Gå til innhold

Hverdagsliv

Molo

Anbefalte innlegg

Jeg hadde glemt å huke deg opp igjen på Mine innlegg! Sorry! Og det verste er at jeg har lurt på hvorfor det var så stille fra deg.

:klemmer: Så hyggelig å se deg her inne, Joyce. Jeg har ikke akkurat vært veldig aktiv her inne (eller inne hos deg heller) den siste tida, men nå har vi fått nettilgangen på plass her i huset, så da blir det vel litt mer surfing vil jeg tro :)

Jeg synes det er veldig morsomt å lese inne hos deg for tida, både med huskjøp og sånt, men ikke minst i forhold til livet med lille E :) Det er helt uforståelig at vi om noen uker er i samme situasjon. Gleder meg veldig, selv om det sikkert også blir utfordrende dager innimellom. Lille E høres iallfall helt herlig ut :rødme:

Men jeg skjønner at alt er bra! Huset og hagen høres fantastisk ut, virkelig! Også ble jeg veldig begeistret da du skrev om dvergsyrin - tror du det er noe som kan leve i en krukke? Syrin er nemlig min favoritt også (jeg ELSKER lukten), og siden vi har kjøpt oss rekkehus med ganske stor balkong (men uten hage), har jeg store planer om å plante favorittene mine i potter. En klematis skal jeg også ha! :jepp:

Syrin er absolutt en av favorittene mine også ja, jeg må si du har god smak :fnise: Jeg har vært så crazy og plantet dvergsyrinen i en krukke, kun av den grunn at jeg kan flytte den helt inntil meg når jeg sitter ute, slik at jeg kan nyte duften mest mulig :jepp: Men om det funker, er en annen sak. Foreløpig ser den ut til å trives der den står. Jeg får avlegge jevnlige dvergsyrin-statusrapporter til deg :ler:

Så deilig med stor balkong og mulighet for favoritter i krukke -det er bare å glede seg, for det kan absolutt anbefales :) Hage -og utelivet er ufattelig deilig :briller2::sol:

Nå har du jamen ikke lenge igjen! Tenk at om noen uker skal dere få hilse på lillejenta... :hjerte: Jeg savner litt å være gravid når jeg leser her, da! Det er helt fantastisk med sparkingen og livstegnene, og jeg savnet det da lillejenta her hadde kommet ut. Men samtidig er det selvsagt fantastisk å ha henne på utsiden også. :rødme:

Ja, som sagt, gleder meg veldig, veldig til å få treffe henne, lurer på hvem hun er for en... Hvilket lite menneske det er som bor inni meg. Sparkingen, nærheten og følelsen av liv i magen er veldig deilig, føler allerede at vi er "to", at "vi" drar på jobb, bytur, butikken osv. Egentlig ganske surreal, hele greia. Men herlig surreal :)

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om den uvirkelige følelsen! Det er helt surrealistisk hele opplegget, veldig "alien technology". Tenk at man klarer å lage en helt fiks ferdig baby?! Som i tillegg kommer ut helt fantastisk nydelig og helt perfekt? Det er en helt ubegripelig idé, så det er jamen ikke rart at man ikke helt fatter det før babyen er ute.

Og til slutt bare en liten kommentar til utstyrslista. Brystpumpe og noe å oppbevare overskuddsmelk i var noe av det jeg var lykkeligst over at jeg hadde kjøpt på forhånd... :sjenert: Jeg ble så vanvittig sår på den ene siden, og da klarte jeg ikke annet enn å pumpe i perioder. Og det med at butikkene er åpne etterpå er jo sant, det er bare det at man er så vanvittig oppslukt av det lille vidunderet, og ikke alltid at formen er helt der man hadde "forventet". Men det har sikkert litt å si når jeg fødte også - det var jamen ikke greit å komme seg ut for å gjøre noe som helst i den perioden! Uansett kan jeg anbefale den jeg har, Medela Swing. En del selger den brukt på Finn, har jeg sett, og det tror jeg kan være greit. Det er ingen av delene som man er borti som ikke kan kokes, nemlig. Og jeg ville ikke vært foruten nå heller, for det gir meg litt mer frihet det at jeg kan pumpe hvis jeg skal ut en tur uten baby. Såh, det var dagens råd fra en erfaren mor.

Gode råd fra en erfaren mor mottas med stor takk :opplyser::fnise: Har faktisk vurdert akkurat det veldig, husker godt at du var så lykkelig over at du hadde den i hus da lille E kom. Teller litt på knappene i forhold til hva jeg gjør, har sett at de har Medela Swing på butikken rett nedi her, så mulig jeg venter og ser an behovet, så får jeg heller sende sambo på brystpumpeshopping dersom det skulle bli nødvendig :ler: Voldsomt fristende det der med å kunne stikke ut en tur uten baby, det må jeg bare si... *tenke, tenke*

Igjen - beklager at jeg hadde "glemt" deg! Det var absolutt ikke av vond vilje, jeg skylder faktisk på den berømmelige ammetåka... Den finnes så absolutt. Men det var veldig godt å lese her inne nå og se at alt er bra med deg og jenta i magen.

Absolutt ingen problem, jeg har full forståelse for travle dager med hus, hjem og baby, så ingen stress :)

Lykke til med eksamensinnspurten, og nyt morgendagen! Hurra for 17. mai!

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Molo!

Jeg kjenner meg igjen i så mye du skriver, alt fra å ha dilla på sære lukter (jeg har gått i sykkelforretninger og snust inn lukten av ferske gymmidekk), til hvordan du opplever livet i magen til hvordan du tenker om tiden fram mot snuppas ankomst.

Oi, sykkelbutikk, der satte du meg på en idè :ler: Det hørtes absolutt herlig ut med litt ferske gummidekk :lol: Har fått en liten dose i dag på byggevaremarked, så jeg får vel klare meg med det :roll:

Dersom det er noen trøst, dersom du har det som meg, så blir det bedre plass øverst i magen jo lengre du kommer, etterhvert som snuppa synker ned i bekkenet. Jeg hadde det ganske ukomfortabelt rundt uke 30-34 tror jeg det var, fordi hun fremdeles lå høyt oppe og jeg hadde mindre plass til å bøye meg og til å puste skikkelig. Men så snart hun sank ned var det akkurat som å være et par-og-tjue uker på vei igjen. Eneste "plagen" jeg har nå er at hun er så tung i magen at magen trenger mer støtte når jeg ligger, men det løser jeg med en pute. Blir ganske fort andpusten, men det går greit når jeg bare kan trappe ned aktivitetsnivået.

Åh, så lykkelig jeg ble når jeg leste dette! Håper virkelig det skjer for meg også *krysser fingre* Ja takk til synkende mage :fnise: Det er fremdeles veldig uvant for meg å tåle såpass lite som jeg gjør, noen ærender på et par butikker etter jobb i dag gjorde at jeg var helt ferdig da jeg kom hjem. Veldig merkelige greier, men det er vel en del av det å være høygravid, vil jeg tro. Kan vel heller ikke tillate meg å klage så veldig, har det jo egentlig veldig greit og fint ellers, må bare slutte å bli overrasket over laber utholdenhet og lav slitenhetsgrense.

Jordmoren min anbefalte, dersom det ble veldig tungt å opprettholde daglige rutiner, at jeg bad legen om å få 20% sykmelding, så jeg kunne få litt kortere dager. Jeg endte ikke opp med å spørre, selv om det holdt hardt noen dager der før jeg gikk ut i permisjon. Kanskje det er noe å vurdere om du har muligheten?

Ja, jeg hadde nok kanskje gjort det dersom jeg ikke hadde en fleksibel jobb. Men nå kan jeg styre mesteparten av dagen selv, og faktisk selv velge når jeg vil komme og gå, så det er ikke så mye å hente på å sykmelde meg. Dessuten så er jeg nok av typen som heller har et bein i grava enn å troppe opp på legekontoret for sykmelding, selv om jeg absolutt ser gevinsten i det for mange (andre enn meg selv :fnise:). Det jeg egentlig synes er verst, er den eksamensoppgaven som henger over ørene på meg, pluss at det blir noen dager inn til hovedstaden, som gjør meg temmelig utmattet. Men nå er det bare et par uker til innlevering, så jeg har full nedtelling til det er overstått :Nikke:

Ønsker deg en strålende 17.mai-feiring!

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. maifeiringen bar vel preg at jeg er str. hvalross for tiden (føles det som) så det ble bare en kjapp tur ned i byen her for å se på barnetoget, før vi fant første og beste kafè i solskinnet :) Helt greit for min del. Det ble litt tid på terrassen hjemme også, deilig med sol og solseng og is ;)

Senere på dagen var det sammenkomst hos et vennepar, med ikke mindre enn 11 retter på menyen :hakeslepp: Skikkelig gourmet også, så vi spiste og drakk (eplemost) hele kvelden, og deler av natta med. Helt fantastisk matopplevelse, og kjempekoselig selskap også, selv om jeg på slutten var megasliten og hadde vondt nærmest overalt i kroppen etter å ha sittet i ro ved spisebordet i så mange timer. Men det var det absolutt verdt ;)

Nuh skal det kjøres til flyplassen, søster kommer på besøk :hjerte: Blir muligens litt amputert siden jeg må jobbe med den ?=(&/(&%%¤%¤¤%#¤##" eksamensoppgaven, men vi skal nok få det hyggelig lell. I morgen står Ikea på programmet, skal kjøpe madrasser, tisselaken og sånt til lillesnuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 retter - det får'n si! Er man fin på det, så er man fin på det ;)

Kos deg på Ikea, og lykke til med eksamensoppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Malabar-kaffen er nydelig, en flott måte å starte hjemmekontor-dagen på. Skal bare lese litt nettaviser og sånt før jeg går i gang med å jobbe med eksamensoppgaven :sprettoy:

I dag skal jeg være flink & disiplinert

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det hjalp iallfall litt, det ble til noen timers jobbing. Gikk opp både ett og to lys for meg også, så da kan jeg vel ikke klage;) Satser på en god arbeidsøkt i morgen også, kanskje med litt mer skriving enn i dag.

Har vært på Ikea, så nå har lillemor fått både madrass, sprinkelbeskytter, tisselaken pluss diverse annet :) Er så koselig å handle til henne og forberede det som skal skje :hjerte: De siste store tingene til henne blir innkjøpt på fredag, så da begynner ting virkelig å bli klart her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet som en stein i natt, og det føles så godt. Veldig lenge siden sist jeg har følt meg så uthvilt som jeg gjorde i morgest, eh, formiddag, da jeg våknet.

Har drukket god kaffe, gått en tur, sittet litt på trappa i solen mens sambo har ryddesjau i redskapsskuret utenfor. Ikke akkurat mye innsats fra min side, annet enn enkelte kommentarer på hva som burde stå hvor, hvor de nyinnkjøpte hyllene bør henge og lignende ;) Nå er han i gang med å skrubbe grillen før han skal male loppefunnene våre med bengalakk, sort høyglans. Tipper det blir bra.

Er usannsynlig lite motivert (i dag også) for jobbings med statistikken. Mulig jeg tar en "lettvintløsning" i dag og jobber med forside, referanseliste samt finpussing av vedleggene. Hvis jeg kommer i mål med denne oppgaven, skal jeg være sinnsykt, usannsynlig fornøyd, jeg skal kjøpe meg nøyaktig de skoene jeg vil ha i premie.

Så: iverksett tiltak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med motivasjon og jobbing. Husker godt hvordan det var da jeg selv studerte. Og så husker jeg den ufattelig herlige følelsen da oppgaven var levert og jeg ikke hadde noe skolearbeid som måtte gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som faktisk liker å gå på skole, og etter fem år i full jobb savner studielivet. Det er så fantastisk fritt, og jeg liker å lære. Allikevel skal jeg glatt innrømme at eksamen og eksamensoppgaver ikke er like mye savnet. Prestasjonsangst og egentvil kommer frem i hukommelsen etter slike mimringer ja...

Lykke til med oppgaven, tenk på hvor fantastisk godt samvittigheten din har det når du er ferdig! Og ikke minst din egen belønning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke prestasjonsangst og egentvil er det verste, for innerst inne vet jeg at jeg får til (det meste) av det jeg vil. Faktisk. Men hovedproblemet for meg er tiden, slik det er nå har døgnet rett og slett for få timer til både jobb, studier, fiksing på hus & hage pluss at det jo snart kommer en liten baby i huset :)

Kjenner veldig på at konsentrasjonen er dårligere enn tidligere, det skal mye mindre til for å avlede meg. Kanskje ikke så veldig rart, det er jo "noen" i magen min som tar mye fokus (heldigvis). Samtidig går det en f**n i meg som gjør at jeg ikke har tenkt å gi meg, som gjør at jeg gjennomfører og som også gir meg lysten til å gjennomføre. Så akkurat i kveld er jeg optimist, så snakker vi ikke om at akkurat det fort kan snu ;) Gleder meg uansett sjuuukt til å bli ferdig, vi snakker tidenes godfølelse!

Er nok preget av en god jobbedag med studiekollega i dag, har fått luftet tanker & tatt ned baller, og det hjelper alltid. Etterpå ble det noen timer på storsenteret, fikk handlet masse til lillefrøkna, både bag til vogna, myggnetting, tisselaken, sengetøy på salg og ammeinnlegg (!) til mummy to be :) Har ikke helt skjønt konseptet, men det kommer vel :nigo::sjenert:

Nå begynner vi jammen meg å bli klare for at et nytt lite menneske skal komme og bo sammen med oss :hjerter_rundt:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surredag uten like, vet ikke helt hva tiden er brukt til, men borte vekk er den. Kanskje et par timer på terrassen i strålende sol kan være medvirkende årsak? Kombinasjonen god kaffe, ferske aviser og sol, sol, sol på terrassen er uslåelig :) Håper på mange slike dager denne sommeren.

Nå har jeg imidlertid tatt til fornuft (?) og kommet meg opp på kontoret for å skrive dagens tekst i oppgaven. Metodeavsnittet skal bli femti prosent ferdig i dag, det er målet.

Har sånn dilla på isbiter for tiden. Er stadig i fryseren og henter, putter rett i munnen og knasker. Eller et stort glass isvann med masse isbiter, det er stas det.

Vel, oppgaven kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, isbiter hadde jeg også dilla på da jeg var gravid. Midt på vinter'n, til og med. :ler:

Lykke til med skrivingen, jeg er skikkelig imponert over at du kom deg inn i dette været! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surredag uten like, vet ikke helt hva tiden er brukt til, men borte vekk er den. Kanskje et par timer på terrassen i strålende sol kan være medvirkende årsak? Kombinasjonen god kaffe, ferske aviser og sol, sol, sol på terrassen er uslåelig :) Håper på mange slike dager denne sommeren.

Åh, det hørtes herlig ut! Her har ikke været slått til så veldig i det siste, så det har blitt lite terrassetid. Nå har jeg derimot fått dilla og har lyst til å fylle uendelig mange potter med fargerike blomster. DA må vel sola få lyst til å komme og skinne litt her også.

:sol:

Nå har jeg imidlertid tatt til fornuft (?) og kommet meg opp på kontoret for å skrive dagens tekst i oppgaven. Metodeavsnittet skal bli femti prosent ferdig i dag, det er målet.

Delmål er bra, jeg jobbet ofte på samme måten selv, når jeg skrev større oppgaver.

Har sånn dilla på isbiter for tiden. Er stadig i fryseren og henter, putter rett i munnen og knasker. Eller et stort glass isvann med masse isbiter, det er stas det.

Vel, oppgaven kaller.

Velkommen i klubben. :ler: Her har jeg hatt dilla på isbiter i et par måneder, faktisk har det vært så "ille" at jeg har måttet fryse en ny pose hver kveld. Isbiter og isvann er det beste jeg får for tiden, så det er knas knas rett fra fryseren, og så finner jeg igjen store vannglass jeg har satt fra meg her og der i huset. Det er iallefall ikke noen usunn dille å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så morsomt at det er flere i isbit-klubben :) Tydelig at det er en suksess for fler enn meg. Tror nok det er fordi det både kjøler og gir væske, for jeg er jo ganske tørst for tiden i tillegg. Jeg drikker mer vann enn jeg noensinne har gjort før. Jaja, som du sier, Mercier, absolutt ikke den verste dillen å ha.

Håper sola snart kommer til deg også Mercier. Her på østlandet har det vært noen fine dager nå (iallfall akkurat her, har hørt at det har regnet endel i Oslo faktisk, selv om det ikke er lange avstanden), så jeg har riktig fått morgenkost meg på terrassen. Gleder meg så utrolig til å kunne sitte der på ubestemt tid, og ikke vite at når avisen er ferdiglest og kaffen drukket, så må jeg inn for å skrive. Den som venter på noe godt osv. 9 dager til levering av oppgaven!

I morgen skal vi til jordmor igjen, fem uker siden sist. Gleder meg litt, blir spennende å høre hvordan hun ligger, selv om jeg er ganske sikker på at hun ligger med hodet ned. Opplever litt "krafsing" under navlehøyde/ganske langt ned i bekkenet, mens sparkene og de største bevegelsene kommer over navlehøyde. Satser på at det blir omvisning på fødeavdelingen i morgen, det hadde vært stas (& kanskje pittelitt skummelt... ;) ) Det verste ved å være hos JM er den veiinga. Selv om jeg forteller meg selv at jeg skal gå opp i vekt nå, så er det en innebygget, fastspikret motstand inni meg som får litt noia når tallene når uante høyder. Rare greier, det der, gitt.

Nå skal jeg lage smoothie til meg og min kjære :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en tur i kjelleren i går. Vondt i kroppen, problemer med å sitte, så jeg fikk ikke skrevet noe på oppgaven. I tillegg oppdager jeg stadig nye elementer i statistikken som jeg absolutt ikke har oversikt over, og poff... dermed var det gjort, brukte halve dagen i går på å bare se mørkt på ting. Det ble heldigvis litt lettere i løpet av kvelden, en kort rusletur i skogen med sambo og et par løsningsorineterte sms'er fikk meg til å ane et lite håp igjen ;)

Det hyggelige med gårdagen var jordmortime. Alt så fint ut, og det ser fremdeles ut til at hun ligger med hodet ned. Vi snakket helt kort om fødsel, at jeg har tenkt å stille med åpent sinn, men at jeg ønsker å bli informert om hva som foregår hele tiden. Grugleder meg veldig, det er litt sånn skrekkblandet fryd, dette her :)

Vel, må nok jobbe litt. Planlegger å ikke være altfor lenge på jobb i dag, så jeg får vel stå på den tida jeg er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker te mens jeg sitter på kontoret og titter ut på regnværet. Skikkelig gråværsdag i dag, det passer meg egentlig helt utmerket. Mye enklere å jobbe foran pc'en, og varmen er heller ikke så kvelende. Var ille i går, så jeg lurer virkelig på hvordan dette skal gå frem til hun kommer ut. Blir vel ikke akkurat kjøligere fremover...

Når oppgaven er levert skal jeg:

* ta verdens lengste bad, inkl. skrubbe, shave, ansiktsmaske, neglelakk, hårkur m.m.

*kjøpe to-tre pocketbøker som jeg lenge har hatt lyst å lese

* shine hus & hjem

* kjøpe kjoler

* kjøpe ønskesko

* fortsette hageprosjektet vårt, plante sommerblomster, lage bed, kjøpe puter til hagemøblene

* sortere arveklærne etter størrelse, sjekke for flekker ol., klargjøre til vasking

* lage middagsmenyer som er litt mer spennende enn bare speilegg, spaghetti og wok

* kose meg i sola med verdens beste samvittighet, solbriller på nesa, nesa i ei bok og beina høyt!

I just can't wait :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På'an igjen :blink:

Tenker å tilbringe dagen låst fast til kontorstolen her, i dag jeg ta viktige beslutninger for å komme meg videre i oppgaven. Angst, angst. Men på den andre siden; jeg gjør alt jeg kan ut fra de forutsetningene jeg har for å få dette til, nå må det snart bare briste eller bære. Jeg kan ikke bruke timesvis på å slå opp i bøker og lete etter hvis-omatte-men, nå må jeg bare bestemme meg for analyse og hoppe i det med begge bein. Går det skeis, så går det skeis, jeg har uansett whatsoever gjort mitt aller beste for å få dette til *mantra til meg selv* :unsure:

Ny bh ble kjøpt i går, amme-bh faktisk. Fikk etterhvert så vondt av spilene på bh'ene mine, sikkert fordi jeg sitter foroverbøyd hele tiden, puppene og magen kolliderer jo :overrasket:, så de gnagde noe forferdelig. Nå har jeg kjøpt meg en stygg, men behagelig sak uten sømmer og spiler, likner på en sportsbh, i det mykeste mikrofiber. Med bokserrygg, sånn at skuldrene mine ikke blir så slitne. Har den på for første gang i dag, vakkert er det ikke, men åhh så deilig ;)

Vel, nå blir det litt avislesing på nett før oppgaven kaller :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen din tror du blir ei lita jente full av spillopper og med glimt i øyet, sta og utålmodig (etter mammaen kanskje :sjenert:), og at du nok kommer til å teste grenser og oss i årene fremover. Pappaen din tror også du blir verdens mest sjarmerende lille jente, som vet nøyaktig hvilke knapper du skal trykke på for å få det som du vil, iallefall hos pappaen din ;) Du skulle bare visst hvor mye han gleder seg til å møte deg, han pleier å fortelle deg via magen min alt det morsomme dere skal finne på når du blir litt større; at han skal lære deg å bli glad i friluftsliv og fisketurer, at du skal få prøve hammer og sag, at pappa skal lære deg å seile og bli en vannhund sånn som han er. Men først sier han at dere skal kose masse, at du skal få ligge på brystet hans og merke varmen og hjerteslagene til pappaen din, at dere skal trille turer og bruke masse tid på å bli godt kjent.

Pappaen din synes du er et så aktivt og fremmelig lite barn allerede, selvfølgelig allerede nå langt mer intelligent enn de fleste andre barn, så han mener du kommer til å ville ut å se verden før termin, fordi du er så tidlig ute med alt ( :hoho: ) Han har tippet at du kommer 2. juli, og at du veier ca 3500 og er rundt 50 cm lang. Pappaen din tror du har litt mørkeblondt hår på hodet når du kommer ut, også vet han allerede nå at du er verdens vakreste lille baby.

Vi gleder oss sånn til du kommer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...