Gå til innhold

Dagen er 22.august 2009 :)

flub

Anbefalte innlegg

Gratulerer med forlovelse og nydelig valg av kjole! Dere gifter dere helgen etter oss, så vi har sånn cirka like god/dårlig tid på oss.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med forlovelse og nydelig valg av kjole! Dere gifter dere helgen etter oss, så vi har sånn cirka like god/dårlig tid på oss.:)

Tusen takk :)

Det er godt vi fortsatt har god tid ja! :roll:

Har du kommet langt i planleggingen el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Det er godt vi fortsatt har god tid ja! :roll:

Har du kommet langt i planleggingen el?

Har gjort dette:

-bestilt kirke

-bestilt lokaler

-kjøpt gifteringer

-gjesteliste

-budsjett

-fotograf

-kjolen er i boks

-sjakett til samboer er i boks

-brudesko er kjøpt

-skjorte til brudgom er bestilt

-driver å lager invitasjoner

-brudeslør er kjøpt

-smykker til kjolen er under bestilling

-fargetema bestemt: gull, gylden-hvitt, litt sølv, strass og perler+brunt

-forloveren min er bestemt og takket ja

-blomster er delvis ordnet men ikke bestilt enda

De store tingene som er igjen å bestemme snart:

-hvilken musikk til festen

-solist til kirken (vet hvilken, men må bare få ut fingeren å ringe henne)

-transport (skal høre med en bekjent)

-frisør

-evt overnatting og logistikk

Har en del planlegging i hodet, og elsker å holde på med det. Som moren min sa: "hva skal du finne på etter bryllupet egentlig?" :). Litt i faresonen for å bli litt bridezilla med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette:

-bestilt kirke

-bestilt lokaler

-kjøpt gifteringer

-gjesteliste

-budsjett

-fotograf

-kjolen er i boks

-sjakett til samboer er i boks

-brudesko er kjøpt

-skjorte til brudgom er bestilt

-driver å lager invitasjoner

-brudeslør er kjøpt

-smykker til kjolen er under bestilling

-fargetema bestemt: gull, gylden-hvitt, litt sølv, strass og perler+brunt

-forloveren min er bestemt og takket ja

-blomster er delvis ordnet men ikke bestilt enda

De store tingene som er igjen å bestemme snart:

-hvilken musikk til festen

-solist til kirken (vet hvilken, men må bare få ut fingeren å ringe henne)

-transport (skal høre med en bekjent)

-frisør

-evt overnatting og logistikk

Har en del planlegging i hodet, og elsker å holde på med det. Som moren min sa: "hva skal du finne på etter bryllupet egentlig?" :). Litt i faresonen for å bli litt bridezilla med andre ord.

Du er godt igang ja... Bra det da! Driver å prøver å finne ut av musikk til vielsen vi nå da... Men det er ikke lett. Skal man velge det tradisjonelle, eller ikke.... osv. Man har jo så mange muligheter. Og det er utrolig befriende.

--

Har tenkt på en ting. Siden brudepikene min er såpass gamle(, og HØYE, hvertfall høyere enn meg), så tenker jeg at det blir litt feil at de går foran oss inn i kirken.. Så har tenkt på et alternativ: At de står i døren før vielsen starter og deler ut eventuelle program. (Vet ikke om man pleier å ha det en gang jeg), men hvertfall, så går de opp og setter seg med de andre, med en melodi spilt på f.eks. fløyte. Dette som et tegn på at brura kommer. :) Skal selvsagt foreslå dette for presten. Men er det noen som har erfaringer om liknende måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg ville valgt "store" brudepiker til å gå direkte i front av oss inn i alle fall. Har ikke noen erfaringer men jeg ville kanskje tenkt noe slik du gjør, at de på en måte kommer inn først som en oppgang til at du kommer inn til en eller annen brudemarsj. Tror kirken er ganske fleksibel så lenge man holder seg innenfor tidsrammen.

Tror det er litt opp og ned med program. Var i et bryllup i sommer hvor de ikke hadde kirkeprogram. Savnet det ikke før jeg kom hjem og kom på at det hadde vi ikke fått. :) Men jeg tror allikevel vi skal lage et kirkeprogram. Vi er i alle fall opptatt av å få seremonien i kirken til å bli så bra som mulig og da synes vi kirkeprogram er en fin ramme rundt det hele. Det er også en ting som gjør gjestene oppmerksomme på hva som skal skje i kirken og kanskje det er lettere å få alt med seg. Synes også det er fint å presentere solisten vår i et evt kirkeprogram.

Vi har egentlig ikke diskutert hvilken inn-og utgangsmarsj vi skal ha, men jeg har i alle fall lyst på den tradisjonelle inn og Brudemarsj fra Telemark ut. Skal ikke se bort i fra at det blir akkurat slik jeg ønsker meg.;)

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg ville valgt "store" brudepiker til å gå direkte i front av oss inn i alle fall. Har ikke noen erfaringer men jeg ville kanskje tenkt noe slik du gjør, at de på en måte kommer inn først som en oppgang til at du kommer inn til en eller annen brudemarsj. Tror kirken er ganske fleksibel så lenge man holder seg innenfor tidsrammen.

Tror det er litt opp og ned med program. Var i et bryllup i sommer hvor de ikke hadde kirkeprogram. Savnet det ikke før jeg kom hjem og kom på at det hadde vi ikke fått. :) Men jeg tror allikevel vi skal lage et kirkeprogram. Vi er i alle fall opptatt av å få seremonien i kirken til å bli så bra som mulig og da synes vi kirkeprogram er en fin ramme rundt det hele. Det er også en ting som gjør gjestene oppmerksomme på hva som skal skje i kirken og kanskje det er lettere å få alt med seg. Synes også det er fint å presentere solisten vår i et evt kirkeprogram.

Vi har egentlig ikke diskutert hvilken inn-og utgangsmarsj vi skal ha, men jeg har i alle fall lyst på den tradisjonelle inn og Brudemarsj fra Telemark ut. Skal ikke se bort i fra at det blir akkurat slik jeg ønsker meg.;)

Jeg er helt enig i at program er en fin ramme rundt seremonien, og en fin måte å gjøre gjestene oppmerksomme på hva som skjer underveis. Så regner med vi lager program ja :)

Vi ønsker, eller jeg da :gjeiper: (for han bryr seg ikke så mye om akkurat det dessverre), også å ha litt tradisjonell musikk til ut- og inngangsmarsjen. Jeg tenker bryllupsmarsj fra "En midtsommernatts drøm" av Mendelsohn til inngangsmarsj, og Purpose av Nordraak til utgansmarsjen. Vi får diskutere det litt nærmere tenker jeg.

Har dere funnet ut menyen el? Vi synes det er så utrolig vanskelig. Vil jo egentlig ha biff, men til 74 gjester blir nok det for dyrt. Og har ikke lyst til å ha steik! :) Det er helt sikkert. Vi er enig om at det blir en tre-retters middag. Men hva e alternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at program er en fin ramme rundt seremonien, og en fin måte å gjøre gjestene oppmerksomme på hva som skjer underveis. Så regner med vi lager program ja :)

Vi ønsker, eller jeg da :gjeiper: (for han bryr seg ikke så mye om akkurat det dessverre), også å ha litt tradisjonell musikk til ut- og inngangsmarsjen. Jeg tenker bryllupsmarsj fra "En midtsommernatts drøm" av Mendelsohn til inngangsmarsj, og Purpose av Nordraak til utgansmarsjen. Vi får diskutere det litt nærmere tenker jeg.

Har dere funnet ut menyen el? Vi synes det er så utrolig vanskelig. Vil jo egentlig ha biff, men til 74 gjester blir nok det for dyrt. Og har ikke lyst til å ha steik! :) Det er helt sikkert. Vi er enig om at det blir en tre-retters middag. Men hva e alternativene?

Vi har tre-retters meny på restaurant til cirka 35-40 gjester og har valgt meny utfra det vi har sett på selskapsmenyen deres. Har enda til gode å diskutere det med kokken som vi kjenner fra før. Men vi regner med det blir scampi til forrett, oksefilèt til hovedrett og mango-og champagnesuppe med marinerte jordbær til dessert. Hvis du serverer svinefilèt er det mye billigere enn biff og det kan være vel så godt det innimellom. Smakte noe helt nydelig forrige helg. Det var svinefilèt med kremost inni og surret med bacon rundt. Det var en festmiddag verdig! Husker ikke helt...men skal dere lage middagen selv? Da er i så fall den retten veldig enkel å lage til flere. Hun som laget den serverte med soppstuing, peppersaus, smørstekte grønnsaker og hasselback-poteter ved siden av. Forretter er det tusenvis av som er enkle og gode å lage selv og desserter likseså. Enste jeg ville foreslå hvis dere skal lage dessert er å lage noe som er enkelt å lage og servere mange. Da er gjerne alternativene hjemmelaget is, sorbet, suppe o.l. som du lager en stor porsjon av.

Det var ikke selve maten som var dyr på restauranten vi skal ha det. Det som gjør utslaget prismessig er alkoholen. Men stedet vi skal ha det er drømmestedet, og da går vi heller for de beste lokalene og serverer alkohol til velkomst, maten og to-tre bonger til festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre-retters meny på restaurant til cirka 35-40 gjester og har valgt meny utfra det vi har sett på selskapsmenyen deres. Har enda til gode å diskutere det med kokken som vi kjenner fra før. Men vi regner med det blir scampi til forrett, oksefilèt til hovedrett og mango-og champagnesuppe med marinerte jordbær til dessert. Hvis du serverer svinefilèt er det mye billigere enn biff og det kan være vel så godt det innimellom. Smakte noe helt nydelig forrige helg. Det var svinefilèt med kremost inni og surret med bacon rundt. Det var en festmiddag verdig! Husker ikke helt...men skal dere lage middagen selv? Da er i så fall den retten veldig enkel å lage til flere. Hun som laget den serverte med soppstuing, peppersaus, smørstekte grønnsaker og hasselback-poteter ved siden av. Forretter er det tusenvis av som er enkle og gode å lage selv og desserter likseså. Enste jeg ville foreslå hvis dere skal lage dessert er å lage noe som er enkelt å lage og servere mange. Da er gjerne alternativene hjemmelaget is, sorbet, suppe o.l. som du lager en stor porsjon av.

Det var ikke selve maten som var dyr på restauranten vi skal ha det. Det som gjør utslaget prismessig er alkoholen. Men stedet vi skal ha det er drømmestedet, og da går vi heller for de beste lokalene og serverer alkohol til velkomst, maten og to-tre bonger til festen.

Svinefilét ja, det har vi vært inne på. :) Vi er ikke interesserte i å lage maten selv. Så planen er vel å forhøre oss med cateringselskaper i lokalmiljøet etter hvert. Mmm, kremost hørtes deilig ut!

Har tenkt på scampi til forrett vi også, ikke akkurat det rimeligste det heller. :sukk:

Vi har bestemt at det blir fri bar, og da blir i hvertfall drikken den dyreste posten. :sukk: Vi skal prøve å beregne at gjestene ikke drikker seg stupfulle, men det er uansett noe vi ikke kan styre til syvende og sist, dessverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinefilét ja, det har vi vært inne på. :) Vi er ikke interesserte i å lage maten selv. Så planen er vel å forhøre oss med cateringselskaper i lokalmiljøet etter hvert. Mmm, kremost hørtes deilig ut!

Har tenkt på scampi til forrett vi også, ikke akkurat det rimeligste det heller. :sukk:

Vi har bestemt at det blir fri bar, og da blir i hvertfall drikken den dyreste posten. :sukk: Vi skal prøve å beregne at gjestene ikke drikker seg stupfulle, men det er uansett noe vi ikke kan styre til syvende og sist, dessverre. :(

Vi styrer ikke det vi heller, men hvis folk vil bli stupfulle så får de ta konsekvensen av det og betale for sine egne drinker. Tror man blir god og brisen av en velkomstdrink, tre-fire glass vin til maten, en likør og to/tre drinker etter middagen. Det er jo ikke snakk om så mange timer man skal konsumere alt siden vi skal ha det på restaurant. Har beregnet 17 000 kroner bare i alkohol vi! :sukk: Godt foreldrene mine skal bidra med størsteparten av festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Hei,Flub!

Bare innom en tur for å se hva du driver med :goodbye: Er det noe nytt?

:kose:

Endret av LindaKristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her skjer det ting. Vi tenker og tenker og tenker :). Vi har blant annet funnet ut at min kjære skal overraske og stå for brudebuketten. Det var ganske bra av meg å godta det, for jeg er en person som liker å ha kontroll på sånne viktige ting. Men jeg stoler fullt og helt på at han finner noe fint! :) *Stolt av meg selv!* Men det er kanskje lov å hinte litt om hva man synes er fint?

Ellers har jeg fått kjøpt meg underskjørt på qxl, til kr 260. Er det billigere enn i butikk?? Har ikke undersøkt så veldig før jeg la inn bud skjønner dere. Men jeg så for meg at underskjørt fort kan koste oppe i mot 500,-. Har også kjøpt meg tiara på qxl :) Se link til bilde i første innlegg! Den er forøvrig MYE vakrere i virkeligheten!

Men en ting jeg lurer på: hvordan greier dere som har giftet dere å holde munn om brudekjolen til deres tilkomne.. ??? Har så lyst å vise/fortelle min kjære hvordan den ser ut! Men samtidig har jeg ikke lyst i det hele tatt. DILEMMA! hehe. Vil jo at det skal være en overraskelse. Men det kribler i hele kroppen.

Har funnet ut at jeg skal se etter sko, hvor første prioritet er at de er gode å gå i. Eller, førsteprioritet er at de er hvite, andre er at de er gode å gå i, og tredjeprioritet er utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Nydelig kjole, den falt jeg heelt for jeg og. Hvilken butikk fører denne/dette merket? Jeg skal mest sannsynlig få sydd selv, og da kan jeg jo kopiere litt, men det hadde vært greit å vite allikevel:P Og hvor mye betaler du for den? Den var virkelig akkurat sånn som jeg vil ha min ... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nydelig kjole, den falt jeg heelt for jeg og. Hvilken butikk fører denne/dette merket? Jeg skal mest sannsynlig få sydd selv, og da kan jeg jo kopiere litt, men det hadde vært greit å vite allikevel:P Og hvor mye betaler du for den? Den var virkelig akkurat sånn som jeg vil ha min ... *sukk*

åhh- så hyggelig at du synes den er fin!!

:enig:

Jeg har vært i drammen på "Brudesenteret". Her er hjemmesiden! hvis du lurer på åpningstider. Veldig hyggelige der. Spesielt hun med mørkt, kort hår :)

Den koster meg kr. 9900,- :snurt: men sånn er det når man har bestemt seg! Må jo kjøpe alt tilbehør i tillegg vettu. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, takk! Den var virkelig, virkelig nydelig altså *sukke*. Skal jammen legge den i mappen min for senere vurdering:P Ser ut som dere har fått mye istand til bryllupet, det glemte jeg helt i min elleville begeistring over kjolen, blir spennende å følge med videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å holde tett om kjolen :fnise:

Ælen har fått se bilder av kjolen min på disse skranglete modellene, men ikke med meg i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har glemt å kommentere kjolen din. Ser nå at den er kjempefin! Vi gifter oss forresten i nabobygda (Svelvik);) , på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi. Så gøy. Kanskje vi kjenner hverandre :) Takk for kjolekomplimentene! Er så hyggelig å høre! :)

Endret av flub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har planleggingen stått litt stille en stund merker jeg. Juleforberedelsene har tatt litt overhånd, selvom jeg ikke har kjøpt en eneste julegave ennå!! Får lønning på fredag da $), så da blir det andre boller. :D Vi skal feire julaften med min familie i år da! :D Dvs. mammas familie. (Jeg har skilte foreldre). Blir kjempekoselig, gleder meg masse! Det er første jul vi feirer som forlovet, men vi har feiret jul sammen i mange år før. Tror dette blir 4. eller 5. gangen. Første gang vi feiret sammen var vi med hans familie, året etter var vi hos mamma og tredje året hos pappa, osv. Det vil si at det faktisk er 5. gangen vi er sammen julaften. Lurer på hvordan vi skal gjøre det når vi skal begynne å ha julaften hjemme hos oss! Hvem skal vi be da liksom? Blir jo utrolig mange med 3 familier, har jo "Ørten og fjørten" søsken også! :S Den tid den sorg har jeg tenkt, men klarer ikke la være å tenke fremover likevel:)

Julestemningen er på topp hvertfall!! :sjenert:

Regner med at bryllupsplanleggingen blir lagt mer på bordet på nyåret. Da må jeg bli flinkere til å trene også!! Minn meg på det er dere snille :D

Gleder meg mer og mer til den store dagen, men den er jo så laaaaaaaangt frem i tid. *Utålmodig* :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...