Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Ja, jeg håper det selv, også. Hun havner nok ved siden av meg når hun våkner, men steg 1 er i hvertfall unnagjort, selv om hun sovnet en time senere enn hun har gjort i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sovnet han tidligere enn han pleier, pga. babysvømmingen, så jeg ser ikke frem til i morgen tidlig. :Gjesp: En gang b-menneske, alltid b-menneske.

Åsså på bøssdagen min åsså da. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer deg med dagen her også jeg Saeria! :bursdag:

Så kjedelig med falsk krupp, imli! Men det vel litt betryggende at man vet hva det er? Jeg synes i alle fall det, er jo så frustrende f.eks. hvis ungen skriker og man ikke vet hvorfor. Litt lettere å takle når man vet grunnen..

Honesty - hvordan gikk natta? Håper lillefrøkna likte seg godt i egen seng. Jeg tror både foreldre og barn kan sove bedre slik.. Men det er jo ikke sikkert det går så bra på første forsøk.

Jeg fikk hjertet i halsen i går. Lillegutt var vanskelig på ettermiddagen. Prøvde å få han til å sovne en liten lur. Han hylskrek, så jeg var inn og ut av rommet hele tiden. Jeg gikk inn kanskje hvert 20. - 30. sekund. Allikevel hadde han klart i løpet av det ene halve minuttet å komme seg inn i dynetrekket, med dyna over hodet. Han prøvde febrilsk å få dyna vekk, men han klarte jo ikke det fordi han lå jo på dynetrekket.. Et dynetrekk uten knapper eller knyting i bånn, så nå skal jeg kun kjøpe sengesett som kan lukkes skikkelig i bånn. (jeg visste ikke at det ikke var lukking i bånn, trodde nesten alle sengesett kunne lukkes jeg..)

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta gikk sånn halvveis. Hun sov i litt over en time, men så våknet hun og var livredd, med kulerunde øyne, og hylskrek. Da jeg tok henne opp, klamret hun seg fast til halsen min med all kraft. :tristbla:

Jeg ammet henne til hun ble rolig, la henne igjen, og det samme skjedde, så jeg kapitulerte og tok henne over til meg. I kveld forsøker vi på nytt, for etterhvert blir hun vel vant til den nye situasjonen, skulle jeg tro. Hun har også våknet veldig mange ganger (fem?), men har vært grei å få til å sove igjen, i det minste. Jeg kan leve med 2-3 amminger på natta, men jeg tror ikke det er matbehovet som vekker henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre etterhvert, honesty. :kose:

Aricept: for en ekkel opplevelse. Ikke noe moro når sånt skjer. :klem: Takker for bøssdashilsen her og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty: sover hun ikke i sengen på dagtid? kanskje du skulle prøve det, så hun blir vant med å ligge mer i senga si...

Aricept: det hørtes ikke koselig ut nei - bra du var innom rommet så ofte da.

---

Gårnatta var visst bare et blaff...selv om E ikke sov etter 13.30 igår heller, så sovnet han 19 men våknet både 00, 01 og 02 - da fikk han smokken og sov videre.

Kl 03 ville han ha mat og det samme igjen kl 06.15 - helt greit med mat en gang på natta og en gang på morgenkvisten, men man får jo litt forhåpninger når han plutselig sover helt rundt :)

Det kommer vel etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å slite meg ut når det gjelder natting av lillemann jeg også. Han er verdens blideste gutt på dagene, men når kvelden kommer er han ganske vanskelig stakkars. Han er kjempetrøtt kl 18.30. er da mett og fornøyd. Legger han i senga og mellom 5 minutter til 30 minutter senere våkner han med et hyl. Og etter det våkner han hvert 10 minutt utover kvelden. Hadde vel over 10 turer opp på rommet i går til vi kapitulerte og tok han med ned i stua. Han er trøtt, men vil ikke sove. Det er sjelden vi gir ettr (har vel gjort det ca 3 ganger i løpet av 5 mnd) men i går orket jeg ikke all renninga opp og ned trappen samt å sitte på et mørkt og kjølig soverom i timesvis... Akkurat nå er han forkjøla så det gjør vel ikke saken bedre, men det virker som om det blir vanskeligere og vanskeligere for han å få nattefred. I starten sovnet han som en engel etter kort tid. Og så våknet han vel 5 ggr i natt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty: sover hun ikke i sengen på dagtid? kanskje du skulle prøve det, så hun blir vant med å ligge mer i senga si...

På dagtid sover hun i vogna utenfor inngangsdøra, og det fungerer utmerket (for det meste). Jeg har jo også en aktivitetskrevende hund, så da får jeg slått to fluer i en smekk: hun sover, og han får tur. Så akkurat den biten tror jeg at jeg må beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nett den beste bursdagsgave. En liten gutt som viste kunstene sine, og rullet kontrollert og pyntelig fra rygg til mage! :hjerte:

Han måtte smake på ei rangle, nemlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Saeria!

For en forferdelig opplevelse Aricept

Du kan jo kjøpe trykknapper eller glidelås og fikse dynetrekket selv.

Jeg har også opplevd å plutselig ligge inni dynetrekket når jeg våkner om morgenen og etter det har jeg alltid kjøpt dynetrekk med glidelås, eller kjøpt glidelås og sydd på selv.

Så bra at dere fikk til første steget med å legge henne i egen seng fra begynnelsen på natta, Honesty Resten kommer nok litt etter litt.

Her ser det ikke ut til at det er tann likevel, men en blemme på gommen. Det kan ikke være godt :tristbla:

Skal en tur ned til helsestasjonen i morgen så får helsesøster til å sjekke det ut da, imellomtiden skal jeg ta henne med til svigerinna mi og få henne til å se på, kanskje hun har noen råd. Det kan jo hende at det er en tann også, men jeg vet ikke. Ble så usikker i går når jeg tenkte på at hun ikke har hatt noen symptomer.

Men hun ser ikke ut til å plages (bortsett fra når jeg stikker skjeer og fingre inn for å ta en titt da, er jo nyskjerrig også :sjenert: ), for nå ligger hun på teppe på gulvet og leker akrobat under babygymmen. Vips ligger hun på magen med hode i helt andre rettningen og sånt, også kan hun finne på å le høyt for seg selv. I sta holdt hun på å sette seg opp selv også. Det er herlig å se på :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har falsk krupp! Nokon andre ungar som har hatt det her?

Det er jo heldigvis ikkje farleg då, men det er jo ein sjukdom som kan vere tilbakevendande, og det er jo litt kjipt. Både eg og mannen hadde visst mye det som små, så han kan kanskje vere litt arveleg belasta stakkar. Har fått hostesaft, og håpar han er betre snart. Den hosta er fæl :(

Min store gutt har hatt det, men da var han 2,5 år. Det var superskummelt når det sto på, men gikk fort over når han fikk luft. Det har aldri kommet tilbake etter den ene gangen... Ei jeg kjenner hadde to barn som fikk det litt når de var baby, hun sto ganske ofte og holdt dem foran et åpent vindu på natten, men de vokste det av seg begge to..

Håper dere ikke får det flere gang. Det er ikke moro når det står på. Vi kjørte på legevakta og var temmelig vervøse, men han ble mye bedre når vi gikk/løp til bilen, av den friske nattelufta...

Legen tipset oss om å bruke nese/saltvanns-spray når barnet er forkjølet, før natta for å åpne luftveiene godt, også å ha godt avkjølt rom pluss heve hodegjerdet på sengen slik at slimet renner nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, NiChia.

Den blemmen høres ikke noe god ut, men det kan jo være forvarsel på tann. Husker jeg fikk den blemma når den ene visdomstanna skulle ut. Det var rart å ha den der, og skikkelig ekkelt når den sprakk. Fysj. Det smakte ikke noe godt. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så mye med dagen Saeria ;)

Her har vi hatt første natt med full gjennomsoving. La henne klokka 19 i går, var inne og dytta inn smokken 20.30, også hørte jeg aldri noe mer fra henne. halv 7 måtte jeg derimot vekke henne da, siden vi skulle på verksted med bilen. Kanskje det kommer noe positivt ut av ammeslutten også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med det varer for og si det sånn ;) Men typisk at vi måtte tidlig opp i dag da. Får trøste meg med at hun sikkert hadde våknet rett etterpå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. :)

Vi fikk potte i posten i dag, så da måtte vi jo sette gutten oppå. Vi støttet han, og han likte å sitte på den. :)Han syntes det var kjempestas! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på barseltreff igår, hjemme hos et annet par - rart så forskjellige babyer er altså :fnise:

Deres baby er 1 uke yngre enn E, og h*n rullet og rullet til alle kanter og lå på magen og slappet av på leketeppet - noe E aaaaldri i verden finner på å gjøre.

Han er spreller og løper i lufta hele tiden, og blir han sliten av å ligge på magen på teppet, så skal han opp på fanget :)

Grein den andre babyen, så grein E og motsatt - ingen av de er særlig vant med andre babyer.

---

I natt la vi E på eget rom for første gang.

Det gikk sånn tålelig bra - samme vaner som før - våken rundt 03.30 - flaske - og igjen kl 06.00.

Eneste forskjellen var at han våkna ved midnatt og hyylskreik - og jeg måtte ta han ut av rommet og bysse han før han sovnet igjen - men da var alt greit ;)

Ellers har vi allerede før kl 09 idag hatt 2 bæsjebleier, og så har han to bittesmå "blemmer/knupper" der fortennene oppe skal komme ut - så nå håper jeg på tannebisser i bursdagsgave i morra :ler:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...