Gå til innhold

Gl@m all the way

Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Er tunga di veldig hoven? Hvor mye smerter har du? Blir du sløv av pillene? Måtte du ha på sykehusklær?

Tror du at du fikk pusterør? nei, forresten, det vet jeg ikke om jeg vil vite :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gl@mB@be
Er tunga di veldig hoven? Hvor mye smerter har du? Blir du sløv av pillene? Måtte du ha på sykehusklær?

Tror du at du fikk pusterør? nei, forresten, det vet jeg ikke om jeg vil vite :ler:

Tunga mi var VELDIG hoven på sykehuset, tunga var faktisk vondere enn halsen. Men fikk isbiter, og det tok ikke sånn veldig lang tid før det ble bedre. Tunga mi er fortsatt litt hoven, men bare på høyre side :ler: Det går helt greit, men det blir litt vanskelig å tygge pga det. Så derfor jeg holder meg til flytende foreløpig. Jeg har faktisk veldig lite smerter. Nesten ingen, faktisk. Jeg kjenner veldig godt at jeg har gjort noe i halsen, men det er ikke smerter. Enda! Det kommer vel :S Hadde litt vondt når jeg stod opp i dag, men det gikk over nesten med en gang jeg hadde tatt stikkpilla. Merker egentlig ikke at jeg blir noe særlig sløv. Nå har jeg foreløpig bare brukt voltarenen da, den pinex forte står det at man kan bli litt sløv av.

Jepp, måtte ha sykehusklær. En übersexy lang skjorte-sak og en morgenkåpe :ler:

Vet ikke om jeg fikk pusterør, faktisk. "Glemte" å spørre før operasjonen, og etterpå brydde det meg midt oppi... :fnise:

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja da er jeg på dag 3/4 (spørs hvordan man teller). Formen er egentlig helt lik som de foregående dagene, merker ikke at jeg har noe særlig smerter. Tok en pille kl 21:30 i går kveld, og la meg kl 22:00. Sov til kl 04:00, da våknet jeg av at det begynte å gjøre litt vondt. Tok en ny pille, og sovnet fort igjen.

Merker at det gryr et lite håp i meg om at jeg kanskje unngår de helt ille smertene (har jo ikke hatt tegn til det så langt), men de kan jo komme opptil en uke etterpå så..

Nei, får vel presse ned litt drikkeoghurt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Forresten, er det noen av dere som har litt peiling på disse smertestillende jeg tar? Jeg har altså fått voltaren, som jeg skal ta 3 ganger daglig. Også har jeg fått pinex forte til "ved behov", inntil 4 ganger om dagen. Er det sånn at pinex forte er sterkere enn voltaren? For denne skulle jeg visst ta sånn ekstra hvis det er vondt å spise og sånn. Så langt har jeg bare brukt voltaren, og effekten varer i 4 - 6 timer. Da blir det nødvendigvis mer enn 3 piller per dag. Eller, det blir jo 3 på dagtid da, men jeg trenger jo noe om natta også. Spørsmålet er vel: er det ikke bedre at jeg tar voltaren regelmessig hver 4 - 6 time enn at jeg kjører på med pinex hvis jeg ikke trenger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på de pillene, men det kan vere at legehåndboka kan hjelpe deg.legehåndbokaTrur dette er riktig link, her kan du lese om ulike legemiddel og kva de kan brukes til. søk på navna på pillene her. Pinex forte er ganske sterkt rundt det samme som pargin forte, om det sier deg noko

Bra at du er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Det er veldig oppløftende å lese dagboken din! :) Det er det første jeg gjør når jeg våkner :fnise: Tenk om mine første dager går like greit som dine :)

Jeg fikk et brev i posten med time og litt informasjon. Skulle finne det frem i går, for å se hva det stod igjen, men det er sporløst forsvunnet :overrasket: Det eneste egentlig interessante som stod var når jeg skulle faste, tror jeg. Det er hele natten og morgenen, ikke sant? Det var ikke noe annet viktig du måtte huske på før operasjonen? Ikke ha på neglelakk kanskje, men det har jeg ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be

:fnise: Nei men jeg skjønner det veldig godt. Det er som regel veldig godt å lese andres erfaringer, så blir ting litt mindre skummelt. Håper det går like greit med deg! :)

I brevet mitt stod det at jeg ikke skulle spise noe 6 timer før operasjonen. Men det ble jo til at jeg spiste kvelden før og ikke noe på operasjonsdagen. Da måtte jeg ha stått opp kl 07:00, og det gadd jeg da ikke :P Og så kunne jeg drikke ett glass vann inntil 2 timer før. Etter operasjonen fikk jeg isbiter, men det gikk vel rundt 4 timer før jeg fikk lov til å prøve og drikke vann. Fikk uansett intravenøs, så det var jo greit.

Ellers så var det ikke noe spesielt å huske på. Du kan fint ha på deg neglelakk tror jeg. Men jeg måtte ta av alt av smykker og sånn da. Fikk eget skap på sykehuset til å legge tingene mine i.

Hvordan blir operasjonen din pupsi? Er det full narkose og "vanlig" inngrep?

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Se der - da var du jammen ferdig!! Så fint at det gikk så bra! :) :) :) Ønsker deg en fin helg - og håper du slipper "smertetoppen" !

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
:fnise: Nei men jeg skjønner det veldig godt. Det er som regel veldig godt å lese andres erfaringer, så blir ting litt mindre skummelt. Håper det går like greit med deg! :)

I brevet mitt stod det at jeg ikke skulle spise noe 6 timer før operasjonen. Men det ble jo til at jeg spiste kvelden før og ikke noe på operasjonsdagen. Da måtte jeg ha stått opp kl 07:00, og det gadd jeg da ikke :P Og så kunne jeg drikke ett glass vann inntil 2 timer før. Etter operasjonen fikk jeg isbiter, men det gikk vel rundt 4 timer før jeg fikk lov til å prøve og drikke vann. Fikk uansett intravenøs, så det var jo greit.

Ellers så var det ikke noe spesielt å huske på. Du kan fint ha på deg neglelakk tror jeg. Men jeg måtte ta av alt av smykker og sånn da. Fikk eget skap på sykehuset til å legge tingene mine i.

Hvordan blir operasjonen din pupsi? Er det full narkose og "vanlig" inngrep?

Ja, det er vanlig operasjon og narkose :) Folk spør meg stadig hvorfor jeg ikke fjerner de med laser :klø:

Akkurat nå gleder jeg meg til å få fri i to uker, faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja, jeg lurte et lite øyeblikk på om du skulle ta de med laser siden du gjør det privat (?). Ikke at det hadde vært så dumt, mener å ha lest at folk kommmer seg fortere etter det.

Nå er jeg på dag 4/5, og jammen begynner jeg ikke å få litt vondt :sukk: Merket i går kveld at det gjorde bittelitt vondere, og så hadde jeg et slags trykk i øra eller opp mot øra. Men tok en pille i 23:30 tiden sånn ca, og klarte fint å sove. Kl 06:00 våknet jeg, og det er det vondeste jeg har hatt til nå. Ikke sånn uoverkommelig vondt, men litt vondt. Det kan ha sammenheng med det slimet jeg har i halsen. Jeg svelger og svelger men slimet går liksom ikke bort. Og jeg sitter igjen med vondt hals delvis pga all den harde svelgingen (tror jeg?). Jeg har ihvertfall tatt en pille nå og kjenner at det har blitt bedre. Håper det ikke forverrer seg utover dagen.

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Etter den pilla ble jeg såpass ok igjen at jeg greide å sove litt til. Sov fra ca 6:30 til 10:00. Det var ikke noe vondt med en gang jeg våknet, men etter noen minutter bare begynte det å gjøre vondt igjen. Og så har jeg dette trykket mot ørene. Merker at jeg må ta pillene oftere, og når jeg våkner uten smertestillende i kroppen gjør det vondt. Æsj. Det bygger seg vel opp til en slags smertetopp nå :(

Ellers så er jeg nok litt forstoppet tror jeg :sjenert: Jeg har ikke gjort nr 2 siden operasjonen (tirsdag), og jeg tror jammen ikke jeg gjorde det dagen før det heller. Kjenner det presser på innimellom, men det kommer liksom ikke noe. Fikk ut litt i stad, men det var ikke mye..

Noen som kan gi meg sovepiller til de neste dagene? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be

Takk :klem:

Nå den siste timen har det faktisk gitt seg å gjøre vondt. Det virker som det har en sammenheng med at jeg spiser og drikker. At det er da det begynner å gjøre ekstra vondt liksom.. Logisk det, men det har jo ikke vært sånn de andre dagene. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Dag 5/6.

Ganske likt som i går egentlig. Litt vondere enn tidligere, men ikke kjempe vondt. Veldig ubehgalig å våkne om morgene uten smertestillene i kroppen, men jeg kommer meg fort etter stikkpilla. Ellers begynner jeg å bli rimelig lei av at det er vanskelig/vondt å spise. Også har jeg sååå lyst på noe ordentlig mat snart. Dette begynner å bli ganske kjedelig, håper jeg blir bra snart :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gl@mB@be

Takk dere :klem: Virker som det er litt bedre igjen nå i kveld, så mulig dette var den såkalte smertetoppen for min del. I såfall sier jeg bare: hurra! :ler: Jeg er utrolig glad for at dette har gått så lett som det faktisk har gått. Tror mange har hatt det mye verre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...