ChrissyX Skrevet 9. november 2008 #1 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Da har endelig turen kommet til meg og min samboer for å bli "prøvere". Vi bestemte oss for rundt en måned siden for at vi vil bli fire i hus. Akkurat nå er det han, meg og vår lille 5 måneder gamle pusekatt. Vi er begge litt oppi tyveårene, og føler oss endelig klare. Problemet er at kroppen min er veldig vrang. Etter å ha gått på p-piller i ca 4 år, og så p-sprøyte i ca 3, synes den nok at den har fått nok. Jeg sluttet med sprøyta i januar i fjor, og bestemte meg for å vente med å begynne på pillen igjen til kroppen min ble stabil. Den tiden har enda ikke kommet, og jeg har ingen anelse om hvordan syklusen min er, og iallefall ikke når eggeløsning er. Jeg blør stortsett mellom 15-20 dager i måneden, og vi prøver å presse inn noen forsøk de få gangene jeg er "hvit". (Er det forresten mulig at eggeløsning er en av de gangene jeg blør?) Forøvrig gleder vi oss veldig til å bli foreldre, og håper jo selvsagt at det skal skje fortest mulig. Jeg gleder meg noe så sinnsykt til å gi beskjed til familien om at de skal bli besteforeldre/tanter/onkler osv. Jeg er eldst i min søskenflokk, og jeg må si de (spesielt mine foreldre) har begynt å mase ganske mye på å få bli besteforeldre snart. Slik, da var iallefall dagboken innviet.. Så gjenstår det å se om man får noe å skrive om her etterhvert, eller om tiden drar ut altfor mye. Spennende er det iallefall! Endret 20. april 2010 av ChrissyX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 10. november 2008 #2 Del Skrevet 10. november 2008 Åh, gratulerer, krysser fingrene og håper at det skjer fortest mulig! Jeg vet ikke, men det er nok noen som vet om el din kan være en av de "røde" dagene. Uansett, lykke til, og så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2008 Åh, gratulerer, krysser fingrene og håper at det skjer fortest mulig! Jeg vet ikke, men det er nok noen som vet om el din kan være en av de "røde" dagene. Uansett, lykke til, og så spennende! Tusen takk! Nå har jeg akkurat bestilt meg fertilitetsmonitor og gravitamin fra billige-tester.no Satt og var klar til å bestille en haug med EL-tester da jeg oppdaget denne fertilitetsmonitoren som bare tester spyttet. Tenkte at den må da være perfekt for meg som ikke vet hva slags syklus jeg har..om jeg i det heletatt har noen da.. Så da er det liksom blitt alvor da.. ringte og fortalte det til samboeren, og han syntes det bare var flott I dag ser det forresten ut som at blødningen har avtatt litt, kanskje jeg skal få en hvit periode igjen snart? Eller slik burde jeg vel ikke si, da kommer det vel tilbake med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstjenta Skrevet 10. november 2008 #4 Del Skrevet 10. november 2008 Gratulere som prøver og med dagbok her inne. Veldig koselig med dagbok her, et sted hvor kan snakke om det beste med andre i samme situasjon. Håper det klaffer raskt for dere, følger spent med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 11. november 2008 Gratulere som prøver og med dagbok her inne. Veldig koselig med dagbok her, et sted hvor kan snakke om det beste med andre i samme situasjon. Håper det klaffer raskt for dere, følger spent med Tusen takk, Høstjenta Var såvidt innom din bok i går også, men glemte helt å legge igjen en kommentar. Men jeg skal nok følge spent med på deg også! Selv om jeg akkurat nå sitter midt i eksamensforberedelser og egentlig ikke skulle vært her! Og puselusen hjelper ikke akkurat heller, der hun går rundt og mjauer etter oppmerksomhet og hopper opp på bøkene mine og leker med fargetusjene. (Er helt manisk til å ha fargerike notater.. skriver jo så stygt, så må ha noe fint (fargerikt) å lese på ) Hun fikk lov til å leke seg litt ute, men da måtte hun jo så klart klatre opp i toppen av et tre så jeg måtte løpe ut og få henne ned igjen.. On topic, så fikk jeg beskjed på mail i går om at sakene jeg bestilte er på veg, så da skulle det vel ikke gå så lang tid til de popper ned i postkassen. Blør forresten fortsatt, det har blitt mer igjen etter i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linnah Skrevet 12. november 2008 #6 Del Skrevet 12. november 2008 Hei! Tenkte jeg skulle legge igjen en liten kommentar. Er ny på forumet her selv Utrolig kjedelig at du har så ustabil syklus. Ikke minst å ha så ofte blødninger.. Du skriver at du sluttet med sprøyten i januar i fjor, mener du da jan 2007? altså snart 2 år siden? uansett, om det er 2 eller 1 år siden, ville nok jeg gått til legen. Så hyppige blødninger over så lang tid kan ikke være behagelig og sikkert ikke bra for deg heller...? Jeg er absolutt ingen lege, men er nok av typen som løper veldig fort til doktor om det skulle være noe Ellers ønsker jeg dere selvsagt lykke til med prøving, vi "snakkes" senere smil' fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 12. november 2008 Du skriver at du sluttet med sprøyten i januar i fjor, mener du da jan 2007? altså snart 2 år siden? uansett, om det er 2 eller 1 år siden, ville nok jeg gått til legen. Så hyppige blødninger over så lang tid kan ikke være behagelig og sikkert ikke bra for deg heller...? Takk for lykkeønskninger Ja, jeg mente egentlig i år..Tok faktisk veldig lang tid før det gikk opp for meg at januar var i år, hehe.. det har vært et laaaangt år hittil kan du si Og jeg har vært hos legen pga blødningene, men han var ikke interessert i å snakke i det heletatt, bare sendte meg til lab'en med noen papirer. Det var visst en hormontest, og da jeg ringte for å spørre hvordan det gikk med den, fikk jeg bare beskjed om at den var fin. Siden har jeg ikke hørt noe mer. Men tror nok jeg skal bestille ny time og fortelle at vi ønsker å bli gravide, vi hadde ikke kommet så langt sist jeg var hos legen. Da blir han nok glad, for jeg var hos han ett par måneder etter at jeg og samboer ble sammen, da mente legemannen at jeg burde begynne å tenke på barn snart.. riktig frekk synes jeg han var.. Men det er nå så. Ellers fikk jeg en forsendelse fra billige tester i dag. Fikk GraVitamin, så nå har jeg begynt å knaske det. Fikk også med noen EL-strimler, prøvde meg på en, men streken ble veldig svak.. Ingen overraskelse der. Så mye mer har i grunn ikke skjedd i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 16. november 2008 #8 Del Skrevet 16. november 2008 Velkommen hit, og lykke til med prøvinga. Kjipt med varierande syklus, iallfall om ein blør omtrent heile tida. Du er nok ikkje aleine om å ikkje ha full greie på syklusen din, sjølv om dei fleste her inne virkar som har stålkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 16. november 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 16. november 2008 Tusen takk tusen takk Da var helga sånn noenlunde over også, og jeg lever enda, ikke værst, hehe. På fredag fikk jeg den fertilitetsmonitoren jeg bestilte også. Det var nok mye mer ett mikroskop enn det var noen monitor, men ok Den virker helt grei i bruk, bare spytter litt på ett glass, og sjekker hvordan det ser ut gjennom mikroskopet 5 minutter senere. Litt forvirrende at det må være AKKURAT 5 minutter, men det får så være. Står i bruksanvisningen at man må vente minst 5 minutter, og et annet sted står det at hvis man venter lengre enn 5 minutter vil svarene kunne være feil. Nysgjerrig som jeg er, måtte jeg la det gå litt lengre enn 5 minutter, sånn ca 30 minutter.. da fikk jeg se hvordan det skal se ut når man er fruktbar.. *drømme* Men jaja, da er det iallefall bare å prøve hver dag fremover da. Blødd hele helga, men nesten ingenting i dag.. Typisk at sambo er bortreist akkurat i dag.. Siste han sa før han dro var at han hata tanta.. Det gjør jeg og!!! *snufs* Nattinatt kjære dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. november 2008 #10 Del Skrevet 17. november 2008 Håpar du blir kvitt blødningane snart. Det er noko herk! Lykke til i EL-jakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstjenta Skrevet 17. november 2008 #11 Del Skrevet 17. november 2008 er noe av det verste som er... Og håper det er over nå og dere får masse av tid til Lykke til neste PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 21. november 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 21. november 2008 Jaja, da begynner det å bli noen dager siden sist. Ikke så mye spennende som har skjedd. Men jeg sluttet faktisk å blø etter sist gang jeg skrev her. Vært helt blodfri i noen få dager nå, men i dag har det begynt å komme bittelitt igjen. Så leeeeeei! Prøver meg fortsatt på den fertilitetsmonitoren, men ingen hell. En ting jeg synes var rart dog, er at de første dagene jeg prøvde den, hvis den ble stående over 5 minutter, nærmere 20, var "resultatet" at jeg hadde eggeløsning. Men det var det ikke etter 5 minutter. I bruksanvisningen sto det ettertrykkelig at man måtte måle etter akkurat 5 minutter, så jeg tok det for gitt at den bare viste EL fordi den hadde stått så lenge. Nå derimot, vil den ikke vise EL uansett hvor lenge jeg lar den stå.. Tenk om EL var forrige uke, og vi har kastet den helt bort? Arg.. Men jeg skal nå følge med videre, kanskje resultatet plutselig viser EL etter 5 minutter og? Jaja, på den lyse siden.. finner jeg ikke ut av syklusen min før jul, behøver jeg iallefall ikke bortforklare hvorfor jeg ikke drikker alkohol i alle juleselskapene da.. Selv om jeg myyyyyye heller kunne tenke meg å gå rundt med den gode julefølelsen og samtidig vite at jeg har en spire i magen.. *snufs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) En liten oppdatering bare. Livet smiler ikke akkurat for tiden, har ikke hatt det så vanskelig på lenge. Derfor skal jeg bruke dette innlegget til å minne meg selv på det gode jeg har! Jeg har en fantastisk samboer, som stiller opp og er kjempegod og snill. Mor og far.. Herregud så hærlige de er å ha. De er virkelig flinke til å støtte de. Jeg er sikker på at om jeg hadde ringt de da de var på ferie i Hellas og sagt jeg ikke hadde det så bra, så ville de ha tilbudt seg å komme hjem med neste fly. Mine søstre. Jobben.. den ene av kollegaene mine er så snill. Hun er 30 år eldre enn meg, men allikevel verdens beste kollega. Vi snakker alltid sammen hver morgen, og hun er en veldig god støtte. Vil anta at hun sammen med samboeren min har medvirket til at selvtillitten min har økt betraktelig. Venninner, er en fantastisk støtte. Vi snakker sammen om alt, og hun ene er den eneste rundt meg som vet at vi prøver å bli gravide. Vi skal forresten møtes på cafe i dag, skal bli godt å få lettet hjertet til noen. Ahhh, jeg har jo så mye å være glad over Tilbake til barne-temaet, så er det intet nytt der.. Var hos legen i dag, men han sendte meg bare videre til gynekolog.. det vil jo sikkert ta sin tid.. sukk, vil ha mage nå! Er forresten hverken rød eller hvit i dag.. men rosa!kanskje det tyder på at noe nytt holder på å skje? Ja? Takk til de som gidder lese innleggene mine. Dette vil bli redigert etterhvert, siden det oppgir veldig mye av mitt privatliv, så folk jeg kjenner vil kunne gjenkjenne meg, og det vil jeg jo ikke.. enda Endret 1. januar 2009 av ChrissyX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstjenta Skrevet 2. desember 2008 #14 Del Skrevet 2. desember 2008 Høres ut som du har en god familie og venner rundt deg, det hjelper godt når man har litt tøffe tider. Håper det går oppover for dere snart og du finner ut av syklusene og får raskt en time hos gyno. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 5. desember 2008 Bare raskt innom og fortelle at det rosa som kom den dagen, faktisk var innspurten til min første "ekte" mens på mange år. Herregud som jeg har blødd de siste dagene.. Ikke rart jeg var glad for å slippe unna det her! :D Ja jeg har blødd mye det siste året, men hadde jeg husket hvordan en ekte mens var hadde jeg ikke klaget så mye, for det ble jo ikke så mye i forhold! :D Men uansett så håper jeg at dette betyr at syklusen min skal ordne seg igjen nå! Vilvilvil vite hvor lang den er og når jeg kan regne med at EL er. Weee Også fått snakket ut en del med min bestevenninne, og det viser seg at de skal begynne å prøve nå også, tenk om... Huff nei.. må slutte å drømme slik Uansett smiler verden litt mer nå, det er godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 10. desember 2008 #16 Del Skrevet 10. desember 2008 Ser du har hatt ein litt tøff periode i det siste. Håpar ting går bedre og bedre. Ferdig med tantebesøk? Håpar ting stabiliserer seg litt meir nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 16. desember 2008 Ser du har hatt ein litt tøff periode i det siste. Håpar ting går bedre og bedre. Ferdig med tantebesøk? Håpar ting stabiliserer seg litt meir nå. Ja, ting går heldigvis bare bedre og bedre. Det som er bra, uansett hvor langt nede man er, vet man at det alltid går opp igjen! Fått orden på en del tanker og sto på eksamen, så ting har lysnet veldig. Nedentil er det derimot ikke så lyst (huff for en humor) Jeg hadde jo som nevnt TR på besøk for fullt, og håpet jo at det skulle bety at ting var på veg til å ordne seg. Jeg fikk 4 blødefrie dager før det var på an igjen, denne gang med slimete blod, til tider veldig mye slim (beklager detaljene). 1. dagen kom det bare litt blod, jeg kaller det grus jeg, for det så nesten ut som det. 2. dagen kom det masse slim med blod 3. dagen kom det litt slim med blod 4. dagen (i går) kom det en del slim med blod 5. dagen (i dag) blør jeg mer "normalt" og ganske tynt og lite Og dette er da i følge mine beregninger min fruktbare periode dersom jeg har gjennomsnittlig syklus (og det jeg hadde tidligere var TR, noe jeg er rimelig sikker på). Jeg har jo hørt om EL-slim, men kan det komme med mye blod? Har jo også som tidligere nevnt gått til innkjøp av en slik fertilitetsmonitor. Denne viser noe utslag nå.. ikke riktig type utslag i følge bruksanvisningen, men jeg ser tydelig at noe er annerledes enn ellers. Så vi håper jo da og prøver å "kose" oss litt iallefall annenhver dag, hehe. Hadde jo vært deilig om jeg endelig hadde en syklus i gang jeg og.. har jo sååå lyst på en slik ticker Forresten har jeg fått time hos gynekolog i mars, så om ikke annet har jeg da den å "se frem til" Håper dere har en fin adventstid jenter, og satser på at jeg får skrevet ned noe mer innen jul, men hvis ikke, så god jul også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 16. desember 2008 #18 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei ChrissyX. Leit å høre at du har hatt det vanskelig, men godt å høre at folkene rundt deg er en god støtte! Håper ting bare fortsetter å bli til det bedre, og at du etterhvert får has på syklusen. Ønsker deg en riktig god jul, dersom du tar en KG-pause i jula. Så godt du har en venninne som også er klar for prøvinga, det er fint å kose seg sammen i denne tida og følge hverandre opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 21. desember 2008 #19 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei ChrissyX! Vil bare si at jeg ønsker dere lykke til videre i prøvingen. Det er kjedelig med mye prakk når man er så klar for . Men det ser ikke ut til at vi skal få bestemme det sjøl. men i medgang og motgang, forumet her er til god støtte og veiledning! Så fortsett å bruk det. Så håper jeg det har gått bra med alle eksamener og den biten. God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. desember 2008 #20 Del Skrevet 30. desember 2008 Håpar du har hatt ei fin jul trass alle vonde tankar i desember. Godt nytt år! Håpar 2009 blir året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå