måltid. Han drikker jo masse vann, så det er ikke noe problem med dehydrering Tenkte å pumpe ut til kveldsmåltidet, og så får det bli mme/vann resten. Da vil han jo være 9 mnd.

Ellers er det ikke noe krabbing, og ikke noen tenner her enda, og nå er han snart 8,5 mnd. Jeg nyter egentlig siste tiden hvor han fortsatt er relativt i ro, så bekymrer meg ingeneting :ler:

Gratulerer så masse med barnahageplass :)

Skal si dere får svar tidlig oppi (trønderlag?) Mener det var der dere var fra :sjenert:

Når var det søknadsfrist hos dere? Er så spent jeg, hadde vært hyggelig om han kom i samme barnehage som noen av de andre vi går med. Velvel, får bare smøre oss med tålmodighet :)

Hadde jeg vist hvor mye mer jobb det blir når de begynner å reise seg/krabbe hadde jeg ikke higet sånn etter det. Man sier alltid at man gleder seg til de kan krabbe, gå osv..

Men det blir jo ikke noe lettere om de kan gå. Selvom de kommer seg rundt selv så skal de jo plukke på alt :fnise:

Hva tenner gjelder så er det en stor fordel når du ammer BD. Har ikke problemer med biting, men det er ikke godt når han drar seg vekk fra puppen :nei: Mange av mine venninner har slutet å amme nå pga tenner.

L har forelsket seg i ledninger og hunde/kattematskåler :fnise:

Jeg sier nei nei nei nei og enda mer nei, men hører han? Joda, han hører det han vil høre. Han kikker opp på meg når jeg har sagt det, men så ortsetter han mot ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Trondheim, ja. Søknadsfristen var 01.mars, så de har vært veldig effektive får en si. Vi fikk svar i går, og vi må si fra innen lørdag om vi vil ha plassen eller ikke. Ganske kort frist, men vi fikk jo en av de vi ønsket, så vi kommer til å svare ja med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Trondheim, ja. Søknadsfristen var 01.mars, så de har vært veldig effektive får en si. Vi fikk svar i går, og vi må si fra innen lørdag om vi vil ha plassen eller ikke. Ganske kort frist, men vi fikk jo en av de vi ønsket, så vi kommer til å svare ja med en gang :)

Oi, jøss. Da har de vært effektive ja. Vi får vel svar i slutten av måneden tror jeg, var frist 1.mars her også. Det er kankje de som har fått 1 og 2 valget som har fått først hos? Så vil de se om dere takker ja før de sender svar til resten? Nei, vet ikke jeg. Men kjempefint dere fikk valget deres :)

Også så deilig å ha bhg så nærme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager at jeg blander meg inn i tråden deres her. ;)

Men er det ikke sånn at man bør si ja uansett? For deretter å søke om flytting? Mener jeg har hørt det før. Eller prøver de å finne ny plass om man takker nei også?

Vi har forøvrig ikke fått svar ennå, har søkt på en av de mest populære barnehagene som førstevalg, og er egentlig ikke fornøyd med noen annen. Men med septemberbarn har vi vel ikke sjangs uansett. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer BD. Vi venter fremdeles i spenning. Ligger på 15. plass, og har visst sjans, på tredjeønsket vårt. Så får vi se om vi får andreønsket. Vi risikerer jo selvsagt å ikke få noen av ønskene. Håper ikke det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på svar på barnehage her vi også. Søknadsfrist var 1. mars her også.

Her dere fått svar via brev eller mail, eller annen elektronisk måte? Og hvordan søkte dere?

Bare lurer, for jeg vet egentlig ikke hvordan vi får svar. Brukte elektronisk søknadsskjema, men kan ikke finne noe på kommunens hjemmesider om svar der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Vi har jo søkt barnehageplass fra høsten, men nå er vi inne på tanken om å ha dagmamma to/tre dager i uka så jeg kan jobbe deltid, også ha henne hjemme resten.

Her i kommunen var det iallefall over 100 barn som ikke fikk barnehage plass. Vi har ikke fått svar enda, men det står på nettsidene at vi skal få svar i slutten av måneden.

Her har vi heller ikke hatt henne borte på overnatting. Det nærmeste var vel da jeg og pappaen min var på besøk hos søsteren min og han hadde vesla på sitt rom over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke kommunen anstendighet nok til å informere om når vi kan forvente svar. Det eneste jeg vet, fordi fastlegen min, som også er skolelege, er at det er god dekning i bydelen min. Så vi håper at vi får plass i en av de barnehagene som er nær oss. Bydelen er nemlig ikke liten, heller en av de større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med barnehageplass Bd!!

Jeg ringte oppvekstkontoret i går for å høre om svaret kommer på mail eller post siden vi skal reise bort i 15 dager om ikke lenge. Da fikk jeg beskjed om at epost systemet til kommunen (altså Trheim kommune) var oppe nå, så da regnet de med at jeg fikk svar på epost når søknaden er ferdigbehandlet. Men dette er sikkert forskjellig fra kommune til kommune.

Minniemusepus: Var det du som hadde en morgenfugl som likte å stå opp så tidlig om morgenen? Og har det bedret seg nå? Lillegutt har nemlig bestemt seg for å starte dagen i 5 tiden i det siste....det er så slitsomt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunen er veldig sparsom med opplysninger her også. På ene barseltreffet var det en barnehagekoordinator. Dette her var lenge før jul. Jeg spurte om barnehagedekningen var bra; joda, det var den. Får de fleste den prosenten de ønsker seg også? Nei...

Så det viser seg at her skilter de med full barnehagedekning, men det er mange som ikke får like stor %-plass som de har ønsket seg. (og siden de fleste takker ja til den prosenten de får tildelt under prinsippet noe er bedre enn ingenting, kan de si de har full dekning...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effy: så kjedelig med såå morgenfugl da. Vi hadde det problemet en stund vi også (et par uker), men det rettet seg opp uten at vi gjorde noe. Eller når jeg tenker meg om, lurer på om det var i samme momentet som han endret fra tre til to lurer på dagen... Var en del tull med søvn hele den perioden i alle fall..

Det er i alle fall én ting man lærer seg å sette stor pris på som spedbarnsmor; søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får svar via post. Har heldigvis en svigerinne og flere venninner med unger i bhg, så det er de som har gitt meg bedkjed tid vi kan vente å få svar. Kommunen her er som hos deg saeria, veldig sparsomme. Dog fikk vi bekreftelse i posten på at de hadde mottatt søknaden da, det var jo kjekt å få bekreftet :)

Men har ikke alle krav på barnehageplass da? Det skal vel være full dekning?

I kommunen vår har de måttet stenge en barnehage pga dårlig sikring, i tillegg er det født over dobbelt så mange unger som før, så det blir spennende å se hvordan de løser det. De må iallefall sette opp to midlertidige barnehager og jeg håper ikke vi må i dem. Han har fetteren sin i førstevalget årt, så det hadde vært gøy om de kom sammen :)

Minniemusepus: Var det du som hadde en morgenfugl som likte å stå opp så tidlig om morgenen? Og har det bedret seg nå? Lillegutt har nemlig bestemt seg for å starte dagen i 5 tiden i det siste....det er så slitsomt :natti:

Stemmer stemmer, utrolig deilig å stå opp så tidlig :natti::fnise::nei:

Det går veldig opp og ned, men det var ikke så mange dagene han stod opp klokka fem. Nå holder han seg til 05.30 - 06.00. I går slo han til å sov til klokka 07.00 :sjenert: Mannen forsov seg, for han er jo vanligvis vekkerklokka hans, som "ringer" en time før mannen egentlig skal opp :ler:

De dagene han står opp så tidlig ammer jeg han og legger han ned igjen. Noen ganger funker det og andre ikke.

Men ja, det er utrolig slitsomt. Vi har begynt å legge oss halv ti, ti pga det. Får ikke med meg verken frustrerte fruer eller torsdag kveld fra nydalen :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, vi som har født innen 31.08, har krav på plass, så jeg vet jo at vi får det. Spørsmålet er bare hvor. Det hadde vært deilig å ikke måtte dra til den mest utilgjngelige delen av bydelen vår, eller gud forby, en annen bydel! Vi bodde nær den mer utilgjengelige delen før, men det hjelper jo ikke oss nå. :ler:

Siden førsteønsket utgår, så hadde det vært deilig å få andrevalget. Den barnehagen ligger nemlig rett ved siden av jobben til mannen, og der ligger vi nå på 8. plass på ventelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi som har født innen 31.08, har krav på plass, så jeg vet jo at vi får det. Spørsmålet er bare hvor. Det hadde vært deilig å ikke måtte dra til den mest utilgjngelige delen av bydelen vår, eller gud forby, en annen bydel! Vi bodde nær den mer utilgjengelige delen før, men det hjelper jo ikke oss nå. :ler:

Siden førsteønsket utgår, så hadde det vært deilig å få andrevalget. Den barnehagen ligger nemlig rett ved siden av jobben til mannen, og der ligger vi nå på 8. plass på ventelisten.

Ja, var sånn du mente ja. Da forstår jeg :)

Det hadde passet fint om dere fikk den bhg, da kunne jo han kjørt og hentet :jepp:

Får dere vite hvilken plass dere ligger på også dere?

Ååå, kjenner jeg er så spent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt selv etter info om hvordan vi ligger an. Ønsker foreldre å vite det, må vi nemlig spørre barnehagene direkte. Så jeg sendte avgårde et par e-poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, kjenner eg er veldig glad eg ikkje skal ha ungane i barnehage ;) I alle fall ikkje på lenge.

Me har hatt nokre fine nettar i det siste, mini vakna berre ein gong i natt og, og sov ellers frå 19.30 til 6 :) Dagane startar som regel rundt 6-6.30 her i huset. Mini vaknar som regel rundt 6 og så ligger eg og han i senga vår og ventar på at eldstemann vaknar, som regel rundt 6.30. Hender han slår til og søv til 7. Men merkar at dei vaknar tidlegare no som det er lysare om morgonen. Kjem nok til å investere i rullegardiner ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...