Gå til innhold

Hvilke symptomer hadde dere ved 3-4 svangerskapsuke?


Iselin87

Anbefalte innlegg

Ser ut til at alle som har vært gravide ikke hadde symptomer så tidlig, mens de som tror/håper de kan være det har symptomer. Lukter litt ønsketenkning her ;)

Jeg fikk vanvittig ømme og stikkende pupper ca tre dager før forventet mens, og det var mitt absolutt tidligste symptom. Resten kom ikke før uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, rart du har de symptomene på den pilla. Jeg blødde mye de første to ukene da jeg gikk på samme pilla, men etter det merka jeg ikke noe i mage eller andre steder... men kan det ikke være sånn at testen ikke slår ut enda? Virker som det er ulikt når den slår ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok testen på fredag og den viste negativ forresten, jeg sa jeg skulle gi beskjed. ;p Noen som kan svare meg på hvorfor jeg har alle disse gravidsymptomene da? Cerazette skal jo være uten hormoner ettersom jeg ble fortalt, så det kan jo ikke være det? Jeg skjønner jo ingenting av sånt, så jeg må jo bare spør. :P

Er den? Hvordan holder den eggløsning unna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på cerazette, og har også disse stikningene like under navlen og nedover. jeg kjenner at det jobbes i systemet for å si det slik. jeg mistenkte at jeg kanskje var gravid, ettersom at mensen og menssmertene ikke kom da den skulle. Så på fredag (fredag som var) tok jeg en test, den var negativ. jeg var litt usikker, for jeg vet at mensen kan forsvinne i perioder, så det er sikkert det som skjedde. dagen etter testen fikk jeg mensen, er ikke bra det stresset rundt dette;)

Men kjenner enda disse stikningene. har gått på cerazette to perioder før. Og har ikke hatt disse før, merkelige greier.

(det er ikke noen kraftige stikninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på cerazette, og har også disse stikningene like under navlen og nedover. jeg kjenner at det jobbes i systemet for å si det slik. jeg mistenkte at jeg kanskje var gravid, ettersom at mensen og menssmertene ikke kom da den skulle. Så på fredag (fredag som var) tok jeg en test, den var negativ. jeg var litt usikker, for jeg vet at mensen kan forsvinne i perioder, så det er sikkert det som skjedde. dagen etter testen fikk jeg mensen, er ikke bra det stresset rundt dette;)

Men kjenner enda disse stikningene. har gått på cerazette to perioder før. Og har ikke hatt disse før, merkelige greier.

(det er ikke noen kraftige stikninger)

Men får du mensen av Cerazette du da? Jeg blødde bare de første ukene, så var det ikke mer mensen det året jeg brukte pilla... od det var herlig det... :)men har jo null kontroll når man slutter da på eggløsning og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på Cerazette, har gjort det i 1,5 år nå, er veldig fornøyd :) har aldri hatt noen problemer, hadde bare litt blødninger ett par ganger de første mnd, så ble det slutt. Jeg får ikke mensen lengre, noe som er litt dumt også! For jeg glemte å ta pillen min i ett par dager, for 4-5 uker siden, og nå har jeg fått symptomer som kan vise til graviditet! Siden jeg ikke får mensen, så vet jeg ikke om den er sen eller ikke.

Det er en dum ting jeg kommer på med Cerazette, resten så syns jeg det er en super pille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går også på Cerazette, har gjort det i 1,5 år nå, er veldig fornøyd :) har aldri hatt noen problemer, hadde bare litt blødninger ett par ganger de første mnd, så ble det slutt. Jeg får ikke mensen lengre, noe som er litt dumt også! For jeg glemte å ta pillen min i ett par dager, for 4-5 uker siden, og nå har jeg fått symptomer som kan vise til graviditet! Siden jeg ikke får mensen, så vet jeg ikke om den er sen eller ikke.

Det er en dum ting jeg kommer på med Cerazette, resten så syns jeg det er en super pille :)

Henger meg på det du sa:) Herlig å slippe mensen, men hadde vært greit å visst når den var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på det du sa:) Herlig å slippe mensen, men hadde vært greit å visst når den var...

jeg slipper mensen jeg å. er inne i en ny innkjøringsfase nå, ser dere;) har begynt på den andre uken på brett nr 2, så det er bare småblødninger som jeg ventet meg. ettersom at jeg har begynt med de på nytt. Har hatt noen mnd'ers opphold bare. Men slipper mensen jeg også ja. Er godt det avogtil, men som jeg skrev, så var jeg litt bekymret i forrige uke for de små gravi-tegnene kroppen min gav fra seg. Det er det eneste som er litt skummelt med å "slippe" mensen, har ikke heeelt kontroll på systemet. Hjelper å ta pillen til et fast tidspunkt, så skal vi etter teorien være trygg..

Ble litt rotete skrevet dette, men dere klarer vel å tyde poenget mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så og si umulig å få kul på magen dersom du er i uke fire. Det vil si at det er to uker siden egget festet seg og livmora di har ikke kommet over bekkenet enda. Mange blir oppblåste i begynnelsen av svangerskapet, så det er nok heller det.

Det første tegnet jeg hadde var ømme brystknopper rundt IKM. Altså ca 2-3 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette er ikke uten hormoner (da kunne den ikke hindra eggeløsning og hadde dermed vært ubrukelig som prevensjon) men den er uten østrogen. Noen mister mensen av den, andre får småblødninger, andre igjen har normal mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke fire...tror jeg :gjeiper:

føler jeg alt har fått litt mage...er dette mulig?

går det ann å forhindre

, forebygge strekkmerker?

har hørt at bodyshop har en god serie for gravide...noen erfaringer rundt denne serien, synes fort deres produkter blir litt tykke og tetter porene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom det litt friskt blod i do og litt når jeg tørket meg :tristbla: ..Er enda 3 dager til IKM..

Det var veldig lyse rødt/rosa og virket veldig som friskt blod.Bruker å være mye rødere farge når jeg har mensen.

Noen flere som har opplevd dette,og likevel vært gravid?

eller er dette et tegn på at TR er på vei?

Har aldri spottet før IKM tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det litt friskt blod i do og litt når jeg tørket meg :tristbla: ..Er enda 3 dager til IKM..

Det var veldig lyse rødt/rosa og virket veldig som friskt blod.Bruker å være mye rødere farge når jeg har mensen.

Noen flere som har opplevd dette,og likevel vært gravid?

eller er dette et tegn på at TR er på vei?

Har aldri spottet før IKM tidligere.

Det hadde jeg også i flere dager før jeg testet positivt, og det varte ut hele første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også i flere dager før jeg testet positivt, og det varte ut hele første trimester.

gjorde du??da er det fortsatt håp for meg da kanskje :)

Når begynte du å små blø da?Hvor lenge etter IKM testet du?

Akkurat nå blør jeg ikke..krysser fingrene for at jeg ikke blør mer nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gjorde du??da er det fortsatt håp for meg da kanskje :)

Når begynte du å små blø da?Hvor lenge etter IKM testet du?

Det begynte vel en dag eller to før ventet mens. Jeg begynte å teste allerede noen dager før, men fikk ikke positiv test før dagen etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte vel en dag eller to før ventet mens. Jeg begynte å teste allerede noen dager før, men fikk ikke positiv test før dagen etter IKM.

Okey..

Jeg har også vært en testoman og testet i uka her..men fikk du svak strek eller var det ingen strek når du tok de negative testene før IKM?

Når jeg har testet har jeg ikke fått antydning til strek heller..da har jeg testet med sånne billig strips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..

Jeg har også vært en testoman og testet i uka her..men fikk du svak strek eller var det ingen strek når du tok de negative testene før IKM?

Når jeg har testet har jeg ikke fått antydning til strek heller..da har jeg testet med sånne billig strips.

Det var ingen strek, og streken dagen etter IKM var ganske svak. Brukte billigtester. Grunnen til at jeg begynte å teste såpass tidlig var at jeg forrige gang fikk positive tester med billigstrimlene allerede 9 DPO så jeg var nysgjerrig på om jeg fikk det samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3/4 hadde jeg mensenmurringer og stikninger i underlivet. Ømme pupper begynte i uke 4.

Gikk ofte på do for å tisse, også natten.

Fikk litt gulig farge på utflod - har hørt i etterkant at det er vanlig pga kroppen fylles opp av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...