Gå til innhold

Kreve legeattest før sex?


Gjest Gjest_Malin_*

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane

Jeg var jomfru, han ikke. Jeg sa at jeg ikke ville ha sex uten kondom før han testa seg og han ble ikke sur i det hele tatt. Nesten så han hadde skjønt det og han protesterte ikke det grann og var veldig forståelsesfull.

Var ikke noe ulumskheter å finne, men jeg er likevel glad jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør rett ut! Hvis han nekter så har du testresultatet du trenger og kan finne en annen og bedre mann.. Hvis dette er en bra fyr så synes han du er herlig som spør og synes det er befriende å vite at du er fri for sykdommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min samboer og jeg sjekket oss før vi hadde sex første gangen. Dette krevde jeg av en jeg også var sammen med før da jeg visste han hadde rotet en del rundt. Synes at i dagens samfunn så er dette mer og mer vanlig og ingen burde bli fornærmet om du ber om det, viser jo bare at du er en moden fornuftig person. Men, ta det opp tidlig i forholdet. Først at du ihvertfall ønsker kondom frem til begge er testet.

Ta det ikke ille opp, for det er ikke myntet på deg, men jeg kom til å tenke på dette med legesjekk. Hvorfor bare første gang man har sex? Er det plutselig greit når man har vært sammen en stund etter første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det ikke ille opp, for det er ikke myntet på deg, men jeg kom til å tenke på dette med legesjekk. Hvorfor bare første gang man har sex? Er det plutselig greit når man har vært sammen en stund etter første gang?

Da regner man vel med at partneren ikke har vært bortpå andre i mellomtida, så det skal ikke være nødvendig med en sjekk dersom begge var friske i begynnelsen. Legg merke til at HIV kan bruke litt tid fra man får det til det vises på en test, så dersom man hadde ubeskyttet sex noen uker før man tok testen kan man faktisk teste negativt for HIV men samtidig ha det og smitte partneren sin med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner man vel med at partneren ikke har vært bortpå andre i mellomtida, så det skal ikke være nødvendig med en sjekk dersom begge var friske i begynnelsen.

Kjærlighet gjør tydeligvis blind :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat tatt opp dette med godsaken jeg holder på med om dagen. Han har vært en del rundt, så sex uten kondom er foreløpig uaktuelt. Han ble ikke veldig overrasket over at jeg tok det opp, men litt flau ettersom han nok synes jeg indikerer at han er "løs". Jeg var merkelig nok den første på lista som forlangte testing. Det vil jo si at endel av mine medsøstre bare kjører i veg og tar sjansen på det meste?!? Jeez.

Ja ja, legetimer er booka, og i mellomtiden blir det gummi. Han reagerte egentlig positivt, til tross for at jeg tok det opp først mens vi var godt i gang i senga. Akkurat det var kanskje litt usexy, men det ble nå litt fnis og moro ut av det. Også blir det jo nakenpuling etter det. Med avtale om å holde sin sti ren mens vi driver med hverandre vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg risikerer ikke helsa mi for at en kar skal slippe aa gaa til legen. Det er ikke noe pes aa teste seg, det er rett og slett noe man boer gjoere naar man faar ny partner. Og skifter man partner saa ofte at man maatte gaatt til legen hver uke, saa faar man heller passe paa aa bruke kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg risikerer ikke helsa mi for at en kar skal slippe aa gaa til legen. Det er ikke noe pes aa teste seg, det er rett og slett noe man boer gjoere naar man faar ny partner. Og skifter man partner saa ofte at man maatte gaatt til legen hver uke, saa faar man heller passe paa aa bruke kondomer.

Dette bør være fast prosedyre ved bytte av partner. Min nåværende kjæreste var ikke særlig fornøyd med å måtte teste seg, pga legeskrekk. Det krevde mye argumentasjon. Som at han har notorisk kondomskrekk, har hatt flere kjærester, jeg kan ikke stole på at de har vært rene, osv.

Jeg vil ikke risikere mi helse fordi han stoler på sine eks-kjærester!

Jo mindre de er villige til å sjekke seg, jo mindre sjans er det for at de har gjort det tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...