Gå til innhold

Grøt i dyp skål eller på flat tallerken?


Gjest hennie

Anbefalte innlegg

Dyp, selvfølgelig! Ante ikke at noen spiste grøt av flat tallerken jeg. :hakeslepp: Det må da være fyktelig upraktisk (grøten skal jo være rykende varm og absolutt ikke for tykk). Lurte et øyeblikk på om man da bruker kniv og gaffel...men dere bruker vel skje? Skyver man ikke bare grøten rundt på tallerkenen og utenfor kanten da?

Utrolig hva man lærer på kg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye smør har du på? :klø:

Aldri opplevd at det har rent noen som helst plass jeg.

Sikker mye. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å spise grøt fra flat tallerken neste gang, bare for å se hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg spiser i hovedsak grøt fra dyp tallerken. Det har vel hendt at jeg har spist havregrøt fra flat, men i så fall var det vel for at den skulle bli fortere kald. Det spiller egentlig ingen rolle for meg hvordan grøten blir servert, jeg spiser uansett av den tallerkenen som står på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at noen spiste grøt av flate tallerkner jeg.

Ikke jeg heller, det har jeg aldri sett. Tror faktisk jeg hadde stusset hvis jeg hadde vært hos noen og fått servert grøt på en tallerken, men det er nå så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flat :jepp: Mamma sin familie spiser av flat tallerken, så det har jeg, mamma og broren min alltid gjort. Pappa derimot, spiser alltid av dyp tallerken. Noen ting er ikke lite lett å endre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All annen grøt enn havregrøt spises på flat tallerken. Havregrøt koker jeg direkte i skålen i mikroen, så da må jeg ha dyp tallerken.

Jeg har aldri hørt om noen som spiser risengrøt fra dyp tallerken... Både i kantinen på uni og på jobben serverer de risengrynsgrøt om fredagene, og begge steder serverer de den på flatt fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ganske vanlig at kantiner og steder som selger grøtporsjoner selger på flat tallerken. Men det går mer på det økonomiske. De sparer femti prosent sånn. Og slipper at folk i kantinekø må komme tilbake etter påfyll med kanel og sukker. Ergo styrer økonomien, ikke tradisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, det har jeg aldri sett. Tror faktisk jeg hadde stusset hvis jeg hadde vært hos noen og fått servert grøt på en tallerken, men det er nå så.

Jeg har heller aldri sett at grøt har blitt servert på flat tallerken, trodde alle brukte dyp tallerken jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, det har jeg aldri sett. Tror faktisk jeg hadde stusset hvis jeg hadde vært hos noen og fått servert grøt på en tallerken, men det er nå så.

Enig, jeg har aldri hørt om bruken av flat tallerken til grøt. Unntatt i kantiner av de samme årsakene som nevnt litt over.

Nei grøten skal serveres i dyp skål, og jeg har ikke behov for å etterfylle sukker og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heart_*

Her kommer det litt an på, skal jeg spise f.eks bare rømmegrøt/smørgrøt så tar jeg dyp tallerken.

På st.hans aften sitter vi i fjæra å koker stort bål og spiser risengrynsgrøt med rømmegrøt på toppen(også med kanel, sukker, smør) på flate tallerkener.

På lille julaften spiser vi kun risengrynsgrøt, i flate tallerkener der og. Og restene av grøten blir riskrem til dessert på julaften.

I min samboers familie er det vanlig å bruke dyp, min familie bruker flat..

Nam, nå fikk jeg pinadø lyst på grøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

DYP! Da holder grøten seg varm lengere.

(Min samboer spiser spekemat til grøt og bacon+tomatsuppe til pannekaker. Dette har aldri vi gjort i min familie, men han gjør det han er vant til og jeg det jeg er vant til. Så er alle glade og fornøyde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All annen grøt enn havregrøt spises på flat tallerken. Havregrøt koker jeg direkte i skålen i mikroen, så da må jeg ha dyp tallerken.

Samme her :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at kantiner og steder som selger grøtporsjoner selger på flat tallerken. Men det går mer på det økonomiske. De sparer femti prosent sånn. Og slipper at folk i kantinekø må komme tilbake etter påfyll med kanel og sukker. Ergo styrer økonomien, ikke tradisjonen.

:ler: Jeg må være unntak i begge retninger da, for jeg mener å erindre at man i kantina på NTNU faktisk brukte dype tallerkener til grøt. (Men jeg spiste da av dem også til tross for at jeg er vant til flate hjemmefra.)

*fleksibel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...