Honesty Skrevet 12. februar 2010 #3181 Del Skrevet 12. februar 2010 Det holdt i ti minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2010 #3182 Del Skrevet 12. februar 2010 Her er det også bare halvtimes lurer på dagtid. Jeg prøver hardt for å få ha til å ha en lang lur, for det trenger han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2010 #3183 Del Skrevet 12. februar 2010 Det holdt i ti minutter. Festlig. Vi hadde en gøyal morgenkvist...Gutten var så tett i nesa at halve morgenmåltidet kom opp igjen...på pysjen og i senga hans. Jippi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. februar 2010 #3184 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi sliter virkelig med dagsovinga altså. De 4 siste dagene har han våknet ca 06, fått mat og vil ikke sove mer. Så begynner han å gjespe etter en og en halv time, men får han ikke til å sove før det har gått ca 4-4 1/2 time....og da sover han i 30-40 minutter...Og så vil han bare være i armene da når han er våken Idag tidlig våknet han halv seks, jeg gikk for å lage flaske, og da jeg kom tilbake sov han igjen Jeg lå og holdt flaska varm for jeg regnet med han våknet om ikke så lenge - gikk 35 minutter så våknet han Han er nå søt da, selv om han godt kunne sovet litt lenger om morran og sovet på dagen uten så mye styr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. februar 2010 #3185 Del Skrevet 12. februar 2010 Her har hun begynt å våkne kl 6, og jeg bruker en haug med triks for å få ligge litt lenger. Pupp, ligge inntil, ligge i armkroken osv. Som oftest funker det bare en kort stund, så det hadde sikkert vært like greit å stå opp, men jeg har ikke lyst. Til gjengjeld sovner hun lettere om kvelden, nå er vi nede i ca 20.30, og det er super framgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2010 #3186 Del Skrevet 12. februar 2010 Er tidligere opp her også nå. De siste to dagene har han sovnet halv åtte! I går var jo dagen et eneste rot. Nesten ikke noe søvn, og en svimeslått mamma som hadde veldig lyst, men som ikke fikk sove. Det hjalp vel heller ikke at hun i Oslo lå og fødte, og jeg ventet spent på pip fra telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 12. februar 2010 #3187 Del Skrevet 12. februar 2010 Her har hun begynt å våkne kl 6, og jeg bruker en haug med triks for å få ligge litt lenger. Pupp, ligge inntil, ligge i armkroken osv. Som oftest funker det bare en kort stund, så det hadde sikkert vært like greit å stå opp, men jeg har ikke lyst. Til gjengjeld sovner hun lettere om kvelden, nå er vi nede i ca 20.30, og det er super framgang. Det er tidlig, ja. Alle mine tre er morgenfugler, så her har det vært opp klokken seks siden førstemann var tre-fire måneder Men for å trøste, så hadde vi en god periode da han ble 2 ca, frem til tvillingene ble født. Han kan nå sove både til 7 og 7.30, men desverre har jeg jo nå fått to nye morgenfugler i hus Det var et sjokk når tvillingene gikk fra å sove til 8-9 og til å våkne i 5-6 tiden. Det sammenfalt nok med at vi fikk til legging klokken 19.00. Jaja, liker å ha rolige kvelder, så får man bare glede seg til alle mine tre er store nok til å stå opp selv og se litt på barnetv om morgenen mens mor og far :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. februar 2010 #3188 Del Skrevet 12. februar 2010 Mini er så og seie frisk igjen - diagnosen var sannsynlegvis kraftig bronkitt - ikkje noko virus. I dag fekk han si tredje tann :dåne: så no er han ganske blid og No er mini den yngste her då, men han søv som regel 3 gonger om dagen, innimellom 4. Legg seg 20 og så står vi opp rundt 7. Er jo veldig ulikt kor ofte og kor lenge dei søv på dagtid. Eldstemann sov ofte 2 gonger om dagen heilt til han var 14-15 mnd, og slutta heilt å sove på dagen då han var 20 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. februar 2010 #3189 Del Skrevet 12. februar 2010 Mini er så og seie frisk igjen - diagnosen var sannsynlegvis kraftig bronkitt - ikkje noko virus. I dag fekk han si tredje tann :dåne: så no er han ganske blid og No er mini den yngste her då, men han søv som regel 3 gonger om dagen, innimellom 4. Legg seg 20 og så står vi opp rundt 7. Er jo veldig ulikt kor ofte og kor lenge dei søv på dagtid. Eldstemann sov ofte 2 gonger om dagen heilt til han var 14-15 mnd, og slutta heilt å sove på dagen då han var 20 mnd. Så bra at mini ikke hadde RS-virus! Og så tann nr 3 - der går det jammen unna - det er noe annet enn jeg kan si om han lille her... *nesten litt misunnelig på de som får tenner fort uten masse styr, når lillegutten har slitt i 3 mnd med kløe i munnen* E tok natta litt over halv sju ikveld han - sov bare to små halvtimer på dagen idag, og var skikkelig sur og trøtt - da var det ikke annet å gjøre enn å fremskynde natta med en liten time. Bare håper han ikke skal opp enda tidligere i morra da (ser ut som vi har det ganske likt alle mann hva gjelder å våkne om morran ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. februar 2010 #3190 Del Skrevet 12. februar 2010 Her har hun begynt å våkne kl 6, og jeg bruker en haug med triks for å få ligge litt lenger. Pupp, ligge inntil, ligge i armkroken osv. Som oftest funker det bare en kort stund, så det hadde sikkert vært like greit å stå opp, men jeg har ikke lyst. Til gjengjeld sovner hun lettere om kvelden, nå er vi nede i ca 20.30, og det er super framgang. Har litt sånne triks her også. Inkludert en tøy-ku som gjør nytten som Snoozeknapp for mor Den er visst ordentlig morsom på morgenkvisten, så da får jeg ligge å småslumre litt mens hun leker med den en liten stund. Varer ikke så lenge av gangen, men hvert minutt er gull verdt om morgenen. Mannen har døpt den Snoozekua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. februar 2010 #3191 Del Skrevet 12. februar 2010 Har litt sånne triks her også. Inkludert en tøy-ku som gjør nytten som Snoozeknapp for mor Den er visst ordentlig morsom på morgenkvisten, så da får jeg ligge å småslumre litt mens hun leker med den en liten stund. Varer ikke så lenge av gangen, men hvert minutt er gull verdt om morgenen. Mannen har døpt den Snoozekua Godt med alle triks man kan bruke på morran ja, selv om det her er snakk om max en halvtime til i senga - men det er jo sååå godt å bare ligge å våkne/slumre litt før man presser seg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. februar 2010 #3192 Del Skrevet 12. februar 2010 M er ganske fornøyd med å få leke med smokken på morningen, så blir litt slumretid her også..Og av og til (når jeg husker det) så tar jeg med uroen som henger over senga hennes når jeg tar ho inni vår seng, da blir det eeenda litt slumretid Men jeg tror vi må investere i litt nye leker..Tror ho begynner å bli litt lei dei samme gamle! Noen som har noen superpopulære leker til tips? Vet liksom ikke helt hva vi kan kjøpe..Har jo sikkert alle ranglene som finst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. februar 2010 #3193 Del Skrevet 12. februar 2010 Her er Morgan the Monkey fra Lamaze favoritten. Bildet viser den store varianten, men vi har den lille. Hun går aldri lei av den, og kaver vilt med armer og bein hver gang den holdes foran henne. Vi kjøpte den på en BR-butikk til ca 149 kroner. Nå har jeg bestilt makkeren, Logan the Lion, på Ebay for å se om den er like populær. Ellers er nok tannbørsten det mest populære leketøyet. Etter en dårlig start på dagen, tok hun en langlur fra 12 til 14.30. Hun våknet litt før 13, men jeg var Dårlig Mor, og hadde skrudd på babycallen uten å legge den i vogna, og da jeg hørte henne og tok henne inn, sovnet hun og sov i over en time til. Og hun sover nå også! Det er så deilig at det endelig begynner å gå seg til. Natteoppvåkninger vil jeg ikke snakke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 12. februar 2010 #3194 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Her er det som regel tre lurer om dagen fortsatt da hun ikke går lenger enn 2-3 timer før hun blir trøtt igjen. Lurene er også ganske lange. Alt fra 1 time til 3,5 timer. Vi står opp mellom 8 og 9 om morgenen og hun legger seg mellom 8 og 9 om kvelden. De siste dagene har vi begynt med fruktmos før kveldsstellet og det er supergodt. Om noen dager skal vi begynne såvidt med litt grøt på formiddagen også. Også kommer det en tann, den bruker lang tid, men hun virker ikke plaget da, så nå har vi begynt å pusse (les: putte tannbørsten inn i munnen hennes så hun kan sutte og tygge litt på den) morgen og kveld, og det er også ganske stas. Ellers har hun bare eksplodert de siste dagene. Plutselig ligger hun og ruller rundt og stuper kråke bakover og setter seg opp (faller ned igjen med en gang omtrent da) og kryper sakte men sikkert bortover gulvet. Og det har hun begynt med denne uka her. Edit: Og da vi satt i badekarret sammen i sta så plasket hun vilt med både armer og bein og lo høyt når hun fikk vann i ansiktet. Så neste uke skal jeg ta henne med i svømmehallen og se hvordan det går. Endret 12. februar 2010 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2010 #3195 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi har Logan the Lion, og faktisk den store varianten ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2010 #3196 Del Skrevet 12. februar 2010 Skal si det er fart på jenta di NiChia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 12. februar 2010 #3197 Del Skrevet 12. februar 2010 Vi har Logan the Lion, og faktisk den store varianten ser jeg. Den har vi også, og den er kjempepopulær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 13. februar 2010 #3198 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg gjemmer bort noen av lekene, sånn at han ikke skal bli lei. Etter noen dager finner jeg frem de "gamle" lekene igjen, og så er det som nye leker for han. Holder å ha 1-3 leker på teppet av gangen for ham. Ellers gidder ikke vi å kjøpe masse leker nå, er jo ikke så lenge før de er uinteressante igjen. Jeg gir han heller slikkepotten, en plastkopp eller en annen ting vi har i huset. Og det er stor stas her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. februar 2010 #3199 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jøss, som jenta di styrer da, NiChia!! E ruller fortsatt ikke han, men er ikke lenge før tror jeg. Favoritt tidsfordrivet er imidlertid å hoppe når vi har han på fanget. Han nekter å sitte i ro, skal bare opp på beina og hoppe i ett sett Det var lurt Blowers daughter Vi har stort sett rangler, en ole brumm leke med musikk og lys og babygymen...men han er mest opptatt av dyrene som er vevd inn i leketeppet - blir litt irritert når han ikke får de opp fra teppet da... Endret 13. februar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. februar 2010 #3200 Del Skrevet 13. februar 2010 Frøken Bollekinn har en gås som har bevegelsessensor, lys og lyder, og som spiller flere ulike sanger. Den fikk hun til jul av oldemoren. Vel, vet dere hva? Den får henne til å gråte, så den er satt i boden foreløpig. Nå sover hun, og jeg håper hun sover til hun er uthvilt, etter å ha styrt siden 05.30. Hun var ikke fornøyd uansett hva jeg gjorde, men sovnet til slutt. Da begynte hunden å pipe utenfor døra, så jeg måtte hysje på ham, og deretter våknet hun igjen. Men jeg er så glad for at hun sovner lettere og tidligere om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå