Jade Skrevet 19. november 2008 #21 Skrevet 19. november 2008 (endret) Seriøst? Skjer dette ofte? Bleieskift hører hjemme på stellerommet/toalettet. At noen skifter bleier over alt hjemme, betyr ikke at andre synes at avføring osv er appetittvekkende. Tenk på de som skal sitte på det bordet etterpå!! som det nettopp har lagt en bleie på! Æsj! Endret 19. november 2008 av Jade
Rosenrød Skrevet 19. november 2008 #22 Skrevet 19. november 2008 Noen folk er bare helt fjerne i hodet sitt..
Trampe Skrevet 20. november 2008 #23 Skrevet 20. november 2008 Og hva er forskjellen på cafe og restaurant? Man spiser da på cafe også? Jeg har sittet på cafe og sett at noen skifta en skikkelig bæsjbleie noen bord lenger bort. Flere venninner har jobbet/jobber på restauranter, alle har opplevd at småbarnsmødre skifter på barna sine oppå bordene der andre skal spise. Ja, tiss er bare tiss Jeg hatet all form for kroppslig avfall før jeg ble mamma, men nå har jeg opplevd å bli spydd på, gulpa på, bæsja på, snørret på og tisset på. Og det er helt ok når det er mitt barn, det er helt sant Men man tar da hensyn til omgivelsene!??! Selv om jeg synes tissebleier er ok, så betyr da ikke det at alle andre skal synes det samme. Det kunne ikke falt meg inn å skifte bleie på sønnen min på en restaurant, selv om det "bare" er en tissebleie. Jeg har skifta i vogna på utsiden av et ekstremt opptatt toalett, det må være det nærmeste. Og i en park. Når jeg er på besøk hos venner spør jeg alltid hvor jeg kan gå og skifte. Unntaket må være hos venninner som har små barn selv, da kan jeg godt finne på å skifte tissbleie på stuegulvet i full fart. Men i nærheten av folk som sitter og spiser?? Aldri i verden.
Gjest *Mim* Skrevet 20. november 2008 #24 Skrevet 20. november 2008 Dårlig folkeskikk, rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #25 Skrevet 20. november 2008 Jeg synes definitivt servitøren bør, og forsåvidt har plikt, til å si fra hvis det blir bleieskift på bordene i samme lokale som det serveres mat. Det er uhygienisk og ekkelt, og de som setter seg der etterpå har ikke mulighet til å vite hva som har ligget der noen minutter tidligere. Det er helt utrolig hvordan noen tar seg til rette! Å legge igjen bleia på gulvet kan likestilles med de tullingene som legger igjen brukte bind i prøverom i klesbutikker (ja, det har jeg sett flere ganger når jeg prøver klær). Motbydelige folk.
Gjest Gjest_olea_* Skrevet 30. november 2008 #26 Skrevet 30. november 2008 Tja...syns ikke det er så ille å ta et raskt tissebleieskift på en cafe jeg...hadde vel ikke lagt den igjen på bordet sånn med vilje, det er jo litt ekkelt. Men ellers syns jeg vel vi her til lands er litt hysteriske når det kommer til hygiene og alt som har med kropp å gjøre...
rangi Skrevet 30. november 2008 #27 Skrevet 30. november 2008 Jeg har skifta tissebleie i vogna på cafe, men jeg kunne aldri funnet på å legge igjen bleia på kaffebordet.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #28 Skrevet 30. november 2008 Bleieskift og brukte bleier har ingenting å gjøre i et rom der andre sitter og drikker /spiser. Hva den brukte bleien inneholder er for meg revnende likegyldig, ekkelt er det uansett. Mener forresten jeg så hun blonde fra "Unge Mødre" gjøre det i en av episodene også (i sofa på café)?
Regndråpe Skrevet 30. november 2008 #29 Skrevet 30. november 2008 Hadde jeg sett noe sånt kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde nølt ett sekund med å gå bort og si strengt ifra til moren. Det er kvalmt, det er ekkelt, og det gjør meg forbanna. Rett og slett.
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 30. november 2008 #30 Skrevet 30. november 2008 Om moren villet blitt fornærmet/ sur, er umulig å si. Det er så mange som snuser opp i nesa den minste ting man ymter frempå angående ungene deres. og mors oppførsel. Men du hadde helt klart rett til å si fra til henne.
Gjest Gjest_kjell_* Skrevet 30. november 2008 #31 Skrevet 30. november 2008 Har 2 ganger opplevd at damer på besøk har skifta bleie på ungen mens vi andre har sittet og spist 1 meter unna. :S Mat smaker ikke godt i drittlukt. Noen damer blir mentalt tilbakestående når de får unger.
