Gå til innhold

Feire jul med dårlig råd


Gjest fattignissen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spør alltid om jeg kan få med meglitt papir viss jeg kjøper noe (selv om det ikke er en gave). Da får du selvsagt, og gjerne sløyfe også. Det er greit viss det ikke er pakkeboder i nærheten. Er det det, så er det jo bare til å ta med seg en meter eller to. man kan også bruke mindre bånd ved å ikke legge rundt pakkene, men bare ha en liten krøllet dusk på toppen av pakken. Gavelapper lager jeg selv. priner ut fine julemotiver og limer på en rød/grønn bakgrunn. Pleier også å gå innom en skobutikk å spørre etter skoesker. Dette gir de deg gjerne!! fine til å pakke myke gaver i, så ikke papiret blir ødlagt/hullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Om du er student eller ikke skal feire julen hjemme i år, kan du hente deg noen kvister/greiner, male/spraye de hvite, og henge kuler på.

* Spør dine foreldre/besteforeldre etter litt gammel julepynt som du kan spraylakkere eller fikse litt på. (de fleste eldre blir glad om noen vil ha "rotet" deres)

* Til foreldre/besteforeldre og tanter/onkler kan dere gi et familiebilde eller bilder av dere og barna, dekorert og med magneter bakpå, til å ha på kjøleskapet. SÅÅÅÅ KOSELIG!!!!!!

* Bruke den pynten du ellers har hjemme, f.eks. klare vaser/fat/skåler og bruke røde lys + sand.....

* Gi fotografbildene til jul, istedet for å bare gi de ellers..... Vi skal gi fotografbildene fra vårt bryllup til svigers og mine foreldre til jul...

* Til venniner; en bodylotion/shampo flaske med en pen sløyfe rundt!!!

* Gi mindre gaver og større julekort! Gjerne på rim! Alltid mye koseligere å høre at noen setter pris på deg, enn å få 10 krystall lysestaker).

* Gi abonnement i julegave, i stedet for å bare gi det ellers. Donald duck abonnement til barna, Bolig/helse blad til kona, og Vitenskapblad/fotballblad/avisen til mannen!! Så slipper dere kjøpe dette HELE neste år!!!

* Gi tjenester som: 5x bretting av tøy, 10x stryking av skjorter, 10x henting av søpelspann+ posten, matlaging, gjerbakst, bilvask, trilleturer, hundelufting o.l. kjempe greit å få!!

* Om dere skal ha julebesøk er det helt greit å spørre om de som kommer kan stå for drikken, eller ta med desserten, eller frukt o.l. Slik gjør våres familie det, og det er så greit å komme i besøk og føle at man har bidratt litt.

* Om dere har stor familie, men "brors familie" og "søstersfamilie" gi en gave til hele familien, f.eks et artig brettspill, en spennende film. Eller gi en gave til flere av tantebarna sammen!

* Gi en symbolskgave. f.eks et lite hjerte. Symbol for vårt vennskap, vår kjærlighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her var det masse bra tips!

Kanskje noen har tips om billige julekaker man kan bake selv også? :)

Jeg skal bake i år, men er ikke noe flink på å regne på hvor mye julebaksten koster. Er det sånn at alt er billig så lenge man baker det selv? Eller er det noen sorter som er billigere enn andre? Fattigmann, kom jeg til å tenke på her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...