Gå til innhold

Hvor mye gir du til TV-aksjonen


Gjest StortHjerte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

De var nettopp innom her - og da ga jeg det jeg hadde. Har ikke så mye kontanter liggende men det ble vel 60 kr jeg fikke hostet frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gav vel 50-70 kroner. Jeg føler egentlig det er alt for lite, men unnskylder meg med at økonomien ikke er så god, og det var det av småpenger vi hadde. Var også så treg til å åpne døren at jeg nesten måtte løpe etter bøssebæreren. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dritt.

Alkiser bruker jeg ikke tid og ressurser på.

Kanskje du har misforstått, men det er faktisk først og fremst barna til disse alkisene man gir penger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du har misforstått, men det er faktisk først og fremst barna til disse alkisene man gir penger til.

Dem er barnevernets ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har valgt to andre organisasjoner som vi støtter med større beløp hver måned. Men siden de kommer på døra har vi ca 200 kroner liggende klart.

Jeg synes det blir litt påpresset, samtidig som det er bra at det skapes oppmerksomhet rundt viktige tema. Våre valg i forhold til hvem vi velger å støtte, er hvem som får best resultater av hjelpearbeidet, og klarer å gi mest hjelp pr krone de får. Blant annet er Røde Kors verstinger, da millioner går bort til administrasjon, ansatte og reklame i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga 500 kroner, vi er to voksne og en liten baby. (Mannen gir vel litt om han treffer på en bøssebærer på stadion også, men det er ikke alltid man treffer dem der, selv om de er der, så er det MANGE flere tilskuere enn de rekker over, vi lette etter dem et år, men endte opp med å gi på banken da...)

Det viktige er jo uansett ikke hvem som kan si her at de har gitt mest, men virkningen disse pengene kan gi til de som virkelig fortjener det.

Sånne holdninger som denne gjesten viser er jo bare så bak mål at jeg ikke kan gjøre annet enn å håpe dette er en liten drittunge som har foreldre som gir for vedkommende, og at vedkommende snart vokser opp...

Forøvrig har vi også våre fast utvalgte organisasjoner vi støtter generelt, men tv-aksjonen støtter jeg hvert år likevel.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...