-Alvildebrud- Skrevet 1. desember 2008 #32 Skrevet 1. desember 2008 Har 2 ganger opplevd at damer på besøk har skifta bleie på ungen mens vi andre har sittet og spist 1 meter unna. :S Mat smaker ikke godt i drittlukt. Noen damer blir mentalt tilbakestående når de får unger. Hjemme i stuen? Åh, gruff og gru.... Ehm. Seriøst, vent til du får barn selv. Da vil du kanskje oppdage at du selv er forvandlet til en tilbakestående MANN. Ærligtalt så har jeg ved flere anledninger skiftet bleie på cafe. I vognen. Ettersom toalettene ikke går å komme inn i med vogn og stellerom ikke er tilgjengelig har gutten min blitt nødt til å ligge med rumpa bar i vogna si. Tviler på at noen i det hele tatt har registrert hva som har foregått. Det tar 2 min å skifte bleien - og bleien forsvinner i en hundepose, rett ned i min egen stelleveske. Altså - den har ingenting på bordet å gjøre... Det er forskjell på cafe og restaurant, for å si det slik. En cafe full av foreldre og hylene unger i permisjon, kan ikke sidestilles med en gourmetrestaurant. Sistnevnte ville jeg ikke tatt med ungen inn i. Iallefall ikke ennå
Rosenrød Skrevet 1. desember 2008 #33 Skrevet 1. desember 2008 Folk SPISER jo faktisk i både cafeer og restauranter.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 1. desember 2008 #34 Skrevet 1. desember 2008 Jobber selv på resturant og har opplevd dette et par ganger. Jeg ble sjokkert over at vedkommende skiftet på barnet sitt på bordet. Jeg ble støtet, men istedenfor å ta det opp med vedkommende tok jeg det opp med sjefen for å få høre hva som er greit for meg som ansatt å gjøre i en slik situasjon. Men mest av alt hadde jeg lyst å påpeke at vi faktisk har toalett med stellebord.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 1. desember 2008 #35 Skrevet 1. desember 2008 Det er forskjell på cafe og restaurant, for å si det slik. En cafe full av foreldre og hylene unger i permisjon, kan ikke sidestilles med en gourmetrestaurant. Sistnevnte ville jeg ikke tatt med ungen inn i. Iallefall ikke ennå Jo, selvfølgelig kan den det hygienemessig. Man spiser også på kaféer. Det er også normalt sett mange andre mennesker til stede på den kaféen enn foreldre og barn. Jeg ser egentlig ikke noe problem med at det skiftes bleie i vogna slik du beskriver, og at bleien forsvinner ned i en egen pose; det er noe helt annet enn å legge ungen på bordet for bleieskift og legge igjen bleien. Utrolig antenneløst samt at det vitner om mengelfull folkeskikk.
Gjest strykebrett Skrevet 1. desember 2008 #36 Skrevet 1. desember 2008 Har ved flere anledninger bytta bleie på baby inne på toalett hvor det ikke er stellebord. Det går helt fint, bare legger en håndduk på fanget og hoder ungen i føttene (uff.. hørtes brutalt ut, er ikke det altså). Men det er faktisk helt sant det der med at enkelte plutselig blir sentrum av solsystemet når de får barn. Har jobba i både cafè og resteurant og det forekommer begge steder. Bleieskfting blandt gjester som spiser, sette fra seg barnevogna rett foran kjøkkkendøra, og verst av alt : ikke følge med ungene når de springer rundt (litt eldre unger). Har hendt seg at 4-5 åringer har greid å forville seg inn på kjøkkenet, og der er det ikke mye barnesikrng kan jeg fortelle. Bare flaks at det enda ikke har gått galt.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #37 Skrevet 1. desember 2008 Hjemme i stuen? Åh, gruff og gru.... Ehm. Seriøst, vent til du får barn selv. Da vil du kanskje oppdage at du selv er forvandlet til en tilbakestående MANN. Ærligtalt så har jeg ved flere anledninger skiftet bleie på cafe. I vognen. Ettersom toalettene ikke går å komme inn i med vogn og stellerom ikke er tilgjengelig har gutten min blitt nødt til å ligge med rumpa bar i vogna si. Tviler på at noen i det hele tatt har registrert hva som har foregått. Det tar 2 min å skifte bleien - og bleien forsvinner i en hundepose, rett ned i min egen stelleveske. Altså - den har ingenting på bordet å gjøre... Det er forskjell på cafe og restaurant, for å si det slik. En cafe full av foreldre og hylene unger i permisjon, kan ikke sidestilles med en gourmetrestaurant. Sistnevnte ville jeg ikke tatt med ungen inn i. Iallefall ikke ennå Ehm... Alle som får barn trenger ikke plutselig å bli mentalt tilbakestående. Alle jeg kjenner som har barn lar være å skifte på babyen i stuen der andre oppholder seg. Samtlige er faktsisk oppegående nok til å gå på toalettet der tiss og bæsj hører hjemme. Måååå du på død og liv gå på caféer hvor du ikke klarer å gå på toalettet med babyen din? De fleste klarer forresten kunsten å skifte bleier på do, selv om det er dårlig med plass. Gourmetrestaurant eller café; de aller, aller fleste liker å spise mat uten urin- eller drittlukt. Det bør også småbarnsmødre respektere, ammetåke er ingen unnskyldning for hygiene på et absolutt lavmål.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 1. desember 2008 #38 Skrevet 1. desember 2008 Jeg kommer ikke til å skifte på babyen i hverken café eller restaurant... Synes ikke det har noe der å gjøre i det hele tatt. Men i en stue? Det kunne ikke brydd meg mindre... Men er jeg på besøk hos noen, så spør jeg selvsagt om det er greit
CocoPiaf Skrevet 1. desember 2008 #39 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ingen problemer med babybleier og det som kommer med, men å gjøre slikt på en café er litt underlig. Det tilhører toalettet
Jade Skrevet 1. desember 2008 #40 Skrevet 1. desember 2008 Disse som skifter på barna sine på kafe-bordene og legger fra seg bleiene på bordene, hadde sikkert ekle sanitær-uvaner fra før de fikk barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå