Soon Skrevet 14. mars 2010 #3601 Del Skrevet 14. mars 2010 Her og kommer det ord vi tror vi syns vi gjenkjenner. En av gjengangerene er "Å, dæven" - kanskje ikke det vi vil at han skal si, men høres nå sånn ut iallefall Ellers kjenner vi igjen ord som ja, nei og hei. Nå har han virkelig blitt aktiv på gulvet, kryper fort fremover ved å dra seg frem med armene - han prøver mer og mer å stå på alle fire også, og blir sterkere for hver gang han prøver Artig med utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. mars 2010 #3602 Del Skrevet 14. mars 2010 De lærenøklene har vi også, aricept. Den boksen med knappene på vil han helst bare ete opp, som med alt annet for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 14. mars 2010 #3603 Del Skrevet 14. mars 2010 Lillegutt var på overnattingsbesøk for første gang i helga og det gikk supert! Vi leverte han til mormor i går kl 16 og hentet han i dag kl 13. Han hadde ikke vært så flink til å drikke MME, men legging og sånt gikk kjempebra. Han sov fra 19.30-06.00 Mannen og jeg hadde vært på fest i går så da var det godt å få sove ut i dag. Var så gøy å hente han i dag, har aldri vært såååå lenge borte fra han før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. mars 2010 #3604 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Kjekt at det gikk fint da. Vi har vært i 70års feiring for svigermor, og G sukret alle tantene til mannen. Han var i usedvanlig god form, men festlighetene førte til at hele rytmen hans ble forskjøvet. Han koste seg med brødskalk når vi spiste kake, og faktisk klarte han å få i seg mesteparten av brødet også. Endret 14. mars 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. mars 2010 #3605 Del Skrevet 15. mars 2010 Lillegutt var på overnattingsbesøk for første gang i helga og det gikk supert! Vi leverte han til mormor i går kl 16 og hentet han i dag kl 13. Han hadde ikke vært så flink til å drikke MME, men legging og sånt gikk kjempebra. Han sov fra 19.30-06.00 Mannen og jeg hadde vært på fest i går så da var det godt å få sove ut i dag. Var så gøy å hente han i dag, har aldri vært såååå lenge borte fra han før! Oi, så spennende. Godt han var snill med mormor da, da vil hun sikkert ha han igjen Tenker det var deilig å se han igjen også. Jeg er litt skeptisk til at andre skal ha L jeg, kall meg litt tullete, men eneste personen jeg kan ha han hos er mamma Flere som er sånn? Svigermor og svigerfar har jo hatt han 3 timer, og det kunne jeg godt gjort igjen, men ikke over natta. Kanskje fordi de gir sterkt uttrykk for at de ikke vil ha han over natta og er generellt veldig "skeptiske" til å ha de små før de kan spise selv og ikke bruker bleie Tanta hans har jo to små, men alikevel klarer jeg ikke å gi han fra meg til henne. Rart med det altså, er kanskje noe spesielt siden det er min mamma Bare så synd vi bor 4 timer unna, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. mars 2010 #3606 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg også er sånn som deg, minnimusepus. Eller, jeg er kanskje helt motsatt? Det er noen jeg bare ikke takler at har henne. Jeg er sikker på at hun kommer til å dette ned fra sofaen eller noe sånt når enkelte passer henne. Særlig svigermor, fordi jeg ikke liker henne i det hele tatt, og fordi hun har en tendes til å si, "oisann" og "oops" og sånne ord, og det må hun rett og slett slutte å gjøre når hun holder i vesla her. Jeg blir gæern av det. Men det er andre også som jeg rett og slett ikke klarer å overlate henne til. Mens andre igjen, som fostermoren min, søstra mi, mammaen til venninna mi er helt greit at har henne. I helga begynte vi med grøt til frokost. Så nå spiser hun grøt til frokost i 8 tida. Fruktmos og litt brødskive i 12-13 tida og grøt i 19 tida. Og massemasse pupp. Og joda, det snudde seg veldig med dagsovinga. Nå er hun våken i 3-4 timer før hun blir trøtt og vil sove. Det er deilig, endelig er det tid til litt kosing og leking mellom søvn og måltid og søvn igjen Men jeg har et spørsmål; gir dere mm/mme før/etter måltidet når de får