Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gjest NiChia
Hvordan er det med vekta da, har dere gått mye opp?

Og er dere flinke med kostholdet?

Jeg har til nå gått opp 2,5 kg.

Kosthold og trening er som før. Jeg går omtrent en times tur om dagen, men er veldig lite aktiv utenom dette. Og jeg spiser ikkenoe sunnere eller mer variert enn vanlig, men jeg er mer glad i frukt og grønnsaker nå. Og har helt sluttet å drikke cola for det smaker ikke godt lenger.

Jeg har forresten begynt å få SKIKKELIG sansen for tannkrem. Det smaker utrolig godt. Nå spiser jeg det ikke, men jeg kan godt stå en halvtime på badet og bare pusse tennene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stille i tråden om dagen. Magen begynner bli riktig stor og jeg får mange kommentarer om at jeg har en typisk guttemage. Kjenner også symptomer på en begynnende bekkenløsning. Det "knepper" nederst i ryggraden når jeg går og det er litt vondt. får tro dette går over og ikke utarter seg. Ellers er formen på topp!! Eneste vi mangler til den lille er vogn. Siden vi har en gutt på 2.5 år og venter ny gutt, har vi alt av utstyr/klær.

Håper på å finne en fin, brukt vogn på FINN. Helst en SIMO eller Emmaljunga. Må ha en stor, god vogn med 4 hjul og god lagringsplass under. Hartan Racer vogna vi kjøpte i 2006 (brukt) knakk understellet på... Dessuten var den for lav og liten. Navnediskusjonen i familien er i full gang og alle har sine synspunkter og meninger. Desverre er svigerfamilien svært bastante om hva de liker og ikke liker... :skratte: Men DE tar vi ikke hensyn til. Mannen og jeg blir vel enige til slutt. Brukte 4 mnd forrige gang på å enes :fnise:

Endret av Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv jeg har fått stor mage, og ser tydelig at det er gravidmage. Men det er ingen som ikke har visst at jeg er gravid som har turt å kommentere enda. De tror nok bare at jeg har lagt på meg masse.. Jaja, jeg ser det selv, klærne mine merker det godt! Det er merkelig at jeg som er vant til kvapsete fettmage plutselig har en hard ball til mage.. :ler:

Navn er vanskelig.. Vi var skikkelig i villrede i flere måneder. Vi har tilslutt nå fått en liste med mulige navn, men har ingen anelse om hvordan vi skal velge blant de..

Noen som har navnet helt klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er da! Var det enkelt for dere å bli enige om navn, eller bare begynte dere å diskutere veldig tidlig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg sniker meg inn her jeg. Ble satt en uke frem på ord. UL i dag, og ny termin er 31. august. Men jeg gikk en uke over termin sist, og regner egentlig med å gjøre det nå også (i alle fall noen dager... Mamma gikk 15 dager over med nummer to :redd: ). Så jeg tror jeg henger litt hos begge :jepp:

Har som sagt fått ny termin 31. august, så da blir jeg sistemann ut i denne klubben. Er 20+4 i dag, og har ikke fått noe særlig mage. Det tok lang tid å se gravid ut sist også... Går fortsatt med vanlige klær, har gått opp 3 kg. Vi har jo alt klart i grunnen, siden vi har en på 1 år som vi vel føler er baby ennå, så vi slipper å kjøpe noe. Må bare rigge til enda en seng. Har navna sånn halvveis klare, vet ikke om det blir gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Hihi! Velkommen etter da imli :vinke:

Jeg har fått en ganske bra kul på magen min jeg..er ikke tvil om hva som er på gang her :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Imli, og grattis med en flott UL! :blomst:

Jeg har fått en markant kul på magen, og bruker mammabukser. Har lagt på meg 2,5 kg så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia
Så heldige dere er da! Var det enkelt for dere å bli enige om navn, eller bare begynte dere å diskutere veldig tidlig? ;)

Det var vel egentlig ingen ordentlig diskusjon. Jeg spurte om hva slags navn han synes var fine til vi kanskje en gang i fremtiden kom til å få barn sammen, og han sa favorittnavnet mitt fra jeg var liten. Da var det gjort :)

Velkommen imli :)

Gøy med enda fler i terminklubben! :jepp:

Her er det sparking i alle retninger om dagen, det er koslig men jeg mister litt fort konsentrasjonen om hva jeg driver med fordi jeg heller blir ståendes og kjenne etter spark. Pappaen sin vil ikke jenta vår sparke, hun blir helt rolig når han legger hånden på magen og han blir like skuffa hver gang. Men prøver å fortelle han at hun nok vet det er pappaen hennes og at han roer henne ned og da blir han straks i litt bedre humør.

Merker jeg synes det er litt vanskelig å innvolvere pappaen skikkelig, uansett hva jeg gjør blir han på en måte utenfor likevel :sukk:

Nå er det også en skikkelig kul på magen og klærne begynner å bli virkelig trange. Til og med den ene mammabuksen jeg kjøpte for rundt en måned siden begynner å bli stram. Det begynner også å bli veldig vanskelig å ligge/sove på magen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med ultralyd Imli, skulle ønske vi også kunne få se den lille krabaten enda en gang :rødme:

Her har magen blitt svær, har til og med fått kommentarer av folk som spør hvor mange det er inni der :fnise:

Men jeg synes bare det er moro jeg, for enda større blir den, hehe..

Gleder meg til magemålet nestegang, skal på kontroll igjen i uke 32 :)

Det er altså helt utrolig, hadde aldri trodd vi skulle få oppleve denne enorme gleden med å være ordentlig gravid. Men jeg ha tro på at det (for de fleste) går bra iallefall en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ekstra oppfølging vi da, så jeg får se bebisen i alle fall to ganger til :) Moro å se når de har blitt litt større også. Sist fikk vi et 3D-bilde av ungen i uke 37, og det var moro å se hvor lik han var seg selv, da han kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig spent før ultralyden, men føler ikke at jeg har et voldsomt behov for å ta ultralyd igjen. Vi skal jo på en til i uke 33 eller noe, men vi har bestemt oss for å ikke betale for privat ultralyd/ 3D-ultralyd. Jeg føler jeg får bekreftelse nok nå gjennom spark og bevegleser. I tillegg synes jeg nesten det er vel så gøy å høre hjertelyden jeg. Kanskje det har sammenheng med at ultralydbildene våres ikke ble de beste, og jeg ikke har så stor tro på at det blir særlig bedre neste gang heller.. (mye magefett som er i veien.. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig spent før ultralyden, men føler ikke at jeg har et voldsomt behov for å ta ultralyd igjen. Vi skal jo på en til i uke 33 eller noe, men vi har bestemt oss for å ikke betale for privat ultralyd/ 3D-ultralyd. Jeg føler jeg får bekreftelse nok nå gjennom spark og bevegleser. I tillegg synes jeg nesten det er vel så gøy å høre hjertelyden jeg. Kanskje det har sammenheng med at ultralydbildene våres ikke ble de beste, og jeg ikke har så stor tro på at det blir særlig bedre neste gang heller.. (mye magefett som er i veien.. :ler:)

Vi også bestemte oss for å droppe 3d ultralyd, men mest fordi det ikke passer før i uke 33 og da blir det litt seint, er jo bare noen uker til han kommer da så.

Magefett ja, det er det nok av her også, men bildene har vært veldig tydelige, spesielt de siste i uke 24 :)

Samtidig som jeg vil se han igjen, er det også en enorm nysjerrighet om hvordan han ser ut. Om han har mørkt eller lyst hår, brune eller blå øyne, og mye eller lite hår.

Jeg og min mann er veldig forskjellige egentlig, så uansett hvor mye vi prøver å ser han for oss så går det liksom ikke det heller :)

Vi kan jo lage en liten sånn "vi tror" liste, er jo litt moro å se hvordan dere tror deres babyer ser ut også.

Kjønn: Gutt

Øyenfarge: Brun

Hårfarge: Mørkt

Mye/lite hår: Mye

Liten/stor: Tror egentlig han er stor, men det er bare pga forrige sf-mål, kanskje vi endrer etter neste kontroll.

Kort/lang: Kort

Andre ting: Tror han har en litt stor nese, men ikke kjempesvær, litt som min :fnise: Det så sånn ut på ul-bildet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vill gjetning...

Kjønn: Gutt eller jente (jeg klarer bare ikke å tippe på det her)

Øyenfarge: Grønne

Hårfarge: Mørkt

Liten/stor: Stor

Kort/lang: Lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy! Det blir morsomt å se tilbake på hva vi tippet når gullungene har kommet :hoppe:

Øyenfarge: Gråblå

Hårfarge: Mørk

Liten/stor: Akkurat passe, tipper 3500 g

Kort/lang: Tipper 51 cm

Andre ting: Tipper han kommer til ligne på mannen, gleder meg til å se han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her er det lenge siden jeg har vært innom....

:velkommen: til alle nye og grattis med :babygutt: i magen Spice!

Dette blir vill gjetting......

Øyenfarge: Blå

Hårfarge: Lys

Mye/lite hår: Lite

Liten/stor: Litt over gjennomsnitt kanskje?

Kort/lang: Tipper 50 cm

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy!

Øyenfarge: Tipper fargen blir grønn etterhvert

Hårfarge: Svart ved fødselen, hvittblondt etter hvert og mellomblond som voksen.

Liten/stor: Medium +

Kort/lang: Medium

Andre ting: Tror han arver pappans klumpete nese, men håper vel egentlig at han arver min mindre og smalere utgave :oP Jeg tror han arver pappans temprament: rolig og avbalansert, tålmodig og tvers gjennom snill. Jeg var i følge mamma ei skikkelig sta urokråke som liten-slik blir ikke babygutten vår, vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Jente, det har jeg "visst" siden jeg ble gravid, var deilig å få det bekreftet på UL.

Øyenfarge: Lyseblå, som oss begge

Hårfarge: Rødt, spent på om det blir min mørkerøde eller mannens gyldne farge.

Mye/lite hår: Aner ikke, kommer an på om det blir fra min eller mannen side. Spent på om det blir tykt og med fall som jeg har eller tynt og mykt som mannens.

Liten/stor: Middels

Kort/lang: Middels

Andre ting: Blir nok en veldig lys baby, med hud som tåler sola dårlig. Det er det negative med å være rødhåret. Men igjen, det er jo ingen garanti for at babyen får vår hårfarge og hudtype heller, det er i hvertfall i min familie mange som ikke har disse fargene, i mannens familie derimot er flesteparten lyse og rødlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...