Gå til innhold

Stay-ups eller strømper på jobb.


Gjest Nyskjerrig mann

Anbefalte innlegg

Det er nettopp det vi gjør - f.eks. om sykepleiere i korte hvite sykepleierdrakter og lange brune strømper. Men da ville jo sykehuskøene blitt enda lengre....

Ja for slik hadde vi fått hatt på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for slik hadde vi fått hatt på jobb ;)

Hei Betty!

Forsto egentlig ikke svaret ditt, men så er jeg jo bare en enkel mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay ups er mye dyrere enn strømpebukse så det bruker jeg kun ved spesielle anledninger.Gidder ikke risikere å ødlegge stay up ved å ha det på meg på jobben.

Er ikke helt enig med deg. Jeg kjøper flere pakker av samme type f eks på lindex. Dersom en strømpe i et par ryker, kan jeg fortsatt bruke den andre. Det går ikke med strømpebukser.

Ellers så foretrekker jeg også stay-ups, og bruker selvsagt uavhengig av om jeg skal på jobb eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestedama
Jeg trodde jo disse komme i flere størrelser og dessuten hadde en viss elastikk? Men bruker du strømper med strømpeholder er jo det flott. Lange ben og lange strømper er jo helt topp!

Men da er de ofte vide, og ikke spesielt mye lengre... Og siden jeg har veldig glatt hud, så får jeg ikke den strikken til å henge heller...

Engelsk: Garter-belt, trodde jeg... (det som holder strømpene oppe altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er de ofte vide, og ikke spesielt mye lengre... Og siden jeg har veldig glatt hud, så får jeg ikke den strikken til å henge heller...

Bruk for all del ikkje bodylotion før du tek dei på... Hjå meg opphevar det effekten av silikonen, slik at strømpa sklei ned og ikkje ville henge att før den vart vaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter forresten "hofteholder" på engelsk?

Såvidt jeg ble forklart en gang heter det egentlig "girdle", og det var store plagg med formende effekt som dekket hele rumpa på damene. Det som mest brukes i dag til å holde strømpene oppe heter "garter belt" på engelsk eller "suspender belt" som de sier i England. Mange sier hofteholder og mener strømpebelte.

Ja, jeg kjenner en dame som bruker mer strømper enn strømpebukser, både på jobb og privat. Stay ups hater hun. Hun er forøvrig engelsk og sier det som selges i Norge av strømpebelter ikke kan brukes andre steder enn på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk for all del ikkje bodylotion før du tek dei på... Hjå meg opphevar det effekten av silikonen, slik at strømpa sklei ned og ikkje ville henge att før den vart vaska.

Enda et argument for å bruke strømper og strømpeholder! Men jeg tror du nok bør la bodylotion trekke seg ordentlig inn før du tar på deg både strømper og stay-ups. Som det indirekte fremgår av det etterfølgende innlegget tror jeg bestemt at bruken av strømper er atskillig mere vanlig i bl.a. England, Italia og Frankrike. Her har nok (de motebevisste) damene et annet syn på dette enn i Norge. Kanskje de har oppdaget at de får litt mere oppmerksomheten på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg. Jeg kjøper flere pakker av samme type f eks på lindex. Dersom en strømpe i et par ryker, kan jeg fortsatt bruke den andre. Det går ikke med strømpebukser.

Ellers så foretrekker jeg også stay-ups, og bruker selvsagt uavhengig av om jeg skal på jobb eller ikke.

Den økonomiske siden av dette er jo også et poeng i disse tider, dog kanskje ikke det viktigste... Men dersom flere jenter bruker strømper (eller stay-ups) synes jeg det er flott, uansett begrunnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestedama

Da er det løsningen min. Jeg bruker bodylotion, og det kan jeg ikke være uten. Da får jeg heller droppe stay-ups. Sånn er det.

Men til han som refererte til England. Ja, det er der jeg har kjøpt strømpene og strømpeholderne mine.

Girdle er en slik sak som holder inne flesk, og brukes ikke til å holde oppe strømper. Akkurat som at hofteholder heller ikke gjør det, egentlig. Litt begrepsforvirring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg syntes de er mye dyrere, og skal man ha slike med gummi på så virker det som om de hele tiden skifter på farge/mønster/tykkelse/pynt øverst. Jeg kjøpte et par før, den ene røyk og jeg fant aldri den typen igjen. Butikken hadde fått et med et annet mønster. I tillegg syntes jeg selve strømpen blir så fort videt ut pga det tynne stoffet.

Også er det vel det at jeg ikke liker de tynne strømpebuksene. Jeg har et par tykke strømper som dessverre er så tunge at jeg ikke har funnet en hofteholder som holder de oppe enda, men det er mye bedre syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg syntes de er mye dyrere, og skal man ha slike med gummi på så virker det som om de hele tiden skifter på farge/mønster/tykkelse/pynt øverst. Jeg kjøpte et par før, den ene røyk og jeg fant aldri den typen igjen. Butikken hadde fått et med et annet mønster. I tillegg syntes jeg selve strømpen blir så fort videt ut pga det tynne stoffet.

Også er det vel det at jeg ikke liker de tynne strømpebuksene. Jeg har et par tykke strømper som dessverre er så tunge at jeg ikke har funnet en hofteholder som holder de oppe enda, men det er mye bedre syntes jeg.

Det finnes jo nok av tynnere strømper til strømpeholder; eventuelt på nettet. Dette burde ikke være noe problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...