Gå til innhold

Hvilke symptomer hadde dere ved 3-4 svangerskapsuke?


Iselin87

Anbefalte innlegg

Samme symptomer som det ble sagt her har jeg og, men jeg kan da ikke (burde ikke) være gravid ettersom jeg går på minipillen?

Har du samme symptomer som meg?

Hvor lenge har du gått på pillen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme, ømme bryster, stikkinger i underlivet (der man har mensensmerter, bare på en annen måte), trøtt, svimmel, tørster (masse!), og må tisse veldig ofte.

Gått på Cerazette minipiller (ca stavet) i 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 19 år, men redd for at jeg er gravid! Har fått skikkelig ømme bryster. Jeg må på do hele tiden! Mye oftere enn før. Jeg går på p-piller - loette, og skulle fått mensen i går, onsdag, men har ikke fått det.

Jeg prøvde og ta en test i går, men den var negativ. Jeg stoler ikke på resultatet, for er blitt så redd nå for at jeg kan være gravid. Lurer egentli mest på om det koster mye å dra til legen for å få dette sjekket?

Bare så det er sagt, så er testene man kjøper på apoteket like sikre som de man tar hos legen, så om den er negativ er du nok ikke gravid. Prøv å ta en til om noen dager om du likevel er usikker. Men uansett, du trenger ikke dra til lege for å få det sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme, ømme bryster, stikkinger i underlivet (der man har mensensmerter, bare på en annen måte), trøtt, svimmel, tørster (masse!), og må tisse veldig ofte.

Gått på Cerazette minipiller (ca stavet) i 4 mnd.

Akkurat de p-pillene gikk jeg også på før jeg den gangen byttet til p-plaster..

Er du nøye med å ta de?Jeg kjenner ei som gikk på p-piller og ble gravid,bare pga at hu tullet litt med dagene.Så det skal ikke mye til :sukk:

Hvor lenge har du hatt disse symptomene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske flink. Pleier å ta de før jeg legger meg om kvelden, men det har skjedd en glipp et par tre ganger at jeg har glemt de bort, men tatt de dagen etterpå når jeg våkner.

Hm, har vel gått en 3-4 uker nå med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne dette på symptomer; men når jeg trykker på magen min, virker den hardere enn vanlig og den ser hoven ut på en måte. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk ganske flink. Pleier å ta de før jeg legger meg om kvelden, men det har skjedd en glipp et par tre ganger at jeg har glemt de bort, men tatt de dagen etterpå når jeg våkner.

Hm, har vel gått en 3-4 uker nå med det.

Det kan være nok det,hvis det er kun noen uker siden du tok de du glemte dagen etterpå...

Man skal jo helst ta den pillen man glemmer innen 24 timer,men det er ingen garanti for at man er helt sikker da.

Jeg ville uansett tatt en test,hvis jeg var deg:)

Bare sånn for sikkerhets skyld..

Gi beskjed hvordan det går videre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sannelig jeg skal kjøpe meg en i morgen! Har liksom ikke tenkt på at det kunne vært noe sånn siden jeg går på minipiller, helt til jeg så det som hadde blitt skrevet i denne tråden om symptomer. Jeg gir beskjed så fort jeg får vite noe (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den følelsen har jeg også,vanskelig å forklare helt,men det virker som om noe er på gang i kroppen min ivertfall...Det kan selvfølgelig være mye annet også..vanskelig å si akkurat.

Nå høres jeg sikkert ut som en skikkelig "drømmer"..men d er godt å merke at det er en liten sjanse for at det blir klaff da ivertfall:)

Takk for det ja,og lykke til til deg også:)

Spennende er det uansett.. har jo aldri vært gravid, så man vet jo ikke helt hvordan man skal kjenne det... jeg har så lyst til å ta en test, men vet jo at jeg må smøre meg med tålmodighet, sukk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da en motvekt til alle dere som ikke har fått symptomer så tidlig!!

Helt siden EL, hadde jeg stikkinger på hver side (der som eggstokkene er, på en måte).

Da jeg var 3+2 fikk jeg ømme bryster og ble veldig sliten.

3+4 begynte kvalmen, som har kommet og gått siden, men som nå ser ut til å ha bosatt seg.....

Fikk faktisk positiv test da jeg var 3+4... om kvelden vel å merke....

Så det er ikke umulig å ikke få symptomer så tidlig...

Jeg visste vel at jeg var gravid hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss vet jo ikke nøyaktig når EL er, og derfor er det vanskelig å si sikkert hvor tidlig symptomene kom. Men jeg kan ikke forstå hvordan kroppen kan gi signaler om at den er gravid før egget har festet seg. Og det skjer ikke umiddeltbart etter EL.

For å svare på spm, hadde jeg ingen klassiske symptomer før uke 5, da begynte jeg å føle meg uvel etter å ha drukket kaffe. Jeg lurte på om jeg kjente noe på slutten av uke 3, for da ble jeg så veldig varm (og jeg pleier å fryse lett). Men dette kan jo ha vært hvasomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av oss vet jo ikke nøyaktig når EL er, og derfor er det vanskelig å si sikkert hvor tidlig symptomene kom. Men jeg kan ikke forstå hvordan kroppen kan gi signaler om at den er gravid før egget har festet seg. Og det skjer ikke umiddeltbart etter EL.

Enig med deg. Skjønner heller ikke helt det. Fra eggløsning skjer og til det fester seg så tar det jo en stund, helt opp til 5 dager har jeg hørt.

Jeg testet positivt 3+4. Merket at jeg måtte tisse ofte (pga hormoner sa legen) og at puppene ble litt ømme ut til siden. Trodde kanskje det var UVI og gikk til legen med prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Skjønner heller ikke helt det. Fra eggløsning skjer og til det fester seg så tar det jo en stund, helt opp til 5 dager har jeg hørt.

Jeg testet positivt 3+4. Merket at jeg måtte tisse ofte (pga hormoner sa legen) og at puppene ble litt ømme ut til siden. Trodde kanskje det var UVI og gikk til legen med prøve :fnise:

Skjønner hva dere mener.

Men jeg testet positiv på en EL test drn torsdagen og begynte å kjenne disse ubehagene sent lørdag eller tidlig søndag-husker ikke helt :gjeiper:

Så det kan være andre grunner til at jeg har fått dette,men det har pågått hver dag siden ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende er det uansett.. har jo aldri vært gravid, så man vet jo ikke helt hvordan man skal kjenne det... jeg har så lyst til å ta en test, men vet jo at jeg må smøre meg med tålmodighet, sukk!!!

Ja,så absolutt:)

Hvis du tenker at du kan være rundt 2 uker på vei nå,kan du ta en test i neste uke,noen dag før forventet IKM.

Når er det du venter den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca uke 3 + 3/4dager:

-Trøtt (kan høsten og mørketiden klandres for det?)

-Svimmel

-Ømme pupper (vanlig for med like før IKM)

-Bitteliten festeblødnig (i ettertid skjønte jeg at det kunne vært det, der og da trodde jeg det bare var et lite rift som gav blod på papiret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca uke 3 + 3/4dager:

-Trøtt (kan høsten og mørketiden klandres for det?)

-Svimmel

-Ømme pupper (vanlig for med like før IKM)

-Bitteliten festeblødnig (i ettertid skjønte jeg at det kunne vært det, der og da trodde jeg det bare var et lite rift som gav blod på papiret).

Er du i ca uke 3 nå?Har du tatt test da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg kjente også ting veldig tidlig..I uke3 var jeg sikker på at jeg var gravid (selv om jeg gikk på pillen) og tok testen da jeg var 3+4 og den var positiv og ca uke 4 kom kvalmen, ømme bryster og trettheten..også fikk jeg ikke til å ligge på magen lengre, det var det merkligste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok testen på fredag og den viste negativ forresten, jeg sa jeg skulle gi beskjed. ;p Noen som kan svare meg på hvorfor jeg har alle disse gravidsymptomene da? Cerazette skal jo være uten hormoner ettersom jeg ble fortalt, så det kan jo ikke være det? Jeg skjønner jo ingenting av sånt, så jeg må jo bare spør. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...