ChrissyX Skrevet 17. april 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 17. april 2009 NÅ er det lenge siden sist nå.. Mest fordi jeg i grunn ikke følte det var så mye mer å skrive, det hendte jo ikke noe mer..bare blødde og blødde og det var det.. Men nå er jeg faktisk ferdig med første runde på Pergotime og Provera, solen skinner og alt ser mye lysere ut. (Utenom at min kjære har tatt sædtest og fikk til svar noe om at prøven inneholdt for få sædceller, vennligst ta en ny prøve.. Hva i alle dager betyr det? Er det veldig negativt..eller er det vanlig? Uggg...) Jeg er veldig fornøyd med første runde..ikke hatt noe blødning utenom mensen som kom da den skulle. I dag har jeg tatt prøve for å sjekke om jeg har hatt eggeløsning. Og jeg er jo selvsagt selv overbevist om at NÅ er alt bra, og jeg er gravid..hehe.. Prøver å si at det er slik ca alle har det..virker som ALLE er overbevist om at de blir gravide første måneden, men så kommer man sakte, men sikkert ned på jorden igjen. *Sukk* Men det er lov å håpe? Hehe Det var iallefall en liten oppdatering på meg, satser på at det blir litt mer gøy å være her fremover når jeg konstant har datoer å se frem til. Men NÅ skal jeg ut og nyte våren til det fulle! Takk til de som leser, og en fortreffelig god helg til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 4. november 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 4. november 2009 Sukk..så befant man seg på kvinneguiden igjen. Holdt meg unna en goood stund nå.. ikke at det var til noe hjelp. Mye har skjedd siden sist, vi har sendt inn søknad om prøverør, og vi har vært på ullevål til forsamtale og fått vite at ICSI er vegen å gå for oss. Så nå går vi bare og venter på brevet som skal fortelle oss at det er på tide å begynne. Jeg har imidlertid fått en god nyhet..og det er at midt oppe i masse pergotime og provera-kurer, har jeg i alle fall hatt EL! Etter mye utregning og analysering av smerter, er jeg rimelig sikker på at jeg hadde EL også for to dager siden. Så får vi bare se da, om hver dag disse dagene hjelper noe.. sukk. Jaja, det var en kort oppdatering det..*dobbeltsukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. november 2009 #23 Del Skrevet 5. november 2009 Hei ChrissyX Uff, trist å lese at ting skal være så vanskelig for dere. Sliter vi også, mye tull med meg, så legen har sagt at vi skal ha en veldig lav terskel for prøverør. Så det ser ut som om det kan bli den veien for oss også. Jeg hadde også eggløsning for et par dager siden, så da får vi vente i spenning sammen. Håper virkelig det klaffer for dere denne prøveperioden (oss også), man vil jo helst greie det selv... Men nå begynner jeg å venne meg litt til tanken på prøverør, så det er liksom ikke så veldig skummelt lenger. Lykke til hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 10. november 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 10. november 2009 Tralalalala.. *Lage seg ticker mens man venter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 13. november 2009 Forfatter #25 Del Skrevet 13. november 2009 Åh jeg er så trist..i dag spottet jeg Jeg er så leeeeei, vil bare legge meg ned og grine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 14. november 2009 #26 Del Skrevet 14. november 2009 Uff! Håper virkelig du har sluttet å spotte og at den stygge tanta holder seg langt unna! Får prøve å skremme henne litt: Og så vil jeg gi deg en god klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 14. november 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 14. november 2009 Uff! Håper virkelig du har sluttet å spotte og at den stygge tanta holder seg langt unna! Får prøve å skremme henne litt: Og så vil jeg gi deg en god klem Tusen takk for det.. men løpet er nok kjørt for denne syklusen også.. tanta kom i dag. Nå har vi kun ett forsøk igjen før jeg må begynne på p-pillen for å gjøre meg "klar" til prøverør. Synes det er veldig urettferdig..venner popper ut babyer i hytt og pine.. ei jeg kjenner har rukket å bli gravid TRE ganger på ett år. Jeg ville aldri ha vært i hennes sko, og måtte oppleve to aborter på så kort tid.. men hun vet da i alle fall at hun kan bli gravid hun. Jeg ønsker meg to blå så mye nå.. prøver å tenke på de som har prøvd enda lengre enn meg, og det hjelper litt.. men så tenker jeg på alle rundt meg som blir gravide av å kysse virker det som.. Huff.. dumme tanta hjelper vel ikke akkurat på humøret hun heller. Ønsker ikke å være så negativ, men det er vel bedre å ta det ut her enn på jobben eller blant venner. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. november 2009 #28 Del Skrevet 15. november 2009 Hei Nå har jeg lest gjennom hele boka di (alle sidene ) Dette må ha vært et tøft år for deg Jeg prøver selv, 6PP nå. Og det er like fortvilende å se negative tester, og hver mnd Hvordan gikk det med spermtesten til samboeren din? Og har du fått noe diagnose? Her skal jeg følge med fremover, og x alle fingre for at du blir gravid snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 15. november 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 15. november 2009 Hei Nå har jeg lest gjennom hele boka di (alle sidene ) Dette må ha vært et tøft år for deg Jeg prøver selv, 6PP nå. Og det er like fortvilende å se negative tester, og hver mnd Hvordan gikk det med spermtesten til samboeren din? Og har du fått noe diagnose? Her skal jeg følge med fremover, og x alle fingre for at du blir gravid snart!! Så hyggelig med ett nytt fjes og oppmuntrende ord, setter pris på det. Nei det har ikke vært noe lett år,og det blir vanskeligere og vanskeligere å overbevise meg selv om at det er en grunn til alt.. sukk. Sambo tok ny test da vi var på ullevål, og den var perfekt sa de, så det ville bli ICSI på oss. Så da er det kun meg der er noe "galt" med..men til trøst da, så sa damen der at kroppen min nok ville ha reagert slik om jeg hadde brukt p-sprøyta ett år eller fem.. det var da noe trøst.. Jeg har ikke fått noen diagnose, hadde kun en liten cyste som visstnok ikke var noe å bry seg om (?) Utenom det sa hun som sjekket meg at hun så at ikke alt var som det skulle være..men mer sa hun ikke..som jeg husker i alle fall.. jeg var så på gråten hele tiden at jeg kanskje ikke tenkte så veldig klart der og da.. hehe.. Men igjen, takk for tankene, og masse lykke til til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 15. november 2009 #30 Del Skrevet 15. november 2009 Det var synd å høre ChrissyX Skal du gå på pergo denne syklusen også? Får du forresten skikkelig oppfølging når du går på pergo? Vil bare si at jeg aldri hadde blitt gravid (om jeg virkelig er det da) om jeg bare hadde fått en resept på pergo og ikke noe mer. Jeg har vært til GU 1-2 ganger i uken denne syklusen, slik at gynekologen hele tiden har visst hvordan det ligger an, og justert medisineringen slik at det ble riktig for min kropp. Først en måned på p-piller for å sette igang en rytme i kroppen, så dobbelt dose pergo, litt prøverørsmedisin for å vekke eggstokkene, MYE østrogentilskudd for at slimhinnen skulle bygge seg opp slik at egget i det hele tatt skulle greie å feste seg i livmoren og til slutt EL sprøyte når egget var modent nok. Får tak i gynekologen når som helst, både kveld og helg. Om dere har råd til det så kunne det kanskje vært en ide å prøve en privat gynekolog? Har det inntrykket at de ofte er flinkere og mer oppdaterte enn de fleste offentlige... Og så er det ikke ventetid heller. Men nå kan det jo godt hende din er kjempeflink da! Bare et forslag altså, som et siste forsøk før prøverør. Vil så gjerne at dere skal lykkes! Det er så urettferdig at det skal være så enkelt for noen, og så utrolig vanskelig andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 17. november 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 17. november 2009 I dag kom Brevet med stor B. Da er det klart for innringing av mensen, så setter vi i gang. Ganske vanskelig å tro på at dette skjer, men jeg tror det skal bli litt godt å få begynt og legge all utregningen og alt i noen andres hender..og om ikke annet, så får jeg i alle fall oppleve å være "gravid"..man er jo i teorien gravid når man går ut derfra med det befruktede egget i magen..sukk.. Jeg vet ikke hva jeg gjør med denne syklusen da..jeg hadde tenkt å prøve en pergokur til nå, og så begynne på p-pillen. Det er vel for sent å begynne på p-pillen nå, på fjerde dag? Jeg tenkte også på å ringe sykehuset i morgen og høre hvordan det blir med tanke på jula osv..jeg vil jo starte fortest mulig! Jeg fikk nok ikke ordentlig oppfølging, bare beskjed om å ta provera og pergo slik og slik, og om det var noe kunne jeg ringe. Jeg har den siste og eventuelt denne syklusen "medisinert" meg selv..og jeg vet jo at det har hjulpet siden jeg har hatt eggeløsning. Jeg skulle gjerne prøvd en privat gynekolog, men vi har ikke så god råd desverre.. pengene går til å spare til prøverør nå.. *sukk* Men det går greit, ventetiden vår er forhåpentligvis snart over nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 #32 Del Skrevet 18. november 2009 Så bra at dere slipper å vente så lenge da Jeg tror nok dette skal gå bra jeg, skal heie på dere! Sjansen er jo større for at dere lykkes siden du er så ung! Har du snakket med de på sykehuset i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 20. november 2009 #33 Del Skrevet 20. november 2009 Innom og hilser på litt Høres ut som et tøft år dere har hatt ja.. Ikke noe morsomt når ting ikke er som de skal være. Men er jo veldig bra at dere får ICSI nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalia Skrevet 21. november 2009 #34 Del Skrevet 21. november 2009 Nå har jeg lest gjennom hele boka di, og vil bare gi deg en klem Forstår at det har vert en vanskelig tid for dere. Synes det er skikkelig urettferdig at folk som ikke ønsker barn blir gravide, men at noen av oss som ønsker det av hele hjertet ikke blir det! Men det virker som om ting begynner å ordne seg nå, og at dere får hjelp. Det er jo kjempeflott. Når skal du bli "befruktet" , har dere fått noe tid eller kommer det an på hvordan ting utvikler seg? ( er ikke så veldig inni dette her :klø: Lykke til uansett, og God Helg!! Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 24. november 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 24. november 2009 Hei igjen, takk for alle gode klemmer og tanker, det er veldig godt og hjelper på. Jeg ringte sykehuset og kom gjennom etter lang tid, men fikk kun til svar at jeg må ringe inn neste mens og så tar vi det derfra om jeg kan starte opp den syklusen eller om vi må vente til etter jul. Hvis mensen kommer som den skal (noe den aldri gjør), kommer den rundt den 10.desember, så jeg kan ringe inn da. Deretter starter jeg på nesespray på dag 21, altså 30.desember. Det skal jeg gå på i tre uker tror jeg det var, før jeg begynner med sprøyter i to uker før uthenting og innsetting (forhåpentligvis) skjer.. Så hvis vi er heldige kan vi få en spire i februar en gang.. sukk. Men før det har jeg en EL igjen! Begynner testing i morgen tenker jeg, den skal komme i helga en gang.. så da er det vel bare å kjøre på igjen..og få masse falske forhåpninger.. huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 24. november 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 24. november 2009 Og forresten så har man tatt test for HIV og hepatitt ditt og datt i dag.. Håper vi ikke får noen overraskelser der! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #37 Del Skrevet 17. desember 2009 Jaja, da var det vel på tide med en oppdatering. Fredag 11. desember kom tanta, mandag 14. desember ringte jeg sykehuset for å si fra at tanta var kommet. I dag fikk jeg brev med resept i posten, så da er vi vel i gang da.. 31.12 begynner jeg det nye året med synarela nesespray. 27.1 skal jeg inn til ultralyd og gyn. Det er de datoene jeg har så langt. I tillegg til synarela står det også på resepten: Ovitrelle 250 Gonal F900 IE og Crinone gel 8% Så da blir man vel snart blakk kan jeg tenke meg, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 31. desember 2009 Jippi! Da var de to første dosene med spray i boks (kroppen).. Trodde det skulle være myyyye værre enn det var. Jeg måtte bruke en del nesespray for mange år siden, da allergien var på sitt værste, og det taklet jeg ikke, fikk rett og slett vondt. Og siden har jeg ikke brukt nesespray..så var veldig redd før denne behandlingen skulle settes i gang.. hva om jeg ikke klarer, hva om.. Men jeg visste jo at jeg bare måtte.. uansett hvor vanskelig det skulle vise seg å være. Men når klokka ringte klokken 7 i dag, og jeg hadde fått "ladet" nesesprayen, hoppet jeg i det.. Og det gikk bra!!! Det smakte høgg og sure sokker og hva som værre er.. måtte brekke meg noen ganger, men selve innsprayingen gikk bra, og det var den jeg var redd for! Litt dårlig smak skal jeg alltids klare å takle! Rart å juble for at man har startet overgangsalderen i en alder av 25 år.. Men det er jo bare et nytt skritt på veien mot noe fantastisk! Et riktig godt nyttår ønskes til alle her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalia Skrevet 31. desember 2009 #39 Del Skrevet 31. desember 2009 GODT NYTT ÅR, CrizzyX ! Håper du får en fin feiring i kveld! Og tusen takk for koselig hilsen i min bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. desember 2009 #40 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt nyttår! Håper det blir et fruktbart år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå