Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #81 Skrevet 3. november 2008 Ja det er ikke bare fjortiser som bruker "maske",jeg vet om en jente som er over 20 som bruker et VELDIG tjukt og mørkt lag med foundation.Like mørk i huden som feks.en pakistaner.(selv om det er forskjell på de og da)Hun har alltid brukt mye sminke og mørk foundation,men en dag jeg så henne på jobb etter en stund har hun begynt med en enda mørkere foundation.I tillegg til masse masse maskara og opptegnede øyenbryn.Fikk nesten sjokk hehe.TMen det kan gå andre veien også,har sett en mørk jente bruke en lys foundation,pudder osv. og prøvd å bli lysere og det var heller ikke fint,så skillet på halsen...Og veldig mye øyensminke og maskara...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #82 Skrevet 4. november 2008 En annen litt rar ting jeg har sett er at mange napper vekk nesten hele øyebrynet, for så å streke opp nye med sort eyeliner.
Hinata Skrevet 5. november 2008 #83 Skrevet 5. november 2008 En annen litt rar ting jeg har sett er at mange napper vekk nesten hele øyebrynet, for så å streke opp nye med sort eyeliner. Dette gjelder vel ikke bare unge, ser folk i 40-50-årene som gjør det samme. Det er så stygt..
mysan Skrevet 5. november 2008 #84 Skrevet 5. november 2008 Dette gjelder vel ikke bare unge, ser folk i 40-50-årene som gjør det samme. Det er så stygt.. Og enda verre er det når de tegner opp de nye brynene en halv cm over der de naturlige ville befunnet seg. For å åpne blikket og få større øyne liksom
Gjest Grafica Skrevet 5. november 2008 #85 Skrevet 5. november 2008 Eneste grunnen til at jeg streker opp mine med sort, er fordi øyenbrynene mine er lysere enn det sorte håret mitt Men jeg kjenner godt til de som tilogmed barberer bort øyenbryna og så tegner dem opp. Kronisk overraska, kaller jeg dem.
Gjest Fashion <3 Skrevet 13. februar 2009 #86 Skrevet 13. februar 2009 Selv er jeg 15 år, ganske blek, bruker foundation og pudder som matcher den bleke huden min og bruker en lyserosa rouge som frisker opp ansiktet.. og markerer bryna mine forsiktig med eyeliner, bruker maskara og Lipsyl sin lipgloss glam shine x) får mye skryt over sminkeferdighetene mine :D
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. februar 2009 #87 Skrevet 14. februar 2009 Som mann må jeg si at dette sminkehysteriet er en skikkelig turnoff. Jeg foretrekker damene naturlig uten sminke og tar det da som en bonus når de sminker seg opp en sjelden gang ifb med fest osv. Jeg har selv datet endel av disse sminketrynene og det er skremmende hvor dårlig selvtilit og selvbilde de har når de aldri kan vise seg uten sminke. Alt med måte sier nå jeg...
Gjest Purple Haze Skrevet 15. februar 2009 #88 Skrevet 15. februar 2009 Blir helt facinert over dette fenomenet. Å se på sånne oversminkete fjes, er som å se på en bilulykke, det er fælt, men jeg klarer ikke se vekk. Ei som jobber i en butikk her i byen, er så sparklet at hun kan nesten ikke snakke. Og hvert fall ikke smile, for da sprekker hele ansiktet. For ikke å snakke om håret hennes. Det er så fullt av spray at det er skuddsikkert! Ikke et hårstrå beveger seg... Vakkert..........not! Lurer på hvor lang tid slike bruker på badet om morgenen?
Gjest SmallTalk Skrevet 16. februar 2009 #89 Skrevet 16. februar 2009 Genial tråd! Jeg for min del husker veldig godt en kommentar jeg fikk av moren min for en 5-6 år siden (er 20 nå). Jeg skulle i bursdag til en vennine, og hadde sminket meg etter alle kunstens regler. Når jeg gikk ut fra badet var jeg skikkelig fornøyd med resultatet, men humøret sank betraktelig da det smalt fra mamma: "Unnskyld med, men i min ungdom sminket vi oss for å se freshe ut, ikke for å se syke ut!" Man kan vel si at den kommentaren svei ganske hardt!
Gjest Gjest_jente22_* Skrevet 21. mars 2009 #90 Skrevet 21. mars 2009 Syns ikke det har vært helt riktig å le av dem heller.. Selv var jeg en sånn brunkremjente på ungdomsskolen, mens alle de kuleste jentene var mer naturlig. Alle snakket om at gutter liker naturlige jenter, og jeg ble kjempeflau hver gang noen snakket om sminking, osv... Jeg ville være naturlig, men hadde så rød hud, og fikk så klart mer og mer kviser (om det var sminke eller hormoner vet jeg ikke), og til slutt var det sånn at jeg ikke turde å gå i posten en gang uten sminke. Jeg var redd folk ikke skulle kjenne meg igjen. Og jeg tuller ikke.. JEg ville så gjerne kunne gå uten, men jeg klarte bare ikke å slutte. Jeg vil nesten sammenligne det med en spiseforstyrrelse. Man vet man ikke er fin, man vet det ikke er sunt, men man klarer ikke slutte. Etterhvert begynte jeg å blande brunkremen ut med fuktighetskrem for å få et mer naturlig preg, men uten å føle meg "naken". Men jeg ville absolutt ikke se sånn ut, og visste at gutter foretrakk naturlig. Husker fremdeles klovner i kamp som sang om "jenter med silikon og masse brunkrem i tryne" og jeg fikk vondt i magen. I dag kan jeg vise meg uten sminke ute, og er ikke redd for at folk ikke skal kjenne meg gijen Men jeg foretrekker fremdeles å i allefall ha litt pudder og rouge når jeg forlater huset. Huden min har ganske store porer, sikkert pga sminkebruken, og det plager meg litt. Det er et resultat av dårlig selvtillit i tenårene, som nok ikke hadde blitt bedre av å vite at alle lo av meg.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #91 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skjønner du var redd for ikke å bli gjenkjent uten sminke, jente22. Jeg har en stedatter i tenårene som er veldig opptatt av sminke og hår. De veldig få gangene jeg har sett henne uten sminke og uten stæsjet hår, så har hun vært som en fremmed. Det kan godt hende jeg ikke hadde kjent henne igjen på gata uten sminke og med håret hengende rett ned. Kanskje mest fordi hun aldri ville vist seg sånn offentlig, så jeg ville ikke koblet at det kunne vært henne. Jeg pleier å tenke om henne at hun er "tøff i trynet" (tar på seg en kunstig maske av selvtillit), men bak fasaden er hun ei usikker jente som prøver hardt å late som hun er noe hun ikke er. Litt trist.
Gjest Gjest_jente22_* Skrevet 29. mars 2009 #92 Skrevet 29. mars 2009 Jeg skjønner du var redd for ikke å bli gjenkjent uten sminke, jente22. Jeg har en stedatter i tenårene som er veldig opptatt av sminke og hår. De veldig få gangene jeg har sett henne uten sminke og uten stæsjet hår, så har hun vært som en fremmed. Det kan godt hende jeg ikke hadde kjent henne igjen på gata uten sminke og med håret hengende rett ned. Kanskje mest fordi hun aldri ville vist seg sånn offentlig, så jeg ville ikke koblet at det kunne vært henne. Jeg pleier å tenke om henne at hun er "tøff i trynet" (tar på seg en kunstig maske av selvtillit), men bak fasaden er hun ei usikker jente som prøver hardt å late som hun er noe hun ikke er. Litt trist. Du har nok rett i det siste der ja. Og det var på en måte det som var mitt poeng også. Det er trist, og ikke noe særlig å le av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå