Gjest NiChia Skrevet 20. mars 2009 #221 Del Skrevet 20. mars 2009 I dag har jeg kjent liv på ordentlig. Ingen tvil om at det er en akrobat-baby nå! Jeg ble så overrasket da jeg først kjente det, så gjentok det seg mange ganger og når jeg følte jeg hadde kjent nok måtte jeg løpe ned og si det til alle sammen. Det føltes skikkelig godt. Som om noen dyttet meg i magen forsiktig, bare at på innsiden. Herlig! :rødme: Også nærmer det seg ultralyd med stormskritt nå, bare fire dager igjen. Jeg gleder meg skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 22. mars 2009 #222 Del Skrevet 22. mars 2009 Føles som om jeg har ventet i evigheter på UL. Må vente til uke 20 og skal dit 1 april Føles også som en evighet frem til termin. Må gjennom hele våren og sommeren! Jeg er overbevist om at det blir gutt. Samme mage som sist (spiss) samt har vært mye svimmel og hatt lyst på surt og salt. Blir utrolig rart om det skulle vise seg å være en jente... Selv om kjønn selvsagt er helt uten betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 23. mars 2009 #223 Del Skrevet 23. mars 2009 Endelig har lillegutt begynt å sparke! Jeg måtte vente til jeg var 21+6 før jeg var sikker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. mars 2009 #224 Del Skrevet 23. mars 2009 effy: Kjempestas at du endelig er sikker på at det er spark du kjenner! NiChia: Lykke til på UL imorgen! Jeg har begynt å legge merke til at når jeg våkner om morgenen er det akkurat som om livmoren er helt hard, som om jeg har en kynner eller noe kanskje? Er det flere som har det sånn? Det går over når jeg har vært på do, da blir magen myk igjen. Kan man få kynnere av å være tissetrengt? Merkelige greier altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. mars 2009 #225 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg har begynt å legge merke til at når jeg våkner om morgenen er det akkurat som om livmoren er helt hard, som om jeg har en kynner eller noe kanskje? Er det flere som har det sånn? Det går over når jeg har vært på do, da blir magen myk igjen. Kan man få kynnere av å være tissetrengt? Merkelige greier altså! Så moro med ultralyd NiChia, det blir spennende! Vil dere vite kjønn? Har dere noen følelse på hva det blir? Det er ikke sikkert det er kynnere, men det er sikkert forskjellig fra person til person. Jeg har KJEMPEHARD mage på kvelden og morgenen, og når jeg ligger. Men kynnere merker jeg ved at magen liksom strammer seg, akkurat som den er litt støl. Men det går fort over da! Kynnere merket ikke jeg før nå for et par uker siden, men mange har de jo fra uke 12 allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. mars 2009 #226 Del Skrevet 26. mars 2009 Endelig har lillegutt begynt å sparke! Jeg måtte vente til jeg var 21+6 før jeg var sikker.... Jeg måtte vente til 21+5 før jeg var sikker. Men nå kjenner jeg også at h*n sparker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. april 2009 #227 Del Skrevet 2. april 2009 Nå begynner de fleste å være over halvveis eller i hvert fall nærme seg faretruende. Er noen fortsatt usikre på om dette går bra, eller har de fleste nå fått senket skuldrene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. april 2009 #228 Del Skrevet 4. april 2009 Nå begynner de fleste å være over halvveis eller i hvert fall nærme seg faretruende. Er noen fortsatt usikre på om dette går bra, eller har de fleste nå fått senket skuldrene? Jeg håper og tror at alt kommer til å gå bra nå, i bøkene står det at dersom barnet skulle bli født nå er det 90% sjangs for at det overlever! Men for barnets beste så får han bli der i noen mnd til, vil ha han frisk som en fisk Jeg har tenkt veldig masse på prematur fødsel, og lest masse om det på internett. Vet ikke om det er mange som har gjort/gjør det? Men jeg synes det er fint å lese all slags historier fra de som har født preature barn selv, for man vet aldri hva som kan skje. Roe meg helt ned tror jeg ikke jeg gjør før om en måneds tid, da er marginene absolutt på vår side Er kanskje pga abortene vi hat hatt tidligere at jeg ikke helt klarer slippe gleden løs, for jeg vet at man kan bli ganske skuffet, selvom jeg er flere mnd lengre nå enn sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. april 2009 #229 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg føler meg veldig trygg på at ting kommer til å gå bra. :)Er ikke redd for prematurfødsel heller, føler fødselen og alt det er laaangt unna (prøver hvertfall å overbevise meg selv om det ). Selv er jeg prematurfødt i uke 27, så det er veldig rart nå som jeg nærmer meg den uka i svangerkapet(begynner i morgen). Det er helt utrolig å tenke på at lillebaby i magen er så ferdig at h*n kan overleve utenfor og bli et velfungerende menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. april 2009 #230 Del Skrevet 6. april 2009 Hvordan er det med vekta da, har dere gått mye opp? Og er dere flinke med kostholdet? Selv har jeg gått opp 5,2 kilo Synes ikke jeg har gått opp noe i meg selv, andre sier jeg har blitt "slankere" bortsett fra magen da, hehe.. Ellers så har vi blitt utrolig flinke med maten vi spiser og stapper i oss. Spiser ikke godteri i uka, kanskje en is når det har vært fint vær. Drikker masse melk og vann, og spiser masse epler! Har aldri følt meg så sunn som nå, men det er deilig å vite at babyen kun får det han skal ha Hadde halvannen uke hvor jeg kunne spise 4 kvikklunsj et par kvelder i uka, og det gav meg ikke spesielt god samvittighet nei, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 6. april 2009 #231 Del Skrevet 6. april 2009 Hei alle sammen! Etter at vi har vært på UL så ble vi flytta noen uker frem, så nå joiner jeg dere i juli/august-klubben Jeg gidder ikke skrive om meg selv inne på presentasjonstråden, men jeg er en jente på 20 år fra vestlandet..Jeg jobber og bor sammen med kjæresten min♥ Så vet dere litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. april 2009 #232 Del Skrevet 6. april 2009 Hei alle sammen! Etter at vi har vært på UL så ble vi flytta noen uker frem, så nå joiner jeg dere i juli/august-klubben Jeg gidder ikke skrive om meg selv inne på presentasjonstråden, men jeg er en jente på 20 år fra vestlandet..Jeg jobber og bor sammen med kjæresten min♥ Så vet dere litt! Heihei, så moro å bli flyttet frem da, velkommnen inn skal du være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 6. april 2009 #233 Del Skrevet 6. april 2009 Velkommen til oss, Unknown! Hvordan er det med vekta da, har dere gått mye opp? Og er dere flinke med kostholdet? 5,2 kilo høres ikke mye ut, Musepus, ikke noe å sukke for Jeg er 20+4 idag, og har gått opp ca 2 kg så langt. Før jeg ble gravid slanket jeg meg og spiste kun lavkarbomat, det har jeg fortsatt med etter jeg ble gravid, men jeg har unnet meg endel mer enn det jeg gjorde da jeg slanket meg (naturlig nok). Sammenlignet med hvordan jeg spiste før jeg ble gravid føler jeg meg sånn passelig flink med kostholdet, men kommer nok til å stramme inn igjen etter fødselen og jeg ikke trenger å bekymre meg for om babyen får nok næring av det jeg spiser. Ellers tar jeg multivitaminer og omega-3, og jeg tar fortsatt folat ettersom jeg er med på en studie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. april 2009 #234 Del Skrevet 6. april 2009 Er nå opp en halv kilo fra vi startet prøverørsbehandlinga. Gikk ned noen kilo når kroppen fikk kunstig tilsatte hormoner og ikke det vanlige rotet den selv driver med Men i den siste tiden har det kommet på en og en kilo på hver kontroll (en i måneden ca). Håper det kan fortsette sånn jeg. Prøver å holde meg unna godter og sånt, men det er jammen ikke lett. Ikke blir det særlig med aktivitet heller med et bekken som krangler. Men i dag tok jeg sykkelen til byen i det fine været. Er hverken særlig med opp eller ned, og ikke er det langt heller, men det føles godt å i det minste ha beveget seg litt da. Men jeg spiser sunt, variert og tar tilskudd av omega3, kalsium og folat. Så godteriet går nok mest utover meg selv. Sånn ellers så er magen stor nå, og alt fra gubber på parkbenker til butikkdamer kommenterer det og spør Er kjempekoselig! En mann skulle absolutt hjelpe meg ut i bilen med en bærepose, det ble nesten bare pinlig. For han var i hvertfall godt opp i åttiårene og jeg er jo 27 år og bare 6 mnd gravid God påske til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. april 2009 #235 Del Skrevet 6. april 2009 5,2 kilo høres ikke mye ut, Musepus, ikke noe å sukke for Huff jo, hehe.. Er overvektig fra før av, så jeg hadde håpet det ikke skulle komme så mange kilo. Nå får en igjen for at en har latt kiloene komme i årene som har gått Var jo så fornøyd når jeg klarte meg helt til uke 20 uten en kilo ektra, men så kom de snikende gitt! Fra uke 20-24 la jeg på meg 4 av kiloene, nå har det bare kommet et par hundre gram i uka, men det er jo normalt og er det babyen med morkake og andre ting veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. april 2009 #236 Del Skrevet 7. april 2009 Velkommen Unknown! Ang. vekt - per tid er jeg på -2,5 kilo. Og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg er overvektig fra før, så har ikke lyst til å legge på meg mye. Jeg er flink med kosthold, spiser mye frukt og grønt. Ikke minst orker jeg mye mindre enn tidligere, jeg spier mye mindre porsjoner.. Jeg vet ikke om det har sammenheng med graviditeten, eller det at jeg har kuttet ut brus. Jeg var Pepsi Max-avhengig før, og jeg er egentlig ikke i tvil om at at kunstige søtningstoffer tuller med stoffskiftet og sultfølelsen.. Stresser egentlig ikke for mye med vekta. Så lenge jeg vet jeg spiser sunt, selvom jeg unner meg godteri innimellom, så tror jeg den vektøkningen som kommer er sunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 7. april 2009 #237 Del Skrevet 7. april 2009 Velkommen Unknown Jeg har gått opp 5 kg. Føler meg egentlig fornøyd med det. Var topptrent før gaviditeten og trente masse frem til uke 22. Men nå stopper bekkenet meg, og jeg får nok ikke trent noe mer. Blir bare i dårlig humør av å prøve og oppdage at jeg er fullstendig begrenset. Særing MEn vekten har heldigvis ikke skutt i været etter at jeg ble mer stillesittende. Uansett forsøker jeg å være noe bevisst. Var på 3D i går og er stormforelsket :rødme: Jenta mi lå så fredelig tilrette inne i magen min, viste seg frem fra alle kanter og var bare utrolig vakker. Klarer ikke å se meg mett på bildene. Dette er helt nytt for meg. Fikk et helt annet forhold til hva som faktisk er i magen min. Syns hun liknet på pappaen sin, så nå er jeg enda mer forelsket i han også Tror sannelig vi klarte å bli enige om endelige alternativer til navn også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. april 2009 #238 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg er litt misunnelig kjenner jeg på dere som vet kjønn. Og det er vel nesten alle i denne terminklubben. Føler kanskje man får litt annet forhold til babyen i magen, å kunne si han eller hun, og ikke den.... (selvom jeg sier han, men det kommer naturlig tror jeg fordi baby er hannkjønnsord) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 9. april 2009 #239 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg er litt misunnelig kjenner jeg på dere som vet kjønn. Og det er vel nesten alle i denne terminklubben. Føler kanskje man får litt annet forhold til babyen i magen, å kunne si han eller hun, og ikke den.... (selvom jeg sier han, men det kommer naturlig tror jeg fordi baby er hannkjønnsord) Sier han enda jeg, selv om jeg vet det er jente Jeg har gått opp nesten 3 kg..Jeg har ikke vært flink til å trene noe som helst, verken før jeg var gravid eller etter jeg fant det ut..Har blitt til en liten laaaaang pause! Er litt smålat.... Har dere begynt å handle inn noe? Vi var på en liten shoppingtur i går, å da klarte vi ikke å vente lenger! Så det ble litt søte bebeisklær Også har vi funnet vognen vi ville ha. Var mindre enn 10 igjen av den sorten i hele Norge Den skal vi kjøpe til neste helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. april 2009 #240 Del Skrevet 9. april 2009 Spennende å begynne å handle litt da. Vi ventet til etter ultralyd med å handle noen ting, men da handlet vi til gjengjeld masse. Så og si alt av store ting er i boks, mangler bilsete og bæresele. Klær har vi ikke kjøpt noe av, men vi har arvet masse og vet kommende besteforeldre og oldeforeldre har kjøpt masse, så vi prøver å holde oss på det punktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå