Gå til innhold

Chrissy's vei til en liten familie


ChrissyX

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsninger begge to!

Denne aftenen ble mer enn jeg kunne håpe på..

Da klokken nærmet seg tolv og vi sto ute, klare til å nyte synet av fyrverkeriene, satte min kjære seg på kne og fridde.

Så nå går jeg inn i det nye året med ring på fingeren og med en helt fantastisk forlovede! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei og tusen takk for hilsen i dagboka mi :goodbye:

Dette blir en spennende tid fremover. Forlovelse og snart befruktelse :rødme: Gratulerer så mye, med begge deler. Dette blir utrolig spennende.

Men du, dette greiene her her kan jeg veldig lite om. Hva gjør nesespayen egentlig? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsninger..lever i lykkerus om dagen nå..

Også så deilig å kunne ha noe annet å tenke på en liten stund!

I alle fall nå som jeg akkurat har begynt med nehandlingen, og i grunn ikke tenkte på annet..

Nå kan jeg i stedet la det gå sin gang og begynne så smått å planlegge bryllup! :)

Til Becky, Synarela brukes for å nedregulere eggstokkenes hormonelle aktivitet, og for å kontrollere eggløsningen. Jeg har hørt at den på en måte setter i gang overgangsalderen.

Jeg skal gå på dette i 4 uker, så begynner jeg med noen sprøyter jeg må ta selv hver dag (yikes!,)i ca to uker, for å stimulere og lage flere egg.

Til slutt..forutsett at alt har gått bra, skal jeg sette en eggeløsningssprøyte, for uthenting og innsetting kan skje :)

Så ja..en veeeeldig spennende tid venter meg nå.. Sukk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info :goodbye: Ikke så god på sånt, heldigvis får en si. Hvis sprøytene er samme str som insulinsprøyter så skal det gå bra å ta de selv. Det kjenner man omtrent ikke. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer så mye med forlovelsen!! :rødme:

Her skjer det virkelig ting, er en spennende tid for dere nå, men sikkert litt tøft for deg som må putte så masse hormoner i kroppen. :klemmer:

Disse sprøytene tok jo jeg og, selv om vi brukte naturmetoden etterpå istedet for prøverør. :)

Om det er de samme som jeg tok, så er den du skal ta i ca to uker ikke noe vond, den er som en insulinpenn, nålen er like tynn men bittelitt lengre. Jeg måtte ta den i 3 uker, men det var fordi mine eggstokker er utrolig teite og treige! Jeg syntes EL-sprøyta var litt vondere å sette, men den tar du jo bare en gang! Pluss at man er blitt ganske vant til sprøyter etter å ha tatt de hver dag i ukesvis! ;)

Jeg har hvertfall STOR tro på at dette fører til baby i magen din! :babysmokk:

Masse lykke til fremmover og god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tusen takk tinio :)

Ser du tiden har flydd og at du virkelig har fått som fortjent..to spirer! Så utrolig gøy og spennende..rgatulerer så mye! :)

Så til oppdateringen her..

31.12 begynte jeg som sagt på synarela, det har gått over all forventning.. spydde en gang pga den fæle smaken, men har jo blitt sånn noenlunde vant til smaken. Bivirkninger har jeg enda, etter 33 dager ikke merket noe av. Hatt bittelitt vondt i hodet, men det er da ganske vanlig at jeg har nå og da uansett. :)

Begynte på GonalF 150 sprøyter på torsdag. (Ett stikk om dagen..bra for magen? :D ) Det var ganske ekkelt å stikke seg selv, men det gikk veldig bra.. første gangen tenkte jeg at jeg skulle bare stikke nålen bort til skinnet for å få følelsen av nåla, og før jeg visste ordet var den gjennom huden, og jeg kunne like godt stikke helt inn. Nå har jeg tatt sprøyten fem ganger, og dessverre synes jeg det begynner bli litt vanskeligere, for nå tenker jeg mer over hva som skjer.. og i går prøvde jeg å slappe av veldig, men opplevde at det i grunn var værre enn å være anspent og ha stram hud. Ja..eller noe.. vanskelig å forklare.. men inn skal de nå uansett!! :)

Neste nå er kontroll på fredag, og hvis alt er bra, skjer uthenting og innsetting neste uke allerede! Fy som tiden flyr!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å hilse pent på :goodbye:

Her i gården kommer vi til å følge etter med ICSI forhåpentligvis i min neste syklus. Vi venter på brev om oppstart :filer: , det er noen prøvesvar som forsinker det hele.

Det må være så godt å ha kommet i gang med behandlingen, jeg gleder meg til det er min tur.

Lykke til på ul mot slutten av uken, dette skal gå bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for hilsen pusilus, og masse lykke til til dere også!

Det er veldig deilig å være i gang..nå er det jo "over" før jeg aner ordet av det..

Det var altså kontroll forrige fredag.. da var alt fint, og legen fant en 9-10 eggposer, så det var vi fornøyde med.

Ny plan ble derfra å ta siste sprøyte på søndag, siste nesespray morgenen mandag, og eggeløsningssprøyte på kvelden mandag. Tirsdag hadde jeg medisinfri..jippi!

Og så var jeg inne til uttak i dag..

Det gikk over all forventning..hadde trodd det skulle være mye værre.. jeg kjente ikke en gang sprøyta med bedøvelse.. legen sa "nå vil du føle det sprenger litt..som hos tannlegen".. jeg kjente ingenting, så måtte bare spørre "eh..nå?" så det var absolutt mye bedre enn ventet.

Det var så klart ganske ubehagelig å ligge der, og jeg kjente jo at noe skjedde..men det værste var i grunn det jeg hadde bygget meg opp av forventninger og hvor intenst alt var.

Da vi var ferdige begynte jeg å styrtgråte..mest fordi jeg var så lettet..legen som utførte uthentingen var utrolig snill og omtenksom, hun fortalte alt hun gjorde, og sa hele tiden hvor flink jeg var. Skjønner jo at det sikkert er noe hun sier til alle.. men allikevel var det så godt å høre det.. følte meg veldig godt tatt vare på. Så all ros til ullevål ivf-avdeling der! :)

Jeg ble veldig svimmel og følte meg helt susete.. men jeg fikk da med meg at de fikk ut 10 egg, og at de vil utføre ivf på halvparten, og icsi på den andre halvparten.

Så får jeg vite før klokken ti i morgen om de har klart å befrukte noen egg.

Og hvis de har det, så er det innsetting på fredag!

Huff som tiden har flydd..men det er så klart bare deilig i denne sammenhengen.. bare håper de neste to ukene går like fort også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så spennende!! :nigo:

Bra at det gikk så fint da. :) Høres jo litt skremmende ut å ta ut egg. men du klarte det jo fint :)

Kanskje innsetting på fredag :rødme:

Masse lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To egg ble befruktet.. vet ikke om jeg skal bli glad eller trist..

Ble jo litt trist.. men det trengs jo bare ett.

Ett ble befruktet ved IVF og ett ved ICSI.

Men det blir iallefall innsetting da.. i MORGEN! Oioi..

Og så to spennende uker med ventetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på at det er et lykkeegg som blir/ble satt inn i dag! ;) Herlighet så spennende! :hoppe: Det blir et par nervepirrende uker nå ja, jeg skal hvertfall følge med her! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...