Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Litt credit skal de jo ha, sprer jo litt glede med at vi kan le av dem :skratte:

Syns det ser så dumt ut, og virker jo som om de er ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Lurer på om de sminker seg i et mørkt rom eller finner den mørkeste foundationen for å se "fresh" ut :ler:

Lo godt for meg selv da jeg så ei på rundt 16 som var godt og vel sommerbrun i ansiktet, mens rundt munnen var det en hvit ring. :ler:

Hahahaha^^ Ja, det er helt hysterisk morsomt^^ Forstår virkelig ikke om de faktisk oppmuntrer hverandre til sånne masker, eller om de kanskje prøver å være slemme mot hverandre? Dere vet jenter, så onde mot hverandre. Kanskje de står sånn; åh, NÅ var du sexy! ta på litt mer! Og litt mer! Også er de så dumme at de ikke skjønner når dette skjer mot dem selv? Hvem veeeet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flink sønn...

Hadde vært moro å komme med en våtserviett og dratt av litt sminke, så kunne folk sett hvordan de egentlig ser ut.

Nå kan det være jeg som er rar da, men jeg ser litt "ned på" de som absolutt ikke kan gå utenfor døra uten sminke. Greit, jeg bruker som regel litt maskara selv, men gidder ikke klæsje på masse for å dekke de kvisene jeg har, og det er ingen krise dersom jeg ikke har tid til å ta på maskara heller. Naturlig er best, og dersom man trenger å fremheve det naturlige så er jo det bra, men å få hele trynet i en fargetone, mens halsen er i andre enden av skalaen er så langt unna naturlig du får det.

Lo godt for meg selv da jeg så ei på rundt 16 som var godt og vel sommerbrun i ansiktet, mens rundt munnen var det en hvit ring. :ler:

Nice! :ler:

Skrevet
Huff, ja sånn har det jo vært lenge:/ Da jeg gikk på ungdomsskolen var det et par av bertene der som falt for brunkremen iløpet av 8klasse. Disse vasket heller aldri ansiktet, men la på nytt lag dagen etter. Da hun ene viste seg med en svak grønn flekk på det vestre kinnet kan du tro praten mellom oss andre gikk i om hun hadde begynt å mygle!

:hoho:

Usj... Hvis mødrene til disse jentene bare hadde brydd seg nok til å sende de til gode parfymerier der de får gode råd og opplæring på riktig fargevalg og bruk av foudation, så hadde det vært så mye bedre for de.

Skrevet
No må eg berre spørre:

korleis klarar desse tenåringane å få ei slik maske i andletet? Misforstå meg rett, eg ønskjer ikkje å klare det sjølv, men eg fattar ikkje kva det er dei gjer for å få ei slik maske? Det hender eg bruker mykje sminke, men eg ser då aldri så jævlig kunstig ut? Eg trudde ei stund det var eit resultat av slik mineralsminke, men når eg har mineralsminke i trynet kan ein ikkje sjå det. Det nærmaste eg har vore å sjå korleis ein får ei slik maske er då eg var med i sminkegruppa under ein studentrevy, og då brukte skodespelarane noko som blei kalla "cake" og som var ei slags blanding av skokrem og sparkel.

Korleis?

Venninna mi har tvanstanker om at hun ser fæl ut uten sminke. Og jeg har sett henne sminke seg:P

Hun bruker et veldig tykt lag med foundation (billig merke),mye concealer (billig) så utroooolig mye pudder for å matte ned (også billig).

Og da mener jeg, hun må nesten vaske badet når hun er ferdig med pudderet!

Skrevet
Ein blir jo redd for å smile til dei, eg vil ikkje vere ansvarleg for at andleta deira sprekk! Men kor mykje snakkar vi om, liksom, eg har også ein Maybelline foundation, men den er rett god nett fordi den ikkje er mogleg å sjå på! Blir det kan hende verre av at dei brukar feil farge?

har ei veninne som sminker seg sånt som dette ( tro meg har sagt det ikke er fint men hun nekter å gå med noe annet)

fersken farget og oransjegul farge. de fleste bruker de tonene som asiatere skal bruke i ansiktet+ de tar halve flaksen hver dag :sukk:

jeg blir faktiskt helt frustrert over at folk kan gå sånt ut å synes de ser fine ut:S

har lyst å si til dem alle at de skal gå hjem å vaske seg :fnise:

tviler det har noe med billigmerkene å gjøre da. loreal og maybelline funker bra for de som har en okei hud. vennina mi har en oransjefarga foundation fra dior da og den er veldig tykk....

Skrevet
Flink sønn...

Hadde vært moro å komme med en våtserviett og dratt av litt sminke, så kunne folk sett hvordan de egentlig ser ut.

Nå kan det være jeg som er rar da, men jeg ser litt "ned på" de som absolutt ikke kan gå utenfor døra uten sminke. Greit, jeg bruker som regel litt maskara selv, men gidder ikke klæsje på masse for å dekke de kvisene jeg har, og det er ingen krise dersom jeg ikke har tid til å ta på maskara heller. Naturlig er best, og dersom man trenger å fremheve det naturlige så er jo det bra, men å få hele trynet i en fargetone, mens halsen er i andre enden av skalaen er så langt unna naturlig du får det.

ja flink sønn! jeg opplever mange gutter som ikke bryr seg om de er brunkrem tryner eller ikke.... mange synes de er deilige som er helt uforståelig for meg:S

har ei vennninne som sminket seg sånt ennå( vi er 18 nå) helt til nå hun var hos en hudlege som skulle fortelle hva produkter hun burde for å rense huden osv siden du har gansk uren hud^^ hun har bruk en tykk dior brunkem siden hun var 14 og nå sa legen at hun aldri kan få huden tilbake siden den er totalt ødelagt av overforbruk av sminke og null rens av huden.... synes virkelig synd på vennina mi siden nå kan hun aldri bruke sminke mer. nå blir hun bleik som et spøkelse sier hun :fnise:

hun har og fått eksem som ser veldig vondt og rødt ut.helt oppblåst og svææære klumper i hele ansiktet. ødelagt i det hele tatt hele ansiktet sitt.

heldigvis fikk jeg henne til å gå til lege før det ble verre

har et søskenbarn som så vil så gjerne ha sånn oransje foundation og hun er bare 14 men jeg nekter henne å kjøpe det. hun fikk heller en som passet til hennes hudtype og takk gud for jeg klarte og forklare hvorfor hun skulle ha en som var naturlig:)

må bare si at jeg absolutt hater den brunkrem trenden.

Gjest Tigress
Skrevet

Takk for hjelpa. Klarer framleis ikkje å heilt sjå for meg kor mange lag det må vere, for eg har ein billig Maybelline-foundation som er heilt suveren, og som ein verkeleg ikkje kan sjå på huda sjølv med mange lag - det må då ta frykteleg mykje tid!? Kan hende tek dei feil av gjørmemaska og foundationen når dei står opp tidleg?

Får håpe trenden går over etter kvart. Mange av desse jentene er jo pene under alt griseriet, og ville sett betre ut utan sminke!

Skrevet
Men jeg mener nå at det er bedre å være blek enn oransj...

Enig!

Men jeg lurer på - synes de det er fint selv? når de ser på venninene sine gjensparklede ansikter synes de det ser pent ut?

Dette lurer jeg også på. Ser de ikke selv hvor dumt det ser ut? Tenker de at alle de om ikke er oransje i ansiktet ser bleike og fæle ut?

Takk for hjelpa. Klarer framleis ikkje å heilt sjå for meg kor mange lag det må vere, for eg har ein billig Maybelline-foundation som er heilt suveren, og som ein verkeleg ikkje kan sjå på huda sjølv med mange lag - det må då ta frykteleg mykje tid!? Kan hende tek dei feil av gjørmemaska og foundationen når dei står opp tidleg? !

Du har kanskje vært flinkere til å ta din naturlig ansiktsfarge i betraktning? De ser ut til å velge den mørkeste de finner...

Skrevet

jeg skal ikke forsvare de som bruker en pudderdåse i løpet av en måned (tror jeg har mine i over et år),

MEN til dere som sier at det må være bedre å se blek ut enn oransje..

Har dere tenkt på at ikke alle har blek og fin hud? Min hud er ganske uren og også ganske blank. Går jeg uten noenting ser jeg til tider ganske syk ut! Jeg har noen bleke områder, og også andre områder hvor jeg er ganske rød og prikkete.. Så jeg er ikke så glad i å gå ut uten noe form for sminke, selv om det ofte hender.

Gjest Gjest_Lala_*
Skrevet

Min stedatter på 15 er en sånn sminkedukke. Hun har så tykt lag med foundation i fjeset at det ikke er antydning til naturlige variasjoner i huden. Jeg har ikke sagt et pip til henne om at det ser kunstig ut. Da hadde jeg vel blitt satt på hat-listen for evig tid.

Det jeg lurer litt på er... Altså, hun har en kjæreste. Hva skjer når de skal klemme på hverandre? Det må jo være null klinings der i gården, ellers hadde jo sminken hennes blitt gnidd utover og han ville sett ut som malerens palett etterpå.

Og jenta er så hysterisk redd for å bli sett uten sminke at hun pakker hele hodet inn i en håndduk eller knytter igjen ei hette foran ansiktet dersom hun må ut i offentligheten uten sminke. (Offentligheten = fra dusjen på en campingplass, over til vogna 50 meter borte)

Gjest Deception
Skrevet (endret)
jeg skal ikke forsvare de som bruker en pudderdåse i løpet av en måned (tror jeg har mine i over et år),

MEN til dere som sier at det må være bedre å se blek ut enn oransje..

Har dere tenkt på at ikke alle har blek og fin hud? Min hud er ganske uren og også ganske blank. Går jeg uten noenting ser jeg til tider ganske syk ut! Jeg har noen bleke områder, og også andre områder hvor jeg er ganske rød og prikkete.. Så jeg er ikke så glad i å gå ut uten noe form for sminke, selv om det ofte hender.

Men det går an å finne en foundation som jevner ut hudfargen uten selv å gi særlig farge, og deretter kan man bruke rouge osv for å gi litt ekstra glød. Dette ser bedre ut enn å kline på med for mørk foundation. Jeg kler selv ikke å være blek, og har i tillegg tynn hud, men jeg forsøker å bruke en foundation som matcher hudtonen, og heller bruke rouge for å gi farge i kinnene. Jeg liker ikke veldig dekkende produkter, for da er det lett at det blir seende unaturlig ut. For tida er jeg begeistret for Everyday Minerals i Original Glo, som er transparent og har litt skimmer, og som fungerer fint på tørr hud.

Endret av Deception
Gjest *lucky*
Skrevet

Et triks som fungerer fint er å bruke MD sin fargede solkrem under mineralfoundation. Da blir huden brun og naturlig.

Å til deg over som er stemor i tråden her, hva med å kjøpe en gave til stedatteren din som inneholder mineralfoundation en god rens+fukt?? Alle blir jo glad for en gave!!

Gjest Gjest_Lala_*
Skrevet
Et triks som fungerer fint er å bruke MD sin fargede solkrem under mineralfoundation. Da blir huden brun og naturlig.

Å til deg over som er stemor i tråden her, hva med å kjøpe en gave til stedatteren din som inneholder mineralfoundation en god rens+fukt?? Alle blir jo glad for en gave!!

Jeg har allerede gitt henne foundation som jeg "hadde kjøpt feil til meg selv". Og jeg har tilbudt henne å bruke av mine renseprodukter (ganske dyre ting fra hudpleiesalong). Men jeg har nok ikke særlig virkning på hennes syn på hva som er passende. ;)

Men kanskje en gave til jul hadde vært tingen. Men hvordan finner jeg rett farge for henne?

Skrevet
Jeg har allerede gitt henne foundation som jeg "hadde kjøpt feil til meg selv". Og jeg har tilbudt henne å bruke av mine renseprodukter (ganske dyre ting fra hudpleiesalong). Men jeg har nok ikke særlig virkning på hennes syn på hva som er passende. ;)

Men kanskje en gave til jul hadde vært tingen. Men hvordan finner jeg rett farge for henne?

Hva med å gi henne en hudpleietime til jul? Med ansiktsbehandling og sminking på slutten? Kanskje lettere å ta til seg tips når det kommer fra noen "proffe".

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Eller betalt make-over på et parfymeri med lærdom om hva som er riktig :jepp:

Jeg så en slik "brunkrembærte" stå og sminke seg på Oslo s-doene en gang (var veldig tidlig om morran, og vi var en helg gjeng, så jeg stod og venta en stund). Det var først altfor mørkt farget foundation som ble tatt på med kost (en svamp trekker inn mer av foundationen, og man får et tynnere lag), så solpudder, så MER foundation, også et helt tonn med solpudder. Også selvfølgelig en svær, tjukk eyelinerstrek, og ikke mindre enn 3(!!!) forskjellige typer mascara oppå hverandre...

Det morsomte er at under nesa var hun helt hvit :fnise: Noe som er et ganske vanlig fenomen, egentlig. Mange som har denne hvite ringen rundt munn også, som regel på grunn av liiiiiikbleik lipgloss som taes litt utafor leppene for å få større lepper...

Men det er nå de forferdelige ekstreme i andre enden av skalaen og. Jeg er goth/rockabilly selv, men det aller verste jeg ser, er de som smører inn trynet med hvit teatersminke og billig svart leppestift. Way to go sister, snakk om å ødelegge imaget til oss som faktisk sminker seg normalt, da.

Endret av Grafica
Gjest *lucky*
Skrevet

Nei det er ikke alltid så lett.. Jeg er oftest en dust inntil frøkna her i huset får tenkt seg om å ser seg selv i speilen, det er ikke så lett å innrømme at en ikke sminker seg så fint!!:)

Velger du å kjøpe ID til henne kan du jo bare kjøpe et gavekort på foundation hos en hudpleier.

Gjest Løve66
Skrevet

Har fått med meg ved å lese denne tråden at det sikkert er raus bruk av foundation - gjerne i feil farge - som er årsaken til at en del ungjenter ser temmelig oversminket og kunstig ut i ansiktet, men kan det også være at de setter disse sprøytene vi leste så mye om i sommer??

Nå husker jeg ikke helt hva det het, men det er altså et eller annet stoff man får kjøpt på nettet som man får i seg ved å sette sprøyter på seg selv. Da blir de visst både brune og mister apetitten så de i tillegg blir tynne (blant de tingene som høres for godt ut til å være sant - og da er det vel nettopp det, så da holder vi andre oss unna....).

Skrevet
Hva med å gi henne en hudpleietime til jul? Med ansiktsbehandling og sminking på slutten? Kanskje lettere å ta til seg tips når det kommer fra noen "proffe".

Det er en super julegaveidé. Bare så synd at økonomien er skral for tida. Blir nok billige julegaver i år. Hvor langt ned i pris kunne man få presset en sånn time da, tror du?

Hvis det ikke blir til jul så blir det kanskje til bursdagen eller noe.

Men jeg har et ørlite håp om at hun skal skjønne ting litt selv snart også. Hun er en av dem som har gått rundt med høyt bleka hår som ser ut som en parykk omtrent. Men nå nylig var hun hos frisøren og fikk farga håret til noe som ligner hennes naturlige kastanjebrune hårfarge. Hun ble bare såååå fin og mye mer naturlig! Kanskje sminken er neste steg for henne?

Gjest *lucky*
Skrevet
Det er en super julegaveidé. Bare så synd at økonomien er skral for tida. Blir nok billige julegaver i år. Hvor langt ned i pris kunne man få presset en sånn time da, tror du?

Hvis det ikke blir til jul så blir det kanskje til bursdagen eller noe.

Men jeg har et ørlite håp om at hun skal skjønne ting litt selv snart også. Hun er en av dem som har gått rundt med høyt bleka hår som ser ut som en parykk omtrent. Men nå nylig var hun hos frisøren og fikk farga håret til noe som ligner hennes naturlige kastanjebrune hårfarge. Hun ble bare såååå fin og mye mer naturlig! Kanskje sminken er neste steg for henne?

Det er jo sånn at ting ofte tar tid med disse tenåringene. Daglig innputt med gode råd er nok ofte nødvendig. Du kan jo bestille prøver til henne fra feks Everyday minerals, det får du billige prøver. Kanskje hun vil være med selv å se på siden. Du finner det her https://www.everydayminerals.com/index.php

Netthandel er ihvertfall populært her hos oss!!

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet

Her er mine sminketips til trådstarter:

Først gjelder det å plukke ut en billig og tykk foundation, helst tre toner mørkere enn din egen hudfarge, og påføre en generøs mengde i hele ansiktet. Glem halsen.

Deretter plukker man ut et svært dekkende pudder med mye pigmenter i. Roter kosten godt i pudderet og pass på å ikke dunke av kosten etterpå! Den skal være så full av pudder at det drysser av den. Påfør dette lagvis i ansiktet og pass på at det setter seg godt inn i den klebrige foundationen. Dypp kosten i pudderet flere ganger og repeter til ønsket effekt oppnås.

Til slutt kan man bruke solpudder for å få den friske sommerfargen. Denne påføres også i hele ansiktet på samme måte som pudderet.

Et godt tips er å ha med et kakete kompaktpudder i veska, slik at man kan gjøre touch ups i løpet av dagen ved å legge på flere lag sminke.

Avslutningsvis så rammer du inn øynene med en tykk, sort kajalstrek. Denne kajalen kan også brukes til å tegne opp øyenbrynene med. Om du skal på fest så er det fint å bruke hvit øyenskygge over hele øyenlokket og svart i globallinjen. Husk å ikke blende! Avslutt med tre lag klumpete mascara og en dæsj lyserosa lipgloss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...