Gå til innhold

Å søke om støtte, til brystoperasjon


Gjest Bryst.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo, jeg er faktisk student selv, går 5 år.. Så du mener at det er viktigere at du får deg pupper enn at folk skal ha råd til å faktisk kunne se eller faktisk har råd til tannlege?? Jeg tror det å kunne se er en smule viktigere! Jeg fikk ingen støtte og var avhengig av familie for å få betalt det, jeg fikk ikke fem flate øre av staten for dette, og ikke min samboer heller som har dårlig syn! Nå har jeg heller ikke råd til å gå til tannlegen fordi det er så dyrt. Dette er det ingen som betaler for, og det å ha friske tenner og kunne se er viktigere enn større pupper, det burde alle se!

Staten har faktisk valgt å dekke kosmetiske operasjoner for mennesker som har store psykiske plager på grunn av fysiske "feil". Briller og tannlege dekkes i utgangspunktet ikke (med mindre du har så dårlig råd at du kan få det av sosialkontoret).

Så jeg ser ikke helt poenget med de sure oppgulpene og misunnelsen din all den tid trådstarter muligens har RETT til å få dekket operasjonen av det offentlige. Det må hun selvfølgelig gå til legen for å finne ut, og ingen har sagt at det er enkelt å få det. Men dine uttalelser og personlige meninger er uansett helt irrelevante i denne sammenhengen.

Endret av Maddemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Åh, jeg er så enig med maddemor :)

Når man har så alvorlige psykiske problemer pga kroppen sin, at man ikke kan fungere vanlig og være sosial, og ikke en gang søke på en jobb, så bør man vel få en kosmetisk operasjon dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tussa_*

Aldri hort om dekning av forstorrelse, men derimot vet jeg flere tilfeller med reduksjon, legen min spurte meg faktisk om jeg ogsa noen gang hadde vurdert det.

Vinn i lotto!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at man kan få dekket brystforstørrelse, og jeg vet om flere som har fått gjort det. Det å ha veldig små pupper er jo ingen medisinsk krise i seg selv, så her er det de psykiske årsakene som ligger til grunn for gratis behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg VET at man kan få dekket brystforstørrelse, og jeg vet om flere som har fått gjort det. Det å ha veldig små pupper er jo ingen medisinsk krise i seg selv, så her er det de psykiske årsakene som ligger til grunn for gratis behandling.

Mulig noen får det dekket, men dette er horribelt iallefall. Det er helt feil at skattepenger skal gå til plastiske operasjoner hos helt normale jenter. Jeg har små pupper selv, så jeg vet godt at det går ann å leve med kroppen sin med små pupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trivelig å bli møtt med slik seriøsitet, med spørsmål om jeg er dum.

Tenk litt, lille venn. Før du svarer på slike tråder.

Og jo, det hender det offentlige betaler, så å si at de ikke gjør de tyder bare på uvitenhet.

Jeg snakket med en lege om dette, han sa de var sluttet helt med dette, da det kun er kosmetisk.

Nå synes jeg det virker som flere her er veldig fordomsfulle fordi det er snakk om brystforstørrelse. Hva med alle som får dekket mageplastikk av det offentlige - hvorfor er det annerledes enn brystforstørrelse? I de fleste tilfeller av mageplastikk er det heller snakk om psykiske enn fysiske plager.

Stemmer vel ikke helt. Man må ha et ganske stort heng for å få dette dekt, små kosmetiske inngrep må man betale selv.

De fleste med et så stort heng vil ha problemer i fysisk grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*
Jeg har små pupper selv, så jeg vet godt at det går ann å leve med kroppen sin med små pupper.

Jahaa..

Akkurat HVOR små er dine pupper da? 70AA-små?

Regner med at du har et ganske pent utseende og.

Selv om DU ikke har problemer med at du har små pupper, så kan andre ha det for det, vet du.

Og uansett, det er ikke mye av skattepengene som går med til de få operasjonene av de få kvinnene som sliter så alvorlig psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jahaa..

Akkurat HVOR små er dine pupper da? 70AA-små?

Regner med at du har et ganske pent utseende og.

Selv om DU ikke har problemer med at du har små pupper, så kan andre ha det for det, vet du.

Og uansett, det er ikke mye av skattepengene som går med til de få operasjonene av de få kvinnene som sliter så alvorlig psykisk.

Ja, klart noen kan ha problemer, men det er nettopp derfor de trenger å jobbe med seg selv. Siden jeg har små pupper selv blir jeg litt fornærmet når andre sier de har psykiske problemer pga det. Blir også irritert hvis venninner kan finne på å spørre om jeg har lyst til å ta silikon, som om jeg ikke skulle være fornøyd med å være sånn jeg er.

Jeg er ikke perfekt, men når jeg ser rundt meg er det nesten ingen andre som er det heller. Man vil gjerne se ut som en modell, men de aller færreste gjør det så man bør heller være glad man har en helt normal og frisk kropp.

Det kan være litt vanskelige å finne topper osv som sitter fint på når man har små pupper, men jeg har funnet både bikinier, bhér og kjoler som sitter bra på og som jeg føler meg fin i. Prøv å sammenligne deg med andre rundt deg, så ser du at du er like bra som de, både med store eller små pupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Regner med at du ikke svarer fordi du sikkert har en B-cup..

Som er det jeg skal ha når jeg tar silikon.

Jeg synes nesten alle er perfekte i forhold til meg.

Jeg har ikke vist meg i bikini på 5 år kanskje.

Drar ikke ut på byen fordi jeg er så flat.

Finner ingen klær som sitter bra, det eneste jeg har på overkroppen er store, vide topper eller andre plagg som skjuler alt.

For det er bare latterlig å prøve å fremheve det, da vises det hvor flat jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man noen kan misslike situasjoner hvor man skal ta seg ut om man har veldig små pupper, men ikke klare å søke jobb på grunn av det??? Helt enig med de som sier man får spare selv. Om det er slik en enorm plage burde man klare å forsake andre ting for å spare opp til operasjonen om det så tar et år eller to.

Og til TS, om du fremdeles er her,: Dette er et forum og da må man også tåle (eller overse) tilbakemeldinger man ikke ønsker seg. :hallo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*
Jeg kan forstå at man noen kan misslike situasjoner hvor man skal ta seg ut om man har veldig små pupper, men ikke klare å søke jobb på grunn av det???

Jeg klarer i hvertfall ikke det.

Bare gjør narr av min dårlige psyke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maja_*

Det handler ikke om det, men det handler om sosial angst og elendig selvbilde og selvtillit som følge av den stygge, misfostra kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også temmelig FLAT og har lagt inn silikon. Betalte det selv! Noe av det første kirurgen sa til meg at her var det normale bryster med vev etc. Da de i så måte ville betegnes som normale ville jeg ikke få noen støtte til å betale for operasjonen. Må legge til at hun sa dette helt uprovosert...jeg hadde ikke regnet med/trodd at jeg ville få noen støtte og hadde ikke henvendt meg til fastlegen min. Du må nok betale selv så lenge brystene dine er normale og fungerende. At de er aldri så små er nok ikke god nok grunn. Jeg føler med deg, men dersom det er så viktig for deg så må du nok enten spare eller ta opp et lån for å dekke utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler med deg, men dersom det er så viktig for deg så må du nok enten spare eller ta opp et lån for å dekke utgiftene.

enig!!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg igjen

Må legge til at jeg hadde akkurat like mye suksess både i arbeidslivet og privatlivet (gutter/menn) før operasjonen. Det var vanskeligere å finne klær jeg trivdes i men langt fra umulig og jeg var faktisk kjent for å ha fin/kul stil. Det som tiltrekker postitive ting til deg er din egen positive holdning. Hvis du har alle disse problemene er det en mulighet for at de ikke sitter i puppene dine (eller mangelen av disse). En operasjon er ingen magisk formel som forandrer deg. Gå til frisøren, bruk litt sminke, spis sunt, tren mye osv. Gjør alt du kan for å være den beste du kan være og se om du begynner å trives bedre med deg selv. Mens du gjør dette kan du begynne å spare til en eventuell operasjon, men jeg tror det er viktig å begynne å like alt det andre ved deg selv først. Uansett hvor store eller små de er, så er jo puppene kun en liten del av den store sammenhengen som er DEG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Regner med at du ikke svarer fordi du sikkert har en B-cup..

Som er det jeg skal ha når jeg tar silikon.

Jeg synes nesten alle er perfekte i forhold til meg.

Jeg har ikke vist meg i bikini på 5 år kanskje.

Drar ikke ut på byen fordi jeg er så flat.

Finner ingen klær som sitter bra, det eneste jeg har på overkroppen er store, vide topper eller andre plagg som skjuler alt.

For det er bare latterlig å prøve å fremheve det, da vises det hvor flat jeg er.

Nei, jeg har så små pupper at jeg sliter med å få tak i BH´er og bikinier som passer, men har funnet faste modeller som jeg kjøper hver gang. Det hjelper jo litt at det er innlegg i BH´ ene, også er jeg nøye på å ikke legge på meg fordi jeg vet at jeg ikke kler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekket operasjon pga brystene hadde forskjellige str. Hadde så mye som c på den ene og a på den andre. Jeg vet ikke hvordan det går når man bare skal ha de forstørret, men om det virkelig plager en svært mye, syns jeg faktisk de skal vurdere det. Fysisk helse er like viktig som psykisk og omvendt. Lykke til, jeg håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...