Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lala_*
Skrevet
Her er mine sminketips til trådstarter:

Først gjelder det å plukke ut en billig og tykk foundation, helst tre toner mørkere enn din egen hudfarge, og påføre en generøs mengde i hele ansiktet. Glem halsen.

Deretter plukker man ut et svært dekkende pudder med mye pigmenter i. Roter kosten godt i pudderet og pass på å ikke dunke av kosten etterpå! Den skal være så full av pudder at det drysser av den. Påfør dette lagvis i ansiktet og pass på at det setter seg godt inn i den klebrige foundationen. Dypp kosten i pudderet flere ganger og repeter til ønsket effekt oppnås.

Til slutt kan man bruke solpudder for å få den friske sommerfargen. Denne påføres også i hele ansiktet på samme måte som pudderet.

Et godt tips er å ha med et kakete kompaktpudder i veska, slik at man kan gjøre touch ups i løpet av dagen ved å legge på flere lag sminke.

Avslutningsvis så rammer du inn øynene med en tykk, sort kajalstrek. Denne kajalen kan også brukes til å tegne opp øyenbrynene med. Om du skal på fest så er det fint å bruke hvit øyenskygge over hele øyenlokket og svart i globallinjen. Husk å ikke blende! Avslutt med tre lag klumpete mascara og en dæsj lyserosa lipgloss.

Ah, det er DU som veileder stedatteren min! Det oppklarer mangt og meget. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet
Her er mine sminketips til trådstarter:

Først gjelder det å plukke ut en billig og tykk foundation, helst tre toner mørkere enn din egen hudfarge, og påføre en generøs mengde i hele ansiktet. Glem halsen.

Deretter plukker man ut et svært dekkende pudder med mye pigmenter i. Roter kosten godt i pudderet og pass på å ikke dunke av kosten etterpå! Den skal være så full av pudder at det drysser av den. Påfør dette lagvis i ansiktet og pass på at det setter seg godt inn i den klebrige foundationen. Dypp kosten i pudderet flere ganger og repeter til ønsket effekt oppnås.

Til slutt kan man bruke solpudder for å få den friske sommerfargen. Denne påføres også i hele ansiktet på samme måte som pudderet.

Et godt tips er å ha med et kakete kompaktpudder i veska, slik at man kan gjøre touch ups i løpet av dagen ved å legge på flere lag sminke.

Avslutningsvis så rammer du inn øynene med en tykk, sort kajalstrek. Denne kajalen kan også brukes til å tegne opp øyenbrynene med. Om du skal på fest så er det fint å bruke hvit øyenskygge over hele øyenlokket og svart i globallinjen. Husk å ikke blende! Avslutt med tre lag klumpete mascara og en dæsj lyserosa lipgloss.

No var innlegget mitt inspirert meir av forskertrong enn av ønsket om å sjå slik ut sjølv, men takk likevel, noe veit i alle fall kva eg skal passe meg for...

Skrevet
Har fått med meg ved å lese denne tråden at det sikkert er raus bruk av foundation - gjerne i feil farge - som er årsaken til at en del ungjenter ser temmelig oversminket og kunstig ut i ansiktet, men kan det også være at de setter disse sprøytene vi leste så mye om i sommer??

Nå husker jeg ikke helt hva det het, men det er altså et eller annet stoff man får kjøpt på nettet som man får i seg ved å sette sprøyter på seg selv. Da blir de visst både brune og mister apetitten så de i tillegg blir tynne (blant de tingene som høres for godt ut til å være sant - og da er det vel nettopp det, så da holder vi andre oss unna....).

nei, tror ikke de Barbie-sprøytene har noe å gjøre med laget av orange foundation på alle 14is-type jenter som finnes der ute. Selv om jeg vet at det ikke er bra, så prøvde venninnen min og jeg det i sommer. Tok den bare i 7 dager eller noe, men ble bare litt brunere på hele kroppen og det var naturlig brunfarge, ikke oransje. Nå har jeg sluttet med det for lenge siden og har ingen interesse av å prøve igjen.

Men har også sett en av disse brunkremjentene i sminke-aksjon. Det var på Color Magic. En utrolig søt og naturlig pen jente kom inn, og jeg husker at jeg tenkte: Wow hun var skikkelig pen. Og plutselig gikk hun bort til den mørkeste La praire foundationen, tok på et tykt lag, og så masse concealer som fulgte med. Deretter gikk hun rett bort til guerlain solpudderne og tok det mørkeste der også. Etterpå tok hun mye brunrød rouge fra samme merke og til slutt masse gloss. Hun så ikke ut etterpå! Fikk nesten vondt i magen av å se på henne!

Gjest Grafica
Skrevet

Concealer etter foundation? Wow, snakk om sminkekunnskap...

Skrevet
Hadde du gjort som meg og brukt spenol, hadde du hatt fin hud som resten av slekta.."

Spenol i ansiktet? :fnise:

Skrevet

Spiller forøvrig liten rolle om de bruker foundation fra Maybelline eller Dior, om fargen er feil så er fargen feil...

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg bruker det i ansiktet... :sjenert: Eneste som noengang har hjulpet på den tørre ansiktshuden min, uten å gi meg masse kviser.

Skrevet
Jeg bruker det i ansiktet... :sjenert: Eneste som noengang har hjulpet på den tørre ansiktshuden min, uten å gi meg masse kviser.

Jeg kan og bruke spenol i ansiktet. Jeg tåler veldig lite, men spenol har jeg aldri reagert på. Ikke får jeg kviser heller. Det eneste minuset er at etter lang tids bruk får jeg enda tørrere hud.

Skrevet (endret)

Vet dere hva spenol er laget av? :eeeh: Æsj sier jeg bare.

Endret av Tanita
Skrevet

Hva er spenol laget av?

Skrevet

Kanskje det er for at typen skal kunne vokne opp med trynet hennes i hodeputa, når hun er gått på skolen? :sminkedokke:

Kunne vært kunst det der!

Skrevet

Hva er galt med spenol i ansiktet? Spenol er en god og mild fuktighetskrem som passer mange mye bedre enn fancy produkter fra hudpleiesalonger. Og til en brøkdel av prisen.

Skrevet

Hehe, morsom tråd dette.

Datteren min på 16, som har lært å sminke seg naturlig og pent, og i forhold til fargetonen på huden sin, fikk en ekkel kommentar på Nettby om at hun så bleik og fæl ut. Dette kom jo da fra ei berte som tydeligvis hadde fulgt sminkeoppskrifta ovenfor:)

Skrevet
ja flink sønn! jeg opplever mange gutter som ikke bryr seg om de er brunkrem tryner eller ikke.... mange synes de er deilige som er helt uforståelig for meg:S

har ei vennninne som sminket seg sånt ennå( vi er 18 nå) helt til nå hun var hos en hudlege som skulle fortelle hva produkter hun burde for å rense huden osv siden du har gansk uren hud^^ hun har bruk en tykk dior brunkem siden hun var 14 og nå sa legen at hun aldri kan få huden tilbake siden den er totalt ødelagt av overforbruk av sminke og null rens av huden.... synes virkelig synd på vennina mi siden nå kan hun aldri bruke sminke mer. nå blir hun bleik som et spøkelse sier hun :fnise:

hun har og fått eksem som ser veldig vondt og rødt ut.helt oppblåst og svææære klumper i hele ansiktet. ødelagt i det hele tatt hele ansiktet sitt.

heldigvis fikk jeg henne til å gå til lege før det ble verre

har et søskenbarn som så vil så gjerne ha sånn oransje foundation og hun er bare 14 men jeg nekter henne å kjøpe det. hun fikk heller en som passet til hennes hudtype og takk gud for jeg klarte og forklare hvorfor hun skulle ha en som var naturlig:)

må bare si at jeg absolutt hater den brunkrem trenden.

Sikkert mange som opplever det samme som venninna di. Jeg synes kjempesynd på dem jeg! Er ikke enkelt å være 15 år, og for mange blir kanskje brunkremansikt det beste av to onder. Kan ikke forvente at foreldre skal kunne hjelpe til på sminkefronten (og de er vel ofte de siste jentene hadde komt til å høre på uansett), men viss feil bruk av sminke kan få så alvorlige konsekvenser for huden, synes jeg faktisk at noen burde ta ansvar. Og med det mener jeg opplysning gjennom reklamekampanjer, eller at de tok det opp på skolen.

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet
Hehe, morsom tråd dette.

Datteren min på 16, som har lært å sminke seg naturlig og pent, og i forhold til fargetonen på huden sin, fikk en ekkel kommentar på Nettby om at hun så bleik og fæl ut. Dette kom jo da fra ei berte som tydeligvis hadde fulgt sminkeoppskrifta ovenfor:)

Haha.. vel, fjortiser har ofte litt andre skjønnhetsidealer enn voksne, det er bra at hun i det hele tatt har hørt på deg (?) og lært seg å sminke seg pent, selv om det strider mot den rådende trenden i hennes aldersgruppe. Vi vår se hvem som ler høyest på reuinion 10 år senere, når klassebildet med alle kaketrynene deles ut.

Husker selv da jeg var ung og ville ha knappebukse fra Adidas. Min mor sa bestemt NEI, det kom ikke på tale at hun skulle betale masse penger for en så stygg og uflatterende bukse. I hennes mening så det idiotisk ut når unge jenter gikk rundt i byen i disse grusomme joggebuksene.

Jeg ser jo nå at hun hadde rett, men da jeg var 15 tenkte jeg bare at mor ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg gadd hverken ta sminke- eller motetips fra den gamle, utrendy dama der!

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Her blei det jo mykje å more seg over. Eg er fortsatt litt sjokka over kor lang tid desse tenåringane må bruke på å sminke seg, all den tid eg ikkje klarar å få foundationen til å bli så dekkande eingong. Eg blir meir og meir glad for at eg i staden bruker den tida på morgonen til å sove!

Endret av Tigress
Skrevet

Folk må slutte å kjøpe HM-sminke som julegave til disse søte små ;)

Gjest TittTitt
Skrevet

Legger merke til at mange sier "de" her. Er da virkelig ikke BARE tenåringer som sminker seg som noen horebukker? Jeg ser da virkelig mange fler ungdommer enn tennåringer som ser helt jævlig ut i trynet..

Tennåring: 13 år - 19 år. Altså treTTEN, fjorTEN, femTEN ++

Ungdommer 20 + (usikker på hvor tid man ikke er ungdom lenger, men voksne)

Så jeg mener no det er fler ungdommer som sminker seg fælt enn tenåringer. Tenåringer har på en måte "lov" å gjøre slike feil for de er helt ny i det, på en måte. Mens de som er ungdommer og voksne har lært. Men er også mange tenåringer som er flinke med å sminke seg :)

Skrevet
Folk må slutte å kjøpe HM-sminke som julegave til disse søte små ;)

Problemet er jo egentlig at ingen sier i fra, ikke sant. Hvordan kan man drive veiledning uten å støte dem allerede fra starten av? "Hei du, skal jeg ikke lære deg å sminke deg sånn at du ikke ser ut som en gulrotfarga porselensdokke - du ser helt jævlig ut"? Tror ikke påfølgende tips går så lett inn da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...