Gå til innhold

skal ikke banken hjelpe?


Gjest Gjest_sille_*

Anbefalte innlegg

jeg har snakket med alle ang.regninger og hatt møte med banken

JEG VET AT DET IKKE ER BANKEN SIN FEIL, men trudde/mente de "burde" hjelpe oss og andre når de er i en slik sitvasjon..

men men...

jeg ringte banken, å snakket med en fyr som skulle fikse møte med de andre bank folkene.for å høre om vi kunne slippe å betale i 3 måneder, noe han mente lot seg gjøre.skulle få skriflig innen to dager.

en halv time etterpå ringte rådgiveren min i banken å sa at det eneste som kunne la seg gjøre var å refinansiere hos noen andre, noe hun mente ikke lot seg gjøre.men banken min kunne hvertfall ikke gjøre noe.så jeg trengte ikke å vente på noen brev.

jeg ringte en annen bank, å de var mer enn villig til å refinansiere lånet vårt :))) bare noen papir og en snakk med samboern unna til å få refinansier der.så det var positivt :))))

så ringte jeg kommunen....vi skal ha møte på tirsdagen :)))

men han mente han kunne hjelpe oss:)))

ringte så arbeidsgivern til mannen min, som kommer i kveld med pengene :) personlig :)))

jippi :)))

så nå ble jeg kjempe glad, røykte sikkert 20 røyker, men nå er det gjort..

men uansett synes jeg det er dålig av banken å ikke hjelpe til i "nøden"

så jeg krysser alt jeg kan krysse for at møte med kommunen neste uke skal gå til vårt fordel :)

takk for alle positive tilbakemeldingene :)))

kvinneguiden er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvis du røyker 20 om dagen, så sparer du ca. 25.000 i året på å slutte.

Bare en tanke..

Ja.

Dette at du/dere røyker.

Med den økonomien.

Det sjokkerte meg virkelig.

Uansett om den er kjøpt i Sverige eller her.

Dere har tydeligvis for GOD råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dårlig gjort av banken å ikke hjelpe i nøden, nei. Det er ikke bankens feil eller deres problem at dere har tatt dere vann hover hodet unødvendig. Du kan like gjerne si at det er dårlig gjort av butikkene å ikke gi dere mat gratis "i nøden". Banken driver nemlig butikk de også. De skal tjene penger. De er ikke et sosialkontor.

Og du kjøper ærlig talt ikke røyk om du har så dårlig råd som du skisserte i tidligere innlegg. Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...."har 3 små barn å...vet ikke om jeg skal kjøpe dopapir eller såpe liksom"....

..."vasker klær uten noe vaskemiddeli liksom, det er helt forferdelig nå"....

...."så nå ble jeg kjempe glad, røykte sikkert 20 røyker, men nå er det gjort"....

Klarer ikke den helt store medfølelsen.

Dette reagerte jeg også på.

Ingen som røyker, må klage over dårlig råd.

Vet jeg er stygg når jeg sier det, men...

Virker som om "noen" må beskyttes mot seg selv.

Endret av Østlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...."har 3 små barn å...vet ikke om jeg skal kjøpe dopapir eller såpe liksom"....

..."vasker klær uten noe vaskemiddeli liksom, det er helt forferdelig nå"....

...."så nå ble jeg kjempe glad, røykte sikkert 20 røyker, men nå er det gjort"....

Klarer ikke den helt store medfølelsen.

Dette reagerte jeg også på.

Ingen som røyker, må klage over dårlig råd.

Vet jeg er stygg når jeg sier det, men...

Virker som om "noen" må beskyttes mot seg selv.

Uansett refinansiering, eller hjelp. Så burde vel tr.starter ha hjelp til litt langtidsplanlegging.

Dette løser uansett ikke problemet på sikt.

Og røyken....

Får heller ikke min medfølelse, når man midt oppe i dette røyker.

:nei: Med små barn atpåtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett synes jeg det er dålig av banken å ikke hjelpe til i "nøden"

Ja, selvfølgelig så er det dårlig gjort av banken å ikke rydde opp i deres problemer. *ironi*

Men det går sikkert bra, er jo bare å røyke mange røyker, så ordner det seg nok. Har du tenkt over at det koster mye penger å røyke røyker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyker når jeg er nervøs!! røyker kanskje 2 om dagen jegh skal jeg fortelle dere!!

fytti for noen hyklere dere er, dålig gjort synes jeg.

VIST JEG HAR DÅRLIG RÅD KJØPER JEG IKKE RØYK JEG, vet mange som gjør det.

jeg hadde bursdag for 1 måned siden å fikk en kartong fra ei venninde av meg...

dårlig gjort at dere dømmer meg.

å vi har ikke tatt vann over hode,

som sagt dålig gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett refinansiering, eller hjelp. Så burde vel tr.starter ha hjelp til litt langtidsplanlegging.

Dette løser uansett ikke problemet på sikt.

Og røyken....

Får heller ikke min medfølelse, når man midt oppe i dette røyker.

:nei: Med små barn atpåtil.

å har heller ALDRI RØYKT ATMED BARNA MINE!!

FY FOR NOEN FOLK DERE ER :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å vi har ikke tatt vann over hode,

Er du sikker på det? Hvis dere ikke klarer å betjene lånet og har kun én inntekt basert på selvstendig næringsvirksomhet har dere i hvert fall planlagt litt dårlig. Jeg er selvstendig selv, og vet at inntekten kan variere mye. Derfor bruker jeg lite penger også når jeg tjener godt, og vi baserer ikke utgiftsnivået vårt på min inntekt. Vet du at samboern din har sikre oppdrag over jul? Har du på litt sikt mulighet for å ta en jobb du også, og/eller kan han skifte jobb til noe sikrere?

Mener ikke å være fordømmende, men det kan være lurt å tenke alternative langsiktige løsninger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om røykekommentarene. Alle som røyker vet at det er ekstra vanskelig å slutte når man har det tøft.

Men dere bør seriøst begynne med langtidsplanlegging. Med en så usikker inntekt som dere har, må dere spare opp en solid buffer! Dessuten bør dere se på muligheten til at samboeren din kan ta en fast ekstrajobb i hvertfall nå de første månedene? Har du noen mulighet til å jobbe på kveldstid når samboer er hjemme med barna? Ja, det er ingen ideell situasjon, det blir lite tid sammen som familie, men det vil med stor sannsynlighet redde økonomien deres.

Nå vet ikke jeg hvor gammel minstemann er, men har du begynt å planlegge hva du skal gjøre når h*n er gammel nok til barnehage? Lønner seg å begynne jobbsøking tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så gjentar jeg vel meg selv, når det gjelder at her må det vel litt langtidsplanlegging til.

Har en magefølelse, etter å ha lest hva trådstarter skriver i innleggene, at det sees litt lett på enkelte ting.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det? Hvis dere ikke klarer å betjene lånet og har kun én inntekt basert på selvstendig næringsvirksomhet har dere i hvert fall planlagt litt dårlig. Jeg er selvstendig selv, og vet at inntekten kan variere mye. Derfor bruker jeg lite penger også når jeg tjener godt, og vi baserer ikke utgiftsnivået vårt på min inntekt. Vet du at samboern din har sikre oppdrag over jul? Har du på litt sikt mulighet for å ta en jobb du også, og/eller kan han skifte jobb til noe sikrere?

Mener ikke å være fordømmende, men det kan være lurt å tenke alternative langsiktige løsninger nå.

vi har sittet med huset i nesten 4 år, å det har til nå gått bra.

samboeren min er garantert , arbeid neste år . JA det er HELT sikkert, grunnen til at v har bare et arbeid er for at jeg går hjem, skal begynne om et halvt års tid.han tjener gjennom året ganske bra, men vi var veldig dålig til å sette av i år.Hadde ikke så my som vi skulle ha hatt...

så takk til deg som ikke dømmer oss :)

å jeg skal slutte å røyke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skulle hatt litt økonomisk veiledning vi :/

gleder meg å gruer meg til tirsdagen....krysser fingrene

lykke til til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle hatt litt økonomisk veiledning vi :/

Det skulle dere absolutt, men du kan ikke forvente at det daler ned i fanget på dere.

Som Wadjet sier, oppsøk kommunen eller banken og be om det. Og ikke vær hårsår, det er mulig du kommer til å føle at rådgiveren ser ned på dere, men de har økonomisk kunnskap som de vil dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...