Gå til innhold

Kreve legeattest før sex?


Gjest Gjest_Malin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Malin_*

Ja, altså, jeg dater nå en fyr som jeg liker utrolig godt, og jeg føler at vi snart er kommet dit at det ville være naturlig å ha sex.

Han virker ikke som en type som har ligget mye rundt, men det holder jo at han har hatt sex med 1 person med sykdom, så derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan man kan ytre et ønske om test av kjønnsykdommer før man havner i sengen??

Før jeg vet at han er 100% frisk så føler jeg meg ikke komfortabel med bare å bruke kondom heller ettersom den jo kan sprekke...

Jeg synes dette er en ganske vanskelig problemstilling, for jeg synes det blir rart å dra temaet opp før vi er "in the mood" men det blir jo helteit og først si i fra om det når det har gått så langt at vi er igang og...

Jeg vil naturligvis også tilby meg selv å ta en test, men så lurer jeg også litt på hvilke sykdommer man faktisk blir testet for? Og er det i det hele tatt noen som tenker sånn som meg, eller kommer jeg til å virke helt utrolig kjip som tar opp dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, altså, jeg dater nå en fyr som jeg liker utrolig godt, og jeg føler at vi snart er kommet dit at det ville være naturlig å ha sex.

Han virker ikke som en type som har ligget mye rundt, men det holder jo at han har hatt sex med 1 person med sykdom, så derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan man kan ytre et ønske om test av kjønnsykdommer før man havner i sengen??

Før jeg vet at han er 100% frisk så føler jeg meg ikke komfortabel med bare å bruke kondom heller ettersom den jo kan sprekke...

Jeg synes dette er en ganske vanskelig problemstilling, for jeg synes det blir rart å dra temaet opp før vi er "in the mood" men det blir jo helteit og først si i fra om det når det har gått så langt at vi er igang og...

Jeg vil naturligvis også tilby meg selv å ta en test, men så lurer jeg også litt på hvilke sykdommer man faktisk blir testet for? Og er det i det hele tatt noen som tenker sånn som meg, eller kommer jeg til å virke helt utrolig kjip som tar opp dette?

Jeg ville ikke blitt fornærma om en jeg dingla med hadde krevd test,det viser bare at hun tar ansvar,selvfølgelig ville jeg at hun hadde gjort det samme,ellers kunne det blitt en sånn en veis greie når det gjelder tilt.

jeg ville nok foretrukket at du hadde gjort det før vi hadde vært i mood,ellers kan du bli sett på som en luremus som bare vil utsette samleie med lame unnskylldninger.

Det blir sikkert testet for de mest vanlige sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra at jeg ønsket at han testet seg, og jeg testet meg også. Vi brukte kondom frem til test-resultatene kom.

Han satte veldig pris på at jeg tok det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra at jeg ønsket at han testet seg, og jeg testet meg også. Vi brukte kondom frem til test-resultatene kom.

Han satte veldig pris på at jeg tok det opp.

Vet du hva trådstarter ! Jeg syns det er veldig ansvarsfult og voksent av deg å ta opp dette tema . Mange flere burde ha vett nok til å teste seg før de går inn i noe nytt forhold . Spesielt om de har vært single en stund og hatt flere partnere .Jeg har selv krevd legeattest fra menn før jeg bytter ut kondomet med pessaret : ) Og stolt kunne jeg vise frem legeattest skriftlig på at jeg var FRI for kjønnssykdom til nåværende mann jeg har nå . Jeg krevde også av han at han testet seg ved å levere en urinprøve til sin lege . Egentlig burde man hatt FULL PAKKE MED HIV test også - nå i disse tider hvor HIV finns mye av i Norge faktisk ... skummelt . Glad jeg ikke er singel i dag .Utrygt å være singel nå i disse tider hvor hiv smitter stadig flere nordmenn også .er ikke bare i utlandet - man kan bli smittet - husk det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, jeg dater nå en fyr som jeg liker utrolig godt, og jeg føler at vi snart er kommet dit at det ville være naturlig å ha sex.

Han virker ikke som en type som har ligget mye rundt, men det holder jo at han har hatt sex med 1 person med sykdom, så derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan man kan ytre et ønske om test av kjønnsykdommer før man havner i sengen??

Før jeg vet at han er 100% frisk så føler jeg meg ikke komfortabel med bare å bruke kondom heller ettersom den jo kan sprekke...

Jeg synes dette er en ganske vanskelig problemstilling, for jeg synes det blir rart å dra temaet opp før vi er "in the mood" men det blir jo helteit og først si i fra om det når det har gått så langt at vi er igang og...

Jeg vil naturligvis også tilby meg selv å ta en test, men så lurer jeg også litt på hvilke sykdommer man faktisk blir testet for? Og er det i det hele tatt noen som tenker sånn som meg, eller kommer jeg til å virke helt utrolig kjip som tar opp dette?

Jeg skulle gjerne hjulpet, men uansett hvordan jeg vrir og vender på dette blir det turn off nummer en for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja hadde nok fått litt bakoversveis visst man var midt i akten og jeg ble spurt om en skriftlig lege attest :P

Men samtalen om man har testet seg siden sist, tar pillen osv er vel ikke noe uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja hadde nok fått litt bakoversveis visst man var midt i akten og jeg ble spurt om en skriftlig lege attest :P

Men samtalen om man har testet seg siden sist, tar pillen osv er vel ikke noe uvanlig?

Hørt om å lyge?

Når mister/miss horny tar over er det som kjent ikke så mye blod i hodet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det alltid vært helt uaktuelt å ligge med noen som ikke beviselig har testet seg temmelig nylig, dette har også ført til at et par stykker jeg har datet med har måttet finne seg en annen. Når de nekter å ta en test sier det litt om modenhetsnivået..

Jeg har alltid bare sagt det rett ut. Selvsagt ikke på en anklagende måte, men enkelte har blitt fornærmet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Malin_*

Takk for fine svar! Siden dere er så positive føler jeg at det kanskje blir litt lettere å ta det opp iallefall :) gjelder bare å finne rette anledningen da......

Selv om jeg nok synes det blir veldig vanskelig hvis han sier han vet han er frisk, men jeg likevel vil ha det svart på hvitt, da signaliserer jeg jo at jeg ikke stoler på han, og det er jo heller ikke bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar! Siden dere er så positive føler jeg at det kanskje blir litt lettere å ta det opp iallefall :) gjelder bare å finne rette anledningen da......

Selv om jeg nok synes det blir veldig vanskelig hvis han sier han vet han er frisk, men jeg likevel vil ha det svart på hvitt, da signaliserer jeg jo at jeg ikke stoler på han, og det er jo heller ikke bra....

Det er bare å stå på krava!

Si det rett ut at du hadde følt deg bedre om dere begge hadde testet dere før sex.

Ingen hokus pokus med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornuftig å kreve legesjekk.

Selv har jeg ikke gjort det (men det har gått bra likevel ;)), men jeg ser jo at det definitivt er det lureste å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar! Siden dere er så positive føler jeg at det kanskje blir litt lettere å ta det opp iallefall :) gjelder bare å finne rette anledningen da......

Selv om jeg nok synes det blir veldig vanskelig hvis han sier han vet han er frisk, men jeg likevel vil ha det svart på hvitt, da signaliserer jeg jo at jeg ikke stoler på han, og det er jo heller ikke bra....

om han vet at han er frisk så er det da helt uproblematisk for han å gå til legen å få et papir på det. Han sier til legen at han har fått en ny partner og vil teste seg for div sykdommer og hiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det slik: Jeg stoler på partneren, men jeg kan ikke stole 100 % på hans tidligere partnere, hennes partnere osv.

Jeg har gjordt det en enkelt gang pga en litt uvanlig situasjon. Snakket ekstremt mye, fikk forklaring på hvorfor han våget stole på henne så sterkt, og spurte rett ut om han var vilig til å risikere både min og sin egen helse på at hun hadde vært ærlig. Det var han, og pga omstendighetene rundt så valgte jeg også å stole på henne. At noe liknende skjer en gang til tviler jeg sterkt på. Men i akkurat den situasjonen så var det enten tilit, eller å være avholdende i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det slik: Jeg stoler på partneren, men jeg kan ikke stole 100 % på hans tidligere partnere, hennes partnere osv.

Jeg har gjordt det en enkelt gang pga en litt uvanlig situasjon. Snakket ekstremt mye, fikk forklaring på hvorfor han våget stole på henne så sterkt, og spurte rett ut om han var vilig til å risikere både min og sin egen helse på at hun hadde vært ærlig. Det var han, og pga omstendighetene rundt så valgte jeg også å stole på henne. At noe liknende skjer en gang til tviler jeg sterkt på. Men i akkurat den situasjonen så var det enten tilit, eller å være avholdende i flere år.

Jeg bør nok også legge til flaks, og ikke bare tillit ;) Men som sagt, situasjonen var uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da full forståelse for at en ny dame vil be meg vise legeattest. Jeg vet jo selvfølgelig at jeg er ren, men hvordan skal hun vite det? Og om hun stoler på meg såpass at hun tar meg på ordet - hvor mange før meg har hun tatt på ordet likedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok foretrukket at du hadde gjort det før vi hadde vært i mood,ellers kan du bli sett på som en luremus som bare vil utsette samleie med lame unnskylldninger.

Ehh... er man en "luremus" hvis man utsetter det så lenge som man føler for? Hvilke unnskyldninger er gode nok for at du ikke vil kalle dem "lame"? Antar du er ganske ung når du i det hele tatt bruker et slikt ord, men dog...

Til ts, det beste hadde selvsagt vært at folk hadde en livsførsel som gjorde testing unødvendig, men som regel er ikke virkeligheten slik. Så da gjør du egentlig det eneste fornuftige ved å be om en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehh... er man en "luremus" hvis man utsetter det så lenge som man føler for? Hvilke unnskyldninger er gode nok for at du ikke vil kalle dem "lame"? Antar du er ganske ung når du i det hele tatt bruker et slikt ord, men dog...

Til ts, det beste hadde selvsagt vært at folk hadde en livsførsel som gjorde testing unødvendig, men som regel er ikke virkeligheten slik. Så da gjør du egentlig det eneste fornuftige ved å be om en test.

Huff hvor voksen vi er her inne!

Om man havner i heftig klining med mere, å mannen skjønner at her er det muligheter for mus,da sier dama plutselig,dø....det er en ting,jeg vil at vi skal teste oss for sykdommer før du får komme videre.

Da er man luremus!

Si at før det blir aktuelt med sex så ser jeg gjerne at vi tester oss for sykdommer,det er den reale måten å gjøre det spør du meg.

Men jeg er vel for ung til å ha mening om ting her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hvor voksen vi er her inne!

Om man havner i heftig klining med mere, å mannen skjønner at her er det muligheter for mus,da sier dama plutselig,dø....det er en ting,jeg vil at vi skal teste oss for sykdommer før du får komme videre.

Da er man luremus!

Nope, da er man fornuftig. "Heftig klining" gir ingen garantier for noe mer. Men det er selvsagt bedre å si fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller bruke kondom frem til man har fått testresultatet.

Best å snakke om slikt før man er der da.. skjønner frustrasjonen , men igjen så er det som en sier "heftig klining" er ikke alltid det samme som at man får seg noe mere - det går begge veier ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min samboer og jeg sjekket oss før vi hadde sex første gangen. Dette krevde jeg av en jeg også var sammen med før da jeg visste han hadde rotet en del rundt. Synes at i dagens samfunn så er dette mer og mer vanlig og ingen burde bli fornærmet om du ber om det, viser jo bare at du er en moden fornuftig person. Men, ta det opp tidlig i forholdet. Først at du ihvertfall ønsker kondom frem til begge er testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...