Gå til innhold

Grøt i dyp skål eller på flat tallerken?


Gjest hennie

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av den høvle\raspe ost-tråden her inne, så måtte bare spørre dere om hvordan dere spiser grøten?

Sambo kommer på en familie hvor de spiser grøt(risengryns og all annen grøt) på flat tallerken..Synes det er litt uvanlig, er så vant til å bruke dyp skål, jeg da.

Sambo insisterer på å spise den fra flat tallerken her hjemme også, så vi har kommet til enighet om at den som lager grøten dekker bordet, og da blir det flat tallerken dersom det er han, og dyp hvis det er jeg..

Hva er vanlig for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyp her. Det hender samboer og jeg også har ulik mening vi vil ha en rett i dyp eller flat tallerken, så da velger vi det hver av oss vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyp her også.

Edit* Har aldri hørt om at noen bruker flat tallerken til grøt. :sjenert:

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på grøten. Havregrøt spiser jeg (vi hjemme) på flat tallerken, mens all annen grøt spises i dyp. Gjør liksom ikke noe om havregrøten blir litt kald, da er den egentlig bare bedre. Med annen grøt funker det ikke slik (selv om jeg elsker kald rømmegrøt :rødme: ).

Og så fint at min kjempefine tråd kunne være til inspirasjon. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Flat! :jepp: Ellers må man jo ta på sukker og kanel flere ganger i løpet av porsjonen, eller spise grøten uten noe på! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om å spise grøten på flat tallerken før, så dette var en morsom tråd! :fnise:

Vi har alltid spist risgrøten fra dyp tallerken her i hjemmet.. men det blir jo veldig varmt, og man må jo vente lenge før man kan spise.. så kanskje jeg skal teste ut med flat skål neste gang! Da får vel mor sjokk, hihi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...