grøt/fruktmos/brødskive/middag etc? Eller gir dere det bare imellom måltidene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. mars 2010 #3607 Del Skrevet 15. mars 2010 Men jeg har et spørsmål; gir dere mm/mme før/etter måltidet når de får grøt/fruktmos/brødskive/middag etc? Eller gir dere det bare imellom måltidene? Vi gjør der sånn: 7.30: grøt 9.00: mme (90 ml) ca12: frukt + mme (90 ml) 14.00: middag 16.30: mme (90 ml) 18.00 grøt 19.30 mme (120 ml) Er ikke alltid ho drikk opp all melka, men får i alle dall tilbudet Ho får vann til grøt og middag om ho vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. mars 2010 #3608 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg også er sånn som deg, minnimusepus. Eller, jeg er kanskje helt motsatt? Det er noen jeg bare ikke takler at har henne. Jeg er sikker på at hun kommer til å dette ned fra sofaen eller noe sånt når enkelte passer henne. Særlig svigermor, fordi jeg ikke liker henne i det hele tatt, og fordi hun har en tendes til å si, "oisann" og "oops" og sånne ord, og det må hun rett og slett slutte å gjøre når hun holder i vesla her. Jeg blir gæern av det. Men det er andre også som jeg rett og slett ikke klarer å overlate henne til. Mens andre igjen, som fostermoren min, søstra mi, mammaen til venninna mi er helt greit at har henne. I helga begynte vi med grøt til frokost. Så nå spiser hun grøt til frokost i 8 tida. Fruktmos og litt brødskive i 12-13 tida og grøt i 19 tida. Og massemasse pupp. Og joda, det snudde seg veldig med dagsovinga. Nå er hun våken i 3-4 timer før hun blir trøtt og vil sove. Det er deilig, endelig er det tid til litt kosing og leking mellom søvn og måltid og søvn igjen Men jeg har et spørsmål; gir dere mm/mme før/etter måltidet når de får grøt/fruktmos/brødskive/middag etc? Eller gir dere det bare imellom måltidene? Godt det ikke bare er meg Når jeg tenker meg om er det liksom bare de som er "mine" jeg kunne overlatt han til. Hvorfor er det sånn tro? Akkurat som jeg føler de ikke kan klare å gi han den kosen og det han trenger Tanta hans har jo oppdratt to kjempeflotte unger (de er 2 og 3 1/2). Jeg gir pupp mellom måltidene, dvs han kan få pupp en time etter måltidet. Han får vann til måltidene. Deilig når de kan ha litt våkenperioder også da Synes dagen går himla fort nå som de er mer mobile og våkne. Hvordan er ungene deres når de er våkne? L er altså så sutrete og grinete at jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Han kan leke litt, men så begynner han å sutre og skal opp til meg. Setter han i grinda og det går max 3 minutter før han står å sutregråter fordi han skal opp..... til meg. En sjelden gang innimellom kan vi sitte på gulvet å leke i 30 minutter. Han sitter på fanget å leser bøker osv.. Føler jeg prøver alt, men han er så sutrete. Nå er han blitt litt tett i tillegg og det hjelper jo ikke. Kan ungene være plaget av tenner sånn hele tiden? Er ganske hvitt ved den andre tanna nede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 15. mars 2010 #3609 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg er litt skeptisk til at andre skal ha L jeg, kall meg litt tullete, men eneste personen jeg kan ha han hos er mamma Flere som er sånn? Jeg stoler 110% på at mamma har kontroll. Hun jobber i bhg og har barnetekke. Dessuten har hun mast om overnatting lenge så jeg vet at hun er klar for det:) Svigers har bare passet han 2-3 timer i gangen. De er litt eldre og begynner å bli litt rusten når det gjelder småbarn... Jeg føler at de er litt "redd" for om de gjør ting riktig etc. Men jeg synes det er viktig at de får gjøre ting på sin måte når jeg ikke er der og ser på, så derfor har de passet han kort tid av gangen. Jeg har veldig lyst at de skal ha han på overnatting snart, men føler at svigers må være klar for det først... I vårt tilfelle mener jeg at lillegutt har bare godt av å være litt bort fra mamma og pappa sånn at andre får prøve å mate og legge han. Hvis han skal være med oss HELE tiden er jeg så redd for at vi får en liten særing som ikke tør å være borte fra oss. Men jeg har et spørsmål; gir dere mm/mme før/etter måltidet når de får grøt/fruktmos/brødskive/middag etc? Eller gir dere det bare imellom måltidene? Jeg gir alltid MM før mat. Da er jeg sikker på at han får i seg nok melk. F.eks til kvelds: Da får han pupp først, så får han grøt + litt vann imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. mars 2010 #3610 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Her har ingen hatt han på overnatting. Svigermor passet han mens han tok seg en lur, fordi jeg måtte på butikken, men that's it. Vi føler ikke for å gi han fra oss til andre enda. Mamma bor såpass langt borte at de ikke er aktuelle, og selv om svigers bor i kjelleren, så velger vi å vente med å gi ansvaret for G til dem. Jeg tenker at når det blir varmere i været og det er mulig for alle å være mye ute, så vil nok svigers se litt til han mens vi gjør hagearbeid og sånn. Endret 15. mars 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. mars 2010 #3611 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg har ingen problemer med å overlate lillegutt til andre. Svigers passer han fast en dag i uka. De er med på kveldsstellet og sitter vakt når han sover. Mannen og jeg går tur sammen og får litt sårt trengt egentid sammen. Svigers passet han to netter på rad da han var rundt 3 måneder. Mamma og pappa passet han en natt da han var rundt 1 måned (men vi var på samme hotell, bare noen rom unna). Lenge siden noen har passet han på natta nå. Synes nesten det er verre nå enn det var da han var bitteliten. De første månedene sov jeg nesten ikke og var så trøtt og lei all gråtingen at all pass var hjertelig velkomment. Jeg var helt utafor meg sjøl, og tenkte ikke helt pga søvnunderskudd. Nå er jeg mye mer ovenpå med en snill og blid gutt som det bare er gøy å være sammen med. Merker det er vanskeligere å sende han bort en natt nå. Har jo ikke vært borte fra han på natta på 5 måneder. Er vel en stund til vi får råd til noen tur alene, så tipper det blir en stund til han sover over hos andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 15. mars 2010 #3612 Del Skrevet 15. mars 2010 Med en liten matnekter som det vi har fått, er det vanskelig å være borte noe særlig lenge. Hun har heller aldri tatt flaske. Nå skal jeg straks til Oslo i jobbsammenheng, og løsningen blir da å ta henne og mannen (som har fri) med meg slik at jeg får ammet henne. Det skal ikke være enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. mars 2010 #3613 Del Skrevet 15. mars 2010 Jaja, jeg får trøste meg de små fordelene som finnes med å ha mme-barn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. mars 2010 #3614 Del Skrevet 15. mars 2010 Jaja, jeg får trøste meg de små fordelene som finnes med å ha mme-barn.... Syns det er mange fordeler med mme-barn jeg Aricept *andre kan mate *andre kan passe over natten etc *slippe å finne et litt "skjult" sted å amme *i vårt tilfelle - en roligere baby ved mating (bare hylte ved puppen) Jeg har fått det bedre etter jeg sluttet å amme - var så mye stress og vondt og kaos med ammingen, så jeg er veldig fornøyd med å ha flaskebaby, jeg Ang. å ha andre til å passe E har jeg ingen problemer med. Foreldrene mine har hatt han over natta 3 ganger, og det har gått så fint. Svigers bor langt unna så det har ikke vært aktuellt, men tror ikke jeg hadde hatt problemer med å la de passe heller. I mai skal kjære og jeg til Roma, fra tirsdag til fredag - foreldrene mine skal ha E. Gleder oss masse til tur, men vi gruer oss til å være så lenge borte fra han. Men da er han over 9mnd, så regner med det skal gå fint. Er nok værre for oss enn for han hva angår å savne iallefall... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. mars 2010 #3615 Del Skrevet 15. mars 2010 Du er ikke alene om å ha mme-barn, hvertfall. MM-gleden varte jo ikke så lenge her, men gutten er da frisk og fin for det om. Selvsagt skulle man gjerne ha ammet, men når det ikke ble som man hadde tenkt, får man gjøre det man kan med de midler man har til rådighet. I dette tilfellet ty til mme. Selv om jeg skal innrømme at det ikke bare er stas når de tantene til mannen synes det er helt naturlig å spørre om jeg fortsatt har melk i brystene til gutten. Det blir litt sånn: Meg: "Hei. Saeria heter jeg. Hyggelig å treffe deg. Tante x: Hei. Så koselig. Du er Mannen sin kone du altså. Og der har vi den skjøøøøønne gutten! Heeeeei! Sover han om natten? Meg: Joda, er stort sett ett natt/morgenmåltid. Tante X: Spiser han godt? Har du nok melk i brystene? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg blir litt satt ut av hvor selvfølgelig det er å snakke om mine litt mer private kroppsdeler på den måten, men hva kan man gjøre. Annet enn å svare på en fin måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. mars 2010 #3616 Del Skrevet 15. mars 2010 M har vært på overnatting en gang helt alene med mine foreldre, også har vi overnattet alle sammen med svigers 2 netter, da dro vi ut på kvelden. Har ikke blitt noe barnepass etter jul da, all familie er plutselig så langt vekk! Jeg synst det er helt ok at M bare får flaske nå, er utrolig godt å kunne dele på matinga Jeg savner kosen da, den blir ikke det samme med flaske.. Men vi slipper å planlegge så mye visst jeg plutselig skal vekk fra M noen timer (som om det skjer...)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. mars 2010 #3617 Del Skrevet 15. mars 2010 Jaja, jeg får trøste meg de små fordelene som finnes med å ha mme-barn.... Det er jo mange fordeler med å gi mme. * begge kan gi ungen mat * det er ingen problem å låne de vekk til andre * en trenger ikke "gjemme" seg vekk for å gi mat * en slipper bekymre seg over om ungen får i seg nok væske (spesielt i begynnelsen) En annen fordel er at ungen ikke blir febrilsk hver gang mamma blir borte pga "matfatet". Skal ikke påstå det, for jeg vet jo ikke. Men inbiller meg at det å dele på matingen gjr at ungen ikke bare ser mamma som mat, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 15. mars 2010 #3618 Del Skrevet 15. mars 2010 Her i huset er det svigers som er de beste barnepasserne, men nå er hun helsesøster også og skikkelig dreven med småunger. Mamma får nok fortere panikk og blir helt utslitt av å ha babyer i mer en et par timer. Svigers har passet alle tre mange ganger, ofte når vi skal gjøre litt større ærend, eller i forbindelse med flyttingen. Vi har også vært borte en hel weekend..... (fæle foreldre, men det var herlig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. mars 2010 #3619 Del Skrevet 15. mars 2010 Me har ikkje hatt barnepass til mini anna enn eit par timar, fordi han ikkje tek flaske. Men eg er ikkje redd for å overlate han til andre. No er eg kanskje litt meir roleg på det området sidan eg er andregongsmamma Her får han fortsatt berre kveldsgraut, er fortsatt på halv porsjon... som han skjeldan eter opp. Så det går smått. Lever ellers på pupp - ca annakvar time fortsatt på dagtid. Men me har hatt nokre gode nettar i det siste med berre to ammingar (ja, for oss er det bra ) og ei natt med berre ei amming! Håpet er at han snart berre vil ha mat ein gong kvar natt. Det kan eg leva med eit par månader til. Vil gjerne nattavvenne seinast ved 9 mnd (eldstemann var 9 mnd), gjerne ved 8 mnd, viss det går, men har mine tvil så sakte som det går med innføringa av fast føde. Mini er veldig flink til å underhalde seg sjølv, og kan leke åleine på golvet lenge om gongen, gjerne oppmot 20-30 min. Har begynt med pottetrening og no Storebror vil nemlig ikkje sitte på do når lillebror får bleie Så då må lillebror og gå på do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 15. mars 2010 #3620 Del Skrevet 15. mars 2010 I kveld sovnet I av seg selv helt uten skriking. Det er så deilig, spesielt fordi jeg har hatt dundrende hodepine og verkende rygg og nakke hele dagen. Matinntaket vil jeg ikke snakke om. Men i går fikk svigermor sett grøtvegreren i aksjon, og konkluderte at det var bra at hun fikk en brødskive delt i to. Den fikk hun i seg store deler av, så vi har tatt en grøtpause inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå