Saeria Skrevet 27. februar 2010 #3401 Del Skrevet 27. februar 2010 Her har også siklingen og bitingen på hender og alt annet som måtte befinne seg nær munnen, eller som han har i hendene og kan putte i munnen, nådd helt nye høyder. Han blir fortere sutrete og kavete, og det er tydelig at han plages. Det jubles når vi tar frem dentinoxen. Han spreller, gliser og gaper som bare det! Jeg kan se at hjørnetennene skinner gjennom tannkjøttet, og det har kommet en liten forhøyning på hans venstre side, der hvor hjørnetanna er, så nå håper vi den bryter gjennom snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. februar 2010 #3402 Del Skrevet 27. februar 2010 Men G har fått flere tenner allerede, ikke sant? I har fått to, og de stakk fram med et par dagers mellomrom da hun var 5 mnd gammel. Nå er hun snart sju, og selv om jeg ikke ser noe enda, oppfører hun seg akkurat likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. februar 2010 #3403 Del Skrevet 27. februar 2010 Han har bare to, og har klødd siden de kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. februar 2010 #3404 Del Skrevet 27. februar 2010 Han har bare to, og har klødd siden de kom. Slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. februar 2010 #3405 Del Skrevet 27. februar 2010 Litt slitsomt, men det er ikke før de siste dagene at siklingen har resutert i store dammer her og der. Noen dager har han jo vært grinete pga. tennene da, men nå øyner vi lys i enden av tunnelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. februar 2010 #3406 Del Skrevet 27. februar 2010 Ang mat, så skal ein jo auke andelen fast føde. Eg meiner ikkje at MM/MME skal vere hovudnæringa heilt fram til 12 mnd. Ved 12 mnd bør kostholdet stort sett vere fast føde. Når ein begynner med mat, er MM/MME fortsatt hovudnæringa, men etterkvart tek fast føde over, og amming blir berre tillegg. Dette må jo skje gradvis. Når fast føde har "tatt over" for MM/MME, kjem jo an på når ein innførte fast føde og kor fort ein fekk innført det. Men rundt 8-10 mnd bør vel fast føde begynne å bli hovudnæringa, etter mi meining. Dei fleste sluttar vel uansett å amme ved ca 1 år? Hvordan gjør man dette da? Huff, så mye rart man skal lure på.. Lillegutt spiser fire ganger om dagen. Alle ganger 200 ml mme, i tillegg grøt på formiddag og 1/2 middagsglass på kvelden. Hvor skal man kutte ut mme? Vann drikker han ikke, vi prøver, men han blir bare fornærma når det ikke er melk. Har prøvd med magic cup, og vanlig kopp, men ikke med tåteflaska. Vil ikke at han skal bli avnhengig av tåteflaska til noe annet enn melka. Foreløpig gir vi mme først, så grøt/ middag. Kanskje vi skal bytte om på rekkefølgen? Ellers syntes jeg vesla våkner så mange ganger på natten for tiden. 4-5 ganger syns jeg blir for mye. Er bare og dytte inn smokken så sovner hun igjen, så er jo ikke noe stort problem. Men jeg skjønner liksom ikke hvorfor hun våkner, i og med at hun sovner så fort hun får smokken. Sånn har vår vært siden han sov natta gjennom (altså i 3 måneder). Gjerne opp til 10-20 ganger om natta. Har natta vært jublende god, har vi kun gitt smokk 4-6 ganger. Sovner så fort han får smokken igjen, men jeg våkner jo hver gang, så det blir jo ikke noe lang sammenhengende søvn.. --- Nå skal jeg prøve å holde meg våken til curligfinalen. Får se hvordan det går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. februar 2010 #3407 Del Skrevet 27. februar 2010 Vi gir fast føde først, så mme. Vann er han ikke særlig glad i, men han likte sviskesaft. Det får han litt av, av og til, og så fortsetter vi med å tilby vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. februar 2010 #3408 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Sånn har vår vært siden han sov natta gjennom (altså i 3 måneder). Gjerne opp til 10-20 ganger om natta. Har natta vært jublende god, har vi kun gitt smokk 4-6 ganger. Sovner så fort han får smokken igjen, men jeg våkner jo hver gang, så det blir jo ikke noe lang sammenhengende søvn.. Oi, skjønner at jeg ikke skal klage Vi gir også fast føde først også erstatning. Vi gir full middag (ett glass eller 200 gram egenlagd mat) og halv porsjon grøt på morgen og kveld. Tenkte jeg skulle øke en av de til full i nærmeste framtid. I natt hadde jeg min første planlagte sove hele natta gjennom natt. Vesla har jo hatt ett par netter hvor hun har sovet gjennom, men i natt var det avtalt at mannen skulle ta alle oppvåkninger. Typisk at det bare hadde vært to da, men jeg får heller se på det positivt og håpe trenden fortsetter. Var i alle fall utrolig godt å sove hele natta, selv om jeg våkna klokka 5 og var lys våken. Men klarte heldigvis å sovne igjen etter en stund. Det beste var jo at jeg faktisk ikke hørte lillemor, akkurat som om kroppen var innstilt på å overhøre henne fordi jeg kunne. Endret 28. februar 2010 av Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. februar 2010 #3409 Del Skrevet 28. februar 2010 Vi var på forsinket julebord med jobben til mannen i går, og foreldrene mine hadde E hos seg. Stakkaren (og de også for den del) hadde sovnet som vanlig kl 19, men våknet igjen kl 20 og nektet å sove før kl ble 23 igjen. En time senere våknet han igjen, og da fikk han litt melk, ettersom han hadde vært våken så lenge på kvelden. Da sov han videre til 05, var våken til halv sju og sov en time igjen... Første luren idag sov han 50 minutter, og nå sovnet han 13.50 og sover enda!!!! Sjokk i heimen :dåne: Håper han får sove i natt igjen da. Huff, jeg begynner på jobb igjen i morra, gruer meg veldig, men vet jo at det bare er en måned og så skal jeg være hjemme en stund igjen. Gruer meg litt til nettene også, kjære våkner nemlig ikke når E våkner på natta - så frykter at jeg må vekke han og blir liggende våken... Men kan jp hende at han våkner når han nå vet at han må opp. Vi får bare vente å se. --- Har bestillt oss Roma-tur i mai Min bursdagsgave til kjære, ettersom han er så snill og god :rødme: Da skal vi være der fra tirsdag til fredag, uten E - men da er han jo blitt 9mnd, så regner med ting er litt annerledes da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. februar 2010 #3410 Del Skrevet 28. februar 2010 Her har også siklingen og bitingen på hender og alt annet som måtte befinne seg nær munnen, eller som han har i hendene og kan putte i munnen, nådd helt nye høyder. Han blir fortere sutrete og kavete, og det er tydelig at han plages. Det jubles når vi tar frem dentinoxen. Han spreller, gliser og gaper som bare det! Jeg kan se at hjørnetennene skinner gjennom tannkjøttet, og det har kommet en liten forhøyning på hans venstre side, der hvor hjørnetanna er, så nå håper vi den bryter gjennom snart. E jubler også og spreller vilt når han ser dentinox-flaska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2010 #3411 Del Skrevet 28. februar 2010 de er nå søte da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. februar 2010 #3412 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Jeg synes Dentinox knapt fungerer, jeg. Her har mannen tatt med seg frøkna og dratt til foreldrene sine. Han fikk også med litt mat til henne, og det virker som om alt har gått bra, for jeg har ikke hørt et pip på flere timer. Jeg har sovet en time, og det trengs, for her er det litt kaos om nettene for tida pga. tannstyr. Hun klør og klør og klør, stakkars liten. I natt våknet hun kl 2 og klarte ikke å sovne igjen, så kl 3 fikk hun en Paracet, som hjalp fram til 05.30. Endret 28. februar 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2010 #3413 Del Skrevet 28. februar 2010 Dentinoxen hjelper ikke så veldig her heller, men litt er bedre enn ikke noe. koselig å høre at du har fått litt fri, og at lillemor ser ut til å ha det fint med pappaen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. februar 2010 #3414 Del Skrevet 28. februar 2010 Det beste var jo at jeg faktisk ikke hørte lillemor, akkurat som om kroppen var innstilt på å overhøre henne fordi jeg kunne. Første natta jeg ikke amma og mannen skulle ta M, fikk jeg ikke med meg noe..Måtte spør dagen etterpå om dei hadde vært våken..Så tror nok kroppen er på vakt når den må og slapper av når den kan Og hva gjør jeg her?: Var og kjøpte meg en topp til 299 på lørdagen. Drog kortet og fikk beskjed om at det ikke var kontakt med banken, prøvde en gang til og det samme skjedde, jeg hadde tilfeldigvis cash så jeg betalte kontant. Da jeg kom hjem og såg innom nettbanken var det likevell trekt 2x 299 på denne butikken..... Hva gjør jeg? Må jeg skrive ut sida som bevis? Eller har dei det på datasystem elns så jeg bare kan gå å sei i fra? Litt kjipt å betale nesten 1000 kr for en topp fra cubus..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2010 #3415 Del Skrevet 28. februar 2010 Ta med kvittering for toppen, og en utskrift av kontoen din. Forklar situasjonen. Det ordner seg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. februar 2010 #3416 Del Skrevet 28. februar 2010 Honesty: Dentinox er ikke akkurat noen vidunderkur her heller, men som Saeria sier, litt er bedre enn ingenting. Fikk akkurat ett tips om "Utroligsalven" på en annen tråd her, skal sjekke den ut. www.utroligsalven.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. februar 2010 #3417 Del Skrevet 28. februar 2010 Den såg spennenes ut Soon! Sei ifra hvordan det går da Synst det virker litt utrolig at en salve skal fungere på så mye, men jammen ett godt kjøp om den faktisk gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. februar 2010 #3418 Del Skrevet 28. februar 2010 Kor lang tid brukte ungane dykkar på å venne seg til å ete full porsjon fast føde? Eg hugsar det tok veldig lang tid med eldstemann, over ein månad. Starta med graut for mini for halvanna uke sida, og det går smått... L brukte ikke lang tid, han slukte alt han kunne bare etter noen dager. Den lille smaksprøven holdt ikke, han ble veldig grinete når han skjønte han bare skulle få et par skjeer Uten å jinxe det for mye så har L sovet igjennom nå 3-4 netter, kun avbrutt av å putte inn smokken. Han er også myyyye mindre grinete enn det han har vært de siste månedene. Jeg tror det er pga at tanna hans endelig er kommet opp, for så stor forandring på en dag er jo helt utrolig. Nå er han begynt å reise seg opp i grinda og sitter på knærne å venter på oss når vi kommer inn i senga å henter han, så nå er det å senke begge deler til bunnen. Når vi satt å spiste i dag strevde han noe voldsomt i stolen sin og fikk jammen kommet seg over på knærne og bøyde seg over middagsbordet for å ta tak i tallerknen min Det er et lite matvrak vi har fått i hus her, dog er han litt kresen når det gjelder middagsglass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 1. mars 2010 #3419 Del Skrevet 1. mars 2010 Her var vi bare opp for å putte inn smokken en gang i natt, herlig. Men må inn innimellom for å se hvordan hun ligger da hun har en tendens til å snu seg over på magen. Så da er det bare og snu og satse på hun ikke våkner. Også forsøker hun som regel og snu seg rundt ett par ganger til før hun sovner ordentlig igjen. Også er hun så herlig der hun ligger på magen med rumpa i været og sover så søtt Har begynt og løfte litt på rumpa, men viser virkelig at hun kan det når hun sover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mars 2010 #3420 Del Skrevet 1. mars 2010 Her var vi bare opp for å putte inn smokken en gang i natt, herlig. Men må inn innimellom for å se hvordan hun ligger da hun har en tendens til å snu seg over på magen. Så da er det bare og snu og satse på hun ikke våkner. Også forsøker hun som regel og snu seg rundt ett par ganger til før hun sovner ordentlig igjen. Også er hun så herlig der hun ligger på magen med rumpa i været og sover så søtt Har begynt og løfte litt på rumpa, men viser virkelig at hun kan det når hun sover... De er så skjønne disse små. Så deilig at hun sover natte gjennom. Har dere måtte avvenne henne, eller har det gått av seg selv? Forresten, tenkte på dyneproblemet deres. Dere kan jo eventuelt kjøpe en pose hun kan sove i. Den får hun ikke sparket av seg og hun får vel ikke snudd seg heller. --------------- Her har vi også hatt enda en natt med soving La han 18.30 i går og han sov til 06.00, helt utrolig. Det har gått helt av seg selv, og vi har ikke trengt å avvenne i det hele tatt. Det er utrolig hvor stor forskjell det er blitt etter den ene tanna kom altså. Det er jo nødt å ha vært den som har gjort det? På dagen nå sovner han så og si med en gang og det gjør han på kvelden også. Nå er han veldig snart 8 mnd, så nå håper jeg nattasovingen fortsetter. Tenkte på det i dag, nå må vi snart begynne å planlgge 1-års dagen hans, tenk på det. Lille babyene våre er blitt store. Jeg bare elsker å planlegge sånne ting, så selvom han ikke skjønner så altfor mye av det, så skal jammen mamma ordne og kose seg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå