Nina76 Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 (endret) For noen dager siden ble jeg stanset av en kvinnelig mellomleder i korridoren. Hun ville spørre meg om noe inne på kontoret sitt. Hun var veldig bli, det hun spurte om var ganske uviktig. Så kom det, hun oppfordret meg til å bruke BH !!! hun mente jeg gikk utover kleskoden i etaten (jeg jobber i staten). Overasket som jeg ble, sa jeg muntert at det var greit hun sa i fra. Men som dere skjønner føler jeg meg tråkket på. Hun er leder for en annen avd. derfor har jeg lurt på å nevne det for min leder. Synes det er litt vanskelig å si det til ham siden han er man. Kan også nevne at jeg som regel bruker BH men dropper denne dersom jeg har vondt etter stroppene. Ellers kan jeg også nevne at jeg hadde på meg en romslig skjorte med litt tykt stoff gått kneppet opp. Greier ikke helt å møte blikket hennes når jeg møter henne. Hadde heller ikke trodd dette om henne som attpåtil er 5 år yngre en meg og er i 20 årene. Skal jeg bare glemme saken helt, å prøve å le av det ? Endret 18. november 2008 av Nina76
The Kitten Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 For noen dager siden ble jeg stanset av en kvinnelig mellomleder i korridoren. Hun ville spørre meg om noe inne på kontoret sitt. Hun var veldig bli, det hun spurte om var ganske uviktig. Så kom det, hun oppfordret meg til å bruke BH !!! Hun mente jeg gikk utover kleskoden i etaten (jeg jobber i staten). Overasket som jeg ble, sa jeg muntert at det var greit hun sa i fra. Men som dere skjønner føler jeg meg tråkket på. Hun er leder for en annen avd. derfor har jeg lurt på å nevne det for min leder. Synes det er litt vanskelig å si det til ham siden han er man. Kan også nevne at jeg som regel bruker BH men dropper denne dersom jeg har vondt etter stroppene. Ellers kan jeg også nevne at jeg hadde på meg en romslig skjorte med litt tykt stoff gått kneppet opp. Greier ikke helt å møte blikket hennes når jeg møter henne. Hadde heller ikke trodd dette om henne som attpåtil er 5 år yngre en meg og er i 20 årene. Skal jeg bare glemme saken helt, å prøve å le av det ? Jeg ville ikke brukt tid og energi på det, men kanskje du kan begynne å bruke BH heretter?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Det er du og kun du som skal bestemme om du skal bruke bh eller ikke!!! Synes det var helt latterlig å påpeke noe sånt. Selv vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grått hvis jeg hadde fått en slik besjed. Nei, gå med hodet hevet og prøv å overse dette tullet!
Kvist Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Og hvis du får så vondt etter stroppene at du må gå uten, så vil jeg anbefale å gå i en skikkelig undertøysbutikk og kjøpe en ny, tilpasset BH. Det kan gjøre underverker
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Det er du og kun du som skal bestemme om du skal bruke bh eller ikke!!! Synes det var helt latterlig å påpeke noe sånt. Selv vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grått hvis jeg hadde fått en slik besjed. Nei, gå med hodet hevet og prøv å overse dette tullet! På samme måte som det er du og kun du som kan bestemme om du vil gå med kortkort miniskjørt eller ikke... Det er nå engang kleskode i enkelte jobber. Å ikke gå med bh, så ting tydelig disser rundt under overdelen, er faktisk noe man ganske enkelt ikke gjør i enkelte typer jobber. Sånn er det bare. Om man ikke vil følge dresskoden i bedriften, får man heller vurdere om man skal finne seg et annet sted å jobbe. Enkelte typer påkledning/mangel på sådann passer seg ikke i alle situasjoner. Jeg støtter forslaget om å gå i en ordentlig undertøysforretning. Der kan de ansatte hjelpe deg å finne noe som passer, uten at du skal få vondt i skuldrene av gnagende stropper.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Det er du og kun du som skal bestemme om du skal bruke bh eller ikke!!! Synes det var helt latterlig å påpeke noe sånt. Selv vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grått hvis jeg hadde fått en slik besjed. Nei, gå med hodet hevet og prøv å overse dette tullet! Man kan ikke nødvendigvis gå kledd akkurat som man selv vil på jobb nei, og hvis dette dreier seg om et saklig råd fra trådstarters overordnede om å tilpasse seg kleskodene der, så synes jeg hun bør følge rådet. Det kan tenkes at flere har lagt merke til at trådstarter ikke har bh på, og at det virker upassende i jobben.
Gjest Infralove Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Eg syns det var bra gjort av ho å ta det opp på tomannshand. Har du tenkt noko på om kvifor ho spurde deg om det? Kanskje det har ein god grunn. Hadde ho meint det vondt, så hadde ho nok ikkje sagt det på tomannshand. Trur ikkje du skal ta det personleg sånn sett. Viss du skal ta dette opp med nokon, trur eg det er lurt å snakke med den som sa det til deg. Be ho utdjupe det, og heller vurdere deretter om det er verdt å namne det til leiaren. Dersom det plager deg.
Gjest Ludovie Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Hun er leder for en annen avd. derfor har jeg lurt på å nevne det for min leder. Synes det er litt vanskelig å si det til ham siden han er man. Jeg vil anta at lederen din også synes det er ubehagelig å skulle ta opp slik ting med kvinnelige ansatte, og at han derfor ba en kvinnelig leder om å gjøre det.
Gjest78 Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Hvis dere faktisk har en kleskode, og du har kontakt med andre mennesker i løpet av arbeidsdagen, så synes jeg ikke at det er noe galt i å oppfordre til at man følger denne kleskoden. Det er ikke verre at man blir bedt om å bruke BH enn det er at man blir bedt om at man ikke har på seg hettejakke og/eller joggebukse f.eks. Som sagt over, det må da være mulig å finne en BH med brede, gode skulderstropper hvis du plages veldig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Romslig skjorte med tykt stoff skjuler ikke nødvendigvis dissing og duving av store bryster i fri utfoldelse Det er upassende med dissebryster på jobb, enkelt og greit. Også med brystvorter som kan bli litt vel fremtredende. Det kan være minst like distraherende og pinlig som en alt for dyp utringing. Følg oppfordringen du fikk, og kjøp deg noen ordentlige bh'er som du ikke får vondt av.
sungirl Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Jeg synes det er VELDIG ubehagelig med andre som går uten BH. Man ser jo tydelig at puppene henger i det fri og disser uten beskyttelse!!! Hva med å kjøpe sports-bh eller trekant bikini topp? Da slipper du at du får vondt av stroppene. Dette er noe andre snakker ofte om "bak ryggen" til de som ikke bruker BH, synes det er flott at kollegaen din sa ifra. Kanskje hun mente det som et vennskapelig råd??
Full_Storm Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Ok,nå satt jeg og tenkte.. Du får vondt i skuldrene av stroppene på bhen.Og da vil jeg gjette meg til at du er barmfager? Og derav disser en del..Og det ser sikkert ikke veldig pent ut.IKKE FREKT MENT! Men for all del,skjønner deg godt.Det er ikke noe særlig.Men ja,synes det var greit av henne å snakke med deg alene.Det er alt for mange plasser det blir en del snakk,og ingen sier ifra. Ikke bry deg om det.Ferdig med det nå ;-)
Full_Storm Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Ser over nå at de andre har svart omtrent det samme..hehe
aline Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 Jeg har jobbet mange steder med kleskode, gjør det nå også, men har aldri hørt om noen kleskode som forteller noe om hva slags undertøy man skal bruke eller ikke bruke!! De stedene jeg har jobbet som har dresskode, kan være strenge som fy, skjørt skal være så og så langt nedenfor kneet, olabukser er ikke tillatt, slik og sånn må man ha eller ikke ha, men det har aldri stått noe om at man må gå med bh... verken BH eller truse, sokker, strømpebukser er tatt med i kleskoden. At det derimot kan være sjenerende og lite presentabelt å gå uten BH, kan være så, og jeg tror nok ikke hun som tok dette opp, mente det dårlig på noe vis. Det kan være noe andre har snakket om, og at hun gjerne ville ta dette opp med deg, siden du tydeligvis ikke selv ser at det kan være upassende. At det ikke står i noen kleskode, betyr ikke at alt er ok. Hos oss er det f.eks ikke lov å gå med olabukse for selgerne, men det står ingenting om at det IKKE er lov til å gå med ett bittelite miniskjørt som viser nederste del av rompeballene.... Dersom jeg gikk med dette skjørtet litt nå og da, ville jeg nok likevel fått beskjed om at det ikke passet seg, til tross for at det altså ikke er nevnt i kleskoden. Råder som de andre her om å prøve å finne en bh som støtter uten å være vond, gå til spesialbutikk og få hjelp, det kan vel være greit å ha til annet bruk også, uansett.
Gjest Tulletussa Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 Så lenge man ikke går med brystene bare så skjønner jeg virkelig ikke hva det har å si om man kan se pupper som disser under genseren?? Er det bare jeg som er rar? Så lenge ikke genseren eller blusen er gjennomsiktig, er folk virkelig så pripne? Burde kraftige menn med "pupper" også bli oppfordret til å gå med bh på jobb for ikke å støte kollegaer? Eller menn med muskler oppfordret gå med vide skjorter, slik at folk ikke føler ubehag ved å se musklene deres? Beklager, men jeg ser virkelig ikke forskjellen. Selv går jeg med bh, men det er fordi jeg synes det er mest behagelig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 Jeg har jobbet mange steder med kleskode, gjør det nå også, men har aldri hørt om noen kleskode som forteller noe om hva slags undertøy man skal bruke eller ikke bruke!! De stedene jeg har jobbet som har dresskode, kan være strenge som fy, skjørt skal være så og så langt nedenfor kneet, olabukser er ikke tillatt, slik og sånn må man ha eller ikke ha, men det har aldri stått noe om at man må gå med bh... verken BH eller truse, sokker, strømpebukser er tatt med i kleskoden. At det derimot kan være sjenerende og lite presentabelt å gå uten BH, kan være så, og jeg tror nok ikke hun som tok dette opp, mente det dårlig på noe vis. Det kan være noe andre har snakket om, og at hun gjerne ville ta dette opp med deg, siden du tydeligvis ikke selv ser at det kan være upassende. At det ikke står i noen kleskode, betyr ikke at alt er ok. Hos oss er det f.eks ikke lov å gå med olabukse for selgerne, men det står ingenting om at det IKKE er lov til å gå med ett bittelite miniskjørt som viser nederste del av rompeballene.... Dersom jeg gikk med dette skjørtet litt nå og da, ville jeg nok likevel fått beskjed om at det ikke passet seg, til tross for at det altså ikke er nevnt i kleskoden. Råder som de andre her om å prøve å finne en bh som støtter uten å være vond, gå til spesialbutikk og få hjelp, det kan vel være greit å ha til annet bruk også, uansett. Det står gjerne ting som at man skal "kle seg anstendig" på jobb. Anstendig vil for de fleste bety at man ikke skal ha pupper som dingler og duver omkring. Det er ingen som ser om man ikke har på seg truse. Det -er- tydeligvis folk som legger merke til at ts ikke har på seg bh. Jeg synes du skal være glad for at kollegaen din sa fra på en fin måte og på tomannshånd, jeg. Det er tydeligvis synlig at du går uten bh. Da er du garantert at det er en del som snakker om det bak din rygg. Synes du det er bedre å bli baktalt som hun med dissepuppene enn å få beskjed på en pen måte at du bør bruke bh?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #17 Skrevet 13. november 2008 Enig med flere andre her. Dersom du faktisk får vondt av stroppene, så har du nok store bryster. Og da duver det ganske heftig uten BH, også under tykke skjorter. Og dette kan faktisk se langt mer flashy/utfordrende ut enn både korte skjørt og dype utringninger. Det er jo ganske opplagt at de to siste ikke passer seg på mange jobber, skjønner ikke hvordan du da kan mene at du bør kunne gå slik. Og selv om du skulle ha små bryster så se man mye mellom knappene på skjorter, også MED BH. Og går du uten så ser man jo rett og slett ALT fra riktig vinkel...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #18 Skrevet 13. november 2008 Så lenge man ikke går med brystene bare så skjønner jeg virkelig ikke hva det har å si om man kan se pupper som disser under genseren?? Er det bare jeg som er rar? Så lenge ikke genseren eller blusen er gjennomsiktig, er folk virkelig så pripne? Burde kraftige menn med "pupper" også bli oppfordret til å gå med bh på jobb for ikke å støte kollegaer? Eller menn med muskler oppfordret gå med vide skjorter, slik at folk ikke føler ubehag ved å se musklene deres? Beklager, men jeg ser virkelig ikke forskjellen. Selv går jeg med bh, men det er fordi jeg synes det er mest behagelig. Mannepupper er sjelden så store at de disser så det er synlig under en lukket skjorte. Jeg har sett mange feite menn, men aldri med dissepupper. Hvorfor mener du det er prippent å reagere på pupper som spretter omkring, mens du samtidig mener det er ok å reagere på synlige pupper? Litt dobbeltmoral? Og muskler er ikke forbundet så sterkt opp mot seksualitet som pupper Så det eksempelet er bare teit.
aline Skrevet 13. november 2008 #19 Skrevet 13. november 2008 Det er ingen som ser om man ikke har på seg truse. Det -er- tydeligvis folk sant, men det er mulig å se AT man har på truse, om det er "rett" truse..... er det også da noe man skal ta med i kleskoden? Bruk av underbukser som gir trusemerker gjennom bukser/skjørt, er ikke akseptabelt? (jeg synes nemlig ikke skikkelig trusekant-striper er særlig lekkert eller flatterende, litt på lik linje med duvende bryster. ) Og missforstå meg rett, jeg ER for at man skal kunne si ifra hvis noen kler seg på en måte som ikke passer, men det ikke alt som dekkes av kleskoder.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #20 Skrevet 13. november 2008 sant, men det er mulig å se AT man har på truse, om det er "rett" truse..... er det også da noe man skal ta med i kleskoden? Bruk av underbukser som gir trusemerker gjennom bukser/skjørt, er ikke akseptabelt? (jeg synes nemlig ikke skikkelig trusekant-striper er særlig lekkert eller flatterende, litt på lik linje med duvende bryster. ) Og missforstå meg rett, jeg ER for at man skal kunne si ifra hvis noen kler seg på en måte som ikke passer, men det ikke alt som dekkes av kleskoder. Nei, men de fleste kleskoder inneholder som regel noe med "anstendig antrukket". Stringtrusekanter som synes over bukselinningen er helt klart ikke i tråd med å være anstendig antrukket. Skulle man listet opp hver eneste liten ting som ble regnet som uanstendig ville listen blitt temmelig lang. Det er derfor det er vanlig å bare skrive "anstendig", og så håpe at folk har vett til å skjønne hva dette betyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå