Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

For noe tull. Var de to alene inne på fødestua under hele fødselen, eller?

Anonym poster: a3bb921c56b9cefa4a12801ab12bf8a5

Kan sverge på at det ikke er tull. Syns det er idiotisk å finne på ting for å skrive her inne, da har jeg bedre ting å gjøre. Nei, de var ikke alene på fødestua, og ja det skjedde! Pappaen min er en smule rar.

Det bæres ingen nag over det hjemme da, de syns det er en morsom historie i dag. Mamma syns ikke det var like morsomt når det skjedde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte:

Jeg ler meg skakk av dette her :)

Mannen min er av typen som reagerer på stress og nervøsitet med galgenhumor, så jeg er ganske spent på hva han kommer til å finne på :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som fødte for ikke så lenge siden. Mannen hennes var med på HELE fødselen, og alt rundt. Det var kun én gang han måtte ta en pause og sette seg ned litt, og det var... - når de skulle sette veneflon :ler2:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veneflon?

Anonym poster: bac08a4b54c0f6e41d9a92685e55e0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som fødte for ikke så lenge siden. Mannen hennes var med på HELE fødselen, og alt rundt. Det var kun én gang han måtte ta en pause og sette seg ned litt, og det var... - når de skulle sette veneflon :ler2:

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Det sa alltid eks-kjæresten min (da vi var ca. 18-20 år) at jeg måtte be om når/hvis vi fikk barn noen gang. Lurer på om det var fordi utstyret hans egentlig var litt lite...? :D

Edit: Prøvde å sitere en kommentar om å sy igjen et ekstra sting, men fikk visst bare med meg smilefjeset...

Endret av Frøken eple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som fødte for ikke så lenge siden. Mannen hennes var med på HELE fødselen, og alt rundt. Det var kun én gang han måtte ta en pause og sette seg ned litt, og det var... - når de skulle sette veneflon :ler2:

Dette er faktisk ganske vanlig :jepp: Samme skjedde med min kjære, bare da de satt epidural. Men det skal sies han hadde ikke spist hele dagen og det hele fikk han til å settes litt ut av spill :fnise: Og han er IKKE en som besvimer/blir dårlgi av blod og nåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye morsomt å lese her! :D Lurer på hvordan fødselen blir når veslejenta vår kommer, kanskje får vi noe artig å fortelle vi også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veneflon?

Anonym poster: bac08a4b54c0f6e41d9a92685e55e0a3

Den nåla som settes på f.eks. hånden for intravenøs væske.

Anonym poster: addc74f053dde1d83c5583cbad120df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest vilma2000

Så morsom tråd! Har ikke fødeerfaring selv, men kan fortelle om søsteren min og mannen hennes:

- Søster vekker mann midt på natta og sier "vannet har gått, vi må dra på sykehuset". Mannen ser ned på den våte flekken i senga og sier "du tisset sikkert bare litt på deg, det gjør jeg også noen ganger" så sov han videre.

- Da de endelig kom seg til sykehuset hadde de parkert rett uttenfor og mannen var i overkant opptatt av at han måtte få flyttet bilen. Jordmor sa flere ganger at det ikke var viktig nå, at søster hadde 8 cm åpning og dette kom til å bli styrtfødsel. Mannen fortsatte forfjamset å spørre om bøtene var høye og om noen kom til å taue bort bilen.

- Da fødselen var over og søster fikk meg og lillebror på besøk sier mannen "hun overdrev litt, men det så vondt å sy på slutten der altså".... Da sa søsteren min med sammenbitte tenner "jeg skal sparke deg alt jeg har i balla di 10 ganger på rad og så skal vi se om du overdriver eller ikke".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke på noe konkret han sa, men han skravlet noe inni hampen. Fikk et lite utbrudd der jeg ba han holde kjeft... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det han sa var så morsomt, men jeg oppfattet ikke riktig hva han sa. Da riene begynte å bli ganske vonde maserte han ryggen min og spurte "er det godt?" Jeg rykker meg unna, ser sint på han og sier "ikke søren!!" Jeg trodde han spurte om jeg var kåt :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Herregud, for en herlig tråd!!

Jeg fødte selv for noen uker siden. Mannen min var ekstremt stresset gjennom hele greia, men prøvde så godt han kunne å skjule det for min skyld. Så kom tiden for å presse ungen ut, og før jeg vet ordet av det hører jeg hylskrik og gråt i fødestua :pls: Trodde for et sekund at fødselen var over, men visst var det ikke mannen som skrek :hoho: Jeg tror jeg lo og skrek om hverandre resten av fødselen



Anonymous poster hash: 77709...27c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, mye herlig her!:D min bare klagde over hvor trøtt han var, og der lå jeg etter 13timer med rier, uten søvn og mat på et døgn. Syntes veldig synd på han ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er riktig nok om min bror og svigerinne da de skulle ha sin førstefødte.

Broren min var ute og skrudde på ene bilen, mens svigerinnen min merket at riene var i gang, hun dusjet før hun tok opp telefonen og ringte ham "Da har riene startet." hvor da min bror svarer "Åja" som om det ikke var noe å merke seg ved. "Jeg sa RIENE har startet og vi må dra snart" (bor 2 1/2 timer fra nærmeste sykehus) "Jammen, det haster vel ikke så.... jeg er skal bare få ferdig detta hjullageret!"



Anonymous poster hash: 919b0...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...