Honesty Skrevet 15. februar 2010 #3221 Del Skrevet 15. februar 2010 Her har vi hatt en særdeles dårlig matdag, og frøkna har spolert alle mine forsøk ved å vri seg unna, knipe igjen munnen og ta tak i skjeen, eller stappe smekken i munnen. Jeg har ikke fått i henne noe som helst, nesten, annet enn en ørliten smak sviskesaft. I går kveld spiste hun til gjengjeld et helt beger Hipp fruktmos, men i kveld ville hun ikke engang smake. I tillegg har hun ikke tid til å spise på dagtid, for da er det så mye som skjer. Det begynner å demre for meg hvorfor hun våkner så ofte om natten, det er jo for å ta igjen det tapte. Jeg må nok gjøre alvor av min egen trussel om å amme henne på soverommet på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2010 #3222 Del Skrevet 15. februar 2010 Her har vi hatt en særdeles dårlig matdag, og frøkna har spolert alle mine forsøk ved å vri seg unna, knipe igjen munnen og ta tak i skjeen, eller stappe smekken i munnen. Jeg har ikke fått i henne noe som helst, nesten, annet enn en ørliten smak sviskesaft. I går kveld spiste hun til gjengjeld et helt beger Hipp fruktmos, men i kveld ville hun ikke engang smake. I tillegg har hun ikke tid til å spise på dagtid, for da er det så mye som skjer. Det begynner å demre for meg hvorfor hun våkner så ofte om natten, det er jo for å ta igjen det tapte. Jeg må nok gjøre alvor av min egen trussel om å amme henne på soverommet på dagtid. Skulle tro det var jeg som skrev dette, må bare legge til foten med strømpebukse på inni munnen i tillegg! Og på dagtid har jeg gitt opp amminga, ho ligg ikke rolig 2 sek engang..Så nå er der bare nattamming så lenge det varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. februar 2010 #3223 Del Skrevet 15. februar 2010 Er det bare jeg som har en slukhals, som gladelig stapper innpå det meste bare han er sulten nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. februar 2010 #3224 Del Skrevet 16. februar 2010 Er det bare oss igjen som ikke har fått tenner enda tro? Ingenting i sikte her ivertfall. Her virker det ikke som det er noe spesielt med kløing, så det tar nok sin tid før tannebissene kommer Ja, det skrev jeg igår, og så fort kan det altså snu I natt, uten noe om og men, kom første tanna Ingen tannbæsj eller overdreven kløing eller noe som skulle indikere tenner igår, men tilfeldigsvis kjente jeg noe sylskarpt i munnen hans imorges. Måtte hente frem lommelykt for å se inn, og ganske riktig. Tannkjøttet har sprukket opp, og fortanna nede til høyre er på vei opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. februar 2010 #3225 Del Skrevet 16. februar 2010 Hurra for tann til dere også Ilja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2010 #3226 Del Skrevet 16. februar 2010 Grattis med tann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. februar 2010 #3227 Del Skrevet 16. februar 2010 Hmm. Ingen tenner her, og min er vel nesten eldst her inne. Vel, egentlig er jeg glad til. Merker dere noe når dere ammer? J har nemlig blitt mer og mer hardhendt i det siste, så gleder meg egentlig ikke til han får tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. februar 2010 #3228 Del Skrevet 16. februar 2010 Hun bet noen ganger i begynnelsen, men det er det slutt på, heldigvis. Da hadde jeg revurdert hele ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. februar 2010 #3229 Del Skrevet 16. februar 2010 Er det bare jeg som har en slukhals, som gladelig stapper innpå det meste bare han er sulten nok? Nei, vi har også en slukhals Tror til og med han spiser selv om han ikke er særlig sulten Gratulerer med tanna, Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. februar 2010 #3230 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk dere Måtte sporenstreks finne frem babyboka og notere dato for første tann idag *milepæl* Ikke noen slukhals her i gården, men vi har da funnet noen smaker han liker ivertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. februar 2010 #3231 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg gav henne brødskive med leverpostei på i hånden, og det var mer populært, men det ble et sånn avsindig klin at jeg bare MÅTTE dokumentere. Hun nekter rett og slett å bli matet, så jeg må nok svelge noen kameler når det gjelder rot og klin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2010 #3232 Del Skrevet 16. februar 2010 Herlig! Vår klarer å grise både seg og oss til uansett. Som mannen sa på jobben...baby med munnen full av mat, og tre nys....ikke pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. februar 2010 #3233 Del Skrevet 16. februar 2010 Her er brød med svolværpostei den nye favoritten. Og ja, det blir mye klin I natt hadde vi vel vår første "våkenatt". Lillegutt våknet i 2.30-tida og ville slett ikke sove mer. Han var stuptrøtt, men lå og sutret og bablet om hverandre. Tok han over i sengen vår, og håpte at det skulle hjelpe, men han roet seg ikke før jeg(?) gikk og la meg på stua i 5-tida, siden jeg skulle på skolen i dag. Han ble roligere, men sovnet fortsatt ikke. Kl 06 stod mannen opp med han, og 07.30 sloknet han endelig, og forhåpentligvis sov han lenge. Vi har akkurat tatt i bruk sprinkelsenga, så det kan kansje være grunnen. Eller så hadde han rett og slett en dårlig natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. februar 2010 #3234 Del Skrevet 16. februar 2010 Her har vi også en virkelig slukhals. Kan komme noen grimaser innimellom, men hun gaper opp så fort hun ser skjea igjen for det. Har ikke vært en eneste gang hun har nekta Får vel nyte det så lenge det varer. Ellers ser det ut til å være fastere bæsj i dag, så da får vi satse på det er over allerede. Saeria: Hadde vært moro og prøvd tøybleier, men mannen er ikke helt med på den gitt. Han lo bare når jeg sa jeg hadde fått tilbud om å låne av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2010 #3235 Del Skrevet 16. februar 2010 De mennene er rare av og til. Min fikk rett og slett ikke noe valg. Det er uansett jeg som skifter flest bleier. Han var nemlig skeptisk, men det har jammen snudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 16. februar 2010 #3236 Del Skrevet 16. februar 2010 3 bæsjebleier på 6 timer Blir det tenner snart kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2010 #3237 Del Skrevet 16. februar 2010 La oss håpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. februar 2010 #3238 Del Skrevet 16. februar 2010 For en dag! Opp klokka åtte, som vanlig. Startet med bæsjebleie med en gang, nå er klokka halv to og jeg har skiftet 6 sånne bleier i dag. Og i tillegg har det kommet litt i potta også. Når hun ikke bæsjer gråter hun, eller sutrer, eller nyser. Snørra renner også. Sov ca 20 minutter i sta, etter mye hyl. Hjelper ikke å bære, ikke vil hun ha særlig med mat. Kun litt fruktmos i sta. Leking er ikke noe særlig det heller, ikke vil hun synges for, ikke sitte på fanget. Akkurat nå ligger hun på badegulvet og dunker noen klesklyper sammen og virker relativt fornøyd, så da fikk jeg en ørliten pause Fy søren man blir sliten av sånne dager. Og hvorfor er det sånn at de dagene, uten unntak, sammenfaller med de dagene mannen jobber lengre? Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2010 #3239 Del Skrevet 16. februar 2010 Usj, det er så typisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. februar 2010 #3240 Del Skrevet 16. februar 2010 Her hadde mannen ingen sterke meninger for eller imot tøybleier, så jeg bare kjøpte og innførte, og det går bra, ser det ut til. Han spør selvsagt mye, men synes ikke det er ekkelt, eller noe. Kanskje du bare kan låne den pakken, Tussi, så får han se med egne øyne at det ikke er så ekkelt? @Kvist: Slike dager er kjedelige. Her har jeg snart vært fem uker alene med snuppa, og legger ikke skjul på at noen dager er tyngre enn andre, som for eksempel når det snør vannrett, hunden maser om tur, og snuppa ikke vil sove mer enn i bittesmå halvtimer. Men det går seg til! Jeg øver opp ørene mine til å bli litt mindre sensitive, og lar henne ligge endel på lekematten hvor hun turner vilt uten å komme seg framover, men til gjengjeld turner hun rundt sin egen akse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå