Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her har tann nummer to kommi, og nummer tre er på veg... Jammen går det unna å få dei tennane, akkurat som hos broren.

Men no er han skikkeleg dårleg stakkar. Begynte i går/natt, med forferdeleg "bjeffe-hoste" som tydeleg er vond, for han hostar til han grin eller spyr, og konstant surkling i brystet. Inga feber, men legen ville ha oss på besøk etterpå.

Sove heile natta kan eg berre drøyme om, er fornøgd om eg berre ammar to gonger i stadet for tre. Det tek litt på, særleg om begge bestem seg for å ha våkenatt :Gjesp: men stort sett går det greit :) Er jo berre for ein liten periode, og eg fullammar jo enno, så han treng det nok.

Tutekoppar og vann har me ikkje prøvd på, både pga fullamming og fordi han ikkje aingong vil ha mjølk på flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt fixa biffen selv han også da vi tenkte å begynne med avvenning i form av å tilby vann på flaske. Nå har vi som oftest to matinger i løpet av natta mot tidligere 4-5, noe som er helt greit en stund til. Igår fikk han mat 23.15, og våknet igjen i 1-tida. Mannen ga smokk og litt kos, og så sovnet han igjen, og da tror jeg han ikke våknet igjen før 7.30 (det kan dog ha vært en mating før det, er jo så i tåka at jeg går fullstendig på autopilot :fnise: ) Håper avvenningen går like greit hos dere BlowersD *krysser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er du som har tatt sovebabyen min, Soon! :ler:

Her har plutselig vesla våknet både to og tre ganger i løpet av natta de siste nettene. Hun har jo ikke våknet sånn siden hun var under måneden så mistenker at det har noe med at magen hennes er klar for litt mer mat enn bare pupp nå. Så skal på butikken og kjøpe grøt i dag.

Har fått låne en stavmikser til å lage grønnsaksmoser og fruktmoser også, så nå blir det mye morsom smaksprøving framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er du som har tatt sovebabyen min, Soon! :ler:

Her har plutselig vesla våknet både to og tre ganger i løpet av natta de siste nettene. Hun har jo ikke våknet sånn siden hun var under måneden så mistenker at det har noe med at magen hennes er klar for litt mer mat enn bare pupp nå. Så skal på butikken og kjøpe grøt i dag.

Har fått låne en stavmikser til å lage grønnsaksmoser og fruktmoser også, så nå blir det mye morsom smaksprøving framover :)

:ler:

Spørs ja... kanskje de gjorde noen avtaler seg i mellom når de lå på samme sykehus til samme tid :fnise:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unknown: ImseVimse sin skal være kjempegod!

Soon: Skal si du har hatt en herlig natt. Her er vi nede i en nattmating, og en morgenmating. Da er det opp desto tidligere da, men det er nå greit nok.

Jeg lagde sviskemos i går, og sparte kokevannet, siden det var så mye sviskesmak i det. Testet om gutten likte det i dag, og det vannet gikk ned på høykant. Han ble til og med litt snurt når det var tomt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unknown: ImseVimse sin skal være kjempegod!

Soon: Skal si du har hatt en herlig natt. Her er vi nede i en nattmating, og en morgenmating. Da er det opp desto tidligere da, men det er nå greit nok.

Jeg lagde sviskemos i går, og sparte kokevannet, siden det var så mye sviskesmak i det. Testet om gutten likte det i dag, og det vannet gikk ned på høykant. Han ble til og med litt snurt når det var tomt. :ler:

Ja er litt tidligere morgen her også, men idag sovnet han heldigvis en liten time til etter han hadde spist ;)

Hehe, ja de vet å si fra når gode ting går tomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten her avvente seg selv med nattmating. Vi hadde ikke begynt å tenke på det enda, han skulle få melk om natta så lenge han ville. Men rett før 5 mnd begynte han å sove rundt. (kun avbrutt av noen ganger inn med smokken, og noen netter ligger han og prater (høyt!) med seg selv en times tid) Han spiser mellom 17.15 og 18 en gang, og så neste mating kl. 07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei nattetull, og planlegger å få frøkna over i egen seng i hvertfall fra starten av kvelden. Hun har drevet med å våkne hver time uten egentlig å være sulten, har nektet å bli lagt ned, og forleden natt var hun våken fra 02-04 og turnet, kastet på hodet og var helt propell, men uten å gråte. Nå skal jeg samle litt mot, og så får vi se hvordan det går. Noen nattavvenning planlegger jeg ikke; hun skal få så mye melk hun vil, men kanskje vi begge sover ørlite bedre hvis hun i hvertfall starter i egen seng? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kryssing, men det hjalp ikke foreløpig ;)

I natt sov han fra 19.00 til 06.00!!! :hoppe:

Var ett par ganger jeg måtte opp å dytte smokken, men det skal jeg jammen greie når han har vært så snill og flink :)

Sånne netter må en bare nyyte til det fulle. Men noen unger sover jo plutselig rundt da, som Aricept sin f.eks.

For en fin natt Soon! :)

Dere som har vært og badet med miniene, hva hadde dere på de? Aner ikke hva som er "bra".. :klø:

Ser på ImseVimse sin badebleie, er den ok?

Vi har brukt badebleier fra svømmehallen og libero sine. Har funket kjempefint det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har falsk krupp! Nokon andre ungar som har hatt det her?

Det er jo heldigvis ikkje farleg då, men det er jo ein sjukdom som kan vere tilbakevendande, og det er jo litt kjipt. Både eg og mannen hadde visst mye det som små, så han kan kanskje vere litt arveleg belasta stakkar. Har fått hostesaft, og håpar han er betre snart. Den hosta er fæl :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Nå er jeg lei nattetull, og planlegger å få frøkna over i egen seng i hvertfall fra starten av kvelden. Hun har drevet med å våkne hver time uten egentlig å være sulten, har nektet å bli lagt ned, og forleden natt var hun våken fra 02-04 og turnet, kastet på hodet og var helt propell, men uten å gråte. Nå skal jeg samle litt mot, og så får vi se hvordan det går. Noen nattavvenning planlegger jeg ikke; hun skal få så mye melk hun vil, men kanskje vi begge sover ørlite bedre hvis hun i hvertfall starter i egen seng? :vetikke:

Kjenner til det der....!

Vi har lagt lisja på eget rom, og darlingen tok noen netter og ga vann noen av gangene ho våknet (ho får fortsatt vann av og til)..No går det i alle fall 2-3 timer mellom hver gang ho våkner (visst vi er heldige også 4 timer) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har falsk krupp! Både eg og mannen hadde visst mye det som små, så han kan kanskje vere litt arveleg belasta stakkar.

Så kjedelig, får håpe han vokser det av seg. :klemmer: Har din eldste sluppet unna det da, tenkte på det siden du sa minsten kanskje kan være litt arvelig belastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker så vidt at søsteren min hadde falsk krupp, men der var det såpass alvorlig at hun flere ganger måtte tilbringe natten i oksygentelt (? ) på sykehuset, og så husker jeg at vi hadde luftfukter på soverommet hennes, som visstnok skulle gjøre det lettere for henne å puste. God bedring uansett! :)

Jeg funderer på når jeg skal starte prosjekt egen seng. Jeg er jo en softie, så jeg har tenkt å bruke den milde metoden, og det kan ta tid. Samtidig, hvis man aldri prøver, finner man heller aldri ut hvordan det vil funke. Jeg er lei av å være babymadrass og legge meg 20.30. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har falsk krupp! Nokon andre ungar som har hatt det her?

Det er jo heldigvis ikkje farleg då, men det er jo ein sjukdom som kan vere tilbakevendande, og det er jo litt kjipt. Både eg og mannen hadde visst mye det som små, så han kan kanskje vere litt arveleg belasta stakkar. Har fått hostesaft, og håpar han er betre snart. Den hosta er fæl :(

Lillemann her har også hatt lei hoste de siste dagene. Spesielt sist natt. Hoster til han kaster opp. Surkler og knirker i brystet på han, men ingen feber. Blir det ikke bedre i natt ringer jeg lege i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, får håpe han vokser det av seg. :klemmer: Har din eldste sluppet unna det da, tenkte på det siden du sa minsten kanskje kan være litt arvelig belastet.

Håpar han veks det av seg ja, dei gjer vel som regel det innan dei er 3-4 år. Eldstemann har sleppi unna, han har berre vore sjuk ein gong i sitt snart toårige liv han... Mini er jo den sjuklingen i forhald stakkar.

Så kjedelig, imli. Her har vi ikke vært borti det, men vi ønsker mini god bedring.

takk!

Jeg husker så vidt at søsteren min hadde falsk krupp, men der var det såpass alvorlig at hun flere ganger måtte tilbringe natten i oksygentelt (? ) på sykehuset, og så husker jeg at vi hadde luftfukter på soverommet hennes, som visstnok skulle gjøre det lettere for henne å puste. God bedring uansett! :)

det kan bli ganske alvorleg ja, for dei kan jo bli så tette i halsen at dei ikkje får puste, sjølv om viruset i seg sjølv ikkje er farleg. I alle fall viktig med frisk, kjølig luft.

Lillemann her har også hatt lei hoste de siste dagene. Spesielt sist natt. Hoster til han kaster opp. Surkler og knirker i brystet på han, men ingen feber. Blir det ikke bedre i natt ringer jeg lege i morgen.

Kan vere falsk krupp det, har han sånn bjeffande hoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imli: Good bedring til mini! :klem:

Honesty: jeg tor jeg ville begynt med en gang - du holder jo på å slite deg ut, stakkars!!

Trodde vi hadde mye styr med E i begynnelsen jeg, men når jeg leser om lillefrøkna di så innser jeg at det kanskje ikke var så ille.

Nei, sett igang - idag er det vel for sent kanskje, men i morgen den dag - jo før jo bedre!! Masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen satt med vesla og lekte og sa plutselig: Hva er det her?

Så ser vi etter og jammen ser det ikke ut til at det er den første tannen som kommer. Det er den foran til høyre for oss nede, eller den ved siden av den igjen. Så får vi følge med og se om det kommer mer. Den er iallefall bitteliten og spiss.

Hun har ikke hatt noen typisk tannfrembruddsymptomer da, bortsett fra noen urolige netter i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke å skrive det, men hun sover. I sprinkelsenga, og uten skriking. Jeg la henne, og hun turnet vilt, rullet rundt, hoiet og styrte, så jeg ammet henne igjen til hun ble trøtt, og forsøkte på nytt. Hun var ikke helt fornøyd, men jeg satt ved senga og holdt en hånd på magen hennes, og holdt henne i hånden med den andre, og så så jeg at øyelokkene ble tyngre og tyngre. :)

Jeg er temmelig sliten etter de siste ukene, ja. Til og med svigermor bemerket det, men det hadde hjulpet utrolig hvis dette er en god trend. På dagtid sover hun jo godt og forutsigbart. Jeg gav henne også en liten porsjon grøt ca kl 19. Hun elsker det, og tar tak i armen min så det skal gå raskere. :ler:

Nå må jeg vel legge meg og samle litt krefter selv, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...