Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #61 Skrevet 27. oktober 2008 Folk må slutte å kjøpe HM-sminke som julegave til disse søte små H&M-sminke kan funke helt fint det, om man bruker den riktig. Det nytter jo ikke hvor dyr sminken er om man bruker feil farger og altfor store mengder.
Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 28. oktober 2008 #62 Skrevet 28. oktober 2008 Kanskje det er for at typen skal kunne vokne opp med trynet hennes i hodeputa, når hun er gått på skolen? Kunne vært kunst det der! Gleder meg til å se slike putetrekk i butikken
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #63 Skrevet 28. oktober 2008 H&M-sminke kan funke helt fint det, om man bruker den riktig. Det nytter jo ikke hvor dyr sminken er om man bruker feil farger og altfor store mengder. Jeg vet, det var en spøk. Haha.
Gjest TittTitt Skrevet 28. oktober 2008 #64 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg spør igjen jeg.. Hvorfor angriper dere tenåringer på å sminke seg helt jæævlig, når det faktisk er flest ungdommer og voksne som ser helt jævlige ut? Jeg ser MYE fler ungdommer/voksne som er gul i tryne, enn tenåringer..
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #65 Skrevet 28. oktober 2008 Hva er forskjellen på ungdommer og tenåringer?
Gjest TittTitt Skrevet 28. oktober 2008 #66 Skrevet 28. oktober 2008 Det er faktisk ens tor forskjell det Skrev det på forrige side.. Tenåringer er i alder a\fra 13 til 19. Du blir ikke ungdom før du er 20. Hvortid man blir voksen vet jeg ikke. Det jeg mener, er at det er rett og slett feil og trakke og slenge dritt om tenåringer, OG ungdommer, når det faktisk finnes MANGE voksne som ser helt jævlig sminket ut.. Jeg ser feks nesten daglig jenter som er oppover 20 årene som ser helt gul ut i tryne, for de ikke har peiling på sminke. Hvor mange "bimboer" ser dere ikke ute på gaten som ser helt jævlig ut? Er det ikke LITT mer latterlig å se en jente i 20 årene som ser helt fucked up ut i tryne, enn en på 14?
Gjest Caya Skrevet 28. oktober 2008 #67 Skrevet 28. oktober 2008 Tenåringer er i alder a\fra 13 til 19. Du blir ikke ungdom før du er 20. Ehm. Jeg kategoriserer tenåringer også som ungdommer. Ungdommer betyr bare unge mennesker. Tror nok ikke så mange er enig i denne måten å dele ungdommer og tenåringer på egentlig.
Gjest TittTitt Skrevet 28. oktober 2008 #68 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Nei, det vet jeg Men det er slik det EGENTLIG er. Hva alle andre syntes og hvordan alle andre tror og ønsker det skal være, er opp til de. Men utifra "fakta", så er du tenåring når du er tretten, fjorten, femten, seksten, søtten, atten og nitten. Ser dere virkelig fler 14-tisser som er dårlig sminket, enn 20-årige jenter? For det gjør ikke jeg. Men så har de vel kansje lagt seg til å sove når jeg er ute om kvelden, og ser vel derfor kun 20-åringer med bad make up Endret 28. oktober 2008 av TittTitt
Gjest Pet Skrevet 28. oktober 2008 #69 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Ungdomstida varer fra man er barn til man er voksen. Endret 28. oktober 2008 av Pet
Gjest TittTitt Skrevet 28. oktober 2008 #70 Skrevet 28. oktober 2008 Ungdomstida varer fra man er barn til man er voksen. Javel. Jeg har altså da jobbet i en barnehage med fult av ungdommer Og når jeg tenker meg om, så var det et par jenter der som brukte litt vel mye lebestift da de stjelte den fra mamma's veske Men kom an igjen, dere skjønner hva jeg mener, dere skjønner poenget mitt; tror det er plenty av eldre jenter som sminker seg like jævlig som yngre jenter. Kansje noen her følte seg litt truffet? Skal vi avspore tråden enda mer eller?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #71 Skrevet 28. oktober 2008 Åååå jeg har lagt merke til dette fenomenet og tenkt mitt. Men har ikke turt å nevne på det for jeg er snart førti, og tenkte at jaja jeg er vel helt ut da... En av de beskrevne solge meg en fin underlagskrem fra Max factor, hun så sånn ut og forklarer masse om kremen jeg kjøpte. Så slenger hun på; jeg bruker den hele tiden jeg og INGEN kan se at jeg har den PÅ engang. Jeg bare måpet og mumlet... hun hadde sånn orange pels på kinnene av stoffet.. på nært hold så det ut som plysj. Huff...hehe
Gjest TittTitt Skrevet 28. oktober 2008 #72 Skrevet 28. oktober 2008 Åååå jeg har lagt merke til dette fenomenet og tenkt mitt. Men har ikke turt å nevne på det for jeg er snart førti, og tenkte at jaja jeg er vel helt ut da... En av de beskrevne solge meg en fin underlagskrem fra Max factor, hun så sånn ut og forklarer masse om kremen jeg kjøpte. Så slenger hun på; jeg bruker den hele tiden jeg og INGEN kan se at jeg har den PÅ engang. Jeg bare måpet og mumlet... hun hadde sånn orange pels på kinnene av stoffet.. på nært hold så det ut som plysj. Huff...hehe
mysan Skrevet 28. oktober 2008 #73 Skrevet 28. oktober 2008 Eller er det dårlig selvtillit - redd for at folk skal se hvrdan de ser ut, eller en norsk versjon av burka kanskje? Dette kan nok være grunnen for veldig mange av dem ja. Usj... Hvis mødrene til disse jentene bare hadde brydd seg nok til å sende de til gode parfymerier der de får gode råd og opplæring på riktig fargevalg og bruk av foudation, så hadde det vært så mye bedre for de. Tror du det hjelper? Vi gamlinger vet ikke noe om hvordan det "skal være" blant deres venninner. Og at vi ikke synes de ser naturlige, freshe eller sunne ut interesserer dem midt i ryggen. De har gjerne en felles maske som alle prøver å passe inn i. Det går over med alderen og/eller økt selvtillit. Det trenger forøvrig ikke ha noe med prisen på produktene å gjøre, men hvordan de brukes.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #74 Skrevet 1. november 2008 Tror ikke merket har så mye å si. Tar du på for mye foundation vil det til slutt se ut som en maske uansett. Men ja: rett og slett for mye, for dekkende og for mørk foundation, toppet med massevis av solpudder, gjerne for mørkt det også.
Gjest Purple Skrevet 1. november 2008 #75 Skrevet 1. november 2008 Usj... Hvis mødrene til disse jentene bare hadde brydd seg nok til å sende de til gode parfymerier der de får gode råd og opplæring på riktig fargevalg og bruk av foudation, så hadde det vært så mye bedre for de. De gangene jeg har vært i parfymerier for å få hjelp til å finne riktig farge, har jeg som regel kommet ut med en foundation som er altfor mørk. Og de damene som jobber i parfymerier ser jo så sparklede ut i ansiktet at! Oversminka og fæle, med masse mørk foundation, rød leppestift og heftig øyesminke. Jada, vet at ikke alle er sånn, men de fleste jeg har møtt på har sett fryktelig unaturlige ut ihvertfall...
Gjest Tanita Skrevet 1. november 2008 #76 Skrevet 1. november 2008 Mye sant i det du sier, men f eks på de Esthetique-parfymeriene jeg har vært på har det ikke vært sånn, der har de vært pent naturlig sminket. Men jeg har sett det motsatte på Parfymelle-parfymeriene. Kanskje de har en annen filosofi der. Its never too much, eller noe sånt.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #77 Skrevet 1. november 2008 Ehm. Jeg kategoriserer tenåringer også som ungdommer. Ungdommer betyr bare unge mennesker. Tror nok ikke så mange er enig i denne måten å dele ungdommer og tenåringer på egentlig. Nei det har du nok rett i. Det heter jo dessuten ungdomsskole, og når man går der er man tenåring. Når det gjelder maskedebatten så stusser jeg mest på hvorfor det er så in blant ungdommer/tenåringer å se litt dum/tankefjern ut. Det virker i hvert fall som om det er in blant tenåringsjenter. Tomt blikk og blåsing av rosa tyggegummibobler. Og språket! Virker som det er kjempeflaut hvis man blir tatt i å si noe fornuftig, atte lizzom, og sånn.
mysan Skrevet 2. november 2008 #78 Skrevet 2. november 2008 Tomt blikk og blåsing av rosa tyggegummibobler. Og språket! Virker som det er kjempeflaut hvis man blir tatt i å si noe fornuftig, atte lizzom, og sånn. Denne tendensen har jeg observert også, og jeg har i mitt stille sinn bestemt meg for at det fordi de har det så altfor lettvint. Ikke noe ansvar, ingen plikter, får alt opp i hendene, slik at det eneste som egentlig interesser og fenger dem er utseendet og det å være kul. SÅnt blir det ikke mye tankevirksomhet av. Ikke på et dypere plan i hvert fall.
Gjest Caya Skrevet 2. november 2008 #79 Skrevet 2. november 2008 Nå må man huske at langt fra alle tenåringsjenter er slik. Det finnes mange av dem som synes slik sminke og tomme utsagn er like tåpelig som mange her inne.
Gjest LanaLane Skrevet 2. november 2008 #80 Skrevet 2. november 2008 Jeg tror jeg kommer til å bli banka opp en dag, av den enkle grunnen at jeg ikke klarer å slutte å stirre på "dem" på t-banen Her en dag satt jeg ovenfor ei jente, aner ikke hvor gammel hun var, over atten, under 25 (vanskelig å se med så mye sminke). Jeg klarte ikke å slutte å smugtitte på henne, ble helt fascinert av den brune maska og den røde rougen. Akkurat som jeg prøvde å finne en pore under all sminken Aner ikke om hun merket det (gjorde hun sikkert), men om jeg glaner på feil jente en dag så kan det vel hende jeg havner i trøbbel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå